Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag niets bijvoeren van de DA

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Mag niets bijvoeren van de DA

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk eet nu Hill's blikvoer (in z'n kong :mrgreen: ) en Hill's brokken, soms geweekt in water en soms geweekt in karne- of geitenmelk. Dat vindt 'ie nu eenmaal heerlijk. En ik was in de veronderstelling dat karne-/geitenmelk goed is voor zijn darmen. Ook heeft ie z'n eerste gekookte eierdooier op.

Nu vertelde ik dat aan de DA en ik kreeg meteen een preek over dat hij eigenlijk alleen maar brokken mag en dat ik er vooral niets anders naast mag geven, anders zou hij last houden van zijn darmen...

Ik vind dat maar raar. Sinds ik hem nu een week zo voer, is zijn ontlasting alleen maar beter geworden. Hij heeft nu juist nergens meer last van. Geen rare reacties of diarree. Hij lijkt het allemaal even heerlijk te vinden, terwijl hij die droge brokken echt weg zat te kijken. Volgens de DA is dat echter een uiting van zijn karakter: "Mevrouw, bent u zich ervan bewust dat dit hele manipulatieve hondjes zijn? Als hij z'n brokken laat staan en dan de volgende keer iets lekkerders krijgt, dan heeft hij dat dondersgoed in de gaten..."

Dus ik: "Ja, hij is zo link als een looien deur, maar waarom zou hij zijn brokken niet in karnemelk mogen eten? Is het slecht voor hem? Hij poept er zeker niet minder goed door."

De DA weer: "Ja, maar het is gewoon niet nodig..."

Dus.

Is dat inderdaad het criterium?? Mag je niet afwisselend voeren, omdat het niet nodig is? Hrmpff.. :pffff:

Als deze zak met brokken straks op is, dan ga ik langzaam overstappen op energique. Daar heb ik bij de honden van mijn moeder goede resultaten mee gezien. En als ik mijn gevoel volg, dan krijgt hij ook dan af en toe karnemelk en af en toe een eitje en misschien zelfs een stukje appel.. Op een hele gekke dag.. :wink:

Of ben ik nu eigenwijs ten koste van de gezondheid van mijn hondje? :19:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Gewoon lekker overgaan op de energique en de dierenarts laten kletsen.
Gekookte eierdooier zou ik alleen liever niet geven :wink:
Afbeelding
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

ik geef ook wel s karnemelk, omdat ie het gewoon héérlijk vind en het goed is voor zn darmen..
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is alleen als een hond een voedings allergie heeft, en een speciaal dieet krijgt dat ie 6 tot 8 weken alleen maar brokken mag, daarna kun je weer kijken waar ie wel of niet tegen kan.
als dat niet aan de hand is,gewoon doen wat jij goed vind en waar je hond het goed opdoet :19:
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Mag niets bijvoeren van de DA

Ongelezen bericht door ien »

Frenk schreef:F
Als deze zak met brokken straks op is, dan ga ik langzaam overstappen op energique. Daar heb ik bij de honden van mijn moeder goede resultaten mee gezien. En als ik mijn gevoel volg, dan krijgt hij ook dan af en toe karnemelk en af en toe een eitje en misschien zelfs een stukje appel.. Op een hele gekke dag.. :wink:

nee hoor, ga maar lekker op je gevoel af. :ok:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

marye schreef:Gekookte eierdooier zou ik alleen liever niet geven :wink:
Waarom niet?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Frenk
Zeer actief

Shibby schreef:
Waarom niet?
Dat wilde ik ook net vragen
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hier krijgen ze vrijwel dagelijks karnemelk, vinden ze heerlijk en is bloedzuiverend :ok:
marye
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:
Waarom niet?
Ben niet zo van de gekookte dingen.
Doe dan liever af en toe een heel rauw ei :wink:
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Laat de DA maar praten.

