Nu vertelde ik dat aan de DA en ik kreeg meteen een preek over dat hij eigenlijk alleen maar brokken mag en dat ik er vooral niets anders naast mag geven, anders zou hij last houden van zijn darmen...
Ik vind dat maar raar. Sinds ik hem nu een week zo voer, is zijn ontlasting alleen maar beter geworden. Hij heeft nu juist nergens meer last van. Geen rare reacties of diarree. Hij lijkt het allemaal even heerlijk te vinden, terwijl hij die droge brokken echt weg zat te kijken. Volgens de DA is dat echter een uiting van zijn karakter: "Mevrouw, bent u zich ervan bewust dat dit hele manipulatieve hondjes zijn? Als hij z'n brokken laat staan en dan de volgende keer iets lekkerders krijgt, dan heeft hij dat dondersgoed in de gaten..."
Dus ik: "Ja, hij is zo link als een looien deur, maar waarom zou hij zijn brokken niet in karnemelk mogen eten? Is het slecht voor hem? Hij poept er zeker niet minder goed door."
De DA weer: "Ja, maar het is gewoon niet nodig..."
Dus.
Is dat inderdaad het criterium?? Mag je niet afwisselend voeren, omdat het niet nodig is? Hrmpff..
Als deze zak met brokken straks op is, dan ga ik langzaam overstappen op energique. Daar heb ik bij de honden van mijn moeder goede resultaten mee gezien. En als ik mijn gevoel volg, dan krijgt hij ook dan af en toe karnemelk en af en toe een eitje en misschien zelfs een stukje appel.. Op een hele gekke dag..
Of ben ik nu eigenwijs ten koste van de gezondheid van mijn hondje?