Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boekje honden/kinderen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Boekje honden/kinderen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als "kraamcadeautje" wilde ik binnenkort een jong gezin waar een puppie komt een boekje cadeau doen, vooral voor de kinderen, als richtlijn hoe zij het beste met de nieuwe huisgenoot om kunnen gaan.Weet iemand een titel van een bruikbaar boekje?
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Jazeker; "Commandeer je hondje en blaf zelf" van Manon Spierenburg. Vlot geschreven boekje over hondenopvoeding in het algemeen, maar ook met een hoofdstuk speciaal gewijd aan de combi hond-kind. Helder en handig, en grappig ook nog. Je leest het zo weg. :ok:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik heb hier Toepoels puppywijzer, maar die is denk ik voor kinderen best wel moeilijk te lezen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Marie-Josée
Erelid

Bedankt voor de snelle antwoorden :ok: Ik denk dat hulp van de ouders hoe dan ook erbij hoort en ook de ouders kunnen zelf wel een vraagbaak gebruiken.Het boekje van Manon Spierenburg lijkt me echter wel wat. En bij bol.com waarschijnlijk binnen twee dagen thuis!
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Marie-Josée schreef:Bedankt voor de snelle antwoorden :ok: Ik denk dat hulp van de ouders hoe dan ook erbij hoort en ook de ouders kunnen zelf wel een vraagbaak gebruiken.Het boekje van Manon Spierenburg lijkt me echter wel wat. En bij bol.com waarschijnlijk binnen twee dagen thuis!
Oh ik heb ff niet opgelet dat het door de kinderen gelezen gaat worden. Ik weet niet hoe oud ze zijn? Ik ging uit van de ouders. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Op deze site: http://home.hetnet.nl/~n.sie/ www.hondenkind.nl zijn deze boekjes te vinden:
Boeken voor kinderen

Wie is hier de baas?, I. Frijlink-Grasveld, 2000, ISBN 90-72977-92-0
een (voor)leesboek voor kinderen, vriendjes, vriendinnetjes, ouders, opa's, oma's en voor iedereen die met honden te maken heeft.

Toepoels kindergids, mijn eerste hond, S. Whitehead, 2001, ISBN 902301068X
dit boek geeft kinderen veel tips over hoe er met de hond moet worden omgegaan, met spelletjes voor binnen en buiten, met tips over de opvoeding en verzorging van de hond.

Het nieuwe hondje, L. Antholt, 1994, ISBN 9000030013
Anne houdt heel erg van honden. Ze heeft alles van honden. Op een dag krijgt ze een echt hondje. Voor peuters en kleuters.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marie-Josée
Erelid

Het is niet zo dat het per se door de kinderen gelezen moet kunnen worden, maar ze moeten er wel wat aan hebben in die zin dat hun omgang met de pup ook uitgebreid behandeld wordt, het is denk ik vooral aan de ouders om het aan hun dan voor te lezen of nader uit te leggen.
Kinderen gaan anders met een pup om dan volwassenen en daarom moet het boekje daarop inspelen.Omdat de ouders op dat punt weinig ervaring hebben wilde ik zowel ouders als kinderen helpen met dat boekje :wink:
Ik zie er nog wel een bruikbare bijstaan :ok:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik weet niet of je de Boekenvoordeel winkel in de buurt hebt? hier heb ik een paar boekjes vandaan gehaald die erg duidelijk en eenvoudig waren
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

"Wie is hier de baas?" van Irma Frijlink-Grasveld
ISBN 90 72977 92 0

Een voorleesboekje voor kleine kinderen en voor kinderen die al kunnen lezen een eigen leesboekje.
Eenvoudige taal.
Ook voor volwassenen best nuttig :mrgreen: :ok:

Gaat over twee kinderen die een hond krijgen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marie-Josée
Erelid

Nee geen boekenvoordeelwinkel in de buurt maar wel voldoende tips hier om te bestellen :ok: Ik zal ze zelf ook eerst even lezen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”