Koop je die Hill's toevallig bij de DA? Ze zullen alles doen om hun eigen zakken te vullen, dus als dat betekent dat ze hun "klanten" moeten ompraten om enkel en alleen brokvoeding te geven die zij verkopen, dan doen ze dat gewoon. Een DA moet ook geld verdienen hé.

Nu ik zou gewoon mijn zin doen, en later ook overschakelen naar Energique. Dingen als yoghurt en zo zijn volgens mij net goed voor de darmen. Een RAUWE eierdooier is ook goed, gekookt zou ik ze niet geven aangezien alle goeie stoffen er uitgekookt zijn en dan wordt het een beetje zinloos dat je het geeft.

Het kan een uiting van karakter zijn, maar waarom moet je je hond zo laten "lijden". Als er andere dingen zijn die hij wel graag eet en hij doet het er goed op, waarom zou je die dan niet geven?
Golden Stanley

Re: Mag niets bijvoeren van de DA

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Frenk schreef:Frenk eet nu Hill's blikvoer (in z'n kong :mrgreen: ) en Hill's brokken, soms geweekt in water en soms geweekt in karne- of geitenmelk. Dat vindt 'ie nu eenmaal heerlijk. En ik was in de veronderstelling dat karne-/geitenmelk goed is voor zijn darmen. Ook heeft ie z'n eerste gekookte eierdooier op.

Nu vertelde ik dat aan de DA en ik kreeg meteen een preek over dat hij eigenlijk alleen maar brokken mag en dat ik er vooral niets anders naast mag geven, anders zou hij last houden van zijn darmen...

Ik vind dat maar raar. Sinds ik hem nu een week zo voer, is zijn ontlasting alleen maar beter geworden. Hij heeft nu juist nergens meer last van. Geen rare reacties of diarree. Hij lijkt het allemaal even heerlijk te vinden, terwijl hij die droge brokken echt weg zat te kijken. Volgens de DA is dat echter een uiting van zijn karakter: "Mevrouw, bent u zich ervan bewust dat dit hele manipulatieve hondjes zijn? Als hij z'n brokken laat staan en dan de volgende keer iets lekkerders krijgt, dan heeft hij dat dondersgoed in de gaten..."
Dus ik: "Ja, hij is zo link als een looien deur, maar waarom zou hij zijn brokken niet in karnemelk mogen eten? Is het slecht voor hem? Hij poept er zeker niet minder goed door."

De DA weer: "Ja, maar het is gewoon niet nodig..."

Dus.

Is dat inderdaad het criterium?? Mag je niet afwisselend voeren, omdat het niet nodig is? Hrmpff.. :pffff:

Dat is dan een hele slimme hond die precies weet wat goed voor 'm is.

Frenk, ga alsjeblieft op je gevoel af en voer vers bij. Zeker weten juist bij darmprobleemhonden een must.
http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ineren.htm
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Jep hier nog iemand met een hond met darmproblemen. Met Hill's had ze platte, stinkende, gele en vooral veel stoelgang. Een lekkere brij was dat altijd om op te nemen. En dat is dan een kwalitatieve brok. Ik heb ook Bento Kronen en Royal Canin geprobeerd.

Na 15euro uitgegeven te hebben aan 1kg Eukanuba Intestinal (speciaal voor gevoelige darmen, lichte vertering brokken) - die overigens geen enkel effect had - ben ik overgeschakeld op Duck. Dat was instant succes en ze heeft nu erg kleine harde worstjes.

De laatste tijd heeft ze een paar keer last gehad van diarree, maar dat is omdat mijn beloningssnoepjes (hespenworst) niet goed gekozen waren :N: slecht baasje. Nu krijgt ze kaas als beloning en dat gaat goed.
Shibby
Zeer actief

marye schreef:
Shibby schreef:
Waarom niet?
Dat is toch geen reden?
Als je iemand adviseert om iets niet te doen, moet je het ook kunnen onderbouwen. :19:

"Vooral de eidooier is rijk aan vitamine B en rijk aan eiwitten, waarin met name zwavelhoudende aminozuren voorkomen.
Men dient eieren te koken. In het ei komen namelijk twee ongunstig werkende stoffen voor: avidine, dat het biotine tegenwerkt en antitrypsine, dat het verteringsenzym trypsine tegenwerkt. Beide stoffen worden door koken onwerkzaam gemaakt. Rauwe eieren zijn voor circa 60% verteerbaar, gekookte voor circa 90%. De biologische waarde is geweldig: 96%. Daarmee is het ei de beste eiwitbron, die men op deze wereld kan hebben."
(uit:elementaire kynologische kennis)

Zo heb ik het geleerd bij kk1 cursus en niet dat dat dan persé de heilige waarheid is, maar ik vraag me wel af wat voor argumenten mensen hebben om hun hond rauwe eieren te geven in plaats van gekookte?[/quote]
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik wil je wel mijn dierenarts pb-en. Zit vlak bij jou in de buurt en is voorstander van vers-voer :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

manipulatieve dierendokter zeg. Straks koop je helemaal geen brokjes meer :jank:

Gewoon vers voeren en afwisselen hoor, krijgt hij ook goede weerstand van.
marye
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:
marye schreef:
Shibby schreef:
Waarom niet?
Dat is toch geen reden?
Als je iemand adviseert om iets niet te doen, moet je het ook kunnen onderbouwen. :19:

"Vooral de eidooier is rijk aan vitamine B en rijk aan eiwitten, waarin met name zwavelhoudende aminozuren voorkomen.
Men dient eieren te koken. In het ei komen namelijk twee ongunstig werkende stoffen voor: avidine, dat het biotine tegenwerkt en antitrypsine, dat het verteringsenzym trypsine tegenwerkt. Beide stoffen worden door koken onwerkzaam gemaakt. Rauwe eieren zijn voor circa 60% verteerbaar, gekookte voor circa 90%. De biologische waarde is geweldig: 96%. Daarmee is het ei de beste eiwitbron, die men op deze wereld kan hebben."

Zo heb ik het geleerd bij kk1 cursus en niet dat dat dan persé de heilige waarheid is, maar ik vraag me wel af wat voor argumenten mensen hebben om hun hond rauwe eieren te geven in plaats van gekookte?
En dat is ook zo'n geweldig hoofdstuk over voeding :roll:

Maar als je gekookt wil geven is dat prima hoor :wink:
Zou zelf voor puur natuur en het hele product kiezen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

alm@ schreef:Ik wil je wel mijn dierenarts pb-en. Zit vlak bij jou in de buurt en is voorstander van vers-voer :ok:
Graag :ok:
Golden Stanley

Shibby schreef:
marye schreef:
Shibby schreef:
Waarom niet?
Dat is toch geen reden?

Zo heb ik het geleerd bij kk1 cursus en niet dat dat dan persé de heilige waarheid is, maar ik vraag me wel af wat voor argumenten mensen hebben om hun hond rauwe eieren te geven in plaats van gekookte?
De heilige waarheid is dat honden geen mensen zijn. Het zijn carnivoren die bacteriën en enzymen nodig hebben uit rauwe voeding, waaronder ook eieren. Het biotine-afbraak verhaal wordt door mensen zonder verstand uit zijn verband gerukt en dat proberen ze als de enige waarheid te verkopen. Ik lees liever de info gegeven door dierenartsen die de diverse boeken hebben geschreven en het al meer dan 30 jaar lang 'verkopen', dan een paar boeken geschreven voor een KK1 cursus, met alle respect.

Kort duidelijk stukje uit mijn artikel. Scheelt weer wat tikwerk.

