Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"kunt u uw honden even aanlijnen?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mickie schreef:Volgens mij ben je 9 van de 10 keer te laat als je moet gaan vragen of er aangelijnd kan worden als het gaat om echt onbetrouwbare honden.
Weet ik niet hoor, ligt ook erg aan het appel (met streepje) wat de baas erop heeft.
Ik ken hier een joekel van een reu die de baas met 1 tongklikje uit elke situatie terug kan roepen. Hij doet het alleen heel vaak niet :roll:
Die reu is meerdere keren op Moos gedoken. Zonder gaatjes, oke, maar wel een Moos waarvan letterlijk alleen nog een oortje zichtbaar was onder een beer van een reu die hen grommend omklemde, zijn tanden liet zien, en Moos nog vaster omklemde en onder zich omver duwde. Het was dat Moos geen haartje bewoog, anders was hij door en door gegaan denk ik.
Dat wil ik dus (heel vreemd :roll: :mrgreen: ) niet hebben :19: Moos had ook een rug die stuk kon of een poot, en bovendien vind ik dit geen nuttige ervaringen.

Als de baas voor de verandering eens oplette, en mij ook hoorde roepen, klikt hij 1 keer met zijn tong, riep 1 keer de naam van de hond, en de hond kwam hoor, en volgde strak aan het been.
Meerdere keren leek de baas echter in dromeland te lopen, of een bui te hebben van "ach, laat maar eens gaan", en dan werd de hond niet geroepen en tja, dan dook bij dus weer op Moos.
Dit was dan geen hond die andere honden binnen 1 minuut verscheurde, maar was hij dat wel geweest dan nog had die baas dat appel erop gehad volgens mij hoor. Tenslotte had hij dat nu ook, en die hond wilde echt niks liever dan op Moos duiken (en andere reuen) als hij de kans kreeg.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:mensch gaat toch weg met je "opstook-stellingen', :lekkerpuh:
Nou, zo gek is dat toch niet?
Ik vind ook dat het je eigen probleem is, JIJ bent bang voor een aantal soorten honden, daar moet je je hond verder niet mee lastig vallen.
Ik heb het wel eens vaker gezegd, jij projecteert je eigen angst op je hond. Je doet er beter aan die angst bij jezelf te houden en er mee leren om te gaan.
Dat is handiger dan te proberen de hele wereld zich te laten aanpassen aan jouw angstbeelden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef:Natuurlijk is het formaat hond van invloed op de zienswijze, maar ik heb eenvoudigweg besloten dat ik mij niet oeverloos druk ga maken over alles wat er eventueel kan gebeuren. Voor hetzelfde geld wordt ikzelf doodgereden als ik 's avonds met de hond bij ons langs de onverlichtte weg loop :19:
Een enkele keer loopt een hond-hond ontmoeting wat uit de hand en dan grijp ik in. Eerder niet, doden vallen er niet zomaar en vaak ook niet zonder duidelijke signalen vooraf.
Maar nogmaals, ik kan me best voorstellen dat die zienswijze wat aangepast moet worden als je een kleine hond hebt.
In ontmoetingen met honden van ongeveer gelijke grootte ben ik ook makkelijker hoor. En trouwens, ik ben ook echt niet moelijk met grotere honden, ik loop zeker niet panisch door het bos, verre van :mrgreen: :wink:
Maar op een bepaald punt vind ik het gewichtsverschil, of verschil in kracht, wel te groot worden zou het wel mis gaan, en dan ben ik wel oplettender als ik de boel niet helemaaaal zeker vertrouw (en alleen dan dus, als de andere hond signalen laat zien die niet direct vriendelijkheid betekenen).
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Pak-de-bal schreef:wij als vrouwen hebben inderdaad minder gezag in ons, tegen ons durven ze wel stoer te doen, helaas.
Tegen mij niet hoor :neenee: :mrgreen:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Als jij dat risico niet meer wilt nemen, moet jij daar iets aan doen, en niet de verantwoordelijkheid bij een ander leggen door te verordonneren dat die zijn hond dan maar aan moet lijnen.
Die JR deed in feite niets, het was jouw hond die bovenop hem klapte en jij was degene die dat had moeten voorkomen.
mensch gaat toch weg met je "opstook-stellingen', :lekkerpuh:
Is geen stelling, je hebt het zelf gezegd.
Ik lees net trouwens in een ander topic dat je mensen met moeilijke honden vraagt waarom de beestjes niet los mogen lopen... :19:
Heb je nou zelf niet door dat je jezelf constant aan het tegenspreken bent?
jij leest niet goed , concentreer je maar op 1 topic dat is veel beter :roll:
Pak-de-bal

