Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto weg plukken mag dat.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Foto weg plukken mag dat.

Ongelezen bericht door idorh »

Ik las nu vanmorgen op de SWH's club van Christa, http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=41095 dat in het verleden Carin een foto had geplaatst van haar SWH met een oogaandoening. Ze heeft het later weer verwijderd. Nu ontdekt ze dat de foto van het oog (dus geen foto van de hond zelf) op de website staat v/d NVSWH onder de rubriek van Look a likes, daar bedoelen ze barstaards mee.

Naar vragen om het te verwijderen, zeggen de RV we hebben het van internet afgehaald en het blijft gewoon staan. Nu is mijn vraag, mag je van internet ongevraagt foto's halen en in een prive website zetten die door iedereen te bekijken is.

Wat de look a likes aangaande moet ik ook zeggen dat klopt niet als SWH. Maar daarom hebben wij ook oa de AVLS opgericht, wij nemen bloed af van ons bestand en het wordt opgeslagen voor controle later, het zij voor ziekte of controle van ouder dieren waar twijfel over bestaat of het wel de ouders zijn.
Zoals ik al eerder aangaf, de RV heeft bijna 30 jaar de tijd gehad om wat aan het ras te doen. Uit 7 zware inteelt hondjes in begin 80 hadden ze er in de jaren 90 plm 500 nakomelingen, dan plm 14 jaar later zou je uit die 500 stuks nu duizenden SWH's moeten hebben. Maar nee,,,het is aan het uitsterven, ze hebben er nu maar ongeveer 250 stuks. De laatste jaren is er bijna niets geboren, en regelmatig dode pups en miskramen en te kleine nesten vaak van 1 of 2 stuks en vaak pakte de dekking niet. Dan een op de zeven onderzochte honden niet vrij gegeven ivm PRA, en fokken met niet vrij gegeven honden. Dan in 3 nesten witte pups wat niet de bedoeling was. enz.

Dus al zou je nu lid zijn of worden van de RV, en loodzware contracten tekenen van Duizende euro's boete als je niet aan hun regels houd. (je koop hem/haar en krijg ook je stamboom maar mag alleen eten geven en uitlaten) Dan worden naar 28 jaar uniek gecentraliserd fokken zo weinig geboren dat je wel tientallen jaren kan wachten op een pup.

En omdat wij liefhebbers toch graag zo,n hond willen hebben, slaan wij de handen in elkaar en spiegelen de honden en maken HD foto's plus kijken naar karakters en gezondheid en dan eerst verbreeden de genen poule, en dan over enkele jaren gericht fokken op uiterlijke verschijning.

Zij gaan zelf barstaarden fokken, want ik weet anders niet wat ze bedoelen met we gaan nieuw bloed inbrengen. Maar omdat het zo slecht gaat met ze, zoeken ze wereld wijd foto's van SWH's die afwijken of gebrek hebben en plaatsen die dan op hun website of in hun clubblad. Om dan te laten zien hoe fout het gaat buiten hun RV.
Ik kan ook foto's plaatsen hoor van SWH's uit hun stal, met compleet ander uiterlijk en oa boxer hoofd of overbijt van anderhalve cm, of foto van hond met verwijderd oog dmv Glaucoom, net als zijn 2 zussen en hun moeder die wel de ogen behielden maar wel Glaucoom hadden. Maar aan deze goedkope politiek gaat ik mijn vingers niet vuil maken.
Maar goed ik vraag mij toch af mogen zij zomaar foto's weg plukken en op hun site zetten?
Gr bertus.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/internet/

Kijk daar eens Bertus.

Volgens mij moeten ze ten allen tijde toestemming vragen aan de eigenaar van de website waar ze hem vandaan halen.

Gr.

Simon
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mag inderdaad niet zonder toestemming te vragen. En als ze het niet verwijderen, dan zou ik in ieder geval screenshots nemen van de internetpagina waarop dit staat. Schrijf ze bijvoorbeeld een mail (niet telefonisch doen) waarin je eist dat deze foto binnen bijvoorbeeld 2 dagen verwijderd wordt. En zo niet dat je dan andere stappen moet nemen, want dit is gewoon diefstal.
Je kunt vragen om een vergoeding voor gebruik, maar je kunt ook andere stappen nemen. Het is aan jullie om te bepalen hoever jullie willen gaan.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

nee, dat mag niet, auteursrecht van beeld ligt standaard bij de maker.
beetje flauw van die vereniging dus
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt mensen voor de info.
Gr Bertus.
PS Simon heb ik jullie wel eens gezien bij ons op de dijk, ik ziet wel eens hardlopers met een pronkrug. Mijn SWH's en Whippets springen dan de bloempotten uit de vensterbank. hahaha.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Toen Bente laatst samen met Kyra van Drentlover op MP bleek te staan heb ik namens ons beiden als eigenaressen de advertentieplaatser vriendelijk doch dringend verzocht de foto's van MP te verwijderen op straffe van het nemen van verdere stappen.
Binnen de kortste keren waren ze verdwenen.Had de adverteerder dat niet gedaan dan had ik ook echt stappen ondernomen.Ik wens mijn hond niet op MP te zien,Drentlover wenst dat ook niet en dat heeft de fotodief maar te respecteren.
De RV handelt dus -op zijn zachtst gezegd-niet netjes als de foto's blijven staan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
idorh
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Toen Bente laatst samen met Kyra van Drentlover op MP bleek te staan heb ik namens ons beiden als eigenaressen de advertentieplaatser vriendelijk doch dringend verzocht de foto's van MP te verwijderen op straffe van het nemen van verdere stappen.
Binnen de kortste keren waren ze verdwenen.Had de adverteerder dat niet gedaan dan had ik ook echt stappen ondernomen.Ik wens mijn hond niet op MP te zien,Drentlover wenst dat ook niet en dat heeft de fotodief maar te respecteren.
De RV handelt dus -op zijn zachtst gezegd-niet netjes als de foto's blijven staan.
Het verantwoordelijke duo kent geen fatsoen.
In naam van de Saarlooswolfhond vernietigen wij dmv schrift/woord/internet iedereen van SWH's eigenaars die niet blindelings achter ons staan.
Gr Bertus.
marian*
Erelid
Contacteer:

idorh schreef:
marian* schreef:Toen Bente laatst samen met Kyra van Drentlover op MP bleek te staan heb ik namens ons beiden als eigenaressen de advertentieplaatser vriendelijk doch dringend verzocht de foto's van MP te verwijderen op straffe van het nemen van verdere stappen.
Het verantwoordelijke duo kent geen fatsoen.
In naam van de Saarlooswolfhond vernietigen wij dmv schrift/woord/internet iedereen van SWH's eigenaars die niet blindelings achter ons staan.
Gr Bertus.
Als bewezen kan worden van wie de hond is wiens afbeelding het betreft heb je een sterke zaak lijkt mij :wink:
Afbeelding
tekaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden

Ongelezen bericht door tekaya »

Als bewezen kan worden van wie de hond is wiens afbeelding het betreft heb je een sterke zaak lijkt mij :wink:
Waar die discussie om begonnen is ging om mijn hond.

Er werd gesuggereerd dat mijn Saarloos het uiterlijk van een Tjechoslowaakse wolfhond had. (Ik heb ras Saarlooswolfhonden) Daarbij werd MIJN foto geplaatst met de woorden: Kijk naar Siërra, de hond van Wilma. Kijk nou worden er op internet en forums enz. enz. wel eens meer foto's overgenomen. En meestal is het onschuldig. Maar om daar ook nog een copywright teken en je bedrijfsnaam in MIJN foto te zetten dat ging me net iets te ver.
Zoiets blijft bij mensen toch hangen in het achterhoofd, en kan het ten nadelen zijn voor de toekomstige pups die er komen.

Ben al aan het uitzoeken wat er aan gedaan kan worden, hier laat ik het niet bij.

Wilma +LSDA
Al schijnt de zon niet, laat hem zelf dan schijnen
marian*
Erelid
Contacteer:

tekaya schreef:hier laat ik het niet bij.

Wilma +LSDA
Zou ik ook niet doen.
Succes :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Printscreen van maken. Ga op die internetpagina staan waarbij de foto (+ teksten) goed zichtbaar zijn en druk op print screen (op je toetsenbord). En open dan een fotobewerkingsprogramma of gewoon Paint. En open daar een nieuwe (witte pagina) fotobestand. Dan doe je met de toetsenbordcombinatie CTRL + V het printscreentje plakken in dat nieuwe bestand. En opslaan en je hebt bewijs. En dreigen dat je het hierbij niet laat zitten en eventueel ook nog verdere maatregelen nemen ook. Want dit is wel heel onfatsoenlijk als je een foto van een ander als die van jezelf presenteert.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

tekaya schreef:
Waar die discussie om begonnen is ging om mijn hond.

Er werd gesuggereerd dat mijn Saarloos het uiterlijk van een Tjechoslowaakse wolfhond had. (Ik heb ras Saarlooswolfhonden) Daarbij werd MIJN foto geplaatst met de woorden: Kijk naar Siërra, de hond van Wilma. Kijk nou worden er op internet en forums enz. enz. wel eens meer foto's overgenomen. En meestal is het onschuldig. Maar om daar ook nog een copywright teken en je bedrijfsnaam in MIJN foto te zetten dat ging me net iets te ver.
Zoiets blijft bij mensen toch hangen in het achterhoofd, en kan het ten nadelen zijn voor de toekomstige pups die er komen.

Ben al aan het uitzoeken wat er aan gedaan kan worden, hier laat ik het niet bij.

Wilma +LSDA
ehh, Wilma

volgens mij heeft Bertus het niet over de foto van jouw Sierra maar over de "look a like" foto's op de site van een bepaalde vereniging.
Bertus, je mag me corrigeren als het niet klopt hoor :wink:
tekaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden

Ongelezen bericht door tekaya »

Nee klopt, maar naar aanleiding daarvan is de vraag wel opgestart.

Wilma +LSDA
Al schijnt de zon niet, laat hem zelf dan schijnen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”