Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Hondenluik'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

hier hebben ze een luik waar ze veel gebruik van maken. als ik thuis ben (en het is niet zo warm) staat hij de hele tijd open (nou ja, de flap zit dicht, maar ze kunnen erdoor)
snachts gaat hij dicht en als ik weg ben overdag maar de honden zijn thuis gaat hij ook open.
ik denk niet dat er een onbekend iemand binnen moet komen. langs achter al helemaal niet, want als wij eens in het jaar langs achter binnen komen worden we al bijna buiten gegromd :roll:

moet er wel bij vertellen dat we 2teckels hebben, dus het luik moet niet zo groot :wink:

als ik echt lang weg ben (9uur werken) dan komt de buurvrouw langs en die zet de achterdeur open. een uurtje ofzo. als het regent niet, alleen als het mooi weer is. en dan nog gaat dick bijna niet naar buiten. dunya wel. dick vind het wel lekker om in de zon te liggen. van de zomer doet hij dat ook wel.

het enige waarvoor ik bang ben is dat er katten zouden binnen komen (en dan is het huis gesloopt denk ik, aangezien ze hier niet van katten houden)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

brenjomi schreef: het enige waarvoor ik bang ben is dat er katten zouden binnen komen (en dan is het huis gesloopt denk ik, aangezien ze hier niet van katten houden)
Daar heb ik nog niet aan gedacht... er kan natuurlijk ook allerlei ongedierte binnenkomen :denken: en daar hou ik echt helemaal niet van!!

Nouja, als de flap goed aansluit kan er eigenlijk vrij weinig door komen )hoop ik). Ik moet er nog eens goed over denken... alle ideen zijn welkom :wink:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Nou om effe op dat "gat" terug te komen...23 breed en 35 lang...dus de inbreker mag heel slank en smal zijn om daar door te komen... :roll: :neenee:

Hier een foto van het luik dat ik in de muur aan het plaatsen ben...31 breed en 36 lang... De klep kan op slot...
Afbeelding

Het "gat" is gemaakt in een deur van het bijgebouw...daar hebben de honden 50 m² ter hunne beschikking en daar is het niet verwarmd. In de winter hangt er een dik gordijn achter dat de wind ook blokkeert.

Veel succes met je verhuisplannen... :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Crissi schreef:Ik heb trouwens ff zitten googlen en er zijn wel degelijk 'grote' hondenluiken op de markt:

Afbeelding

Maar ik heb dus geen idee of het iets is.... iemand ervaring???
Die heb ik hier. Bevalt prima, iedereen kan er makkelijk doorheen en dan is de grootste ongeveer rond de 70cm. schofthoogte. Echt tochtvrij is die niet.
Crista
Zeer actief

Angelique25 schreef:
Crissi schreef:Ik heb trouwens ff zitten googlen en er zijn wel degelijk 'grote' hondenluiken op de markt:

Afbeelding

Die heb ik hier. Bevalt prima, iedereen kan er makkelijk doorheen en dan is de grootste ongeveer rond de 70cm. schofthoogte. Echt tochtvrij is die niet.
Kan de grootste er ook makkelijk doorheen?

Ik heb Mitch gister opgemeten en zijn schofthoogte is 73 cm.

Werk jij ook met zo'n sleuteltje aan de halsband en werkt dat goed? Zo staat het nl uitgelegd op internet.
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

wij hebben een poort aan de zijkant van de achtertuin en voor de rest kan ze niet weg maar misschien kan ze onder en boven de poort.
Zouden we nog een gaas spannen op de poort zodat ze zeker niet weg kan?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

crutz schreef:
Crissi schreef:
Neeltje schreef:Want anders als je er toch een tuintje bij hebt, om een leuk tuinhuisje er neer te zetten met flapdeur waar hij dan in kan liggen?
hmm... mitch is nogal verwent he :wink:

Hij mag op de bank enzo en hij staat al te bibberen en te piepen als ie 1 regendruppel voelt, dus denk niet dat dat echt iets is.
dan een leuk tuinhuisje met lekkere warme zachte bank.... :mrgreen:
Ja die kun je toch lekker inrichten met bank en mand en speeltjes lekker vloerkleed. :slaap:
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Wij hebben het grootste formaat hondenluik gehad. Voordat die erin ging heb ik geprobeerd of ik erdoorheen kon en ja hoor dat ging makkelijk....Vanaf dat moment vond ik het een rot ding. Elke achtelijke die bij mij binnen wilde kijken kon er zo in. Ook wij hadden een afgeloten tuin, maar we hebben toch leuk nachtelijk bezoek gehad, niet via dat luik, wel via de ramen, dus een tuin met hoog hek en sloten zegt niet zoveel. Hier komt geen hondenluik meer. Katten kunnen er ook in en een kat in stress in een vreemd huis wordt jij vast niet blij van.