Ursula schreef:
Pak-de-bal schreef:wij als vrouwen hebben inderdaad minder gezag in ons, tegen ons durven ze wel stoer te doen, helaas.
ja, maar jij hebt de honden, die het werk voor je doen :wink:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Pak-de-bal schreef: Over dat laatste , wij als vrouwen hebben inderdaad minder gezag in ons,
tegen ons durven ze wel stoer te doen, helaas.
misschien wil je voor jezelf spreken?

dit geldt misschien voor jou maar niet voor de meeste vrouwen hier hoor
jaap* schreef:
Ik vind ook dat het je eigen probleem is, JIJ bent bang voor een aantal soorten honden, daar moet je je hond verder niet mee lastig vallen.
Ik heb het wel eens vaker gezegd, jij projecteert je eigen angst op je hond. Je doet er beter aan die angst bij jezelf te houden en er mee leren om te gaan.
Dat is handiger dan te proberen de hele wereld zich te laten aanpassen aan jouw angstbeelden.
mee eens :ok:
Laatst gewijzigd door fenneke op 26 mar 2008 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Ursula schreef:
Mijn honden werken niet voor mij, die zijn over 't algemeen te lui dat ze d'r ogen open doen.... :denken:

En buiten dat, ik heb mijn honden niet om m'n eigen ego op te krikken, als ik met 't hondje van m'n ouders loop (Caveliertje) laat ik me ook door NIEMAND intimideren! :devil:

Dus ik hoop niet dat je suggereert wat ik denk dat je suggereert met de zin dat mijn honden 't werk wel doen voor me....... :denken:

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb afkloppen ook bijna nooit problemen en dan woon ik echt niet in het braafste stukje delft
mijn evaring is dat het vaak de toon is waar mee je mensen wat vraagt dat dat de toon woord van de reactie
en dan heb ik niet echt honden waar je voor omloopt
tuurlijk zijn er uitzonderingen maar die woorden ook niet ineens sociaal als ik een grotere hond mee zou nemen
maar als ik een hond zie waar van de houding zo is dat ik denk dit is niet alles
dan zeg ik gewoon vriendelijk als de hond niet geroepen word van zou je hem misschien eff bij je willen nemen wand ik krijg een beetje de kriebels door zijn houding
dan lijnen ze een hond netjes aan ze zeggener dan wel erbij hij doet niks maar toch doen ze het
maar meestal heb ik met mijn swiffers geen last mijn vorige hond een jack daar was het aan de lopende band maar die lokte het ook duidelijk uit
door zijn verkeerde manier van singjalen door geven
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: "kunt u uw honden even aanlijnen?"

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Pepie schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ik weet dat het een héle heisa is,. :eek: om 3 of zelfs 2 honden tegelijk in de gaten te houden,
of/èn zelfs aangelijnd te krijgen. :eek:

wat doen jullie, die meerdere honden hebben?
ik lijn mijn honden in principe nooit aan maar roep ze bij me en leg ze naast me af... aangelijnd zijn ze juist wat feller en dat is nergens voor nodig. Overigens nooit geen heisa hoor :19: gewoon hier, en het spul is er.... :19:
Dus ik kan jouw gewoon passeren......malinoise :mrgreen:
maar als het een klein bospad is, waar leg jij dan je honden neer?
Op het pad? :wink:
en kan je dan wel garanderen dat ze niet tòch op gaan staan?
ja aan een kant waar ze niet direct naast de andere hond liggen, dus meestal is dat links... half op het pad, half in de struiken, hoe het uitkomt en zodat er voldoende ruimte is om te passeren voor de andere partij...
Ja ze blijven liggen... :19: het is een oefening met trainen waar ze zelfs als ik uit zicht ben zo'n 10 min. moeten blijven liggen ondanks andere honden etc. dus ze zijn het gewend.

