Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht nieuws over Charly; hij is er niet meer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Oh Monique wat een vreselijk nieuws, niet echt iets waar je op zit te wachten.
Veel succes morgen.. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

En dan kom ik net thuis van mijn werk, geef Charly vanzelfsprekend een heeeeeeele dikke knuffel. Vind ik een mega-grote bult op zijn rechterschouder :cry: :cry: :cry:

Ik kan me niet voorstellen dat ik die eerder gemist heb! Maar in een dag zo groot, dat kan toch ook niet???????? Zal heel eerlijk zijn; was vanmorgen aardig rustig maar zit er nu aardig door heen. Zo snel kan het toch niet gaan? Of wel? :boos: :jank:

Nu ben ik dubbel zo blij dat we morgen bij Rutteman terecht kunnen.. Dan hoop ik meer te weten waar we op kunnen rekenen..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

slechter dan slecht nieuws

heel veel sterkte :jank:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Joy had Leukemie, in nog geen maand tijd was ze van normaal naar heel slecht gegaan. Joy vermagerde de laatste drie weken heel erg.
Ik weet niet of je deze twee ziektes kan vergelijken, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik weet het is moeilijk, maar probeer zo lang mogelijk positief te blijven.
Afbeelding

Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Moniek B. schreef:En dan kom ik net thuis van mijn werk, geef Charly vanzelfsprekend een heeeeeeele dikke knuffel. Vind ik een mega-grote bult op zijn rechterschouder :cry: :cry: :cry:

Ik kan me niet voorstellen dat ik die eerder gemist heb! Maar in een dag zo groot, dat kan toch ook niet???????? Zal heel eerlijk zijn; was vanmorgen aardig rustig maar zit er nu aardig door heen. Zo snel kan het toch niet gaan? Of wel? :boos: :jank:

Nu ben ik dubbel zo blij dat we morgen bij Rutteman terecht kunnen.. Dan hoop ik meer te weten waar we op kunnen rekenen..
kan dat misschien niet een onderhuidse bloeding zijn :denken: ?
Zou dat kunnen?? het zit namelijk hoger dan de wond en niet lager.. of is dat onlogisch gedacht van mij..

Als... als... de oncoloog morgen aangeeft dat het een slechte prognose heeft als in dat het echt niet lang duurt, gaan we niet afwachten totdat Charly echt ziek wordt. We hebben net, tijdens hele hevige huilbuien door, besloten dat we dan nog een paar dagen een feestje vieren en dan .. ik kan het nog niet eens typen, maar jullie snappen het wel denk ik :cry:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Heel veel sterkte voor jullie en voor Charly. Ik hoop dat jullie toch nog wat langer van elkaar mogen genieten.
Afbeelding
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Moniek B. schreef:[

Als... als... de oncoloog morgen aangeeft dat het een slechte prognose heeft als in dat het echt niet lang duurt, gaan we niet afwachten totdat Charly echt ziek wordt. We hebben net, tijdens hele hevige huilbuien door, besloten dat we dan nog een paar dagen een feestje vieren en dan .. ik kan het nog niet eens typen, maar jullie snappen het wel denk ik :cry:
Vreselijk..heel veel sterkte met alles ...

Groetjes Mirjam (Flatcoat Hannes & JRT Bella)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat erg..... heel veel sterkte :jank:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Moniek B. schreef: Als... als... de oncoloog morgen aangeeft dat het een slechte prognose heeft als in dat het echt niet lang duurt, gaan we niet afwachten totdat Charly echt ziek wordt. We hebben net, tijdens hele hevige huilbuien door, besloten dat we dan nog een paar dagen een feestje vieren en dan .. ik kan het nog niet eens typen, maar jullie snappen het wel denk ik :cry:
:knuffel1:

Confronterend als je het dan zo concreet maakt voor jezelf. Wanhoop en een heleboel verdriet. Sterkte vandaag! Ik hoop dat de oncoloog jullie kan helpen het traject wat je nu ingaat met Charly helder te krijgen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:jank: :jank: wat een K*T situatie, sterkte
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat een ellendige uitslag, toch veel succes vandaag.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat een klote nieuws, vreselijk :jank:
Ik hoop dat d eoncoloog nog iets voor jullie kan betekenen en hopleijk is de " nieuwe " bult een onderhuidse bloeding...
Sterkte..ik zal aan jullie denken!

jacqueline
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Succes en heel veel sterkte vandaag Monique.
Ik ben in gedachten bij jullie.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Heel veel sterkte vandaag
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Een lichtpuntje!!
Weliswaar een kleintje in het grote geheel, want de uitslag is nog behoorlijk finaal.. Maar we hebben iets meer vooruitzicht op nog iets langer tijd met Charly.

Dr. Rutteman (een geweldige man zegt Alex en gek van Flatcoateds) heeft een biopt genomen van de bult in de schouder, die wonderbaarlijk makkelijk ging en zonder gegrom of wat dan ook. Waarschijnlijk door de manier waarop hij met Charly omging.
Die biopt heeft hij onder meer genomen omdat hij de uitslag van het lab niet helemaal vertrouwde. De biopt had inderdaad een andere uitslag. Het is een histiocytair sarcoom, de tumorvorm die bij andere rassen niet heel vaak voorkomt maar wel heel veel bij Flatcoateds en Berner Sennens.
Rutteman schat in dat Charly nog enkele maanden te leven heeft, te denken aan een maand of vier tot zes.
Dat is niet veel als je het voor het eerst hoort, maar als je nagaat dat wij er sinds gisteren rekening mee hielden dat Charly nog maar een week of twee of zo bij ons zou zijn, is dat in een keer een hele tijd...

