Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kan mij helpen.
Moderator: moderatorteam
- Zenda
- Zeer actief
Wie kan mij helpen.
Ja wij zitten te denken aan een andere hond. Maar dat zou pas eind Augustus worden i.v.m. onze vakantie. We hebben wel eventueel een oppas bij opa en oma, maar ik wil de hond dat niet aan doen. We willen namelijk een rescue hond nemen. Nu ben ik her en der aan het snuffelen op het net. Nu ben ik tercht gekomen op sonnensheinhunde uit duitsland.
Deze hebben honden komen uit spanje e.d. Kennen jullie dit, en zijn ze goed. Of hebben jullie nog andere tips. Wie wil mij een beetje begeleiden hierbij. Misschien raden jullie het mij juist wel af.
Deze hebben honden komen uit spanje e.d. Kennen jullie dit, en zijn ze goed. Of hebben jullie nog andere tips. Wie wil mij een beetje begeleiden hierbij. Misschien raden jullie het mij juist wel af.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Als je echt een hondje uit het buitenland wilt hebben en je wilt er zeker van zijn dat je een goed advies en begeleiding krijgt zou ik eens contact opnemen met Eline*, hier van het forum
Zij werkt bij deze stichting http://www.dierenhulpcadiz.nl/ en zo nu en dan, bij geschiktheid e.d. komt er een hondje naar Nederland.

- #linda#
- Actief
- Zenda
- Zeer actief
Dank le wel, ik de site even helemaal op mijn gemak lezen. Ze staat nu bij mijn favorietenTamara en Bowie schreef:Als je echt een hondje uit het buitenland wilt hebben en je wilt er zeker van zijn dat je een goed advies en begeleiding krijgt zou ik eens contact opnemen met Eline*, hier van het forumZij werkt bij deze stichting http://www.dierenhulpcadiz.nl/ en zo nu en dan, bij geschiktheid e.d. komt er een hondje naar Nederland.

- iones
- Zeer actief
Is een goede tip. Hier zijn altijd mensen met bepaalde ervaringen met een stichting. En sommige stichtingen staan goed aangeschreven, en andere rond uit slecht.#linda# schreef:Meld je ook even op het buitenlandse hondenforum, allemaal ervaringsdeskundigen daar die je graag advies geven
http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... aa7692438f
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Zenda
- Zeer actief
Dank je wel, ook deze ga ik even doorlezen.iones schreef:Is een goede tip. Hier zijn altijd mensen met bepaalde ervaringen met een stichting. En sommige stichtingen staan goed aangeschreven, en andere rond uit slecht.#linda# schreef:Meld je ook even op het buitenlandse hondenforum, allemaal ervaringsdeskundigen daar die je graag advies geven
http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/ ... aa7692438f

- Kayka
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
www.doggynet.nl onder herplaatsingen, daar staan de meeste organisaties die buitenlandertjes herplaatsen. Verder zou ik ook de asiels even goed volgen, wie weet zie je daar wel een leukerdje 

