Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondengedrag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

omafia schreef:Maar je kan toch niet verwachten dat mensen kunnen ruiken dat je wilt dat ze stoppen omdat jij je hond aan lijnt,

Als mensen naar mij zouden roepen wilt u even u hond bij u houden dan zou ik dat gewoon doen.

Ik moet er zelf niet aan denken als mijn hond niet los kan omdat hij andere honden aan val.

Ik wil het liefst een hond die met mensen en honden goed door 1 deur kunnen, Al snap ik best dat niet iedere hond zo is
als ik een aangelijnde hond zie, lijn ik mijn honden aan of roep ze bij me... die hond ziet niet voor niets aan de lijn (agressie, blessure, loops weet jij veel) Kleine moeite alle partijen gelukkig
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

malinois schreef:
omafia schreef:Maar je kan toch niet verwachten dat mensen kunnen ruiken dat je wilt dat ze stoppen omdat jij je hond aan lijnt,

Als mensen naar mij zouden roepen wilt u even u hond bij u houden dan zou ik dat gewoon doen.

Ik moet er zelf niet aan denken als mijn hond niet los kan omdat hij andere honden aan val.

Ik wil het liefst een hond die met mensen en honden goed door 1 deur kunnen, Al snap ik best dat niet iedere hond zo is
als ik een aangelijnde hond zie, lijn ik mijn honden aan of roep ze bij me... die hond ziet niet voor niets aan de lijn (agressie, blessure, loops weet jij veel) Kleine moeite alle partijen gelukkig
dat deed ik met Joy, en dat doe ik weer als er weer een hond zou komen :ok: Zo hoort het ook vind ik. :wink:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk dat het vooral beginnende hondenbaasjes zijn met van die doedels, die denken dat alle honden met elkaar kunnen spelen, dat zijn meestal ook de mensen die hun hond op jou aangelijnde hond af laten rennen.Gewoon onkunde, geen kwade bedoelingen ofzo.
Mijn hubby vond het in het begin ook maar raar als aangelijnde honden uitvielen naar onze goedzak maar nu we een Tomas hebben daagt ook bij hem het begrip..... :mrgreen:
Misschien is het daarom dat op dit forum de zaak omgedraaid lijkt te zijn Nanna , hier zitten meestal de wat meer ervaren hondenbazen of in elk geval diegenen die bereid zijn zich in hondengedrag te verdiepen :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:
Misschien is het daarom dat op dit forum de zaak omgedraaid lijkt te zijn Nanna , hier zitten meestal de wat meer ervaren hondenbazen of in elk geval diegenen die bereid zijn zich in hondengedrag te verdiepen :wink:
:wink: Zou dat het zijn?
Ik kom op de hei zat mensen tegen die op hondengebied van hun gezond niet afweten en de meest klinkklare nonsens op dat gebied weten te verkopen (tot mijn grote vreugde, overigens).
Tóch hebben zij over ht algemeen erg vriendelijke honden, en dat zijn heus niet allemaal Labjes of Beagletjes.
Ik kom vaak een wat simpele meneer tegen (maar erg lief, hij geeft mijn honden altijd een kluifje) die twee fikse intacte herderreuen uit werklijnen heeft. Ik heb ze laatst nog in de fotohoek gezet.
Samen gaan ze perfect, maar ook met alle andere honden die ze tegenkomen. Het zijn dan ook persoonlijke vrienden van Charles. ;-)

Dan denk ik: hoe kán dat dan?
Heerlijk dat het in elk geval nog blijkt te kunnen :ok: :mrgreen: Maar ik denk dat het allemaal procentsgewijs is, je hebt altijd en overal betweters, rotzakken en de stomste boer met de dikste aardappelen.Over het algemeen heb ik zelf trouwens ook geen moeite met andere hondeneigenaren.Misschien is het dan wel zo dat de nare ervaringen interessanter zijn om over te discussiëren dan de leuke ervaringen? Ik zever nu maar wat hoor.... :mrgreen: maar ik vraag het me idd af :idea:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:
Misschien zijn wij wel té voorzichtig :wink:

Mijn eerste ervaring met een hond die niet bij andere honden kon was Danco. Als pup van 4 maanden oud domineerde hij al andere honden, reu of teef maakte hem niet uit. Hij had winnaarservaring na winnaarservaring en werd er niet leuker op naar andere honden, waardoor wij ook geneigd waren hem wat weg te houden van andere honden. In de buurt liep echter ook een man met een goldenreu (Lars) en Lars kon prima met Danco. Man was ook totaal niet bang dat het fout zou gaan en zei gewoon loslaten die hond. :wink:

Nika kon de eerste 2 jaar van haar leven (ongeveer) met alle honden. Zij was wat onzeker/onderdanig en zocht geen strijd op met andere honden. Dit veranderde op het moment dat zij voor de zoveelste keer "aangevallen" werd tijdens de GG-les en zij in de verdediging schoot. De betreffende herder zette het op een lopen en kon 100 meter verder op de parkeerplaats worden opgehaald. Voor Nika was dat een echte winnaarservaring en zij ging dat uitbuiten....de eerste klap is immers een daalder waard. :wink: Ik werd daardoor wel voorzichtiger, want ik wilde niet dat ze meer winnaarservaringen had. Nika is helemaal niet zo stoer maar ze is wel een boxer...vooral lomp dus en andere honden lagen iedere keer binnen no time op de grond als ze de kans kreeg. Ik wil absoluut geen vechtende boxer, mocht ze zich op de één of andere manier vast kunnen bijten dan kan dat scheurwonden opleveren bij de ander door het gebit.
Overigens heeft ze een tijd geleden een uur lang gespeeld met een reu van een clubgenoot en afgelopen zondag liep ze op een reu van een andere clubgenoot af en besloot toen dat het de moeite niet waard was om naar hem uit te vallen. :mrgreen:

Marouck was als pup echt niet leuk (denderde als kleine hummel van een week of 10 al een volwassen hond omver en stond daarboven te domineren) en die heb ik heel jong in contact gebracht met de teef van mijn vriendin, Kimba, een zeer dominante bouvier. Kimba pikte dat gedrag van Marouck niet en zette haar steeds maar weer op haar plek en Marouck veranderde naar een hond die heel sociaalvaardig is. Haar durf ik dus in zowat iedere situatie los te gooien. Zij zal niet gauw een gevecht beginnen, heeft in de bijna 6 jaar dat ze nu oud is slechts enkele gevechten gehad en die waren vooral binnen de eigen roedel :wink: .

Biène heeft zich ontwikkeld als een teef die graag blufpoker speelt, ik zie bij haar een beetje Nika terug. Met haar neem ik dus ook weinig risico, ik hou haar grotendeels weg van andere honden. Overigens heeft zij nog nooit met een vreemde hond gevochten. Op de wandeling dat ze mee is geweest in Geldrop vorig jaar heeft ze zich ook behoorlijk netjes gedragen, af en toe een snauw en dat was dat. De reu van een clubgenoot (dezelfde die Nika afgelopen zondag maar ontweek) komt iedere keer weer even Biène uitdagen en ze begint te vallen voor zijn charmes geloof ik. Hoewel ze hem wel nog steeds snel een pit in zijn kont geeft als ie voorbij loopt. :mrgreen:

Ik kan me er niet druk over maken of anderen mijn honden asociaal vinden. Ik heb mijn honden voor mezelf, niet voor een ander. :wink:
Wil ik met een groepswandeling meedoen neem ik Marouck mee, de wandelingen met mijn andere 2 meiden doe ik lekker in een rustig bos, hoef ik me ook niet druk te maken dat het weleens verkeerd zou kunnen gaan. :wink: Ik wil geen winnaarservaringen bij hen en ik wil andere honden niet onbewust een trauma geven. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ik vind (inmiddels) niet meer dat iedere hond met iedere andere hond zou moeten kunnen. Als ik tegenwoordig aangelijnde honden tegen kom, lijn ik de mijne ook aan. Maar eerlijk gezegd is dat niet echt nodig. Het is meer omdat ze, als ze een andere hond zien, daar in gestrekte draf op af denderen en dat ziet er behoorlijk imposant uit. Dat calculeer ik in en daarom worden ze aangelijnd.

