Het is niet mijn bedoelling om iemand te kwetsen of zo(zeg het er maar even bij

Ik wil gewoon weten hoe jullie hier tegen aan kijken!

Moderator: moderatorteam
Ik ken zat mensen die ontzettend veel geld hebben en alles kunnen doen voor hun honden, maar geen geld willen besteden aan de aanschaf van een pup van 1000 euro als het ook voor 300 kan
Maar dat wat jij doet vind ik andersAddy schreef:Ik heb buitenlandertjes en die hebben allemaal tussen de 100 en 200 euro gekost. DAt wil niet zeggen dat ik geen geld voor een dierenarts heb
ja klopt, maar welke hond je ook neemt er hangt altijd een levenslang prijskaartje aan, dieren kosten geld, soms wat meer en soms wat mindereefje_ates schreef:Maar dat wat jij doet vind ik andersAddy schreef:Ik heb buitenlandertjes en die hebben allemaal tussen de 100 en 200 euro gekost. DAt wil niet zeggen dat ik geen geld voor een dierenarts hebJij red toch honden? En kiest daar bewust voor?(voor honden die gered moetten worden) Of heb ik dat helemaal verkeerd?
Addy schreef:ja klopt, maar welke hond je ook neemt er hangt altijd een levenslang prijskaartje aan, dieren kosten geld, soms wat meer en soms wat minder
Even OT hoor, maar hoe gaat het nu met haar?lieke schreef:Addy schreef:ja klopt, maar welke hond je ook neemt er hangt altijd een levenslang prijskaartje aan, dieren kosten geld, soms wat meer en soms wat minder
Vertel me wat... Gina kost me een kapitaal aan luiers.
Dacht ik dat ik de luierfase was ontgroeid, ben ik weer op zoek naar de meest absorberende luiers voor de laagste prijs :N: . En dan heb ik het nog niet eens over luierdoekjes.
Addy dan heb jij zeker een geldboompje in de tuin staanAddy schreef:ja klopt, maar welke hond je ook neemt er hangt altijd een levenslang prijskaartje aan, dieren kosten geld, soms wat meer en soms wat mindereefje_ates schreef:Maar dat wat jij doet vind ik andersAddy schreef:Ik heb buitenlandertjes en die hebben allemaal tussen de 100 en 200 euro gekost. DAt wil niet zeggen dat ik geen geld voor een dierenarts hebJij red toch honden? En kiest daar bewust voor?(voor honden die gered moetten worden) Of heb ik dat helemaal verkeerd?
't Gaat heel goed met Gina. Zo goed dat ze zo nu en dan een middelvinger naar me opsteektInnuendo schreef:Even OT hoor, maar hoe gaat het nu met haar?lieke schreef:Addy schreef:ja klopt, maar welke hond je ook neemt er hangt altijd een levenslang prijskaartje aan, dieren kosten geld, soms wat meer en soms wat minder
Vertel me wat... Gina kost me een kapitaal aan luiers.
Dacht ik dat ik de luierfase was ontgroeid, ben ik weer op zoek naar de meest absorberende luiers voor de laagste prijs :N: . En dan heb ik het nog niet eens over luierdoekjes.
En hoe vaak moet ze alsnog in bad en haar luier verwisseld worden?
En al haar, haar, word ze daar niet dood moe van elke keer dat badderen, wassen, kammen, weer een luier om..
Trouwens nogmaals top dat je haar zo liefdevol heb opgenomen, beestje is van de hel in hemel beland
Ja daar heb ik ook moeite mee.Daanie schreef:Ik denk niet dat het een automatisch het ander betekent.
Waar bij mij wel de haren recht van overeind gaan staan is advertenties op MP van (bijstands)moeders die een zielig verhaal ophangen en dat ze wel een klein hondje willen, maar er geen geld voor hebben om er 1 aan te schaffen.......
Tja hoeveel mensen zullen er zijn die een hond nemen en totaal niet nadenken over wat zo'n hond gaat kosten? ik denk heeeeel erg veel
Ik krab me heel hard op mijn hoofd als ik een hond voor € 1.000,= moet laten opereren.Hummer schreef:Addy dan heb jij zeker een geldboompje in de tuin staanAddy schreef:ja klopt, maar welke hond je ook neemt er hangt altijd een levenslang prijskaartje aan, dieren kosten geld, soms wat meer en soms wat mindereefje_ates schreef:Maar dat wat jij doet vind ik andersAddy schreef:Ik heb buitenlandertjes en die hebben allemaal tussen de 100 en 200 euro gekost. DAt wil niet zeggen dat ik geen geld voor een dierenarts hebJij red toch honden? En kiest daar bewust voor?(voor honden die gered moetten worden) Of heb ik dat helemaal verkeerd?
, want ik heb bij een hond al zoiets van stel hij krijgt iets ernstigs dan kan me dat 1000 euro kosten, laat staan met zoveelk honden als die jullie hebben.
Ik vind dat wanneer je geen 1000 euro neer kan leggen voor een hond, dat je dan waarschijnlijk ook geen geld hebt om hem te laten opereren voor 1000 euro als dat ooit nodig zou zijn.
Ik ben niet van mening dat je persee een rashond moet kopen. Als je aankoop maar goed doordacht is op het gebied van welk ras past bij mij en heb ik de financiele mogelijkheden om mijn hond goed te onderhouden.
Zo zie ik dat ookthunga schreef:Een hond kost geld, daar moet je gewoon vanuit gaan. Want wat doe je als je een goedkoop hondje koopt en je moet ineens hoge dierenartskosten betalen wanneer deze ziek is of een ongeval krijgt???
Je moet er van uit gaan dat een hond geld kost en de aankoop is in de meeste gevallen maar het topje van de ijsberg
Katrien
sorry, ben het hier niet mee eens. het hoeft niet altijd over geld te gaan of je voor ras of kruising kiest. JUIST NIET ! want ik vind namelijk ( persoonlijke mening! ! !) dat een kruising tussen twee rassen verrassender is dan een ras. met ras weet je al hoe die eruit gaat zien, hoe groot ie ongeveer wordt en ze lijken heel erg op alle andere van dat ras. ik ben ( met bijna alles) een buitenbeentje kun je het noemen maar wil nooit met de massa mee. heb dus heel bewust voor een kruising gekozen van twee rassen die mij aanspraken. heb me wel goed verdiept in deze twee rassen voor de aanschaf.eefje_ates schreef:...dat als je geen geld hebt voor een raspup, je wel goed voor een anderre hond zou kunnen zorgen? Beetje moeilijk te omschrijven...Mensen die bewust voor een raspup gaan,denken er langer over na,kunnen (meestal) wachten op hun pup, weten vaak welke kosten er op hun af kunnen komen. En mensen die een pup van bijv. MP af halen,die willen goedkoop,snel en weten(vaak) niet wat er qua. Da-kosten op hun af kan komen.
Het is niet mijn bedoelling om iemand te kwetsen of zo(zeg het er maar even bij![]()
).
Ik wil gewoon weten hoe jullie hier tegen aan kijken!
Ik zie niet wat het één met het ander te maken heeft?thunga schreef:Een hond kost geld, daar moet je gewoon vanuit gaan. Want wat doe je als je een goedkoop hondje koopt en je moet ineens hoge dierenartskosten betalen wanneer deze ziek is of een ongeval krijgt???
Je moet er van uit gaan dat een hond geld kost en de aankoop is in de meeste gevallen maar het topje van de ijsberg
Katrien