Rauwe eieren en afbraak van biotine

Onduidelijkheid is er ook voor wat betreft het geven van
rauwe eieren. Het voeren van alleen het eiwit en dat in grote hoeveelheden, vergroot de kans op een biotine-tekort.
De stof avidine uit eiwit is dan in staat om biotine uit eigeel af
te breken. Maar wordt dat ei in zijn volledige staat als ‘prooi’ gegeven, dan zit er balans in die verhouding. Het eigeel zit bomvol goede vitamines, mineralen en aminozuren, wat de werking van de avidine uit het eiwit opheft.
De eierschaal is een goede calciumbron en zorgt dat alle mineraalverbindingen goed door het lichaam worden opgenomen. Geef geregeld een paar rauwe eieren per week.
Het is een traktatie voor de hond en niet in de laatste plaats erg gezond.
Shibby
Zeer actief

marye schreef: En dat is ook zo'n geweldig hoofdstuk over voeding :roll:

Maar als je gekookt wil geven is dat prima hoor :wink:
Zou zelf voor puur natuur en het hele product kiezen.
Ik vraag juist naar de redenen om een rauw ei te voeren, juist omdat ik zelf ook mijn twijfels heb over dat boek maar niet precies weet waar ik andere info kan vinden. En dan kom ik met alleen een 'ben niet zo van de gekookte dingen' niet ver. :19:

Momenteel krijgt Shib helemaal geen ei, omdat hij het rauw niet moet en ik over gekookt m'n twijfels heb. :19: :19:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Golden Stanley schreef: De heilige waarheid is dat honden geen mensen zijn. Het zijn carnivoren die bacteriën en enzymen nodig hebben uit rauwe voeding, waaronder ook eieren. Het biotine-afbraak verhaal wordt door mensen zonder verstand uit zijn verband gerukt en dat proberen ze als de enige waarheid te verkopen. Ik lees liever de info gegeven door dierenartsen die de diverse boeken hebben geschreven en het al meer dan 30 jaar lang 'verkopen', dan een paar boeken geschreven voor een KK1 cursus, met alle respect.

rauwe eieren. Het voeren van alleen het eiwit en dat in grote hoeveelheden, vergroot de kans op een biotine-tekort.
te breken. Maar wordt dat ei in zijn volledige staat als ‘prooi’ gegeven, dan zit er balans in die verhouding. Het eigeel zit bomvol goede vitamines, mineralen en aminozuren, wat de werking van de avidine uit het eiwit opheft.
De eierschaal is een goede calciumbron en zorgt dat alle mineraalverbindingen goed door het lichaam worden opgenomen. Geef geregeld een paar rauwe eieren per week.
Heb je toevallig een link naar dat artikel en eventueel meerdere goede artikelen? :mrgreen:

Ik heb tot nu toe de informatie wat betreft voeding ook maar eenzijdig gekregen via kk1, waar ik zelf ook m'n bedenkingen over heb. Ik heb ook niet voor niets vorige week het boekje van Tannetje Koning ontvangen. :wink:
Ik wil echt weten waar ik mee bezig ben als ik Shib eten geef. Ik wil hem niet alleen voeren op basis van de goede ervaringen van anderen, maar ook op basis van dat wat ik er zelf over weet, vandaar ook mijn vraag voor artikelen. :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Shibby schreef:
Golden Stanley schreef: De heilige waarheid is dat honden geen mensen zijn. Het zijn carnivoren die bacteriën en enzymen nodig hebben uit rauwe voeding, waaronder ook eieren. Het biotine-afbraak verhaal wordt door mensen zonder verstand uit zijn verband gerukt en dat proberen ze als de enige waarheid te verkopen. Ik lees liever de info gegeven door dierenartsen die de diverse boeken hebben geschreven en het al meer dan 30 jaar lang 'verkopen', dan een paar boeken geschreven voor een KK1 cursus, met alle respect.

