Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hokje geplaatst door keuze hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kay's Mom
Vaste gebruiker

In hokje geplaatst door keuze hond

Ongelezen bericht door Kay's Mom »

:boos: ik word er zooooo moe van!
Oke..ik heb een chihuahua....dus? ben niet gelijk de next paris hilton hoor..
heb #@$!@@# 4 jaar voor mijn muis moeten sparen.

Als ik over straat loop word ik dood gegooid met vervelende opmerkingen (ook leuke gelukkig) maar alleen maar omdat een domme beroemde doos er eentje heeft!

Neem nou vroeger de dalmatier...toen de film uitkwam...was het ook zo'n rage..

Laten we niet de staffords vergeten..over het algemeen super lieverds maar omdat ze vaak in verkeerd handen vallen...moordmachines.

Die vooroordelen bah! :pffff: met een chihuahua ben je een tutje, met een stafford weer iemand die "stoer wil doen"

belachelijk gewoon! :klaar: :M:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik denk meer dat het komt dat die hondjes zo raar worden aan gekleed.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ben het helemaal met je eens
ieder mens is verschillend en houd van andere rassen
als mensen dan eens niet meteen van alles gaan verkondigen over rassen waar ze geen verstand van hebben

als ik hier over een ras ga vertellen dat ze allemaal uit het land geband moeten worden zoals dus over de staff/pittbullachtige in een topic gedaan word
wil ik de mensen wel eens horen die dit ras hebben'

als ik hier zeg dat alle mensen met een bepaald ras aso's zijn
zou ik die mensen ook wel eens willen horen

enzovoort enzovoort
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

Wen er maar aan :mrgreen: ( ik spreek uit ervaring, met een "pittbul"en een"vchthond")
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Is het dat nu werkelijk waard om daar een topic aan te wijden?
Volgens mij valt het allemaal ook reuze mee, ik merk weinig van vooroordelen maar je kunt overal een punt van maken als je dat zoekt.
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Marie-Josée schreef:Is het dat nu werkelijk waard om daar een topic aan te wijden?
Volgens mij valt het allemaal ook reuze mee, ik merk weinig van vooroordelen maar je kunt overal een punt van maken als je dat zoekt.
Hoi Marie Josee,

Ja ik vind van wel anders zou ik dat niet doen een topic maken :wink: :pffff:
Ik erger me er vreselijk aan, en omdat ik een hondenliefhebber ben van echt alle rassen..en hier allemaal hondenliefhebbers zitten...wilde ik dat graag met ze delen :blah:

en kijken of hun dat ook vaak hebben..en ik zou zeggen..je bent van harte welkom hoor :ok: loop een dagje met mij mee op mijn wandelingen en oordeel zelf..en dan kan je pas kijken...of het meevalt of niet :smile:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ja ik heb een bolletje wol aan een touwtje of een haardkleedje. en dat zegt iemand met een kalf aan een touwtje. Moet iedereen zelf weten.
Ik ben blij met mijn hond en heb eerlijk is eerlijk ook zo mijn vooroordelen hoor.

En als ik bij de KC kom hoor ik ze bijna denken daar heb je er weer een met een boomer :denken:

Nou mooi laten denken dan.
Afbeelding
gevni havanezers
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Maak je niet druk :wink:
Ik heb een zwabber, steek een stok in zn reet en je kan er mee dweilen hahaha :smile: :smile: ( :19: :roll: )

Of een worst op pootjes nog zo'n dijenkletser :roll:

Trok het me eerst wel aan, maar tegenwoordig denk ik stik maar lekker :pffff:

Ook hier op het forum worden steeds die "irritante kleine kutkeffertjes" erbij gehaald als er weer is zo'n stafford discussie is..
Zegt meer over de persoon die mijn "irritante kleine kutkeffertje" zo wenst te willen noemen dan over mijn puppekindje..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Kay's Mom schreef:loop een dagje met mij mee op mijn wandelingen en oordeel zelf..en dan kan je pas kijken...of het meevalt of niet :smile:
Ik loop wel een keertje mee hoor. Doe ik mijn herdertjes hun roze en blauwe regenjasjes en bijpassende laarsjes aan :wink:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

ja en dan ben je de swiffer nog vergeten.
Afbeelding
gevni havanezers
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona_Diego »

