Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen mobility special?
Moderator: moderatorteam
-
Chevy04
- geregistreerd lid
Ervaringen mobility special?
Sinds afgelopen week krijgt Chevy Mobility special van Royal Canin in verband met arthrose. Heeft iemand ervaring met dit voer? Het is best wel prijzig en als het goed werkt vind ik dit geen probleem. Het duurt een week of zes voordat je resultaat schijnt te zien. Gebruikt iemand van jullie dit al? En zo ja, hoe bevalt het?
Groetjes Jet.
Groetjes Jet.
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou gewoon glucosamine met chondroitine geven, en niet wisselen van voer, maar de meningen kunnen verschillen, en ja die prijs :N:
Heb er hier ook over nagedacht, maar nooit gedaan. Heb hem mooi op zijn voer gelaten en dagels 2 tabletten Gluco. met Chond.
Heb er hier ook over nagedacht, maar nooit gedaan. Heb hem mooi op zijn voer gelaten en dagels 2 tabletten Gluco. met Chond.

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Is ook mijn mening.Myra schreef:Ik zou gewoon glucosamine met chondroitine geven ... Heb er hier ook over nagedacht, maar nooit gedaan. Heb hem mooi op zijn voer gelaten en dagels 2 tabletten Gluco. met Chond.
Ik kan trouwens niet anders met onze Max gezien hij als hond van 50 kg, die moeilijk op gewicht te houden is, maar de voedselhoeveelheid krijgt als voor een hond van 30 kg. Als ik met tabeletten werk, ben ik tenminste zeker dat hij de benodigde hoeveelheid binnen krijgt.
-
Chevy04
- geregistreerd lid
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
In de brokken die wij tot nu toe gebruiken (eerst BestChoice, nu Satisfaction) zit al glucosamine. Ik moet zeggen dat het erg goed werkt. De kooiker van mijn zwager had veel last van zijn poten tot hij op Satisfaction werd gezet, hij loopt nu weer als een kievit. Het verschil was snel merkbaar.
Bij onze honden kan ik geen verschil merken omdat ze dit altijd al gekregen hebben. Nu ik overga op vers en BARF, wil ik wel zelf glucosamine gaan toevoegen.
Bij onze honden kan ik geen verschil merken omdat ze dit altijd al gekregen hebben. Nu ik overga op vers en BARF, wil ik wel zelf glucosamine gaan toevoegen.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Jorda
- Actief
voer
Ik heb het een jaar aan Diesel gegeven en ik merkte heel erg snel effect en hij liep niet meer kreupel. Nu geef ik het niet meer (sinds ongeveer 1 jaar), maar bestel zelf groenlipmosselpillen uit Nieuw-Zeeland wat ik hem geef. Hierdoor is het een stuk goedkoper en het is puur.
Groetjes van Jorda.
Groetjes van Jorda.

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ik zit de pdf (na lang zoeken) te bekijken en dit vind ik dan wel weer grappig:
Verder kan ik dus geen ingredienten lijst vinden.. Persoonlijk vind ik RC nou niet echt het beste voer voor honden.
Hoe kunnen antioxidanten goed zijn? Weet iemand dat?Royal Canin schreef: Voeding
Bepaalde voedingsstoffen hebben een gunstige invloed op de
gewrichten, zoals de kraakbeenbeschermende voedingsstoffen
glucosamine en chondroïtine, omega-3-vetzuren en antioxidanten.
Verder kan ik dus geen ingredienten lijst vinden.. Persoonlijk vind ik RC nou niet echt het beste voer voor honden.

