Misschien niet op toepassing op TS en ben ik te fel... maar ik kan het niet begrijpen.
Moderator: moderatorteam
Ah gelukkig, erfelijke ziektes kun je namelijk voorkomen met liefdeSascha schreef:Belle en de rest an het nest groeiden niet op in een schuur maar gewoon in huis met de rest van het gezin en kregen veel liefde, zorg en aandacht.
Wil je zeggen dat je een auto-ongeluk niet kunt overleven als je geen gordel om hebt? Dat vind ik een vraag van hetzelfde niveau.Sascha schreef:Wou je zeggen dat honden van een goede fokker niet ziek kunnen worden dan?
Ik ben het helemaal eens met alle vorige schrijvers. Wat ik niet begrijp waarom je DA Sascha niet meteen op Parvo e.d. heeft getest meteen vanaf dag 1, want diarree bij 'n pup is het gevaarlijkste wat er is.Sascha schreef:Het verschil als eerste is dat ik dit keer de moederhond heb gezien.
Dat ik contact heb gehad met hun dierenarts over de puppies, en dat dus alles klopt wat bij Sascha niet het geval bleek te zijn.
Ik ben van mening dat niet elke mp hond ziek hoef te zijn, ook een hond van een fokker kan ziek worden...
Mijn DA heeft bij Sascha zijn best gedaan, maar je gaat niet direct uit van het ergste. Sascha had vanaf dag 1 al diaree en braken.
Belle heeft nergens last van, ze is afgelopen Zaterdag nog ontwormt en vanochtend dus bij mijn DA geweest.
Ik vind dat sommige opmerkingen meer bestaan uit vooroordelen dan uit werkelijke feiten, want ze is ontwormt dus de DA hoeft daar niet op te testen. Ze hoeft niet 2x in 3 dagen ontwormt te worden.
Belle en de rest an het nest groeiden niet op in een schuur maar gewoon in huis met de rest van het gezin en kregen veel liefde, zorg en aandacht.
Dat heb ik niet gelezen, alleen dit:Sascha schreef:Caro. schreef:
(PS: ga zsm met haar naar je eigen dierenarts om haar goed na te laten kijken)
Zoals ik al eerder schreef ben ik naar mijn DA geweest en er is niks aan de hand. Ze heeft ook geen bol buikje, wellicht komt het omdat ze vlak ervoor heeft gegeten.
In ieder geval viel mijn dierenarts niets op.
Maar je bent dus wel met haar bij je eigen dierenarts geweest, begrijp ik nu?Sascha schreef: Ook heeft mijn DA nog even die DA gecheckt of die geregistreerd staat en ja dit maal is alles in orde![]()
Ik kan me voorstellen dat je ondanks het grote verdriet om Sascha, al snel weer een nieuw pupje bij je wilt hebben. Sommige mensen hebben daar lang voor nodig, anderen niet, en dat zegt m.i. niets over hoe veel je om je gestorven hondje gegeven hebt. Ik hoop van harte dat Belle een heel lang, gelukkig en gezond leven mag hebben en dat jullie lekker van elkaar kunnen genieten.Sascha schreef:Het heeft niet lang geduurt geef ik toe![]()
Sascha is nog maar een paar dagen "weg" en ik heb al weer een pupske in huis![]()
(........)
PS: Niets of niemand kan Sascha vervangen, ik mis haar uiteraard nog steeds erg veel. Als ik iets kon doen om haar terug te krijgen zou ik het direct doen, zou ik er alles voor overhebben...
Ik mag het bij gods gratie hopen..yamie schreef:
was het trouwens 100 % uitgesloten dat Sascha Parvo had?
als er een hond met parvo in je huis is geweest blijft de parvo zoals ik begreep minimaal 6 maanden nog in je huis zitten met alle gevolgen voor puppenkind van dien...Gaia schreef:Even voor mijn educatie? Waarom? Is parvo zo besmettelijk dan of heeft het een andere reden?Eline* schreef:Ik mag het bij gods gratie hopen..yamie schreef:
En de de puppies die je bezocht hebt?massam schreef:als er een hond met parvo in je huis is geweest blijft de parvo zoals ik begreep minimaal 6 maanden nog in je huis zitten met alle gevolgen voor puppenkind van dien...Gaia schreef:Even voor mijn educatie? Waarom? Is parvo zo besmettelijk dan of heeft het een andere reden?Eline* schreef:Ik mag het bij gods gratie hopen..yamie schreef:
dat durf ik niet te zeggen. het is natuurlijk echt een smerig virus dus zou zomaar kunnen maar ik heb er nog nooit mee te maken gehad dus ik durf dat niet te zeggen.M@ri@nne schreef:En de de puppies die je bezocht hebt?massam schreef:als er een hond met parvo in je huis is geweest blijft de parvo zoals ik begreep minimaal 6 maanden nog in je huis zitten met alle gevolgen voor puppenkind van dien...Gaia schreef:Even voor mijn educatie? Waarom? Is parvo zo besmettelijk dan of heeft het een andere reden?Eline* schreef: Ik mag het bij gods gratie hopen..
aii.... Ik hoop dus dat ze dit nog even leest! :N:M@ri@nne schreef:En de de puppies die je bezocht hebt?massam schreef:als er een hond met parvo in je huis is geweest blijft de parvo zoals ik begreep minimaal 6 maanden nog in je huis zitten met alle gevolgen voor puppenkind van dien...Gaia schreef:Even voor mijn educatie? Waarom? Is parvo zo besmettelijk dan of heeft het een andere reden?Eline* schreef: Ik mag het bij gods gratie hopen..
idd...maar ook giardia (waar sasha toch ook van verdacht werd) is zo'n leuke zo kort nadat het in huis is geweest daar weer een pup in zetten...massam schreef:als er een hond met parvo in je huis is geweest blijft de parvo zoals ik begreep minimaal 6 maanden nog in je huis zitten met alle gevolgen voor puppenkind van dien...Gaia schreef:Even voor mijn educatie? Waarom? Is parvo zo besmettelijk dan of heeft het een andere reden?Eline* schreef:Ik mag het bij gods gratie hopen..yamie schreef: