Aimee schreef:
Ja maar honden zijn toch niet ooit begonnen met 4 kg als gewicht? Ze stammen toch af van de wolven, toch niet van de cavia's
Maar ik ben er wel van overtuigd dat bv Bram zich beter kan weren tegen een grotere hond, dan dat een chi dat kan. Ik denk dat een chi ook moeilijker te snappen is voor een andere hond. En tuurlijk als je een moordlustige hond tegen komt is het ook dag Bram, maar ik denk dat meer honden de neiging hebben om een chi aan te vallen dan een hond van een normalere grootte.
Ben heeft ook gevochten met een CC die het dubbele is qua gewicht, en ze hadden beiden een gat in hun oor, dus grootte zegt inderdaad ook niet altijd alles zullen we maar zeggen!
Nu klinkt het trouwens alsof ik op oorlogspad ben met de Chihuahua, is niet waar hoor, vind het prima hondjes

Ik denk alleen niet dat ze zich kunnen ontplooiien als normale honden buiten hun eigen omgeving, omdat ze zo 'breekbaar' zijn.
Hahaha nee hoe die "evolutie" van de wolf naar die kleine, naar ze denken in het wilde levende hondjes is gegaan in de tijd van de Tolteken en de Azteken weet ik ook niet.

Maar het is best bizar dat die hele kleine hondjes al zo ver in de geschiedenis terug te vinden zijn.
Natuurlijk zal Bram zich beter kunnen weren dan een grotere hond als een chihuahua dat kan, en veel andere kleine hondjes.
Of honden eerder de neiging hebben een chi aan te vallen dan een grotere hond zou ik niet durven te zeggen.
Tot nu toe is mijn ervaring juist het tegenovergestelde.
Mijn grotere hond ziet juist alleen uitdaging in andere grotere honden, het liefst zo groot mogelijk. :N: Kleine hondjes kunnen hem uitkafferen tot ze een ons wegen.

Daar trekt hij zich 0,0 van aan.
Terwijl hij grotere honden juist wel op zou willen vreten dan.
En met skunk heb ik iig hier met de mij bekende grote honden geen enkel probleem, de meeste vinden hem juist enorm leuk. Maar vreemde grote honden zal ik na verhalen als deze idd niet zo snel meer in de buurt laten komen. 1 x met een grote mastino gehad die even kwam kijken bij hem en toen moest ik ook wel ff slikken. Heb Skunky niet opgetild maar zou het nu toch wel doen, just to be sure....