Mijn hondje heeft al lange tijd verkleurde haren in beide liezen.
Eerder hoorde ik dat dit evt een allergie kan zijn.
Ook gaf iemand aan dat dit smet is.
De dierenarts zei de laatste keer ( 3 maand geleden) dat het er verder schoon uitzag, en dat het doorgaand likgedrag kan zijn nadat er ooit iets geweest is.
Dan kun je iets erop smeren wat voor de hond niet lekker is, geen peper! zei ze nog. En uiteraard niet giftig. Zij had dat niet.
Ook zei de trimmer dat dit kon komen door scheren van de liezen, daar kunnen sommige honden(huidjes) niet zo goed tegen. Zag toen ook wel eens wat stipjes. Maar die waren dus later weg toen ik naar de dierenarts ging.
Ik ben de haren in de liezen gaan knippen ipv met de tondeuze scheren.
Nu echter, dus enkele maanden later, zie ik aan één kant dat er wat zwart onder zit. Twee brede streepjes zoiets.
Kan dit schurft of smet ofzo zijn?
Wat hiermee te doen? Toch weer naar de dierenarts?
Ik heb er nu een veilig ontsmettend zalfje op gedaan en wil er komende dagen colloidaal zilver opspuiten. Dat is een natuurlijk antibioticum wat goed werkt, ook bij mensen.
Tips/ervaringen welkom!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwarte plekjes binnenkant lies
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Carola Sabic
- Vaste gebruiker
Of het smetten is kun je zelf al snel vaststellen...leg je hand in de lies van de hond...als het er warm en een beetje vochtig aanvoelt kun je je voorstellen dat dit smet...het weghalen van haren kan wel helpen...
Zolang de hond niet gaat bijten en de huid er niet opgezwollen of roodachtig uit gaat zien zou ik mezelf er niet zo druk om maken.
Let op de algehele toestand van je hond...levendig, eetlust, normaal drinkgedrag, geen likgedrag of bijten...dan valt het wel mee naar mijn idee !
Zolang de hond niet gaat bijten en de huid er niet opgezwollen of roodachtig uit gaat zien zou ik mezelf er niet zo druk om maken.
Let op de algehele toestand van je hond...levendig, eetlust, normaal drinkgedrag, geen likgedrag of bijten...dan valt het wel mee naar mijn idee !
Groetjes, Carola
- roy
- Zeer actief
Bij onze hond werd het ook ineens donker in de lies, rode/zwarte vlekjes, hij beet en krabte daar niet, ik kreeg van de DA te horen dat het pigmentvlekken zijn door ouderdom.
Maar ik lees bij jou dat het echt om de haren gaat die verkleurd zijn.
Als je het niet vertrouwd toch even naar de Da.
yvonne
Maar ik lees bij jou dat het echt om de haren gaat die verkleurd zijn.
Als je het niet vertrouwd toch even naar de Da.
yvonne
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Mijn eigen ervaring hiermee is dat de hond slomer, vermoeider en zonder meer te eten dikker/zwaarder wordt. Maar er zijn veel meel symptomen die erbij horen alleen hoeven ze ze niet allemaal te krijgen. Als het alleen de haren zijn die verkleuren denk ik niet dat het iets met de schildklier te maken zal hebben.AnneMarie schreef:Dank,
ik houd het in mijn achterhoofd. Schildklier te traag betekent ook sloom gedrag, veel eetlust toch?