Ze doen echter niks. Ze gaan zelfs niet dichtbij een hond die minder vriendelijk is. Wil de andere hond niet spelen, dan is het over. Heel soms wil Tjeu nog wel eens een potje gaan lopen patsen met een andere reu maar niet als die hond is aangelijnd. Roumba en Joep zoeken nooit, maar dan ook echt nooit, de confrontatie op. Maar ja, dat weet de eigenaar van een andere hond natuurlijk niet als er een kudde Beardies aan komt rennen. En dus worden ze aangelijnd. Gewoon, om ongelukken, misverstanden en stress te vermijden. Ik vind het trouwens soms wel irritant. Ik loop met drie lulletjes rozenwater de boel aan te lijnen omdat anderen een minder aardige hond hebben. Maar goed, het zij zo. Net zo min als de andere eigenaar kan zien dat de mijne écht niks doen, kan ik zien welk verleden een hond heeft.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb toevallig wel altijd buitengewoon sociale honden gehad die prima met reuen en teven en pups om konden gaan en bij evt. moeilijkheden de doorsnee windhond in snelheid versloegen in hun haast om de benen te nemen :mrgreen: .
Heerlijk vond ik dat, lekker wandelen, zo nu en dan een praatje maken of niet (als mijn hoofd er niet naar stond). Maar nooit op hoeven te letten (nou ja, in het redelijke dan :wink: ) want mijn honden veroorzaakten geen problemen en als andere honden dat wel deden, waren ze net zoef de haas :ok: .
Met Cody heb ik dat dus niet meer, ik moet altijd opletten, andere honden weghouden bij hem. Ik kom dus ook wel eens domme baasjes tegen die denken dat hun hond ongestraft bij iedereen kan komen. Of misschien denken ze wel 'ach, zo'n lassie-hond is toch altijd liehief???' :denken:
Jammer, jammer, jammer!
Want ik vond het stressvrij drentelen met m'n hondjes toch wel erg lekker. Dus na Cody nooit meer een reu en zeker nooit meer een blue merle (hoe lief en mooi ze ook zijn hoor!)

Effe nog een vraagje aan de deskundigen: waarom heeft Cody nooit een gevecht met een colliereu gehad (en veel wandelingen met collies gehad!). Wel met andere reuen in alle soorten en maten, maar niet met collies of shelties. Herkent-ie dus zijn eigen 'ras'? (discriminatie :N: ) of zou het gewoon toeval zijn?
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Nanna schreef: "Andere mensen" daarentegen hebben zo te horen allemaal honden die übersociaal zijn en met alles en iedereen willen spelen en altijd gezellig op de forummers af komen denderen.
Ik heb er eentje net zoals die "andere mensen", alleen mag ze van mij niet gaan denderen :mrgreen:

Verder een die nooit wil spelen (nooit gedaan ook), en eentje die niet gewend was te spelen maar nu wel vrijuit speelt met mevrouw übersociaal.

Ik vind hetzelfde als met kinderen en mensen in het algemeen: je hoeft niet iedereen aardig te vinden, maar je hebt je wel te gedragen. Maar met iedereen moeten willen spelen, alsjeblieft zeg :neenee:
Laatst gewijzigd door Gos op 27 mar 2008 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

lieke schreef:Effe nog een vraagje aan de deskundigen: waarom heeft Cody nooit een gevecht met een colliereu gehad (en veel wandelingen met collies gehad!). Wel met andere reuen in alle soorten en maten, maar niet met collies of shelties. Herkent-ie dus zijn eigen 'ras'? (discriminatie :N: ) of zou het gewoon toeval zijn?
Ik heb geen idee. Hier is het namelijk precies andersom: als Tjeu wat te patsen heeft, is het vrijwel altijd met een andere Beardie-reu, niet met andere honden. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit is omdat hij zijn soortgenoten het best kan inschatten, kwa tegenpartij. Schiet mij dan maar lek, als die van jou juist zijn soortgenoten ontwijkt wat dat betreft.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hanneke schreef:
lieke schreef:Effe nog een vraagje aan de deskundigen: waarom heeft Cody nooit een gevecht met een colliereu gehad (en veel wandelingen met collies gehad!). Wel met andere reuen in alle soorten en maten, maar niet met collies of shelties. Herkent-ie dus zijn eigen 'ras'? (discriminatie :N: ) of zou het gewoon toeval zijn?
Ik heb geen idee. Hier is het namelijk precies andersom: als Tjeu wat te patsen heeft, is het vrijwel altijd met een andere Beardie-reu, niet met andere honden. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit is omdat hij zijn soortgenoten het best kan inschatten, kwa tegenpartij. Schiet mij dan maar lek, als die van jou juist zijn soortgenoten ontwijkt wat dat betreft.
Grappig, zo'n tegenstelling! Cody is juist onderdanig bij collie- en sheltiereuen. En geloof me, soms om je te bescheuren dat hij bij zo'n kleine sheltie die amper tot z'n knieën komt, zorgvuldig wegkijkt met lage staart en een bijna deemoedige houding.
En vervolgens probeert schuimbekkend op een kruising rottweiler/amstaff of een volwassen ridgeback af te denderen om ze eens gezellig te molesteren :N:
(En hij heeft ook een hekel aan sommige reuen van kleine rassen, gezien het feit dat hij geprobeerd heeft een teckelreutje te pakken :jank: ).
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Megan kan in principe met alle honden, ze schat goed in hoe de tegenpartij is, is deze vriendelijk word er gesnuffeld, straalt deze iets onvriendelijks uit, gaat ze het in principe uit de weg. Word ze echt negatief benaderd, gaat ze een confrontatie niet uit de weg.
Al met al prima wandelen met haar, zeker met haar alleen.

Misty is lief, voor hele grote honden kan ze soms wat bang zijn maar zoekt zelf nooit problemen.

Bantam, tja. Hij heeft wel een beetje een gebruiksaanwijzing. Aangelijnd ontwijk ik alles en word er niet gesnuffeld, dat trekt hij absoluut niet, wel erg jammer, maar dat is nu eenmaal zo.
Los kan hij goed, maar is een hond echt te opdringerig (denk aan wilde Lab bijv.) wil hij wel van zich afsnauwen, en venijnig ook, terecht maar ik heb het liever niet.
Als hij los loopt vermijd hij het liefst contact met andere honden. Kan dat niet omdat je op een pad bijvoorbeeld moet passeren, ligt het heel erg aan de tegenligger hoe hij reageert, hij kan wat blaffen maar als ik doorloop doet hij dat ook.

Het zou allemaal net een tikkie makkelijker kunnen en dat zou ik heerlijk vinden, maar een wereldprobleem is het niet.
Iedere hond is anders en hoeft mij niet leuk met iedereen te zijn, al zou het wel het makkelijkst zijn :mrgreen:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Cratos loopt bijna altijd aan de lijn..
Honden waarvan ik weet dat ze met andere kunnen laat ik hem rustig bij los..

En Cratos vind zelf ook niet alle honden even leuk en dat laat ie dan ook goed merken en houd ik hem aan de lijn..

Ik vind ook niet alle mensen/dieren leuk,aardig of wat dan ook dus verwacht ik dat ook niet van hem...
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Hier dan mischien even een ander geluid. Angel doet andere honden helemaal niets maar ze kan heel bang worden van opdringerige, drukke honden en honden die willen spelen. Dit komt omdat ze tot ongeveer een half jaar geleden vier jaar in een schuur, in een hokje van 1 bij 2 heeft geleefd. Zij zit dus aan de lijn om dat ik toch liever niet heb dat ze de weg over rent als er een loslopende hond op haar af komt gesjeesd waarvan de baas van 50 meter afstand roept "hij doet niets hoor". Als ik dan uitleg dat ze heel bang is een antwoord krijg "oh maar dat hoeft niet hoor", terwijl die van mij een 3 dubbele flikflak en een rietberger doet.
Hond los of vast, dat laten denderen vind ik niks.
Ik ben dus erg blij met alle mensen die hun razend enthousiaste hond even bij zich roepen en rustig(er) langskomen of aanlijnen als die van mij aan de lijn loopt. Die bedank ik ook altijd even.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Neu, van mij hoeven mijn honden niet per se met allerlei vreemde honden te spelen . Ze hebben elkaar en er zijn een aantal honden binnen de familie/vriendenkring, die ze goed kennen en waar ze wel mee spelen/mee omgaan.
Maar, ik vind het wel wenselijk dat ik met mijn hond iig op een 'normale' manier vreemde honden kan passeren. Met Billy kan dat eigenlijk altijd wel, Silka lijn ik bij kleine honden wel aan i.v.m najagen.
Ik loop best veel op plekken waar ik maar weinig mensen met honden tegenkom dus af en toe aanlijnen vind ik een kleine moeite.
Als je afhankelijk bent van drukke uitlaatplaatsen en gebieden lijkt het me op zich wel erg handig om een supersociale hond te hebben. :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Inderdaad, ik loop zoveel mogelijk op plekken waar verder geen hond komt. Of ik zoek juist een drukke plek op. maar dan met Mika, om te frisbeeen. hij heeft dan toch ergens anders oog voor.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vind ook niet alle mensen aardig, dus een hond mag ook zo zijn voorkeuren hebben.

