Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2e rasvereniging
Moderator: moderatorteam
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
2e rasvereniging
Kwam deze info tegen op het internet:
(bron: http://www.federatie-van-rasverenigingen.nl/)
De Federatie van Rasverenigingen Nederland heeft een werkgroep in het leven geroepen die zich zal bezighouden met het voorbereiden van voorstellen om het doel te bereiken.
Het doel van de Federatie van Rasverenigingen in Nederland is:
Het toelaten van meerdere rasverenigingen door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland (RvB)
Wat vinden jullie hiervan ?
Moet de RvB meerdere rasverenigingen toelaten,
zodat de erkende rasvereniging niet alleen het monopolie heeft ?
Meer uitgebreide info over dit onderwerp:
http://www.federatie-van-rasverenigingen.nl/
(bron: http://www.federatie-van-rasverenigingen.nl/)
De Federatie van Rasverenigingen Nederland heeft een werkgroep in het leven geroepen die zich zal bezighouden met het voorbereiden van voorstellen om het doel te bereiken.
Het doel van de Federatie van Rasverenigingen in Nederland is:
Het toelaten van meerdere rasverenigingen door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland (RvB)
Wat vinden jullie hiervan ?
Moet de RvB meerdere rasverenigingen toelaten,
zodat de erkende rasvereniging niet alleen het monopolie heeft ?
Meer uitgebreide info over dit onderwerp:
http://www.federatie-van-rasverenigingen.nl/
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Aan de andere kant... Wanneer een 2e (of 3e of 4e) vereniging in het leven geroepen wordt omdat de regels van de voorgangers je niet aanstaan..... Dan heb je heel snel heel veel rasverenigingen? Dat lijkt me ook weer niet goed voor het ras. Moet je dan toch beperkingen stellen?
Dit, meerdere verenigingen, is iets wat in de raskattenwereld gebeurt. Je wilt niet weten hoeveel stamboomuitgevende clubjes daar zijn, die organiseren ook nog allemaal eigen shows en op die shows erkennen ze elkaars kwalificaties weer niet.
Je zou denken dat ze elkaar vanzelf kapot concureren maar daar lijkt het nog niet echt op.
Dit, meerdere verenigingen, is iets wat in de raskattenwereld gebeurt. Je wilt niet weten hoeveel stamboomuitgevende clubjes daar zijn, die organiseren ook nog allemaal eigen shows en op die shows erkennen ze elkaars kwalificaties weer niet.
Je zou denken dat ze elkaar vanzelf kapot concureren maar daar lijkt het nog niet echt op.
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Als de rasvereniging er voor het ras is is het toch juist niet wenselijk dat er meer verenigingen bijkomen? Een rasbeschrijving staat vast dus elke uitbreiding die erop komt zal voor meer diversiteit zorgen.Martijn schreef: Wat bedoel je?

Natuurlijk zijn er meer redenen om een tweede, derde of vierde rasvereniging te beginnen maar dat komt vaak door gekibbel tussen mensen en staat los van het ras waar ze van houden.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik denk dat het gezeik met een ras vooral komt door gekibbel van ego's binnen een RVLars schreef:Als de rasvereniging er voor het ras is is het toch juist niet wenselijk dat er meer verenigingen bijkomen? Een rasbeschrijving staat vast dus elke uitbreiding die erop komt zal voor meer diversiteit zorgen.Martijn schreef: Wat bedoel je?![]()
Natuurlijk zijn er meer redenen om een tweede, derde of vierde rasvereniging te beginnen maar dat komt vaak door gekibbel tussen mensen en staat los van het ras waar ze van houden.

-
- Vaste gebruiker
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Re: 2e rasvereniging
De regel, 1 rasvereniging per ras erkend door de RvB is afgeschaft.
Zie, http://federatie-van-rasverenigingen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos
Zie, http://federatie-van-rasverenigingen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De regels in kwestie zijn gewoon erg oud.Martijn schreef:Slim hoor. Regels hebben waarvan je zelf weet dat ze geen juridische basis hebben maar die mensen er wel van weerhouden om zelf iets te beginnen en als er dan iemand een punt van maakt "schaf je de regels af".
Ik vind het allemaal net iets te uitgekookt.
We moesten de raad van Beheer maar eens afschaffen.
En dat is niet erg, alleen moeten ze af en toe aangepast.
Dat is wat er nu gebeurt.
Vrijwel alle landen hebben kennelclubs en dat gaat over het algemeen prima.
Gewoon een kwestie van met je tijd meegaan.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond & Chinese Crested Powder Puff
- Aantal honden: 3
2e rasvereniging kan zijn voor en nadelen hebben.
groetjes, Urs
-------------------------------------------------
en de 3 "Puffjes" - Guusje, Edje & Koosje
-------------------------------------------------
en de 3 "Puffjes" - Guusje, Edje & Koosje
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Op zich zeg ik ja doe maar een "tweede" rasvereniging....zeker voor de amerikanen graag
Alleen vrees ik dat er hetzelfde gaat gebeuren als in sledehondenland....ohw ik ben het niet eens met jou regeltjes dus hup we richten een nieuw clubje op en dan ineens heeft nederland 4 verenigingen voor een hele kleine groep mensen

Alleen vrees ik dat er hetzelfde gaat gebeuren als in sledehondenland....ohw ik ben het niet eens met jou regeltjes dus hup we richten een nieuw clubje op en dan ineens heeft nederland 4 verenigingen voor een hele kleine groep mensen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Voor het ras de labrador retriever ook .. Als ik nu de ras standaard bekijk, betwijfel ik of de volgende hond ooit nog een labrador wordt ...SandraH schreef:Een tweede rasvereniging voor mijn ras lijkt me uiterst verfrissend...

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo, is de standaard veranderd in de laatste jaren dan?Felix schreef:Voor het ras de labrador retriever ook .. Als ik nu de ras standaard bekijk, betwijfel ik of de volgende hond ooit nog een labrador wordt ...SandraH schreef:Een tweede rasvereniging voor mijn ras lijkt me uiterst verfrissend...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is de standaard al sinds 1987 dezelfde hoor. Je bedoeld ws hoe ze er nu uitzien ?
Dat wordt dan gewoon goed zoeken naar een type die je wel aanspreekt. Die zijn er wel hoor.
Dat wordt dan gewoon goed zoeken naar een type die je wel aanspreekt. Die zijn er wel hoor.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er is toch al een tweede?Felix schreef:Voor het ras de labrador retriever ook .. Als ik nu de ras standaard bekijk, betwijfel ik of de volgende hond ooit nog een labrador wordt ...SandraH schreef:Een tweede rasvereniging voor mijn ras lijkt me uiterst verfrissend...
Al is de standaard niet veranderd en dat gaat een Nederlands clubje ook niet kunnen regelen