Toevallig heb ik net ook een topic aangemaakt hierover met 2 voorbeeldjes:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=135255

Ik kan me hier ongelooflijk kwaad om maken, mensen met al die K*T vooroordelen. Ik wordt er niet goed van.
En vooral ook als ik met mijn "vechthond" een wandeling ga maken, al die mensen die hun hondje het liefst in hun broekzak willen steken omdat ik eraan kom met Diego of gelijk de andere kant oplopen. :boos: :boos: :devil:

Ik kwam ook vaak met een wandeling een vrouw tegen met een klein hondje, zij beurde het hondje altijd op als ik passeerde met Diego.
Ik werd hier zo moe van, dat ik eens een keer toen ik diezelfde vrouw weer tegen kwam, Diego heb opgetild en haar passeerde. Toen stond ze me wel zo raar aan te kijken. :denken: En ik heb me dood gelachen. :smile:

Maar ik denk dat het ook wel te maken heeft met wat voor hond je loopt, want bijv. de stafford mensen, de chihuahua mensen enz die zullen meer last hebben van de vooroordelen dan als je met bijv een poedel loopt.
Afbeelding
Kay's Mom
Vaste gebruiker

alm@ schreef:
Kay's Mom schreef:loop een dagje met mij mee op mijn wandelingen en oordeel zelf..en dan kan je pas kijken...of het meevalt of niet :smile:
Ik loop wel een keertje mee hoor. Doe ik mijn herdertjes hun roze en blauwe regenjasjes en bijpassende laarsjes aan :wink:
hey ja dat is een idee... :idea: ennuh ik mijn chihuahua een slipketting en muilkorf goed? :smile: hahaha

Mijn chihuahua is een stoere pup hoor en HOND ;) dus geen laarsjes en jasjes....heb hier wel een |Bordeuxdog in de buurt die laarsjes aan heeft.. :smile2: alleen die heeft iets aan zijn voetzooltjes ..dus dan mag het :wink:
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Ilona_Diego schreef:Toevallig heb ik net ook een topic aangemaakt hierover met 2 voorbeeldjes:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=135255

Ik kan me hier ongelooflijk kwaad om maken, mensen met al die K*T vooroordelen. Ik wordt er niet goed van.
En vooral ook als ik met mijn "vechthond" een wandeling ga maken, al die mensen die hun hondje het liefst in hun broekzak willen steken omdat ik eraan kom met Diego of gelijk de andere kant oplopen. :boos: :boos: :devil:

Ik kwam ook vaak met een wandeling een vrouw tegen met een klein hondje, zij beurde het hondje altijd op als ik passeerde met Diego.
Ik werd hier zo moe van, dat ik eens een keer toen ik diezelfde vrouw weer tegen kwam, Diego heb opgetild en haar passeerde. Toen stond ze me wel zo raar aan te kijken. :denken: En ik heb me dood gelachen. :smile:

Maar ik denk dat het ook wel te maken heeft met wat voor hond je loopt, want bijv. de stafford mensen, de chihuahua mensen enz die zullen meer last hebben van de vooroordelen dan als je met bijv een poedel loopt.
haha..ach..ik kwam vandaag een staff tegen die niet eens luisterde naar zijn baas..blaffen grommen naar mijn hond...Kay gromde terug..dus zei ik FOEI..kay stopte meteen met blaffen..de stafford niet...die werd helemaal gek!

Maar dit gedrag ligt niet bij die staff..de staff kan er niks aan doen...het ligt aan de baas!

mijn chihuahua is geen k*tkeffertje omdat dat is afgeleerd.. :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Kay's Mom schreef:
alm@ schreef:
hey ja dat is een idee... :idea: ennuh ik mijn chihuahua een slipketting en muilkorf goed? :smile: hahaha
Vergeet je de stroomband niet. Ik stel mijn herdertjes niet bloot aan zo'n levensgevaarlijke chihuahua :mrgreen:
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kay's Mom schreef: haha..ach..ik kwam vandaag een staff tegen die niet eens luisterde naar zijn baas..blaffen grommen naar mijn hond...Kay gromde terug..dus zei ik FOEI..kay stopte meteen met blaffen..de stafford niet...die werd helemaal gek!