Als de baas met een soms onvriendelijke hond maatregelingen neemt heb ik er geen problemen mee hoor, ben ik juist blij mee.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

onder het mom van het eerder genoemde "zijn wij niet wat te voorzichtig en letten we niet te veel op de honds houdingen"heb ik net mijn hond wat minder kort bij me gehouden.. niet bij alles want ik kwam de bekenden tegen die ook geen makkelijk koppel heeft, dus dat was no go area..
Op het grote veld kwamen we berner senner reu tegen, die had hij als puppie wel af en toe gezien, en toen hij middelmaat was heeft mijn hond flauw gekwispeld.. zijn bazin vind het belangrijk dat we de honden gewoon hun gang laten gaan "ingrijpen kan altijd nog"is haar motto.. :mrgreen:
Vandaar dus dat ik Finn op uit de kluiten gewassen Berner liet lopen om elkaar te begroeten.. Finn liep rustig doch aftastend op de Berner af die zijn kop wat afwende en een kleine tongel liet zien, de ontmoeting was kalm waarbij Finn zijn bal nog in de bek hield, ze snuften kort neus toen Finn zijn kont, Berner staart neutraal Finn wat hoger en de borstel in de nek, de mevrouw kletste wat met mij en ik begroette haar ook en praatte terug onderwijl de honden goed in het oog houdend, mn de mijne :wink:
de berner stond in aanvang stil, maar toen Finn onder zijn staart ging ruiken wilde de berner hetzelfde doen.. dat was het moment dat de bal uit de bek werd gespuugd en de nek van mijn hond hoger werd geheven bijna over de rug van de berner heen, moment van ingrijpen voor mij dus.
Een Nee! Bal en Hier volstonden.. en meneer ging met zijn bal spelen aan mijn voeten, dat vond de berner toch wel interessant maar kwam toch niet..
Ik moet toch weer tot de conclusie komen dat met reuen het vaker niet dan wel goed zal gaan en dat ik goed moet blijven opletten wie en wat er loopt.. de berner is overigens nu een jaar of anderhalf

Ik gok bij mijn hond dat hij reageert vanuit zijn onzekerheid.. niet uit dominantie of heeft iemand daar een ander idee over?

Ik baal er best wel een beetje van, het appel zit er goed op en het is ook geen uitdager, zijn bal en ik en wat teefjes om mee te lopen en ook wel wat reuen maar daar speelt hij echt niet mee.. oh toch met een whippet en een jack russel.. schiet mij maar lek ik weet het soms echt niet met hem..
oh ja de berner is nu denk anderhalf en mijn herdertje 6..

Lang verhaal maar wilde het toch even kwijt ..
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka hoeft van mij niet met elke hond overweg te kunnen en ik begrijp ook best als hij eens iemand niet mag (ik mag ook niet ieder mens), maar ik geef toe dat ik het wel erg makkelijk vind dat hij over het algemeen niet zo'n ruzietrapper is en ik vind het leuk dat hij graag met andere honden speelt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

wil niet ongeduldig zijn.. ben alleen benieuwd wat meerdere ervaren hondeneigenaren herkennen in het omschreven gedrag van mijn hond naar de senner uit..
het is mijn eerste hond en als volwassen hond gekregen zoals ts ook schrijft balletje en water.. geen interesse in andere hond wel ontmoetingen toestaan 1 op 1 toch een mate van dominantie tonend, honden reu of teef die hij kent en herkend.. geen probleem mee..
hoop op een een inzicht over de ontmoeting tussen de berner en mijn hond.. is het nu een vorm van onzekerheid, of toch een vorm van willen laten zien dat dit ook zijn territorium is? dit stukje is in de ochtend en middag vast wandelroute van mij en van de hele wijk :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Daantjeln4 schreef:Dat snap ik dan ook wel, maar meestal zie je aan het gedrag/houding van de baas ook wel hoe of wat :wink:

Misschien moet ik ook maar meer gaan roepen :ok:
Ik roep ook altijd hoor als ik een loslopende hond zie waarvan ik denk dat het weleens fout zou kunnen gaan.
Pas ook een man met een pup waarvan ik al zag dat de pup in zn pupsigheid wel even wilde komen kijken. Baas riep hem wel maar met weinig vaart zeg maar. Dan roep ik dus dat die van mij niet leuk zijn. Toen wist ie niet hoe snel die zn pup te pakken moest krijgen.