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ken de organisatie niet, maar ik heb er even op gegoogled en het maakt op mij niet echt een solide indruk. Ik kom erg veel honden tegen op marktplaats en dat soort site's met teksten als (letterlijk even gecopieerd http://www.marktplaza.nl/noodgeval-wie- ... 118723.php ) "3 KLEINE PODENCO'S ZITTEN IN 1 DODINGSSTATION IN ZUID-SPANJE
EN ZIJN MET SPOED OP ZOEK NAAR MENSEN DIE 1 VAN HUN WIL
ADOPTEREN, OF 1 VAN HUN IN DE OPVANG WILLEN NEMEN, ANDERS
WORDEN ZE ALLE 3 AFGEMAAKT...
HET GAAT OM 2 REUTJES EN 1 TEEFJE, SCHOUDERHOOGTE 35 - 45
CM, PODENCO'S STAAN BEKEND OM HUN ZEER ZACHTAARDIGE
KARAKTERS...
SONNENSCHEINHUNDE IS 1 DUITSE ORGANISATIE DIE VELE HONDEN VD
DOOD REDT IN SPANJE...
SONNENSCHEINHUNDE HEEFT 1 FAHRKETTE DAT WIL ZEGGEN ALS
NEDERLANDERS BIJ HUN 1 HOND ADOPTEREN, DAT ZIJ DAN DE HOND 1
STUK OP WEG HELPEN RICHTING NEDERLAND, DAN HOEFT U NIET ZO
VER TE RIJDEN...
Geen woord over screening, nazorg, ziekten en de testen daarop ect.. Schreeuwige letters.. Geen vaste prijzen, maar ik kom honden van 250 euro tegen en van 280 euro.
Kortom, ik word er eerlijk gezegd erg weinig enthousiast van..
Elke hond in Spanje zit op de schopstoel en om mensen over te halen een hond te nemen door in te werken op emoties schiet ieder geval bij mij volkomen verkeerd. Het loont bij het nemen van een buitenlandse hond echt de moeite je ook te verdiepen in de stichting waarmee je zaken doet, want de mogelijkheid bestaat dat je anders toch van een koude kermis thuis komt helaas. En er zijn echt een aantal goede betrouwbare stichtingen.
EN ZIJN MET SPOED OP ZOEK NAAR MENSEN DIE 1 VAN HUN WIL
ADOPTEREN, OF 1 VAN HUN IN DE OPVANG WILLEN NEMEN, ANDERS
WORDEN ZE ALLE 3 AFGEMAAKT...
HET GAAT OM 2 REUTJES EN 1 TEEFJE, SCHOUDERHOOGTE 35 - 45
CM, PODENCO'S STAAN BEKEND OM HUN ZEER ZACHTAARDIGE
KARAKTERS...
SONNENSCHEINHUNDE IS 1 DUITSE ORGANISATIE DIE VELE HONDEN VD
DOOD REDT IN SPANJE...
SONNENSCHEINHUNDE HEEFT 1 FAHRKETTE DAT WIL ZEGGEN ALS
NEDERLANDERS BIJ HUN 1 HOND ADOPTEREN, DAT ZIJ DAN DE HOND 1
STUK OP WEG HELPEN RICHTING NEDERLAND, DAN HOEFT U NIET ZO
VER TE RIJDEN...
Geen woord over screening, nazorg, ziekten en de testen daarop ect.. Schreeuwige letters.. Geen vaste prijzen, maar ik kom honden van 250 euro tegen en van 280 euro.

Kortom, ik word er eerlijk gezegd erg weinig enthousiast van..

Elke hond in Spanje zit op de schopstoel en om mensen over te halen een hond te nemen door in te werken op emoties schiet ieder geval bij mij volkomen verkeerd. Het loont bij het nemen van een buitenlandse hond echt de moeite je ook te verdiepen in de stichting waarmee je zaken doet, want de mogelijkheid bestaat dat je anders toch van een koude kermis thuis komt helaas. En er zijn echt een aantal goede betrouwbare stichtingen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Zenda
- Zeer actief
Dank je wel Eline, ik weet dat jij je inzet voor de honden van Kimba, en waardeer je eerlijke antwoord des te meer. Ik weet dat je alles doet voor deze honden, maar ik wil niet met een of ander malafide iets te maken hebben. Daarom ben ik me zo aan het orienteren. En waardeer ik je antwoord, ik weet dat jij het goed voorhebt met deze honden 
Hier ook een link van een tussenpersoon uit Hoofddorp.
Het leek mij juist makkelijker omdat ik uit Hoofddorp kom, en dan even langs kon gaan om me even goed te laten informeren, want praten gaat toch makkelijker dan mailen.
http://link.marktplaats.nl/153065101

Het leek mij juist makkelijker omdat ik uit Hoofddorp kom, en dan even langs kon gaan om me even goed te laten informeren, want praten gaat toch makkelijker dan mailen.

