Een afgebroken tand is het zeker niet, daar is naar gekeken gisteren.Essy schreef:Als je woensdag op vakantie gaat, zou ik zelf liever vandaag terug gaan.LongFields schreef:Volgens mij speekselt ze omdat haar lippen niet sluiten, of zou dat niet uitmaken? Het valt me op dat ze minder hijgt dan normaal.
Ik durf niet zo goed aan de binnenkant van haar lip te kijken omdat ze gisteren zo gevoelig was en ging gillen als ik haar snuit raakte. De dierenarts heeft wel naar het tandvlees kunnen kijken en heeft toen niets aanwijsbaars kunnen vinden.
Als de DA nu wel beter kan kijken en het zou iets aan een tand zijn (afgebroken, ontstoken of zo) of een splinter of misschien wel iets aan het bot van de neus, dan moet hij misschien opereren. En dan red je dan waarschijnlijk niet meer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke dikke snuit * update: foto's op pagina 2
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Essy
Ik zou toch vandaag terug gaan. Dat speekselen klopt niet. Conquito van Eline liep volgens mij ook nooit te speekselen met zijn ondertandjes bloot.
Doggen doen het ook alleen maar als er aanleiding voor is.

de doggen liggen zo wel eens een uur te slapen en dan drogen de lippen helemaal uit. Er wordt nooit gespeekseld.
Ik denk dat er ergens is vastzit, klem zit of in zit wat er niet hoort.
Doggen doen het ook alleen maar als er aanleiding voor is.

de doggen liggen zo wel eens een uur te slapen en dan drogen de lippen helemaal uit. Er wordt nooit gespeekseld.
Ik denk dat er ergens is vastzit, klem zit of in zit wat er niet hoort.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daar is gisteren naar gekeken bij de DA en daar is geen aanwijzing voor.Essy schreef: Ik denk dat er ergens is vastzit, klem zit of in zit wat er niet hoort.
Ik heb inmiddels contact gehad met de dierenarts en vooralsnog is het niet nodig verdere actie te ondernemen, naast de AB-kuur waar we aan begonnen zijn. Zodra er in de situatie in negatieve zin iets verandert mag ik hem bellen (ongeacht het tijdstip) maar hij verwacht niet dat dit nodig zal zijn en ik heb geen reden om hem niet te vertrouwen.
Het speekselen is overigens niet heel heftig hoor, misschien dat dat verkeerd overkomt in mijn eerdere post. Het druipt niet de kamer door of zo, er zit alleen iets meer vocht dan normaal aan haar kinnetje maar dan praat je over enkele druppels en niet heel veel.
-
Gos
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vanochtend zag haar snuit er aanzienlijk beter uit dan gisteravond. Hij is nog wel iets verdikt maar haar dopneus staat niet meer scheef en ook niet meer omhoog als een wipneus. Het lijkt dus de goede kant op te gaan gelukkig.
Op de uitlaatronde waar ik 's ochtends met de honden loop heb ik gisteren in de slootkant (waar met name Sjefke vaak loopt te snuffelen) verschillende opkomende berenklauwen gezien, ik heb nu het idee dat ze daar met haar neus tegenaan is gekomen. Wat ik begrepen heb zijn dat hele nare planten voor mens en dier. Ik ga daar maandag nog even de dierenarts voor bellen, om te vragen of dat een verklaring zou kunnen zijn.
Op de uitlaatronde waar ik 's ochtends met de honden loop heb ik gisteren in de slootkant (waar met name Sjefke vaak loopt te snuffelen) verschillende opkomende berenklauwen gezien, ik heb nu het idee dat ze daar met haar neus tegenaan is gekomen. Wat ik begrepen heb zijn dat hele nare planten voor mens en dier. Ik ga daar maandag nog even de dierenarts voor bellen, om te vragen of dat een verklaring zou kunnen zijn.
- Zenda
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik mag er sinds gisteren weer (voorzichtig) aankomen zonder dat ze op die aanraking reageert.
's Ochtends en als we weggeweest begroet ze me altijd met haar bovenlip omhoog (ik noem dat altijd lachen) en pakt ze mijn hand tussen haar kaken (rare gewoonte maar dat doet ze al jaren en Nozem doet het inmiddels ook). Dat had ze sinds haar snuit dik is niet meer gedaan, maar vanochtend deed ze het wel weer.
's Ochtends en als we weggeweest begroet ze me altijd met haar bovenlip omhoog (ik noem dat altijd lachen) en pakt ze mijn hand tussen haar kaken (rare gewoonte maar dat doet ze al jaren en Nozem doet het inmiddels ook). Dat had ze sinds haar snuit dik is niet meer gedaan, maar vanochtend deed ze het wel weer.
- Zenda
- Zeer actief
-
Essy
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
boutcha
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Fijn dat de zwelling aan het afnemen is!
Ik bedacht me trouwens nog dat je een tijdje terug schreef dat Sjefke haar kalkoennek niet wegkreeg omdat ze - door een AB-kuur als pup - een minder goed/sterk gebit heeft. Zou daar nog een link te leggen zijn? Dat ze last heeft van een ontstoken tandwortel in de bovenkaak of zo?
Ik bedacht me trouwens nog dat je een tijdje terug schreef dat Sjefke haar kalkoennek niet wegkreeg omdat ze - door een AB-kuur als pup - een minder goed/sterk gebit heeft. Zou daar nog een link te leggen zijn? Dat ze last heeft van een ontstoken tandwortel in de bovenkaak of zo?
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De dierenarts heeft haar gebit nagelopen en verwacht dat de kans dat er een tandwortelonsteking zit niet zo groot is. Haar gebit is erg versleten, maar er was niets wat er rot uitzag of zo.Rami schreef:Fijn dat de zwelling aan het afnemen is!![]()
Ik had daar zelf ook al naar gevraagd inderdaad.
Ik houd die mogelijkheid uiteraard in mijn achterhoofd voor het geval dat deze klachten zich gaan herhalen.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- MC65
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat ziet ze er meteen anders uit, met één zo'n dik neusje, aggut....
Hoop echt dat het snel over is, als ze er zo'n pijn aan heeft.
Ben benieuwd of je er ooit nog achter komt waar het nou van is gekomen. Bereklauw is reuze giftig, wie weet is het idd daarvan
Hoop echt dat het snel over is, als ze er zo'n pijn aan heeft.
Ben benieuwd of je er ooit nog achter komt waar het nou van is gekomen. Bereklauw is reuze giftig, wie weet is het idd daarvan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- *tweety*
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Da's gelukkig vlot gegaanLongFields schreef:Het gaat goed gelukkig. Neus is nog ietsjes verdikt maar de pijn is helemaal weg nu.
Enig idee wat het nou was?
Op internet lees ik:
Sap irriteert bij aanraking
Plant nooit berenklauw op plaatsen waar kinderen spelen.
Het sap in stengel en blad veroorzaakt rode vlekken op de huid, en bij heel intensieve aanraking zelfs open wonden.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo