Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond bij een kat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Een hond bij een kat

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Hallo,

Ik heb een vraag over een hond bij een kat te plaatsen.
Ik heb al van iemand anders tips gekregen via PB.

Onze kat is 9 jaar oud, kan zelf niet met andere katten overweg...
2 jaar geleden hadden we nog wel een andere kat, maar ze konden ook niet met elkaar overweg. Het was niet echt aanvallen met bloed ofzo, maar wel elkaar afsnauwen. Alhoewel ze altijd wel mijn knaagdieren met rust laat, en zelfs vroeger speelde met ons konijn :mrgreen:

Maar goed, mijn vraag of er mensen zijn met ervaringen & tips!
Want binnenkort willen we een hondje namelijk! Maar mijn mams is beetje bang dat het niet gaat lukken, dat onze kat niet kan wennen.

Alvast bedankt!!
Groetjes, Daantje!
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

lijkt onze poes wel die je beschrijft.
Wij hebben sinds een maand een pup, langzaamaan laten wennen in het begin.
Tja, de pup (Luna) heeft de nodige krabben wel gehad, en het is nu duidelijk wie de baas is, de kat dus.
Die liet zich in het begin nogal opjagen, nu gaat ze recht tegenover Luna staan, zo van, laat me met rust...waag het eens... ;)
Het gaat steeds beter, ze weten wat ze aan elkaar hebben, geen rare dingen verder.
Maar goed, onze poes is echt een chagerijn hoor, behalve naar ons gezin toe dan, maar dat was ze al van jongs van aan, beetje erg fel is ze zelfs geweest.

Maar het gaat dus goed inmiddels :cheer: en ik zie steeds meer verbetering ;)
Daantje_
Zeer actief

Oke gelukkig! Mijn moeder is zo bang dat het niet samen gaat. Omdat onze kat dus heeeel gemeen is tegen andere katten. Maar ik vind een hond toch weer anders dan een kat... Het zijn niet dezelfde dieren. Maar dat wilt ze niet echt begrijpen haha! Maar was jullie kat niet erg bang? Want ik denk dat onze Paflova namelijk heel erg bang wordt.. We houden haar in het begin wel binnen natuurlijk!
Ze is voor derest wel een hele lieve kat hoor, alleen erg gemeen tegen andere katten :pffff:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Wij hebben twee schuwe katten en ik wilde ook zeker weten dat het goed ging voordat we een hond kunnen aanschaffen.
Dus ik heb twee logee honden over de vloer gehad, het paasweekend. En zodoende kan ik goed inschatten of de balans meer richting positief dan negatief gaat. Gelukkig wist ik van beide honden dat ze met katten heel goed overweg kunnen.

Ik denk dat zoiets de duidelijkste manier is om kort te sluiten.

Groet,
Judith
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Mijn ervaring er mee is; dat alles went,op den duur. Alleen zijn er bepaalde rassen die het liefst 'jagen',daar gaat het dan wat moeilijker mee. :wink: Welk ras zouden jullie graag willen?
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief

eefje_ates schreef:Mijn ervaring er mee is; dat alles went,op den duur. Alleen zijn er bepaalde rassen die het liefst 'jagen',daar gaat het dan wat moeilijker mee. :wink: Welk ras zouden jullie graag willen?
Dat maakt ons niet uit, maar wel een klein of middelmaat. Een herplaatser, dan weten we of die wel bij katten kan namelijk. Een puppy lijkt ons te speels en te druk voor onze kat...
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik denk dat een beetje 'gemene' kat beter af is dan een die wegrent! ik had 2 poezen en de meest assertieve gaf Ragyo gewoon een tik op de neus als ie wilde dollen, de andere rende weg en dan had meneer reuze lol met haar half overhoop te rennen. die poes is overleden helaas, maar de andere poes en Ragyo zijn nu beste maatjes. komt er een andere hond in huis dan zit ze wel letterlijk op de kast, dus voor de poes scheelt het ook echt of ze een hond kent of niet. toen mijn hondje kwam was hij nog een puppy en half zo groot als de kat en was ze echt totaal niet van hem onder de indruk, omgekeerd wel :mrgreen:
maar een ander verhaal van iemand in onze familie, daar kwam een dobermann en de kat die zij hadden heeft vanaf dat moment alleen nog onder en op het meubilair geleefd. nu moet ik erbij zeggen dat dat beest zodanig niet was opgevoed dat de meeste mensen er ook niet meer over de vloer durfden komen....
Daantje_
Zeer actief

Ja ik wil er alles aan doen zodat ze wennen aan elkaar. De hond mag sws niet boven komen, zodat boven zegmaar veilig is voor haar. Hoe kan ik ze overigens het beste laten wennen?
Bedankt voor je verhaaltje!!
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

onze kat was de eerste dagen wat bang, liep eerst ook hard voor hem weg, na een week kwam daar snel verandering in en liet ze niet meer over zoch heen lopen, en ik ben daar blij mee.
Wij hebben ook eerst een ander hondje over de vloer gehad een dag, die hond was wat rustiger en katten gewend, ging prima, ze keer toen niet op of om ;)

nu ook niet meer hoor, ze is er heel snel aan gewend!
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Het zal uiteindelijk wel goed gaan, maar de acceptatieperiode van een kat, naar honden is een lange weg. :wink:
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Daantje_
Zeer actief

ponne schreef:Het zal uiteindelijk wel goed gaan, maar de acceptatieperiode van een kat, naar honden is een lange weg. :wink:
Ja ik ga ook niet te veel verwachten van onze kat! Al duurd het een jaar of langer, zolang ze elkaar niet afmaken ofzo :mrgreen:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

ik heb ook een kat en sinds een paar een maand een hondje in de eerste week snauwde de kat de hond af en heeft hem vaak zat een tik gegeven..
Nu vind mijn kat eigenlijk alles wel prima als ze er genoeg van krijgt loopt ze weg..Het gaat steeds beter tussen die 2..Je moet het gewoon de tijd geven.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

normaal zou het goed moeten gaan alleen tijd geven om te wennen
Daantje_
Zeer actief

Nou als ik het zo allemaal lees komt het ook vast wel goed met onze kat! Bedankt voor jullie reacties!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

kat en hond

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nou....mijn 2 katten zijn na anderhalf jaar nog steeds niet aan Pippy gewend :roll:

Ze zijn bang voor haar omdat Pippy wil spelen en enthousiast doet en dat vinden ze eng, gaan rennen en dan is Pippy weer heel erg blij :smile2:

Dus ik hou ze apart, Pippy in de woonkamer en de rest van het huis is voor de poezen. Zo nu en dan komen ze elkaar tegen en Pippy wordt al iets rustiger, maar voor de katten is de lol eraf...

Sterkte en misschien dat jouw toekomstige hond wat rustiger is?

groetjes, Ingrid
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

ponne schreef:Het zal uiteindelijk wel goed gaan, maar de acceptatieperiode van een kat, naar honden is een lange weg. :wink:
Hoeft niet perse hoor, het heeft hier 2 dagen geduurd eer t ergste leed geleden was; en de foto in mijn onderschrift is ongeveer 2 weken nadat Sam bij ons kwam gemaakt...

En neee, de katten waren niet met honden opgegroeid of vice versa...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”