Zenda, NIET DOEN, kijk eens bij Eline of Stichting AAI, PAWS is ook een hele goede organisatie. Daar krijg je nazorg, begeleiding en echt goed advies.
Je moet niet voor gemakkelijk gaan maar voor GOED.
En persoonlijk vind ik de organisatie van Eline erg goed, kleinschalig, goede info, zijn gewoon goed bezig
Misschien dat je dan wat langer moet wachten maar begin aub niet aan die vage organisaties. Maak gebruik van de deskundigheid die je hier bij diverse mensen aantreft
En persoonlijk vind ik de organisatie van Eline erg goed, kleinschalig, goede info, zijn gewoon goed bezig

Misschien dat je dan wat langer moet wachten maar begin aub niet aan die vage organisaties. Maak gebruik van de deskundigheid die je hier bij diverse mensen aantreft

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is je eigen eisenpakket?Zenda schreef:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Ik kan me er gewoon kwaad om maken dat men doodleuk schrijft dat deze drie kleintjes anders afgemaakt worden, dat speelt zo in op de emotie van mensen
Besef je goed Zenda dat dagelijks door heel Spanje duizenden honden afgemaakt worden in dodingsstations
En als karakterbeschrijving dat podencootjes zo lief zijn, ja dan vergeet men erbij te zetten dat het ultieme jachthonden zijn, dat meer dan de helft nooit los kan, dat het honden zijn waar je bijzonder mee aan de slag moet want doe je dat niet dan mag je blij zijn dat je nog een dak boven je hoofd hebt.
Nee podencootjes zijn echt niet de gemakkelijkste honden, daar moet je je heel goed op voorbereiden.
En 250 euro tot 280 euro
Zijn ze getest op alle buitenlandse ziekten, gecastreerd, hoe komen ze aan dat bedrag en nog belangrijker, wat doen ze met de inkomsten

Besef je goed Zenda dat dagelijks door heel Spanje duizenden honden afgemaakt worden in dodingsstations

En als karakterbeschrijving dat podencootjes zo lief zijn, ja dan vergeet men erbij te zetten dat het ultieme jachthonden zijn, dat meer dan de helft nooit los kan, dat het honden zijn waar je bijzonder mee aan de slag moet want doe je dat niet dan mag je blij zijn dat je nog een dak boven je hoofd hebt.
Nee podencootjes zijn echt niet de gemakkelijkste honden, daar moet je je heel goed op voorbereiden.
En 250 euro tot 280 euro

Zijn ze getest op alle buitenlandse ziekten, gecastreerd, hoe komen ze aan dat bedrag en nog belangrijker, wat doen ze met de inkomsten