Al met al zou ik toch alvast gaan uitkijken naar een uitlaatservice. Het zou mij niet eens gaan om het lange ophouden van zijn behoeftes, maar wel het 5 dagen per week alleen zijn. Ik kan je verzekeren dat je schuldgevoel op gaat spelen en dat is niet prettig 5 dagen per week :wink:
Nu heb je nog de tijd om te zoeken naar iets waar je je goed bij voelt. Voor Mitch wel zo leuk dat het alleen zijn onderbroken wordt.
Crista
Zeer actief

Kika schreef:Wij hebben het grootste formaat hondenluik gehad. Voordat die erin ging heb ik geprobeerd of ik erdoorheen kon en ja hoor dat ging makkelijk....Vanaf dat moment vond ik het een rot ding. Elke achtelijke die bij mij binnen wilde kijken kon er zo in. Ook wij hadden een afgeloten tuin, maar we hebben toch leuk nachtelijk bezoek gehad, niet via dat luik, wel via de ramen, dus een tuin met hoog hek en sloten zegt niet zoveel. Hier komt geen hondenluik meer. Katten kunnen er ook in en een kat in stress in een vreemd huis wordt jij vast niet blij van.

Al met al zou ik toch alvast gaan uitkijken naar een uitlaatservice. Het zou mij niet eens gaan om het lange ophouden van zijn behoeftes, maar wel het 5 dagen per week alleen zijn. Ik kan je verzekeren dat je schuldgevoel op gaat spelen en dat is niet prettig 5 dagen per week :wink:
Nu heb je nog de tijd om te zoeken naar iets waar je je goed bij voelt. Voor Mitch wel zo leuk dat het alleen zijn onderbroken wordt.
Daar heb je misschien ook wel gelijk in... vandaar dat ik er nu al mee bezig ben, ik wil niet op het laatste moment nog allerlei dingen regelen en me schuldig voelen. Gelukkig wonen mijn ouders, broer en zusje ook hier in 't dorp dus er zal wel bijna iedere dag iemand komen. Maar ik wil het gewoon alvast goed bedacht hebben voor mijn gevoel.

Het is wel zo dat hij er echt aan gewend is om overdag alleen te zijn, van pups af aan hebben we dat aangeleerd en hij wordt ook altijd pas rond half 6 / 6 uur actief. Maar toch... ik geef je echt geen ongelijk, zal eens gaan rondkijken naar de mogelijkheden.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Crissi schreef:
Angelique25 schreef:

Afbeelding

Kan de grootste er ook makkelijk doorheen?

Ik heb Mitch gister opgemeten en zijn schofthoogte is 73 cm.

Werk jij ook met zo'n sleuteltje aan de halsband en werkt dat goed? Zo staat het nl uitgelegd op internet.
Ja, de grootste kan er met gemak doorheen. Hier geen halsbanden of sleuteltjes, het luik is gewoon open of dicht.
Ik heb een iets oudere versie zonder sleuteltjes o.i.d., maar het formaat is wel hetzelfde.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wij hadden in ons vorige huis ook zo'n Staywell luikje, in de schuur (met vloerverwarming :wink: ). Daar was Max als wij niet thuis waren en 's nachts, vanwege zijn incontinentie. Het luikje was van een formaat dat gekocht was op Max, maar ook Noeska de herder bleek er na enige oefening prima door te kunnen. Het voordeel van het kleinere formaat was ook dat zij er niet in volle vaart een luikje uit kon rammen, ze moest er wel met beleid door
:mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge O schreef: waar ik bij die luikjes altijd wat schrik voor heb is of ze, als ze halverwege erdoor zijn maar dan toch beslissen om (achteruit) terug te gaan, dan niet klem kunnen komen te zitten?
Bij meneer Max heb ik wel eens gezien dat hij zich bedacht en hij kon gewoon weer terug, en Noes was nooit los als wij er niet bij waren. Haar heb ik nooit kunnen betrappen op achteruit het luikje weer uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”