Zaterdag fietste ik met mijn 2 herders en moest een stukje over een weg (buiten de stad) waar het altijd redelijk druk is met wandelaars.
Ik had beiden netjes aangelijnd en de heren liepen keurig mee. Voor mij liep een schapendoes in de berm en de baas liep ongeveer 50 meter voor zijn hond uit, niet op of omkijkend. Dus ik ging er vanuit (ik weet het, stom) dat dat beest niet zou reageren op andere honden, anders houdt je hem vast

Nou idd fout gedacht. Die schapendoes komt al grommend, grauwend en blaffend op ons af en rent als een debiel, al uitvallend naar mijn honden, met ons mee. Ik heb het ongeveer 30 meter volgehouden om mijn 2 jongens omhoogtillend bij die schapendoes uit de buurt te houden, voordat ik met mijn fiets en al over de kop sloeg.
Ik languit op de grond, nog steeds de honden vasthoudend, mijn poot vast tussen het frame, dikke knie, blauwe heup en gekneusde vinger.
Maar kost wat kost de honden vast blijven houden. Uiteindelijk lukte het me om weer op te staan. Stuur recht, zadel recht en weer op de fiets, staat die vent met die hond, ondertussen aangelijnd, 10 meter verderop te kijken.
Dus terwijl ik er langs fiets (die does hysterisch blaffend aan de lijn) vraag ik die man, echt oprecht heel keurig netjes: "Mijnheer zoudt u nu alstublieft uw hond de volgende keer aan willen lijnen ?"
Wat denk je dat die @#$% zegt........"Nou dat had volgens mij niets uitgemaakt."