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond het op zijn zachts gezegd ook nogal een vreemde manier om je honden aan de man te brengen. Ook het wegbrenggebeuren stuit me erg tegen de borst. Voorop hoort te staan een goede match tussen hond en baas, ik snap niet hoe je dat wilt bereiken als je halverwege de snelweg ( dat is dan het beeld wat bij mij verschijnt) een hond aangereikt krijgt. Ik mag toch aannemen dat je een hond eerst gaat bekijken voordat je besluit hem te nemen.Addy schreef:Ik kan me er gewoon kwaad om maken dat men doodleuk schrijft dat deze drie kleintjes anders afgemaakt worden, dat speelt zo in op de emotie van mensen![]()
Besef je goed Zenda dat dagelijks door heel Spanje duizenden honden afgemaakt worden in dodingsstations![]()
En 250 euro tot 280 euro![]()
Ik ben dus ook niet enthousiast over wat ik lees..
Ik ben ook benieuwd wat ZEnda zelf aan vragen heeft voor de stichting.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Let echt op een goede stichting!
Ik weet niet of je het verhaal kent van mijn Moritz?
Even heel in het kort: Moritz kwam uit Griekenland, via een stichting naar NL gehaald en ik zag hem voor het eerst in een gastgezin. Dit was in september 2002.
Op slag verliefd en Moritz kwam bij ons. Hij was extreem bang voor alles, maar ik kreeg geen enkele hulp van de stichting, ondanks mijn vragen.
Ik werd niet op de hoogte gesteld van buitenlandse ziektes, zoals Leishmania, Erhlichia en hartworm, laat staan dat hij hierop getest was.
Ik wist hier dus helemaal niets van af en had op het oog een kerngezonde (lichamelijk dan) hond 4 jaar lang totdat hij ineens dood- en doodziek werd.
Na veel te lange tijd, te lang omdat hij zo vreselijk ziek was, werd bekend dat hij Ehrlichia had. Maar we waren te laat..... hij is een vreselijke dood gestorven.
Waren we geïnformeerd, al was het maar een A4-tje met wat informatie, dan hadden wij hem veel eerder laten testen op deze ziektes.
De stichting gaf niet thuis bij zijn behoorlijke gedragsproblemen in het begin.
Dus echt... zoek een betrouwbare stichting die je kan begeleiden bij eventuele problemen, die honden test op ziektes en die informatie hierover geeft. Eerlijkheid is zó ontzettend belangrijk, want het breekt je hart als je je lieverd onverwachts op zo'n manier verliest nadat je je ziel en zaligheid erin gelegd hebt.
Even heel in het kort: Moritz kwam uit Griekenland, via een stichting naar NL gehaald en ik zag hem voor het eerst in een gastgezin. Dit was in september 2002.
Op slag verliefd en Moritz kwam bij ons. Hij was extreem bang voor alles, maar ik kreeg geen enkele hulp van de stichting, ondanks mijn vragen.
Ik werd niet op de hoogte gesteld van buitenlandse ziektes, zoals Leishmania, Erhlichia en hartworm, laat staan dat hij hierop getest was.
Ik wist hier dus helemaal niets van af en had op het oog een kerngezonde (lichamelijk dan) hond 4 jaar lang totdat hij ineens dood- en doodziek werd.
Na veel te lange tijd, te lang omdat hij zo vreselijk ziek was, werd bekend dat hij Ehrlichia had. Maar we waren te laat..... hij is een vreselijke dood gestorven.
Waren we geïnformeerd, al was het maar een A4-tje met wat informatie, dan hadden wij hem veel eerder laten testen op deze ziektes.
Dus echt... zoek een betrouwbare stichting die je kan begeleiden bij eventuele problemen, die honden test op ziektes en die informatie hierover geeft. Eerlijkheid is zó ontzettend belangrijk, want het breekt je hart als je je lieverd onverwachts op zo'n manier verliest nadat je je ziel en zaligheid erin gelegd hebt.
- Zenda
- Zeer actief
Nu ik weet wat Eline schreef ga ik zeker niet voor makkelijkAddy schreef:Zenda, NIET DOEN, kijk eens bij Eline of Stichting AAI, PAWS is ook een hele goede organisatie. Daar krijg je nazorg, begeleiding en echt goed advies.
En persoonlijk vind ik de organisatie van Eline erg goed, kleinschalig, goede info, zijn gewoon goed bezig![]()

- Zenda
- Zeer actief
Het enige wat ik wil is een vrij jonge hond, teef, en niet al te groot. Maar er moet ook een klik zijn, en ik weet dat is moeilijk op een foto. De hond gaat namelijk als wij op vakantie gaan of een dagje uit b.v. naar mijn ouders. En deze mensen worden ook wat ouder, dus als de hond zou terkken aan de riem, zou het prettig zijn als mijn ouders de hond nog aankunnen.Eline* schreef:Wat is je eigen eisenpakket?Zenda schreef:

- Zenda
- Zeer actief
Ik heb nog niet op hun site gekeken daarover , maar hier is hun link.Addy schreef:Ik kan me er gewoon kwaad om maken dat men doodleuk schrijft dat deze drie kleintjes anders afgemaakt worden, dat speelt zo in op de emotie van mensen![]()
Besef je goed Zenda dat dagelijks door heel Spanje duizenden honden afgemaakt worden in dodingsstations![]()
En het is nog in het duits ook.
www.sonnenscheinhunde.de
Ik heb net even gekeken en dit staat er op, maar mijn duits is slecht.
Es gibt parasitäre Erkrankungen beim Hund, die hauptsächlich in Süd- und Osteuropa vorkommen.
Vor Aufnahme eines Tieres aus dem Ausland, sollten Sie sich unbedingt über diese sogenannten Mittelmeerkrankheiten informieren.
Alle unsere Hunde werden getestet und im Fall eines positiven Testergebnisses wird dies in der jeweiligen Beschreibung des Tieres angegeben.
Es ist sinnvoll, bei erfolgter Vermittlung das Tier nach 6 - 12 Monaten nachtesten zu lassen. Bei auftretenden Krankheitssymptomen muß natürlich sofort eine Blutuntersuchung erfolgen.
Für weitere Fragen stehen wir Ihnen selbstverständlich zur Verfügung.
Nachfolgend stellen wir Ihnen die wichtigstem Krankheiten vor.
Laatst gewijzigd door Zenda op 31 mar 2008 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
hondje
kom ik weer eens....
kijk ook even op www.mirtosanimalproject.eu
Is een prima organisatie. Daar hebben wij ons hondje ook vandaan. Alles keurig geregeld en leuke mensen die daar goed werk verrichten
groetjes, Ingrid