Hij verwacht dat Charly geen pijn krijgt, of het moet op hele zenuwrijke gebieden gaan uitzaaien. Het eerste symptoom wat voor ons een teken moet zijn dat hij op is, is als hij niet meer wil eten. En dat zal een overduidelijk symptoom zijn want ik heb Charly in de 7,5 jaar tijd nog nooit zijn eten zien overslaan. Een ander teken is sterke vermagering en dat valt ons ook snel genoeg op.

Verder heeft Rutteman, weer dankzij fabuleuze manier van omgaan met Charly, hem bloed kunnen afnemen uit de achterpoot voor het onderzoek! Hij heeft ons gevraagd of we hem mee willen laten doen aan een experimentele trial maar daarvoor hij door de MRI, foto's, infusen enzovoort dus dat doen we niet. Chemo is voor ons ook geen optie; van de 15 honden die hij daarmee met deze tumoren had behandeld, had het bij 1 aangeslagen.. Dat is een te kleine slagingskans voor ons.

Dus; we hebben nog even de tijd om te genieten. We zouden in juli twee weken op vakantie gaan maar die zeggen we hoogstwaarschijnlijk tegen die tijd af (er van uitgaande dat hij er dan nog is...) Vakantie kan altijd nog.

Beetje lang verhaal weer geworden, maar bedankt allemaal voor jullie duimpjes en steun. Het heeft in elk geval iets geholpen denk ik. :ok:
We zijn nog steeds verdrietig, maar niet meer zo wanhopig...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Nou toch een klein licht puntje dan! Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd met elkaar hebben en dat het nog maar heel lang gaat duren voordat Charly aangeeft dat het niet meer gaat! Nogmaals sterkte :knuffel:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Wat een rotnieuws. Ik hoop dat jullie langer als dat half jaar nog van hem kunnen genieten.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:heeft die oncoloog overigens nog iets gezegd over het feit dat dat gezwel aan de schouder er (volgens jouw zeggen) zo supersnel kwam?
Nee, niet echt. Maar ik denk nu (nu de paniek wat gezakt is) dat het er al wel langer heeft gezeten maar niet zo duidelijk als nu. Het kostte me namelijk nog aardig wat moeite om het Alex duidelijk te laten zijn waar het zat, dus voor mij was het heel prominent in een keer maar voor anderen viel dat nog wel mee. Hoewel de oncoloog het gelijk voelde, maar het schijnt op de een of andere manier een favoriete plek te zijn voor deze tumor? Hoe dat zit wist hij niet, maar hij zag het veel daar bij de schouder.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Toch nog meer tijd dan je had gedacht...das altijd fijn.. geniet maar van hem en ga leuke dingen doen die hij nog aankan...je hebt in ieder geval nog de tijd om afscheid tenemen.
Heel veel sterkte de komende tijd.. hopelijk kan je het verdriet over het naderende afscheid opzij schuiven en lekker genieten nog.

Jacqueline
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Geniet nog met volle teugen! Ik hoop dat hij nog lang bij jullie mag blijven!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Inderdaad een lichtpuntje dat de prognose je nog wat meer tijd met Charly geeft.
Geniet ervan, verwen hem maar lekker en ik hoop dat jullie nog minimaal een half jaar hebben met Charly.
Wat een superfijne man die oncoloog, zo te lezen. :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Kan me heel goed voorstellen dat deze uitslag voor jullie een lichtpuntje is.
Ik hoop dan ook dat het hele mooie, dierbare, memorabele maanden zullen zijn waarin Charly zonder pijn en ongemakken nog lekker kan genieten van 't leven.
Laatst gewijzigd door Rami op 02 apr 2008 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ondanks alle ellende toch een stukje extra tijd en geloof me die ga je benutten en van genieten :knuffel1:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Rami schreef:Kan me heel goed voorstellen dat deze uitslag voor jullie een lichtpuntje is.
Ik hoop dan ook dat het hele mooie, dierbare, memorabele maanden zullen zijn waarin Charly zonder pijn en ongemakken nog lekker kan genieten 't leven.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Genieten jullie nog lekker van elkaar.
Afbeelding

markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Al is het een ietjes pietje een lichtpuntje dat jullie nog wat langer mogen genieten van Charly(hoop eerlijk gezegd dat dat dan langer dan die zes maanden mag zijn).Wens jullie heel veel sterkte toe en geniet nog zoveel mogelijk van Charly. geef 'm maar een aai over de kop en een gemeende knuffel van me
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik kan je alleen maar sterkte wensen
Geniet nog maar zo veel als mogelijk is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Geniet van de tijd die jullie nog samen hebben .......
Sterkte, want ondanks zijn "reservetijd" zal het de komende tijd continue in je gedachten zijn.
Ik hoop dat hij tot de laatste dag pijnvrij zal kunnen genieten van de dingen die nog mogelijk zijn.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Billy en Senna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Billy en Senna »

Geniet van die mooie tijd die jullie nog samen kunnen doorbrengen,hopelijk duurt die nog maanden.Ik wens jullie heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Dat is een hele emotionele klapper. Eerst dachten jullie aan een week en nu het perspectief op wellicht 6 maanden.

Heel veel sterkte de komende tijd :knuffel1:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Sterkte de aankomende tijd ik hoop dat die veel mooie momenten voor jullie mag bevatten .
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”