Voordat de meneer van de KK1 opleiding het boek schreef was er al het boek van Prof.dr. W.F. Donath: Wat moet mijn hond eten. (ik heb een zeer oude versie, maar niet de eerste. Het zal ongeveer in de 50'er jaren geschreven zijn. In de mijne staat niet van wanneer precies, maar de schrijver verwijst naar onderzoeken en schrijfsels van andere artsen/onderzoekers in 1935/1936 en het kynologisch wereldcongres in 1934 te Monaco.)MirandaH schreef:Ik wil toch even een opmerking maken ten aanzien van het boek 'Elementaire Kynologische Kennis'. De auteur is ook dierenarts voor zover ik weet. Waarom zou een willekeurig boek van een andere dierenarts beter zijn? Omdat ze er meer schrijven?
Je moet er bij dat KK1 boek rekening mee houden dat het gedateerd is. En helaas is het bij de wetenschap nu eenmaal vaak zo dat voor wetenschappers iets pas werkelijk zo is als het 'wetenschappelijk' bewezen is. Terwijl die onderzoeken vaak pas gedaan worden na bevindingen in de praktijk.
Maar om iets nu zo van de tafel te vegen, dat gaat mij toch wel een beetje te kort door de bocht. Voor zover ik weet is er nog geen enkel wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd naar de effecten van KVV versus brok, of BARF versus KVV, of BARF versus brok. Als die er wel zijn, dan lees ik graag de links.
Leuk, maar niet zo heel makkelijk boekje over rauwe, zelf samengestelde maaltijden voor honden, welk boekje zo af en toe wel te koop is op marktplaats of antieke boeken winkels.
En dan heb ik nog een boekje liggen van Evert Jan ter Burg, een man die zijn honden op een natuurlijke manier in groepen hield. Het boekje is van 1982 en heet Honden Natuurlijk en op pagina 93 verwijst hij ook naar rauwe voeding omdat honden prooi-eters zijn.
Ook een leerzaam boekje trouwens over hoe hij tegen honden aan kijkt.
(niet dat ik het zo zou doen als hij, maar dat is weer wat anders