Heb je toevallig een link naar dat artikel en eventueel meerdere goede artikelen? :mrgreen:

Ik heb tot nu toe de informatie wat betreft voeding ook maar eenzijdig gekregen via kk1, waar ik zelf ook m'n bedenkingen over heb. Ik heb ook niet voor niets vorige week het boekje van Tannetje Koning ontvangen. :wink:
Ik wil echt weten waar ik mee bezig ben als ik Shib eten geef. Ik wil hem niet alleen voeren op basis van de goede ervaringen van anderen, maar ook op basis van dat wat ik er zelf over weet, vandaar ook mijn vraag voor artikelen. :wink:
Vertrouw daar alsjeblieft niet op. Denk voor jezelf, 'think like an carnivore animal........'.....hoor ik een zeer bekende dierenarts en goeroe brullen. :mrgreen:
http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogend ... ineren.htm

http://www.weim.net/homeovet/eggsurvey.htm
ien
Erelid
Contacteer:

Shibby schreef:[
volg de link in mijn onderschrift en gij zult vinden-heel veel artikelen over rauwe voeding en alles wat daar mee te maken heeft.
:wink:
Afbeelding
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Laat die da maar kletsen, kijk eens op www.voernatuurlijk.nl, mijn honden zijn sinds ze kvv en vers eten alleen maar gezonder geworden, de vachten glimmen als nooit tevoren, verharen een stuk minder, poepen minder en de ontlasting is veel beter. Volg alsjeblieft je gevoel :ok: , op barfplaats en voernatuurlijk heb je ook een forum, daar kan je alle vragen stellen als je nog twijfelt :wink:
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Bedoelt de dierenarts niet het volgende:

Er zijn honden die als ze iets niet lekker (denken te) vinden, dat de baasjes de brokken (in dit geval) lekker gaan maken, zodat de hond het toch eet. Zouden ze die bak brokken voor een tien minuten laten staan en dan weghalen, dan zou de hond op een gegeven moment wel weten: oh, ik kan het maar beter wel eten, want anders heb ik niets, in plaats van: als ik niet eet, dan krijg ik tenminste wat anders.

Er zijn genoeg hondjes die om de twee dagen wat anders gegeven moet worden omdat ze anders die laatste houding aannemen, waar de eigenaar zich dus dan door laat manipuleren. Die honden proberen dus uit, terwijl ze hun basiseten wel altijd gegeten hebben!

Volgens mij bedoelt de dierenarts dat. En ja, dan heeft ie gewoonweg gelijk: afwisselend voeren is, bij een compleet voeder, in feite niet nodig (volgens mij staat dat trouwens ook in het KK1 boek :mrgreen: ).

Er wordt op het forum altijd meteen een brokken versus vers topic van gemaakt, maar dat is volgens mij hier niet aan de orde. De man waarschuwt voor iets heel anders.

Dat de meesten van ons toch wat afwisselend voeren, is mede omdat wij dat zelf ook prettig vinden (zit tussen onze oren) en bij mijn honden is het zo dat ze na een aantal dagen carnibest net iets gretiger zijn op dat kipkarkasje dat ze zelf mogen kraken en dat vind ik dan weer een interessant gezicht. Maar feitelijk doen de mijne het net zo goed op hun dagelijkse 300 gram carnibest.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Compleet bereik je alleen maar door afwisseling, niet door je hele leven hetzelfde astronautenvoer. Het feit dat we geloven dat als we een eenzijdig product geven, (namelijk in dit geval een brok, maar dat zou ook kunnen gelden voor een soort kvv de rest van het hondenleven,dus nee geen antibrokreclame :mrgreen: ) dat het dan compleet is en dat afwisseling dus niet nodig is, is toch werkelijk heel knap van degene die dat er bij ons ingeramd heeft? :wink: Het is zo ongeveer een contradictie: je hele leven 1 soort voeding waar welliswaar alles in zou moeten zitten is gelijk aan compleet. Nee, afwisseling zorgt voor compleet. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Riboet schreef:Bedoelt de dierenarts niet het volgende:

Er zijn honden die als ze iets niet lekker (denken te) vinden, dat de baasjes de brokken (in dit geval) lekker gaan maken, zodat de hond het toch eet. Zouden ze die bak brokken voor een tien minuten laten staan en dan weghalen, dan zou de hond op een gegeven moment wel weten: oh, ik kan het maar beter wel eten, want anders heb ik niets, in plaats van: als ik niet eet, dan krijg ik tenminste wat anders.

Er zijn genoeg hondjes die om de twee dagen wat anders gegeven moet worden omdat ze anders die laatste houding aannemen, waar de eigenaar zich dus dan door laat manipuleren. Die honden proberen dus uit, terwijl ze hun basiseten wel altijd gegeten hebben!

Volgens mij bedoelt de dierenarts dat. En ja, dan heeft ie gewoonweg gelijk: afwisselend voeren is, bij een compleet voeder, in feite niet nodig (volgens mij staat dat trouwens ook in het KK1 boek :mrgreen: ).

Er wordt op het forum altijd meteen een brokken versus vers topic van gemaakt, maar dat is volgens mij hier niet aan de orde. De man waarschuwt voor iets heel anders.

Dat de meesten van ons toch wat afwisselend voeren, is mede omdat wij dat zelf ook prettig vinden (zit tussen onze oren) en bij mijn honden is het zo dat ze na een aantal dagen carnibest net iets gretiger zijn op dat kipkarkasje dat ze zelf mogen kraken en dat vind ik dan weer een interessant gezicht. Maar feitelijk doen de mijne het net zo goed op hun dagelijkse 300 gram carnibest.
Nee, een hond eten voorzetten en afdwingen dat hij het eet, da's pas fijn...... Gewoon onzin toch.
Shibby
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Vertrouw daar alsjeblieft niet op. Denk voor jezelf, 'think like an carnivore animal........'.....hoor ik een zeer bekende dierenarts en goeroe brullen. :mrgreen:
Altijd leuk als je vegetarier bent :mrgreen:
ien schreef: volg de link in mijn onderschrift en gij zult vinden-heel veel artikelen over rauwe voeding en alles wat daar mee te maken heeft.
:wink:
Allebei bedankt! :flower: :flower:
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

pfff je moet niet weten wat diva hier op 1 dag wegwerkt...
leverworst voor in dr kong,droog broodje,koekjes,cavom,vers vlees.
ja das 1 dag :N: .
ze wordt er niet slechter van daarnaast pikt ze zelf eieren van de kippenen yoghurt enz is ze gek op.
evenals ons avond eten wat ze dus ook regelmatig restjes van krijgt.
en ja haar darmen kunnen het prima hebben hoor nog nooit problemen gehad ja toen ze nog bonzo en pedrigree kreeg ja.... :wink: .

gr gemma
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik wil toch even een opmerking maken ten aanzien van het boek 'Elementaire Kynologische Kennis'. De auteur is ook dierenarts voor zover ik weet. Waarom zou een willekeurig boek van een andere dierenarts beter zijn? Omdat ze er meer schrijven?

Je moet er bij dat KK1 boek rekening mee houden dat het gedateerd is. En helaas is het bij de wetenschap nu eenmaal vaak zo dat voor wetenschappers iets pas werkelijk zo is als het 'wetenschappelijk' bewezen is. Terwijl die onderzoeken vaak pas gedaan worden na bevindingen in de praktijk.

Maar om iets nu zo van de tafel te vegen, dat gaat mij toch wel een beetje te kort door de bocht. Voor zover ik weet is er nog geen enkel wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd naar de effecten van KVV versus brok, of BARF versus KVV, of BARF versus brok. Als die er wel zijn, dan lees ik graag de links.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:Compleet bereik je alleen maar door afwisseling, niet door je hele leven hetzelfde astronautenvoer. Het feit dat we geloven dat als we een eenzijdig product geven, (namelijk in dit geval een brok, maar dat zou ook kunnen gelden voor een soort kvv de rest van het hondenleven,dus nee geen antibrokreclame :mrgreen: ) dat het dan compleet is en dat afwisseling dus niet nodig is, is toch werkelijk heel knap van degene die dat er bij ons ingeramd heeft? :wink: Het is zo ongeveer een contradictie: je hele leven 1 soort voeding waar welliswaar alles in zou moeten zitten is gelijk aan compleet. Nee, afwisseling zorgt voor compleet. :ok:
yep
helemaal mee eens.
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”