Maar eigenlijk heb ik nooit veel problemen. Merendeel van de mensen die mij tegen komt lijnt gewoon hun hond aan of laten ze naast volgen.
Vaak lopen die van mij ook los in bepaalde gebieden en als ze dan zien dat ik mn honden aanlijn is de hint helemaal begrepen.
estelle

blondie schreef:Vandaar dus dat ik Finn op uit de kluiten gewassen Berner liet lopen om elkaar te begroeten.. Finn liep rustig doch aftastend op de Berner af die zijn kop wat afwende en een kleine tongel liet zien, de ontmoeting was kalm waarbij Finn zijn bal nog in de bek hield, ze snuften kort neus toen Finn zijn kont, Berner staart neutraal Finn wat hoger en de borstel in de nek, de mevrouw kletste wat met mij en ik begroette haar ook en praatte terug onderwijl de honden goed in het oog houdend, mn de mijne :wink:
de berner stond in aanvang stil, maar toen Finn onder zijn staart ging ruiken wilde de berner hetzelfde doen.. dat was het moment dat de bal uit de bek werd gespuugd en de nek van mijn hond hoger werd geheven bijna over de rug van de berner heen, moment van ingrijpen voor mij dus.
Ik vind het niet klinken als een onzekere hond maar een hond die zn mannetje staat. Zelfverzekerd.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik vind het ook niet onzeker klinken. klinkt mij als een hond die weet hoe de hondentaal werkt :ok: De Berner ook trouwens. Als je niet had ingegrepen zou het mogelijk zijn geweest dat het had geescaleerd maar dat lees ik nu niet uit je stukje. Ik denk dat jouw hond een correctie had gegeven en dat de berner af was gedropen.
Inderdaad is het misschien wel zo dat we af en toe te bang zijn. Ik in ieder geval wel. ik let altijd heel goed op of er geen andere honden lopen en zo wel dan gaan er 2 van de 3 aan de riem. ik vind 3 honden een roedel en zo gedragen ze zich ook.

Maar ik denk dat jij in jouw situatie goed hebt gehandeld :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:
:wink: Zou dat het zijn?
Ik kom op de hei zat mensen tegen die op hondengebied van hun gezond niet afweten en de meest klinkklare nonsens op dat gebied weten te verkopen (tot mijn grote vreugde, overigens).
Tóch hebben zij over ht algemeen erg vriendelijke honden, en dat zijn heus niet allemaal Labjes of Beagletjes.
Ik kom vaak een wat simpele meneer tegen (maar erg lief, hij geeft mijn honden altijd een kluifje) die twee fikse intacte herderreuen uit werklijnen heeft. Ik heb ze laatst nog in de fotohoek gezet.
Samen gaan ze perfect, maar ook met alle andere honden die ze tegenkomen. Het zijn dan ook persoonlijke vrienden van Charles. ;-)

Als ik naar mezelf kijk, ik ben hier gekomen omdat ik tegen een probleem aanlipe dat me bovenmijn pet ging, en waar ik raad voor heb gevraagd om het te leren hanteren of op te lossen :19:

Dus ik denk ook dat veel emensen hier terecht komen naar aanleiding van de problemen die ze tegenkomen
blondie
Zeer actief

Estelle en Flamme bedankt voor de reactie., en ja hij zou gecorrigeerd hebben geen grof gevecht aangaan, maar ik wil het niet hebben, en deze senner is een heerlijk dier met een heerlijke vrije baas en komt met veel honden in contact
Maar is borstelen niet ook een vorm van onzekerheid?
hij kent de hondentaal wel, voor kleine bange hondjes is hij heel attent en voorzichtig honden eigen maat en groter is hij anders mee.. laten ze hem is het ok, komen ze dan (reuen)is het soms mis. maar aldoende leert men.. ik blijf het soms toch zien als onzekerheid, waarom moet je gaan overdomineren als de andere hond al laat zien zich ondergeschikt op te stellen? wat me wel vaak opvalt dat als er een schermutseling is geweest dat mijn hond er klaar mee is, die zal niet terug de aanval zoeken, wat bij andere honden nog wel eens niet zo gaat, die blijven komen en triggeren..
estelle

borstelen kan ook onzekerheid zijn.
Ghaya van mij was geen zelfzekere hond naar andere honden toe en zij borstelde ook vaak.

tSja overdomineren zoals jij het zegt. Of vinden dat de andere hond niks te zoeken heeft onder zn staart. Ik vind een hond die met zn kop nog even extra over de rug van de andere hond gaat hangen geen onzekere hond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”