In het bos leer ik ze het als pup al aan... ook op afstand, dus af is af.. ter plekke... als dat beter uitkomt als hierkomen moeten ze dat dus gewoon doen bij mij. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: "kunt u uw honden even aanlijnen?"

Mickie schreef:Dat doe ik ook als ik tegenliggers tegen kom die mijn honden niet vertrouwen.
ik doe dat als ik de andere eigenaar niet vertrouw dan leg ik ze verder van het pad af. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:mensch gaat toch weg met je "opstook-stellingen', :lekkerpuh:
precies... als ik toch zo door het bos moest lopen, dan ging ik echt niet meer...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Ursula schreef:
welk werk? Ik heb er nl ook geen last van maar mn honden mogen niets opknappen hoor voor me
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat ik ineens pedagodisch niet meer zo verantwoord ben als mijn honden denken dat ze iets voor mij op mogen knappen buiten de bal die ik gooi ophalen! :neenee:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Rami schreef:Nee, dat vraag ik eigenlijk nooit.
Als ik een situatie niet vertrouw dan houd ik mijn eigen honden bij me en loop de andere kant op.
Hoewel, het is me wel een paar keer overkomen dat een vreemde hond de achtervolging inzet en de baas in kwestie niet in de buurt is om in te grijpen.
Dan ben ik wel enorm geïrriteerd en laat dat ook duidelijk weten als de baas eindelijk binnen gehoorafstand is. Tussen mijn verwensingen door zeg ik dan vast ook iets als: houd je hond bij je, o.i.d.. :wink:
Hier hetzelfde.
En zo'n achtervolging :devil: :mrgreen:
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ursula schreef:
welk werk? Ik heb er nl ook geen last van maar mn honden mogen niets opknappen hoor voor me
niet letterlijk natuurlijk, maar een beetje "macho-honden" zijn het toch wel? :denken:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

alm@ schreef:
Inge schreef:
alm@ schreef: Het is hier geen kwestie van opjutten.
Hier zie ik "opjutten" in jagen. Als de ene een luchtje in haar neus krijgt gaat de ander er ook achteraan. Ik heb een tijdje geleden het probleem gehad dat Biène steeds haar neus achterna ging en Marouck dus volgde. Biène heb ik toen een tijd aan de lange lijn gehouden en steeds gecorrigeerd als ze het bos in wilde schieten. Tussendoor steeds bij me roepen en belonen als ze kwam. Nu kan ze weer los, maar als ik merk dat ze haar neus wil volgen lijn ik haar weer aan. Af en toe zitten de reeën dichtbij. :wink:
Marouck heeft veel minder de neiging te jagen als ik Biène vastheb, dan is ze veel makkelijker terug te roepen. :wink:
Hoho :neenee: volgens mij hadden we het hier over gezamenlijk op honden afdenderen :mrgreen:
Zo moet ik hier heel goed ruiters in de gaten houden, gaat de een erop af, gaat geheid de ander mee, dat weer wel :19: Eekhoorntjes zijn ook interessant maar dan wordt er tegen een boom opgesprongen en geblaft. Verder zijn het geen jagers in die zin dat ze er echt vandoor gaan.
Hihihih...maakte gewoon even een zijsprongetje, getriggerd door het woord "opjutten" :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

heb je je nieuwe topic nu toch maar verwijderd marjolein? :denken:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

fenneke schreef:heb je je nieuwe topic nu toch maar verwijderd marjolein? :denken:
ik denk iemand anders :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

massam schreef:
fenneke schreef:heb je je nieuwe topic nu toch maar verwijderd marjolein? :denken:
ik denk iemand anders :wink:
Dat denk ik ook :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Een ander vraagje tussendoor.
Is jou angst of aversie tegen sommige rassen nu echt zo groot dat je er topics over blijft openen? Je blijft je druk maken over grote, 'gevaarlijke' honden die los lopen, die weet ik allemaal niet wat doen.....

