Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moonlight is ziek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Addy

Moonlight is ziek

Ongelezen bericht door Addy »

Moonlight is eergisteren uit het niets door een hond gegrepen, ze had twee grote gaten in haar zij. Onmiddelijk naar de da maar die kon niet hechten en niet nieten omdat de hele huid eraf is.
Ze heeft onmiddelijk antibiotica injectie gehad en pijnstillers.
De arme ziel is echt ziek.
Jo is vannacht opnieuw naar de spoedkliniek gegaan, volgens de da daar heeft ze een soort van shock, ze heeft nu valium.
Volgens hem kon ze geen pijn ervan hebben. Nou zijn mijn galgomeisjes piepmiepjes maar zo ziek heb ik er nog nooit gezien, ze eet zelfs niet.
Zusje Shadow loopt net zo hard mee te piepen maar die eet wel :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Agos, wat akelig!
Hopelijk knapt Moonlight snel weer een beetje op en gaat weer eten en zo. Houdt haar maar goed in de gaten, beterschap voor je meisje.
Addy

Inge O schreef:wat bedoel je juist met 'de huid eraf', addy?
dat het hele vel weg is, je kijkt dus op het vlees, de spieren, jammer dat mijn fototoestel het niet doet anders had ik er even een foto van gemaakt
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inge O schreef:maar dan zijn het dus niet alleen maar twee gaten, of begrijp ik het nu verkeerd :denken: ?
Misschien letterlijk twee grote gaten, te grote wonden om te kunnen hechten?
Sneue bak zeg, beterschap voor Moonlight. Niet willen eten vind ik altijd maar vervelend :(:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Addy

Inge O schreef:
Addy schreef:
dat het hele vel weg is, je kijkt dus op het vlees, de spieren, jammer dat mijn fototoestel het niet doet anders had ik er even een foto van gemaakt
maar dan zijn het dus niet alleen maar twee gaten, of begrijp ik het nu verkeerd :denken: ? of zit de huid er nog op maar is die wel losgescheurd?

ik snap namelijk niet zo goed waarom er niet kan gehecht worden :wink: .
Heb even een foto op internet voor je opgezocht, zie de vierde hond links onder, dan zie je dat gat, zij heeft dat ongeveer tweemaal en driekeer zo groot op haar flank, als ze dat nieten of hechten springen de hechtingen en nietjes er accuut uit http://www.galgoaid.eu/Ter%20adoptie1.htm
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Da's best een heftige aanval geweest :eek:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Addy schreef:
Inge O schreef:
Addy schreef:
maar dan zijn het dus niet alleen maar twee gaten, of begrijp ik het nu verkeerd :denken: ? of zit de huid er nog op maar is die wel losgescheurd?

Heb even een foto op internet voor je opgezocht, zie de vierde hond links onder, dan zie je dat gat, zij heeft dat ongeveer tweemaal en driekeer zo groot op haar flank, als ze dat nieten of hechten springen de hechtingen en nietjes er accuut uit http://www.galgoaid.eu/Ter%20adoptie1.htm
moonlight is toch een galgo/podenco ( of nou ja iig een windhond ) typje?

dat kunnen nare plekken zijn, doordat de huid, dun en strak is, komen er soms verwondingen die echt niet te hechten zijn, "wij"hebben dat ook met de Whippet gehad....

sterkte met moonlight addy, klote hoor...
Addy

Moonlight is een galgo en heeft inderdaad een waanzinnig dun velletje, hoeft niet veel te gebeuren

Afbeelding
Addy

Jaap* schreef:Da's best een heftige aanval geweest :eek:
nog voordat Barf ertussen kon springen was het al gebeurd, nou hebben ze een heel dun vel dus het is niet eens een heftige beet geweest, er is weinig voor nodig bij windhonden
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ach jee, ik hoop dat ze snel opknapt..
Beterschap met je meisje..
Addy

Inge O schreef: maar houdt dat dan in dat die grote plekken helemaal zonder hechten moeten genezen? dat zie ik toch ook vrij somber in, moet ik zeggen - kan een onderhuidse hechting ook echt niet?
Nee, dat moet echt zo genezen, wordt ongelofelijk lelijk litteken maar dat zal me verder worst wezen.
Het gaat helemaal niet lekker met het meisje, galgo's zijn hele gevoelige honden, eigenlijk te gevoelig en ze zit nu helemaal in zichzelf en dat staat me voor geen meter aan, de stress op dit moment is eigenlijk erger dan de verwondingen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
yamie schreef:
Addy schreef:
Inge O schreef: maar dan zijn het dus niet alleen maar twee gaten, of begrijp ik het nu verkeerd :denken: ? of zit de huid er nog op maar is die wel losgescheurd?

moonlight is toch een galgo/podenco ( of nou ja iig een windhond ) typje?

dat kunnen nare plekken zijn, doordat de huid, dun en strak is, komen er soms verwondingen die echt niet te hechten zijn, "wij"hebben dat ook met de Whippet gehad....

sterkte met moonlight addy, klote hoor...
ha, ok, dan ligt het aan het ras dat het niet te hechten is :wink: . dit soort verwonding in de flank is bij de meeste honden op die plek meestal juist heel goed te hechten omdat ze daar meestal ruim los genoeg in hun jasje zitten.

