Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over de Chiwawa(of zoiets:P)
Moderator: moderatorteam
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Vraagje over de Chiwawa(of zoiets:P)
Nou daar komt mijn vraag;
Ik ken een meid, en die heeft 2 van van die Chi's, nu vertelt zei dat ze de laatste met een navelbreuk heeft gekocht, en dat dit veel voorkomt bij dat ras? Is dat ook zo? En is dat echt 'normaal' dat die vaak een navelbreuk hebben of komt dat door de vele 'slecht gefokte' Chi's?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): yorkshire terrier
Ik heb geen chi maar wel een york en die heeft ook een navelbreuk.
Dit schijnt niet zo erg te zijn volgens de d.a. en hoeft dus ook niet verholpen te worden, tenzij het heel erg gevaarlijk gaat worden natuurlijk.
Het komt inderdaad wel vaker voor bij kleine hondjes, maar ik heb geen idee of dit met slecht fokken te maken heeft.
Er is ook nog een chihuahua forum waar je terecht zou kunnen.
Dit schijnt niet zo erg te zijn volgens de d.a. en hoeft dus ook niet verholpen te worden, tenzij het heel erg gevaarlijk gaat worden natuurlijk.
Het komt inderdaad wel vaker voor bij kleine hondjes, maar ik heb geen idee of dit met slecht fokken te maken heeft.
Er is ook nog een chihuahua forum waar je terecht zou kunnen.

-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
Het komt voor, vaker dan wij weten. Meestal wordt er niet over gesproken door de fokkers in het openbaar.
Om het nou 'normaal' te noemen... nee absoluut niet. Het is absoluut niet zo dat het met regelmaat voorkomt.
Het komt bij de beste fokkers voor en of het in verhouding vaker bij de 'slechte fokkers' voor komt weet ik niet.
Het is trouwens chihuahua
Om het nou 'normaal' te noemen... nee absoluut niet. Het is absoluut niet zo dat het met regelmaat voorkomt.
Het komt bij de beste fokkers voor en of het in verhouding vaker bij de 'slechte fokkers' voor komt weet ik niet.
Het is trouwens chihuahua

- matthijs
- Actief
'n Navelbreuk is waar de buikwand zich niet goed heeft gesloten. Bij een grote navelbreuk kunnen de ingewanden er door naar 'buiten' zakken en afgeklemd worden waardoor dat gedeelte afsterft. Daarom kan het gevaarlijk zijn. Maar als je het op tijd ziet kan het makkelijk worden verholpen.matthijs schreef:Wat is nou precies een navelbreuk en in welke zin kan het kwaad?
Ik weet dat onze shih-tzu een klein navelbreukje had toen ze pup was, keurig gemeld door de fokker en volgens de da kon het geen kwaad. Het is vanzelf over gegaan.