En dit is geen aanval, maar waar komt die angst/aversie vandaan?

Ja, ik weet het, er gebeurt wel eens wat... maar dat gebeurt met veel rassen! Dus dat alleen kan het niet zijn.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jaap* schreef:Natuurlijk is het formaat hond van invloed op de zienswijze, maar ik heb eenvoudigweg besloten dat ik mij niet oeverloos druk ga maken over alles wat er eventueel kan gebeuren. Voor hetzelfde geld wordt ikzelf doodgereden als ik 's avonds met de hond bij ons langs de onverlichtte weg loop :19:
Een enkele keer loopt een hond-hond ontmoeting wat uit de hand en dan grijp ik in. Eerder niet, doden vallen er niet zomaar en vaak ook niet zonder duidelijke signalen vooraf.
Maar nogmaals, ik kan me best voorstellen dat die zienswijze wat aangepast moet worden als je een kleine hond hebt.
Ik denk dat het erg aan je eigen hond ligt hoe je met andere honden omgaat inderdaad. Ik heb een tijd gehad dat ik reuen met een fikse uitstraling uit de weg ging als dat kon, omdat die nog weleens wilden komen klieren bij Bram. Maar nu Bram volwassen is, gebeurt dat niet meer. Dus loop ik nu voor niets en niemand meer om (herstel: als ik in de buurt een bekende 'ik grijp alles hond' tegenkom, kom ik uiteraard wel in actie). Maar ik heb dan ook wel zo'n beetje de makkelijkste categorie hond als het gaat om hond-hond contacten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Daisy@ schreef:Een ander vraagje tussendoor.
Is jou angst of aversie tegen sommige rassen nu echt zo groot dat je er topics over blijft openen? Je blijft je druk maken over grote, 'gevaarlijke' honden die los lopen, die weet ik allemaal niet wat doen.....

Ja, ik weet het, er gebeurt wel eens wat... maar dat gebeurt met veel rassen! Dus dat alleen kan het niet zijn.
PdB is bepaald niet de enige die die angst heeft voor bepaalde rassen hoor :wink: Ik maak zo nu en dan weleens een kort praatje met mensen met honden in de buurt en wat ik dan allemaal hoor, daar gaan m'n oren van klapperen. Dat is van de categorie 'van rauw voeren, wordt je hond ziek', 'Rottweilers zijn agressieve honden' en 'reuen moet je castreren anders lopen ze weg'. Ik bedoel maar :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ik denk dat het erg aan je eigen hond ligt hoe je met andere honden omgaat inderdaad. Ik heb een tijd gehad dat ik reuen met een fikse uitstraling uit de weg ging als dat kon, omdat die nog weleens wilden komen klieren bij Bram. Maar nu Bram volwassen is, gebeurt dat niet meer. Dus loop ik nu voor niets en niemand meer om (herstel: als ik in de buurt een bekende 'ik grijp alles hond' tegenkom, kom ik uiteraard wel in actie). Maar ik heb dan ook wel zo'n beetje de makkelijkste categorie hond als het gaat om hond-hond contacten.
Met Moos ging ik ook meer uit de weg dan nu met Saar inderdaad.
Reuen met een fikse uitstraling moesten hem wel vaak hebben, dus die zocht ik iig niet op, en als er contact was was het hele korte snuffel en meekomen (wat hij wel altijd heel braaf deed).
Bij Saar gaat het echt alleen om 'sluip-honden', voorderest gaat ze haar gang maar lekker, en de andere hond ook.
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Ursula schreef: Tegen mij niet hoor :neenee: :mrgreen:
niet letterlijk natuurlijk, maar een beetje "macho-honden" zijn het toch wel? :denken:
Definieer "macho-honden" :19:

Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Pak-de-bal schreef:
omafia schreef:Waar staat dat dan dat Bauke niet is aan gelijnd ???