maar houdt dat dan in dat die grote plekken helemaal zonder hechten moeten genezen? dat zie ik toch ook vrij somber in, moet ik zeggen - kan een onderhuidse hechting ook echt niet?
ik kan niet voor Addy spreken, over moonlight dus, maar ja, soms moeten zulke wonden zonder hechten genezen, dat geeft vaak dus ook ( forse) littekens op de hond, het word wel afgeplakt ( bescherming) en soms zelfs met iets kunstmatigs dichtgemaakt.
Addy

yamie schreef:ik kan niet voor Addy spreken, over moonlight dus, maar ja, soms moeten zulke wonden zonder hechten genezen, dat geeft vaak dus ook ( forse) littekens op de hond, het word wel afgeplakt ( bescherming) en soms zelfs met iets kunstmatigs dichtgemaakt.
Ja klopt helemaal, het is bij haar niet kunstmatig dichtgemaakt i.v.m. ontstekingsfactor, maar ze heeft er antibioticagazen op en afgedekt met een soort verband, dit laat ze gelukkig wel zitten.
En tuurlijk Shit happens maar dit kwam totaal uit het niets, ze liepen lekker aan het water te spelen en ineens komt er een hond zomaar op haar afgevlogen en begint meteen te happen, ik was er zelf in drie tellen bij samen met Barf maar toen was het al gebeurt :evil:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
yamie schreef:ik kan niet voor Addy spreken, over moonlight dus, maar ja, soms moeten zulke wonden zonder hechten genezen, dat geeft vaak dus ook ( forse) littekens op de hond, het word wel afgeplakt ( bescherming) en soms zelfs met iets kunstmatigs dichtgemaakt.
Ja klopt helemaal, het is bij haar niet kunstmatig dichtgemaakt i.v.m. ontstekingsfactor, maar ze heeft er antibioticagazen op en afgedekt met een soort verband, dit laat ze gelukkig wel zitten.
En tuurlijk Shit happens maar dit kwam totaal uit het niets, ze liepen lekker aan het water te spelen en ineens komt er een hond zomaar op haar afgevlogen en begint meteen te happen, ik was er zelf in drie tellen bij samen met Barf maar toen was het al gebeurt :evil:
ja dat is echt klote, zeker bij zo'n hond, dat die andere hond direct begon te bijten is al kut, maar dan helemaal in een galgo... dan hebben ze hun velletje en strakke lijn toch echt tegen zich, bij de whippet waar ik over sprak, was het eigenlijk helemaal geen gevecht, gewoon lomp en ratsssss

ik vind het ook 1 van de nadelen van dit soort windhonden...

nou, gewoon duimpjes op dat het goed geneest :ok:
Addy

drie maal raden wat het vrouwtje zei :roll:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:drie maal raden wat het vrouwtje zei :roll:
doet ie anders noooooit :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhhh wat sneu :jank: Zeker bij zo'n gevoelig hondje.
Bah zeg, klote!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Addy

yamie schreef:
inderdaad, krijg het mijn strot niet uit, maar dat zei ze, om vervolgens eraan toe te voegen of die honden van mij wel eten krijgen want dat was wel heel erg zielig zo mager. Was voor die mevrouw heel goed dat Jo erbij was :boos:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

och germ! heel veel succes met je meisje!

en ga je madam nog met een bezoekje vereren? :N: :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Jeetje, dat is flinke ellende!

Heel veel sterkte voor Moonlight, en voor jou natuurlijk ook... Leg je meisje maar lekker in de watten, hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter... :roos:
Afbeelding
Addy

massam schreef:och germ! heel veel succes met je meisje!

en ga je madam nog met een bezoekje vereren? :N: :mrgreen:
mag niet van mijn vrouw en ik ben een gehoorzaam typje :mrgreen:
Maar ik kon dat mens ter plekke wel killen :evil:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Addy schreef:
yamie schreef:
inderdaad, krijg het mijn strot niet uit, maar dat zei ze, om vervolgens eraan toe te voegen of die honden van mij wel eten krijgen want dat was wel heel erg zielig zo mager. Was voor die mevrouw heel goed dat Jo erbij was :boos:
Vroeg je toen niet of ze zelf haar hond wel genoeg voerde, als hij blijkbaar behoefte had aan zo'n mager ding? :wink:

Maar zonder gekheid, ik duim dat het snel gaat dichtgroeien en ze vooral rap weer wat wil eten. Beterschap!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hé wat naar voor het arme hondemeisje. Ik duim dat ze snel weer opknapt :ok:
Afbeelding
Addy

Gos schreef: Vroeg je toen niet of ze zelf haar hond wel genoeg voerde, als hij blijkbaar behoefte had aan zo'n mager ding? :wink:

Maar zonder gekheid, ik duim dat het snel gaat dichtgroeien en ze vooral rap weer wat wil eten. Beterschap!
Nee ik stond al op kookpunt dat dit gebeurde en ongeveer vijf minuten later een vrouwtje eraan gekacheld kwam.
Als Barf er niet bij geweest was dan had ik die hond echt moeten wegschoppen, nu blokte Barf steeds en Moonlight stond daar verstijfd te gillen, ik kan je vertellen dat het gillen van een galgo door merg en been gaat
Addy

Mickie schreef:Och, arme ziel! :(
Beterschap met je meiske.
met de twee meiskes, want de wederhelft van het onafscheidelijke duo piept net zo hard mee :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tjemig, wat een muts zo'n dame. Doet die anders nooit, pfff, dat is wel de meest gehoorde opmerking. Hopelijk ga je daar ook nog wel wat aan doen, dat zo'n dame in ieder geval de dierenartskosten mag betalen.
Beterschap voor Moonlight (en ook een extra knuffel voor Shadow), hopelijk geneest het snel.
Addy

Nanna schreef:Ik neem aan dat dit het geval was waarin jij zowat ging slaan (zie ander topic).
Heel zielig voor Moonlight, ik hoop dat ze toch weer snel over de schrik heen is.
klopt helemaal :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ach de ziel.. beterschap voor het meisje :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Geef je meisje maar een flinke knuffel :knuffel1: (en de andere helft natuurlijk ook :wink: )
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Beterschap met Moonlight,hoop dat ze snel weer op zal knappen/de oude zal worden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”