Maar dit gedrag ligt niet bij die staff..de staff kan er niks aan doen...het ligt aan de baas!

mijn chihuahua is geen k*tkeffertje omdat dat is afgeleerd.. :wink:
Ja kijk ik vind gewoon als je hond niet los kan (niet luisteren, weglopen, ruzie maken met andere honden enz) dan moet je de hond gewoon lekker aangelijnd houden.
Diego is een dominante reu, als er een andere dominate reu aankomt dan weet ik dat het fout gaat. En ik weet van Diego dat als er een andere hond aankomt dat hij er naartoe gaat en niet luisterd. Nou dan maar lekker aangelijnd wandelen, toch?
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

alm@ schreef:
Kay's Mom schreef:
alm@ schreef:
Vergeet je de stroomband niet. Ik stel mijn herdertjes niet bloot aan zo'n levensgevaarlijke chihuahua :mrgreen:
nemen jullie dan ook een breakstick mee
want anders vind ik het nog gevaarlijk :mrgreen:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Martijn schreef:Ik voel me niet geremd om te zeggen wat ik zie. Of dat in de visie van een ander nu klopt of niet.
Ik vind hondenvolk in het algemeen asociaal volk en daar hoor ik nota bene zelf bij. Dat remt me al niet eens dus waarom zou ik rekening moeten houden met iemand de het zieltje gekwetst krijgt door een opmerking van iemand die ze niet eens kennen?

Hier is een leuk "vooroordeel": Mensen die zich laten kwetsen omdat anderen hun smaak in honden niet delen hebben of een ontwikkelingsachterstand of zijn gewoon erg graag gekwetst.

Jezelf in het engels de moeder van je hond noemen is trouwens in mijn ogen een vrijbrief voor allerlei hilarische opmerkingen die verder gaan dan "tutje".

Zo.
Waarom vind je hondenvol asociaal volk??? :denken:
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Martijn schreef:
Ilona_Diego schreef:
Waarom vind je hondenvol asociaal volk??? :denken:
Vanwege het gedrag. :mrgreen:
Vanwege het gedrag van de mens??? :denken: Wat noem je asociaal gedrag van een honden-eigenaar dan?
Afbeelding
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Martijn schreef: Je hoeft mijn mening niet te delen hoor.
En ik hoef hem niet te verdedigen. :wink:
Je kunt het toch toelichten.. daar is niks verkeerds aan.
Is gewoon een normale vraag en ik denk dat meerdere hier wel willen weten waarom je hondenvolk asociaal vind.
En ik kan je mening niet delen omdat ik niet weet wat jij asociaal vind.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Martijn schreef:Ik vind hondenvolk in het algemeen asociaal volk en daar hoor ik nota bene zelf bij.
Dat zal best kloppen.Pas sinds ik honden heb ben ik voor asociaal uitgemaakt :smile: Maar.....is dit nu een vooroordeel? Want dan moet ik snel een topic gaan openen :roll:
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Marie-Josée schreef: Dat zal best kloppen.Pas sinds ik honden heb ben ik voor asociaal uitgemaakt :smile: Maar.....is dit nu een vooroordeel? Want dan moet ik snel een topic gaan openen :roll:
Maar dan ben ik vanaf dat ik uit mijn moeder kwam al asociaal.. sinds wanneer zijn baby's al asociaal :denken:
Tsja ze boeren en schijten wel zonder zich te schamen :mrgreen:

Dus tsja dat is weer een vooroordeel, misschien toch maar een topic openen Marie-Josee :denken:
Laatst gewijzigd door Ilona_Diego op 26 mar 2008 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kay's Mom
Vaste gebruiker

alm@ schreef:
Kay's Mom schreef:
alm@ schreef:
is goed, als jij je bijpassende draagtas speciaal voor chihuahua's en lipgloss niet vergeet ;)
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Martijn schreef:Ik voel me niet geremd om te zeggen wat ik zie. Of dat in de visie van een ander nu klopt of niet.
Ik vind hondenvolk in het algemeen asociaal volk en daar hoor ik nota bene zelf bij. Dat remt me al niet eens dus waarom zou ik rekening moeten houden met iemand de het zieltje gekwetst krijgt door een opmerking van iemand die ze niet eens kennen?

Hier is een leuk "vooroordeel": Mensen die zich laten kwetsen omdat anderen hun smaak in honden niet delen hebben of een ontwikkelingsachterstand of zijn gewoon erg graag gekwetst.

Jezelf in het engels de moeder van je hond noemen is trouwens in mijn ogen een vrijbrief voor allerlei hilarische opmerkingen die verder gaan dan "tutje".

Zo.
zo ja..dat is nogal wat :wink: op je eerste deel ga ik niet in..je hebt een eigen mening...prima :ok: de reden waarom ik mij in het engels zo noem..is anders..

ik mocht nooit een hond vroeger...4 jaar lang bijbaantjes en gespaard..op mezelf gaan wonen...eindelijk een hond...vrienden/kenissen zeiden toen...:hehe eindelijk je kindje" Voor de grap :wink: dus vandaar! :mrgreen:
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Marie-Josée schreef:
Martijn schreef:Ik vind hondenvolk in het algemeen asociaal volk en daar hoor ik nota bene zelf bij.
Dat zal best kloppen.Pas sinds ik honden heb ben ik voor asociaal uitgemaakt :smile: Maar.....is dit nu een vooroordeel? Want dan moet ik snel een topic gaan openen :roll:
:smile2: haha...snel open een topic! dan ga ik daar lekker ook roepen dat ik het onzin vind allemaal...en dat het reeeeeuuuuzzeeeeeee meevalt :smile:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Laat ze lekker roepen. Ik denk dat er bij ieder ras wel vooroordelen zijn.
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Neeltje schreef:Laat ze lekker roepen. Ik denk dat er bij ieder ras wel vooroordelen zijn.
hier ben ik het mee eens hoor..;) maar laten roepen is voor mij een beetje moeilijk :ok:

trouwens...leuke banner en avatar heb je daar...mooi hondje...mijn tweede hondje word waarschijnlijk ook een bull ;) :cheer:
Marie-Josée
Erelid

Ik snap best dat het af en toe vervelend is maar je weet dat toch van te voren? Als je gek bent op "jou" ras dan leg je dat toch naast je neer ipv je er steeds aan te ergeren?
Anders moet je er niet aan beginnen, mensen verander je toch niet door je erover op te vreten :wink: Al dat geërger bevestigd eigenlijk juist de vooroordelen.
pammetje
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik snap best dat het af en toe vervelend is maar je weet dat toch van te voren? Als je gek bent op "jou" ras dan leg je dat toch naast je neer ipv je er steeds aan te ergeren?
Anders moet je er niet aan beginnen, mensen verander je toch niet door je erover op te vreten :wink: Al dat geërger bevestigd eigenlijk juist de vooroordelen.
nou ik heb in het andere topic al aangegeven dat mijn hond werd geschopt omdat het een staff is
nou zoiets kan ik echt niet ff naast me neer leggen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ilona_Diego
Vaste gebruiker
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Ik snap best dat het af en toe vervelend is maar je weet dat toch van te voren? Als je gek bent op "jou" ras dan leg je dat toch naast je neer ipv je er steeds aan te ergeren?
Het is idd erg vervelend maar ik merk ook wel aan mezelf dat ik eraan begin te "wennen" maar blijf het toch wel vervelend vinden.
Maar waarom worden nu ineens alle honden-eigenaren aso gevonden dan? Dat is toch iedereen over 1 kam scheren.

De meeste mensen zeggen ook dat je turken, marokkanen of whatever niet over 1 kam moet scheren, maar dat wordt nu toch ook gedaan met honden-eigenaren
Afbeelding
Kay's Mom
Vaste gebruiker

:ok: klopt..daar kan ik me in vinden ja ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”