Is een prima organisatie. Daar hebben wij ons hondje ook vandaan. Alles keurig geregeld en leuke mensen die daar goed werk verrichten

groetjes, Ingrid
- Zenda
- Zeer actief
Dat in het rood, dat schoot eigenlijk gelijk bij mij in het verkeerde keelgat.Eline* schreef:Ik vond het op zijn zachts gezegd ook nogal een vreemde manier om je honden aan de man te brengen. Ook het wegbrenggebeuren stuit me erg tegen de borst. Voorop hoort te staan een goede match tussen hond en baas, ik snap niet hoe je dat wilt bereiken als je halverwege de snelweg ( dat is dan het beeld wat bij mij verschijnt) een hond aangereikt krijgt. Ik mag toch aannemen dat je een hond eerst gaat bekijken voordat je besluit hem te nemen. Ik ben dus ook niet enthousiast over wat ik lees..Addy schreef:Ik kan me er gewoon kwaad om maken dat men doodleuk schrijft dat deze drie kleintjes anders afgemaakt worden, dat speelt zo in op de emotie van mensen![]()
Ik ben ook benieuwd wat ZEnda zelf aan vragen heeft voor de stichting.
Zo van hier is je pakketje en veel plezier ermee. maar ik moet er wel bijzeggen, dat ik de site nog niet goed heb gelezen, dus het kan zijn dat ze de hond misschien ook thuisbrengen. Maar dan nog.
Ik heb wel vragen maar ik denk dat ik hier en het andere forum over buitenlandse honden meer te weten kom

- Zenda
- Zeer actief
Kijk je kan het nooit helemaal voorkomen, maar daarom wil ik me ook zo goed mogelijk laten informeren, want Zenda is 6 geworden veels te jong en Joy bijna 2 nog jonger. En we hopen nu wel eens een keer dat we een hond hebben die op een normale leeftijd komt te overlijden. Zoals ik al zij uitsluiten kan je het niet, maar ik wil het risico wel zo klein mogelijk houden. daarom wil ik me ook nog heel goed in de ziektes verdiepen, en met de d.a. praten.Caro. schreef:Let echt op een goede stichting!

- Zenda
- Zeer actief
Re: hondje
Ik heb hem toegevoegd.Ingrid48 schreef:kom ik weer eens....![]()
Is een prima organisatie. Daar hebben wij ons hondje ook vandaan. Alles keurig geregeld en leuke mensen die daar goed werk verrichten![]()
groetjes, Ingrid

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
En voeg daarbij alsjeblieft dus ook een eisenpakketje naar de stichting toe..Zenda schreef:
Het enige wat ik wil is een vrij jonge hond, teef, en niet al te groot. Maar er moet ook een klik zijn, en ik weet dat is moeilijk op een foto. De hond gaat namelijk als wij op vakantie gaan of een dagje uit b.v. naar mijn ouders. En deze mensen worden ook wat ouder, dus als de hond zou terkken aan de riem, zou het prettig zijn als mijn ouders de hond nog aankunnen.

