Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knoflook antivlo

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

malinois schreef:
Helen G schreef:Wat erg goed helpt Eva is de Tick and flea spray van jordan's hippo. Kan je via internet bestellen. Ik ontworm en ontvlooi nooit. Laat wel de ontlasting ieder half jaar controleren. Vorige zomer heeft mijn hond geen vlo gezien en drie teken gehad, terwijl ze minsten 1 keer per dag op de hei of in het bos komt. Ik geef idd knoflook. Of door de GF-mix of zo door het voer. Op vakantie in FR in een camping in een bos heb ik wel iedere dag tick and flea gespoten. En geen teek of vlo of ander beest gezien. Terwijl andere honden op de camping stikten van de teken..

groetjes Helen
nou mooi toch mijn honden hebben ook nooit geen flooien en bijna geen teken dankzij Frontline! Dus ik ben ook heel tevreden!
Prima, als je daar voor kiest en er tevreden mee bent. Fronline komt mijn huis niet in, vandaar dat ik voor diegenen die geinteresseerd zijn, een andere optie aandraag.

groetjes Helen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Helen G schreef:
malinois schreef:
Helen G schreef:Wat erg goed helpt Eva is de Tick and flea spray van jordan's hippo. Kan je via internet bestellen. Ik ontworm en ontvlooi nooit. Laat wel de ontlasting ieder half jaar controleren. Vorige zomer heeft mijn hond geen vlo gezien en drie teken gehad, terwijl ze minsten 1 keer per dag op de hei of in het bos komt. Ik geef idd knoflook. Of door de GF-mix of zo door het voer. Op vakantie in FR in een camping in een bos heb ik wel iedere dag tick and flea gespoten. En geen teek of vlo of ander beest gezien. Terwijl andere honden op de camping stikten van de teken..

groetjes Helen
nou mooi toch mijn honden hebben ook nooit geen flooien en bijna geen teken dankzij Frontline! Dus ik ben ook heel tevreden!
Prima, als je daar voor kiest en er tevreden mee bent. Fronline komt mijn huis niet in, vandaar dat ik voor diegenen die geinteresseerd zijn, een andere optie aandraag.

groetjes Helen
prima :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Helen G schreef:Wat erg goed helpt Eva is de Tick and flea spray van jordan's hippo. Kan je via internet bestellen.
Yep, ik bestel heel veel bij hun, ook voor de paarden ;)
www.jordenshippo.nl
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
angelseye2000
Actief

Natuurlijk ontwormen

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

EvavT schreef:
Angel-eyes schreef:Frontline??De grootste chemische zooi die er is tegen vlooien,honden die een kale kraag krijgen,haaruitval e.d.Nee hoor er zijn zat natuurlijke alternatieve die gewoon net zo goed werken!
Ik heb dit niet gezegd. Of is er een andere angelseye op dit forum? Angel Devil zie ik wel hier.....

Natuurlijk ontwormen.

Als u uw hond of kat ontwormt kan hij/zij na 3 weken gewoon weer wormen krijgen. Een ontwormingsmiddel helpt natuurlijk alleen als er wormen aanwezig zijn bij uw hond of kat. Een ontwormingsmiddel werkt dus niet preventief en kan een hond of kat dus niet een lange periode bescherming bieden tegen wormen. Schapenvetbonbons en snoepjes met alliine kunnen uitkomst bieden en/of een goede aanvulling zijn op een ontwormingsmiddel. Alliine is de reukloze en werkzame stof (virusremmend, bacteriedodend) uit knoflook, die door oraal gebruik van de natuurlijke snoepjes en bonbons in de bloedbaan terecht komt en een vernietigende werking heeft op bacteriën waar insecten, zoals vlooien, luizen, wormen en teken van leven.
http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=40

U heeft misschien ergens gelezen dat knoflook zelf gevaarlijk zou zijn voor uw hond, maar wees gerust. Als ontwormingsmiddel kunt u dit gewoon gebruiken (let op dosering). Knoflook is veilig voor je hond, zeker als je het met mate gebruikt, en kan helpen bij tal van dingen zoals winderigheid, vlo preventie en het heeft natuurlijke antibiotische eigenschappen. Bron: Dr. W Wallner. http://www.akhila.nl/docs/postings/uien/uien.htm

Ui kan schadelijk zijn voor de hond. De concentratie thiosulfaat is erg hoog. Knoflook wordt vaak onterecht samen genoemd met Ui ivm anemie (bloedarmoede). Knoflook bevat simpelweg niet dezelfde concentratie en samenstelling. In feite, is het nauwelijks te traceren en gemakkelijk afscheidbaar (niet in het lichaam opgeslagen). Bron: Garlic, the Facts/Lisa S. Newman.

"Dagelijks voeren van uien kan een toenemend effect hebben, vanwege voortdurende vorming van Heinz lichaampjes, dan wanneer het dier een enkele keer ui heeft gegeten met een tussenpoos tot de volgende blootstelling en dus zo het beenmerg de kans geeft de rode bloedcellen te regenereren." Afkomstig uit "Giftige planten en stoffen" http://www.bordercolliekennel.nl/giftig ... toffen.htm

Garlic, the Facts/Lisa S. Newman, ND, Ph.D. Since 1982, Dr. Newman has been a world renowned pioneer in the field of natural pet care. The author of nine books, including her latest, Three Simple Steps to Healthy Pets: The Holistic Animal Care LifeStyle™, Dr. Newman is also the formulator of Azmira Holistic Animal Care Products and Diets: "When it comes to your pet’s health, do you want to follow facts or fears? Unfortunately, garlic has come under attack. This is primarily as a result of garlic’s close cousin onion’s reputation for triggering hemolytic or “Heinz factor” anemia (where circulating red blood cells burst) through its high concentration of thiosulphate. With onions, a single generous serving can cause this reaction. Garlic simply DOES NOT CONTAIN THE SAME CONCENTRATION of this compound! In fact, it is barely traceable and readily excreted (not stored in the body). Despite this fact, garlic is falling victim to mass hysteria spread through the internet....." en "This is the point; garlic has suddenly become a “suspect,” not proven the culprit. Do not let mass hysteria determine a holistic care program for your dog or cat. Follow hundreds of years of “proven use” rather than recent “suspicions” in regards to this miracle herb, as garlic is known to be. As with anything, do use garlic in reasonable doses, and do know that you can trust history over hysteria." Bron: http://www.azmira.com/PublicationGarlicTheFacts.htm
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”