-
Chevy04
- geregistreerd lid
We zijn even met het voer gestopt. Chevy gaf over en had heel dikke oogleden. Ook was hij heel sloom. In overleg met de DA hebben we hem z'n oude voer weer gegeven. Als het beter wordt (het is al ietsje beter), weten we zeker dat het van het voer komt. De DA had dit nog nooit meegemaakt. Even afwachten dus.
Waar bestel je dat groenlipmossel? Dan kan ik mss proberen om dat door z'n oude voer te doen.
Groetjes Jet
Waar bestel je dat groenlipmossel? Dan kan ik mss proberen om dat door z'n oude voer te doen.
Groetjes Jet
-
Pak-de-bal
ja, eindelijk iemand gevonden die het ook gebruikt !!
( het heeft lang geduurd)
Ik gebruik het al een paar jaar voor Bauke zijn HD met artrose,
en hij doet het er goed mee, maar ik heb nooit meer iets anders uitgeprobeerd.
ook niet iets goedkopers met allerlei suplementen, wat ook kan natuurlijk.
want het nadeel is wel, dat het zo duur is.
ik gebruik die large , dat is beter voor middelgrote honden.
( het heeft lang geduurd)
Ik gebruik het al een paar jaar voor Bauke zijn HD met artrose,
en hij doet het er goed mee, maar ik heb nooit meer iets anders uitgeprobeerd.
ook niet iets goedkopers met allerlei suplementen, wat ook kan natuurlijk.
want het nadeel is wel, dat het zo duur is.
ik gebruik die large , dat is beter voor middelgrote honden.
-
Pak-de-bal
wat jammer, dat hij er allergisch voor is.Chevy04 schreef:We zijn even met het voer gestopt. Chevy gaf over en had heel dikke oogleden. Ook was hij heel sloom. In overleg met de DA hebben we hem z'n oude voer weer gegeven. Als het beter wordt (het is al ietsje beter), weten we zeker dat het van het voer komt. De DA had dit nog nooit meegemaakt. Even afwachten dus.
Groetjes Jet
mijn da haar hond krijgt het ook, en zij is er ook heel tevreden mee.
want, net als bij mensen met het alternatief voedsel: wat is goed en wat niet?
Nu is het weer dat glucosumine die voor mensen wordt gebruikt ook voor huisdieren werkt.
je krijgt van links en rechts zoveel informatie ,
dat ik het ook niet meer weet wat nu ècht goed is
-
Chevy04
- geregistreerd lid
[quote="Pak-de-balje krijgt van links en rechts zoveel informatie ,
[/quote]
Nee, inderdaad. Er zijn ook zoveel merken glucosamine op de markt. En de ene schijnt goed te zijn, de ander weer niet. En het schijnt: hoe duurder hoe beter. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik vraag me wel af; wat nu als Chevy allergisch is voor glucosamine? Eerst maar even afwachten natuurlijk, maar is er dan een alternatief?
Hebben jullie wel eens gehoord van Sasha's blend? Ik heb er wel eens over gelezen.
Nee, inderdaad. Er zijn ook zoveel merken glucosamine op de markt. En de ene schijnt goed te zijn, de ander weer niet. En het schijnt: hoe duurder hoe beter. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik vraag me wel af; wat nu als Chevy allergisch is voor glucosamine? Eerst maar even afwachten natuurlijk, maar is er dan een alternatief?
Hebben jullie wel eens gehoord van Sasha's blend? Ik heb er wel eens over gelezen.
- Jorda
- Actief
groenlipmossel
Ik bestel het bij deze webwinkel:
www.lovelyhealth.com
Je moet wel betalen met een CreditCard, maar binnen een week is het in Nederland en het zal niet dezelfde samenstelling hebben als Sasha's Blend, maar bij mijn honden werkt het erg goed, is puur, stukken goedkoper en werkt volgens veel da's hetzelfde als glucosamine.
Groetjes van Jorda.
www.lovelyhealth.com
Je moet wel betalen met een CreditCard, maar binnen een week is het in Nederland en het zal niet dezelfde samenstelling hebben als Sasha's Blend, maar bij mijn honden werkt het erg goed, is puur, stukken goedkoper en werkt volgens veel da's hetzelfde als glucosamine.
Groetjes van Jorda.

- Jorda
- Actief
inhoud pillen
Dit is de inhoud van de pillen:
Typische samenstelling van Groenlipmossel.
Groenlipmossel; Latijnse naam: Perna Canaliculus.
Carbohydrates inclusief Glycosaminoglycans (GAG Glucosamine) - Mucopolysaccharides en Chondroitine Sulfaat (CS), Lipids, Proteine, goed Cholesterol, Sodium (Na), Potassium (K), Calcium (Ca), Magnesium (Mg), As.
De meeste van deze bestanddelen hebben een positief effekt op pijn, mobilieit en gewrichtsontstekingen.
Groetjes van Jorda.
Typische samenstelling van Groenlipmossel.
Groenlipmossel; Latijnse naam: Perna Canaliculus.
Carbohydrates inclusief Glycosaminoglycans (GAG Glucosamine) - Mucopolysaccharides en Chondroitine Sulfaat (CS), Lipids, Proteine, goed Cholesterol, Sodium (Na), Potassium (K), Calcium (Ca), Magnesium (Mg), As.
De meeste van deze bestanddelen hebben een positief effekt op pijn, mobilieit en gewrichtsontstekingen.
Groetjes van Jorda.

-
Chevy04
- geregistreerd lid
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat ik gehoord heb vanuit diverse bronnen is dat alleen Glucosamine niet voldoende is. Het glucosamine heeft chondritine nodig om werkzaam te kunnen zijn.
Wij hebben een Cairn met artrose, waar ze gelukkig weinig last van heeft op dit moment (eigenlijk sinds we KVV voeren) maar ik heb nog voedingssupplement in de kast staan van de DA en als dat op is dan gaan we denk ik over op Glucobest van Carnibest. Maar ik heb er dus nog geen ervaringen mee.
Wij hebben een Cairn met artrose, waar ze gelukkig weinig last van heeft op dit moment (eigenlijk sinds we KVV voeren) maar ik heb nog voedingssupplement in de kast staan van de DA en als dat op is dan gaan we denk ik over op Glucobest van Carnibest. Maar ik heb er dus nog geen ervaringen mee.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Chevy04
- geregistreerd lid
We gebruiken MS nu niet meer, omdat Chevy er allergisch voor bleek te zijn. Glucosamine geven we ook niet, we laten Chevy opereren. Ik heb elders een topic geplaatst hierover, maar hier heb ik nog geen reacties op gehad. Mss omdat het niet zo vaak voorkomt ofzo. We gaan deze week nog even met de DA overleggen en die gaat met de orthopeed overleggen. Even afwachten dus maar.