Jij blijft ook maar bezig om in ieder topic steken onder water te geven naar PDB toe, bah eng mens.

Ik zou in ieder geval mijn hond aanlijnen als ik jou tegen zou komen en snel weg wezen
ik dacht eerst dat het tegen mij was, maar je reageerde ergens anders op, neem ik aan.
Ik hou Bauke dan even vast en lijn hem aan, om te apsseren in een losloopgebied
Ik reageerde op onze lieve Addy
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ursula schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: ja, maar jij hebt de honden, die het werk voor je doen :wink:
Definieer "macho-honden" :19:
ik denk dat je even moet wachten op een antwoord, als dat er uberhaupt nog komt :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79811
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

schelsey schreef:Mijn vriendin heeft 3 honden en geraakt in paniek als er iemand aankomt, met een hond erbij al helemaal, want de honden stormen erheen al blaffend, 1 ervan duft wel eens uitvliegen tegen de vreemde hond, als het mensen zijn lopen ze er ook heen, maar al blaffend en meer niet, toch is het schrikwekkend, als we gaan wandelen en de honden mogen los proberen we altijd plaatsen uit te nemen waar zelden volk komt, als het dan eens gebeurt zijn er 9 van de 10 keer wel even problemen, maar nooit loslaten is ook geen optie denk ik, zo veel energie dat die hebben, tis door haar bezig te zien met de 3 en de probleen die ze met 3 veroorzaken dat ikzelf niet aan een 3 de durf beginnen, 2 gaat nog juist om onder controle te houden als ze los zijn maar 3, echt heel moeilijk

sonja
Het spijt me maar als ik het zo hoor dan snap ik niet dat zij het durft om uberhaupt met alle 3 te gaan lopen. Als je die van je eigen al niet onder controle kan houden, wat ga je dan krijgen als je een andere hond tegen komt die ook "vrij" is van de baas?
Nooit loslaten lijkt me ook geen optie, maar niet meer met zijn 3en gaan lopen lijkt me een heel sterk punt!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zoek stok! schreef:

PdB is bepaald niet de enige die die angst heeft voor bepaalde rassen hoor :wink: Ik maak zo nu en dan weleens een kort praatje met mensen met honden in de buurt en wat ik dan allemaal hoor, daar gaan m'n oren van klapperen. Dat is van de categorie 'van rauw voeren, wordt je hond ziek', 'Rottweilers zijn agressieve honden' en 'reuen moet je castreren anders lopen ze weg'. Ik bedoel maar :wink:
Ik bedoel het ook niet raar hoor. En ik kan het me ook goed voorstellen. Ze zien er niet altijd lief uit. En als je daar loopt met een hondje van amper 10 kilo bv kan ik me best voorstellen dat je wel eens bang bent. Dus het is geen oordeel.

Maar jij maakt je er niet zó druk over :wink: wat Pdb wel doet. Topic na topic....
Zoek stok!
Zeer actief

Daisy@ schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik bedoel het ook niet raar hoor. En ik kan het me ook goed voorstellen. Ze zien er niet altijd lief uit. En als je daar loopt met een hondje van amper 10 kilo bv kan ik me best voorstellen dat je wel eens bang bent. Dus het is geen oordeel.

Maar jij maakt je er niet zó druk over :wink: wat Pdb wel doet. Topic na topic....
Ik bedoel het wel raar :wink: In de zin dat er ideeen in de hoofden van mensen zitten die soms erg apart zijn. We hebben een hele knuffelige kwispelende Rottweiler teef in de buurt waar mensen bang van zijn bijvoorbeeld. Kijk, dat je onder de indruk bent van een uitvallende Rottweiler of een ander pad inslaat als er een flinke patsende hond aankomt, dat snap ik. Maar dat je onafhankelijk van het gedrag zegt dat een hond gevaarlijk is, dat snap ik niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”