Wat bieden ze aan nazorg? Wat als het niet klikt? Is er dan opvang en op welke termijn kan de hond daar dan terecht? ( je wilt immers niet dat de hond hier in een asiel komt) Kun je altijd iemand bereiken als je vragen hebt?
Als de screening weinig kritisch is durf ik wel de stelling aan dat je je af kan vragen in hoeverre ze kritisch zijn op hun honden en het plaatsingsbeleid. Wees dus attent!!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nederlandse dierenartsen weten in de regel niet echt veel helaas. Je mag ook mij even bellen. Ik pb je wel even.Zenda schreef:Kijk je kan het nooit helemaal voorkomen, maar daarom wil ik me ook zo goed mogelijk laten informeren, want Zenda is 6 geworden veels te jong en Joy bijna 2 nog jonger. En we hopen nu wel eens een keer dat we een hond hebben die op een normale leeftijd komt te overlijden. Zoals ik al zij uitsluiten kan je het niet, maar ik wil het risico wel zo klein mogelijk houden. daarom wil ik me ook nog heel goed in de ziektes verdiepen, en met de d.a. praten.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Zenda
- Zeer actief
Als dit alles niet op de sites gemeld staat, dan hoeft het voor mij eigenlijk niet meer( bij de desbetreffende site dan). Zulke dingen moeten op hun site staan. Want als ik het ga vragen zeggen ze misschien ja.....maar bedoelen nee.Eline* schreef:En voeg daarbij alsjeblieft dus ook een eisenpakketje naar de stichting toe..Zenda schreef:
Het enige wat ik wil is een vrij jonge hond, teef, en niet al te groot. Maar er moet ook een klik zijn, en ik weet dat is moeilijk op een foto. De hond gaat namelijk als wij op vakantie gaan of een dagje uit b.v. naar mijn ouders. En deze mensen worden ook wat ouder, dus als de hond zou terkken aan de riem, zou het prettig zijn als mijn ouders de hond nog aankunnen.![]()
Wat bieden ze aan nazorg? Wat als het niet klikt? Is er dan opvang en op welke termijn kan de hond daar dan terecht? ( je wilt immers niet dat de hond hier in een asiel komt) Kun je altijd iemand bereiken als je vragen hebt?
Als de screening weinig kritisch is durf ik wel de stelling aan dat je je af kan vragen in hoeverre ze kritisch zijn op hun honden en het plaatsingsbeleid. Wees dus attent!!

- Zenda
- Zeer actief
Ik heb je een Pb terug gestuurd.Eline* schreef:Nederlandse dierenartsen weten in de regel niet echt veel helaas. Je mag ook mij even bellen. Ik pb je wel even.Zenda schreef:Kijk je kan het nooit helemaal voorkomen, maar daarom wil ik me ook zo goed mogelijk laten informeren, want Zenda is 6 geworden veels te jong en Joy bijna 2 nog jonger. En we hopen nu wel eens een keer dat we een hond hebben die op een normale leeftijd komt te overlijden. Zoals ik al zij uitsluiten kan je het niet, maar ik wil het risico wel zo klein mogelijk houden. daarom wil ik me ook nog heel goed in de ziektes verdiepen, en met de d.a. praten.

- Zenda
- Zeer actief
Nou ik heb heel veel sites doorgelezen, en we hebben besloten het niet te doen. De belangrijkste reden voor ons is, de ziektes die de honden eventueel bij zich dragen. Ik wil niet na het grote verlies van Joy het risico lopen dat we weer een hond verliezen. Ik weet dat er ook honden zijn die ermee heel oud worden, maar ook zouden de controles bij de d.a mij teveel angst en stress opleveren. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Alle begrip, maar ik heb toch de behoefte het even wat te relativeren met mijn twee kerngezonde buitenlanders, waarvan Nelson al 9 is en enkel voor entingen naar de dierenarts is geweest.Zenda schreef:Nou ik heb heel veel sites doorgelezen, en we hebben besloten het niet te doen. De belangrijkste reden voor ons is, de ziektes die de honden eventueel bij zich dragen. Ik wil niet na het grote verlies van Joy het risico lopen dat we weer een hond verliezen. Ik weet dat er ook honden zijn die ermee heel oud worden, maar ook zouden de controles bij de d.a mij teveel angst en stress opleveren. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.

Ziekten komen voor, maar als je kiest voor een jonge hond, die negatief getest heeft is de kans op leishmania echt niet levensgroot.
Het is mogelijk, net zo goed als het mogelijk is om hier een hondje te krijgen wat belast is met het één of ander.
Ik kan je keuze begrijpen hoor. Alleen echt niet alle honden uit het buitenland zijn ziek.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki