Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht nieuws over Charly; hij is er niet meer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

:knuffel:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Het forumulier kun je downloaden vanaf de site van de FRC ,
http://www.frc-nl.com/downloads/formuli ... agForm.pdf

Even bloed laten prikken, formulier laten invullen en of zelf of je d.a. laten opsturen. Zou me kunnen voorstellen dat op dit moment je hoofd er niet echt naar staat, maar elke bijdrage kan misschien helpen om dit ras weer gezond te maken.
En inderdaad is dit de reden waarom er hier geen flatcoated meer rondloopt :jank: het is en blijft een geweldig ras maar ja, die tumoren ......
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Dat even bloed laten prikken is dus wel een probleem.. Hij moet daarvoor echt onder narcose. Hij is namelijk panisch als het gaat om zijn poten. Door zijn ED en ook door twee nare ervaringen met nagels knippen bij de dierenarts (grrr..) gaat ie helemaal over de rooie als de DA aan zijn poten wil zitten. Gisteren wilde de da hem 'even scheren' voor de narcose en dat resulteerde bijna in een beet... :19:

Met een prik in zijn bil en later nog een ander middel is het goedgekomen voor de operatie maar even bloed prikken lukt dus niet. Ik zal vragen of ze alleen aan het weefsel ook voldoende hebben en als de gelegenheid zich voordoet zal ik denken aan het bloed.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Vreselijk Moniek! Ik wens je heel veel sterkte en toch hoop ik nog op een wondertje! Geef Charly maar een paar dikke knuffels van mij.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

:jank: Wat ontzettend rot voor je. Hopelijk kun je nog even van je maatje genieten. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

:jank: Veel sterkte er mee de komende tijd!!!
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wat een vreselijk nieuws! Sterkte de komende tijd....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Verschrikkelijk, veel sterkte !
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Danrocks
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Danrocks »

He sterkte ..
Afbeelding
De misdaad is georganiseerd nu de politie nog!!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat erg Monique.... :jank:
Heel veel sterkte gewenst....
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Gatverdamme wat een verpletterend bericht.
Heel veel sterkte samen.
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Heel veel sterkte
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Heb je al uitslag??
Moniek B. schreef:Dat even bloed laten prikken is dus wel een probleem. Ik zal vragen of ze alleen aan het weefsel ook voldoende hebben en als de gelegenheid zich voordoet zal ik denken aan het bloed.
Laat je DA anders contact opnemen met Dr Rutteman of anders bel 'm zelf, is een heel aardige man... tenminste ken 'm niet persoonlijk maar hij belde mij afgelopen winter om te vragen hoe het met Flash ging, die heeft 2 jaar terug bloed = DNA gedoneerd of hij nog steeds gezond is enz. want hij valt nu onder de veteranen die 'niets' mankeert, vertelt van de bulten die er ook nu weer zijn enz. erg vriendelijke man erg geintereseerd, denk dat ie in het kader van het FR kankeronderzoek erg geintereseerd is in je verhaal en begrip heeft dat er geen bloed kan komen maar wil ws wel graag achtergrond van je hond weten
Want waar komt je hond vandaan?, denk dat als je het nog niet hebt gedaan je ook de fokker op de hoogte moet stellen dan is het aan hem/haar te beslissen of ze de eigenaren van de nestgenoten op de hoogte brengen.
Ik persoonlijk wil altijd graag weten hoe het met de gezondheid van Flash zijn nestgenoten gesteld is maar de fokker is niet heel erg meewerkend toch weet ik dat zeker 3 nestgenoten epi hebben (gehad) want de tamtam staat niet stil, en ben er bij Flash altijd bedacht op dat hij erfelijk belast is.

Blijf duimen voor goed nieuws
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Nope, nog geen uitslag... Gisteren en vandaag gebeld maar helaas..
De kliniek belt nu ons als er uitslag is maar dat zal dus hoogstwaarschijnlijk maandag worden.

Gelukkig gaat het met Charly eigenlijk heel erg goed... heel dubbel is dat. We hebben nog steeds een heel klein sprankje hoop in ons achterhoofd dat het misschien toch niet zo kwaadaardig is als de da dacht, gewoonweg omdat hij helemaal niet ziek oogt. Maar ja; dat kan natuurlijk heel erg bedrieglijk zijn en met ons verstand zeggen we dat het gewoonweg niet goed is.

Ik pb je wel even over de fokker en zo.. heb haar nog niet op de hoogte gesteld. Ik heb op de site van de FRC wel gezien dat je eventueel vlak voor de laatste prik bij euthanasie (die hopelijk toch nog een tijdje op zich laat wachten) ook nog bloed kunt afnemen. Dus dat zullen we dan ook zeker wel laten doen. En ik wil het tijdens het uithalen van de hechten ook bespreken met dierenarts hoor, over het onderzoek... Want wil wel degelijk een bijdrage leveren. Dan is het allemaal in elk geval niet voor niets geweest.

Verder gaan we gewoon heel erg hard proberen om Charly met natuurgeneeskundige middelen te ondersteunen. Het zal hem, als het kwaadaardig is, niet genezen. Maar mogelijk wel verlengen zonder dat zijn levenskwaliteit daar onder lijdt. Ik doe zelf de opleiding veterinaire natuurgeneeskunde en Charly is inmiddels mijn inspiratie geworden voor mijn eindscriptie die ik over dit onderwerp wil gaan doen. Dan blijft hij straks, als hij er niet meer is, toch nog een beetje voortleven in dit onderzoek...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Laten we hopen dat de uitslag meevalt, maar even over dat bloedprikken, jij zij dat ze dat doen in Charley zijn poot, maar bij Zenda en Joy deden ze dat uit de hals. Is dat misschien geen optie voor Charley. dan hoeft hij misschien de volgende keer niet onder narcose.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

dit zijn niet echt de berichten die we willen lezen maar het is helaas zo is niet anders.hoop dat je 'm nog een tijdje bij je mag houden en nog er van mag genieten.wens je heel veel sterkte de komende tijd
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Heel veel sterkte ,

bloedprikken kan idd ook uit de hals , deden ze bij Lance ook steeds.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Moniek B. schreef:. Ik heb op de site van de FRC wel gezien dat je eventueel vlak voor de laatste prik bij euthanasie (die hopelijk toch nog een tijdje op zich laat wachten) ook nog bloed kunt afnemen. Dus dat zullen we dan ook zeker wel laten doen. En ik wil het tijdens het uithalen van de hechten ook bespreken met dierenarts hoor, over het onderzoek... Want wil wel degelijk een bijdrage leveren. Dan is het allemaal in elk geval niet voor niets geweest.
als hij zo in paniek is zou hem dat niet meer aan willen doen ook al zou je er iets mee kunnen doen voor de rest van de flats

heel veel sterkte
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Hmm.. ik weet niet hoor. Dat bloedprikken in de hals klinkt ook niet erg fijn, maar zal het ter sprake brengen.

Ik bedoel met de bloedprikken tijdens de laatste prik bij de euthanasie dat ze ook nog bloed kunnen tappen nadat hij in slaap gebracht is, maar voor de definitieve spuit (gadverdamme, wat klinkt dat naar..). Dus op het moment dat hij niet meer bij is. Ik ga hem vanzelfsprekend niet meer in paniek brengen. STraks, later, ik hoop over een heleboel maanden...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

heel veel later :knuffel1:

flash van flatcoat4ever is amos zijn grootste vriend :wink:
die heeft mij besmet met het flvirus
Fenneke en Baloe
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Monique wat rot dat je nog geen uitslag hebt, je blijft zo hangen tussen hoop en vrees.
Je weet een flatcoat is "hard" voor zichzelf en zal niet snel pijn laten merken ..... dat is iets wat je wel in je achterhoofd moet houden.
Beauty heeft ook meegedaan met het bloedonderzoek ..... zij was toen 7 jaar en nog gezond muv de schildklier. Zij was ook panisch bij de d.a. maar ik kon het toen combineren met het bloedprikken ivm schildklierwaardes. Beauty heeft pas op de dag dat ze ingeslapen is laten merken dat ze echt pijn had ....... later bleek een tumor aan de milt en bij het hart. En toch al die tijd niets laten merken ...... ongelooflijk wat voor bikkels het toch zijn.
Ik hoop echt dat je nog een tijd van hem kunt genieten en dat hij nog lange tijd pijnvrij mag blijven.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga zo nog even met de kliniek bellen.. Aan de rand van het stuk waar het geschoren is, is het heel erg rood. Het lijkt op likplekken (hoewel we dat toch zoveel mogelijk verbieden en hij geregeld met een t-shirt aanloopt).
Maar waar ik vooral een beetje bezorgd over ben is dat zijn rechter voorpoot heel dik is; allemaal vocht schat ik zo in. Denk niet dat het ernstig is, maar de da is er toch op zaterdagmorgen, dus bel maar even..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Moniek B. schreef: maar de da is er toch op zaterdagmorgen, dus bel maar even..
Kan je er vandaag terecht of weet je al wat het rood zijn heeft veroorzaakt?
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
flatcoat
Zeer actief

Beter een keer teveel laten kijken dan te weining en nu ga je overal op letten en bent bang dat er "iets" is .......... Hoop dat het meevalt.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Kreeg de assistente aan de telefoon die zei dat ik maar langs moest komen. Aangezien het drie kwartier rijden is, wat ik natuurlijk graag doe als het moet, heb ik gevraagd of ze da kon vragen..

De assistente belde terug, de roodheid komt hoogstwaarschijnlijk van een reactie op het middel dat gebruikt wordt om de huid schoon te maken bij de operatie. Schijnen veel honden te zijn die daar allergisch op reageren.
Daar kan ik wel iets mee...
Waar ik me inmiddels iets meer zorgen over maak is zijn rechterpoot. Die is tot aan de pols hartstikke dik, allemaal vocht. Nu heeft hij gisteren, toen mijn ouders hier waren om op te passen toen ik weg moest, teveel gelopen. Dus daar kan het ook van komen. De assistente dacht dat het van het infuus kwam, maar ja... dat zat in zijn andere poot :19:

Heb gevraagd of ze het de da alsnog wil voorleggen en als ze denkt dat het niet in orde is dat ze me dan moet bellen. Dan rij ik er alsnog naar toe natuurlijk.

Charles is vandaag ook moe, maar dat komt vast van gisteren. Heeft ook iets verhoging schat ik zo in en ik hou hem maar zoveel mogelijk op het matras..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
flatcoat
Zeer actief

Als het je niet lekker zit ........... rij er naartoe want anders blijf je jezelf gek maken van de zorgen. Dan weet je tenminste iets.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Op het gevaar af dat ik vervelend gevonden werd.. heb ik toch maar nog een keer gebeld en gevraagd naar de da zelf..

Die vertelde dat het hoogstwaarschijnlijk wondvocht is wat in de poot loopt, wat de leegte opvult die is achtergebleven nadat ze het grote gezwel weggehaald heeft. In principe kan het niet veel kwaad, wel in de gaten houden of de poot niet echt warm wordt ivm een ontsteking. Maar aangezien hij al op de fikse antibiotica staat is dat risico niet heel groot.
Er kan een draine gezet worden in de wond of we kunnen zelf de onderste hechting open maken zodat het wondvocht eruit kan stromen wat zich nu nog vormt. Dat laatste gaan we dan maar doen.
En rust, veel rust.. Wat dat betreft is het wel goed dat hij zich nu even iets minder voelt.. dan is hij ook wat rustiger, in plaats van al te springen en te doen..

De da was trouwens wel geschrokken van de grootte van de bult. Als ze het had geweten dat het zo groot was, had ze alleen een biopt genomen want dan was het niet zo'n zware operatie geweest. Maar ja.. dat is achteraf. Ze sprak nog wel een keer de verwachting uit dat het hoogstwaarschijnlijk niet goed is :jank:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
flatcoat
Zeer actief

Goed dat je gebeld hebt ...... dan vinden ze je maar "vervelend" maar het is wel jouw hond!!!!
Ja, achteraf ........ dan is alles makkelijk, maar goed de dingen zijn gegaan zoals ze gegaan zijn.
Ik kan je niets anders dan veel sterkte toewensen en hopelijk houdt hij zich nog even rustig zodat het niet nog erger gaat worden.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Het zit ons niet mee... we hebben de laatste drie hechtingen eruit gehaald en de wond zit al hartstikke dicht! Mooi natuurlijk, maar er komt dus geen wondvocht uit..

Een drain is eigenlijk het laatste wat ik wil. Dat betekent waarschijnlijk weer narcose en gezien de ervaringen van woensdag.. We kunnen straks terecht bij mijn homeopatisch dierenarts (die dus ook als het echt moet kiest voor een drain maar ook andere opties overweegt) dus daar gaan we maar heen. En ondertussen maak ik me helemaal gek van ongerustheid. Weet iemand of dat wondvocht echt kwaad kan, zolang het niet gaat ontsteken?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Moniek B. schreef:Het zit ons niet mee... we hebben de laatste drie hechtingen eruit gehaald en de wond zit al hartstikke dicht! Mooi natuurlijk, maar er komt dus geen wondvocht uit..

Een drain is eigenlijk het laatste wat ik wil. Dat betekent waarschijnlijk weer narcose en gezien de ervaringen van woensdag.. We kunnen straks terecht bij mijn homeopatisch dierenarts (die dus ook als het echt moet kiest voor een drain maar ook andere opties overweegt) dus daar gaan we maar heen. En ondertussen maak ik me helemaal gek van ongerustheid. Weet iemand of dat wondvocht echt kwaad kan, zolang het niet gaat ontsteken?
He bah, wat een toestand Moniek.

Helaas geen adviezen of tips van mij in deze, maar ik wil je wel veel sterkte wensen...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”