Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twijfel wat te doen...UPDATE..keuze veranderd!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik had er nog nooit van gehoord maar vind hem prachtig :I:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Prachtige honden zeg!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik kende het ras al een tijdje, maar dacht dat het wel erg ingewikkeld zou worden eraan te komen. (Net als de Garafiano....ook een ras waar ik weg van ben).

En op zich ging het niet om het vinden van een hondje, er zijn er genoeg in Tjechië, maar ik wil altijd eerst de honden "life" zien, zodat ik kan inschatten of de beschrijving inderdaad klopt en ik dus weet of het echt is wat ik zoek.

En nu was er dus een nest in nederland out of the blue, dus kon ik gaan kennismaken.

Maar mijn toekomstig teefje gaat uit duitsland komen.
3 van de 4 honden die ik in Nederland ontmoet heb, (allevier een andere lijn), komen bij die fokker vandaan. Alle vier de honden waren fantastisch van karakter. In de rasbeschrijving staat dat ze gereserveerd zijn naar vreemden, maar kennelijk als de baas zegt dat het goed is is het goed, want zelfs de reu kwam lekker op schoot zitten om te knuffelen. (Maarja, dat doen een paar Briard-reuen die ik ken ook, haha).

Ik ben heeeel benieuwd welk teefje ik krijg, want ik heb laatste keus, ik heb natuurlijk voorkeur qua tekening en kleur (van de brand), maar in hoeverre je dat kunt voorspellen weet ik toch niet. Dus ik wacht gewoon af. Papa en mama zijn mooi en HD en ED-vrij.

Zodra ik meer weet zal ik een foto van mijn puppeding plaatsen! En voor de liefhebber vertellen hoe het met haar gaat. En natuurlijk hoe Bonha op haar opgedrongen vriendinnetje reageert ;-)

Gelukkig heb ik nog een paar weken om me voor te bereiden. Tuin pup-vriendelijk maken (o.a. hekje om de vijver), goed plekje bedenken voor de bench/slaapplaats, huis nalopen op losse snoeren etc...

Spannend!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Dat is zeker spannend.
Ik heb wat informatie gelezen en het lijkt me echt een boeiend ras. Ik zou ze best graag een keer in het echt willen meemaken.
Maar jij laat vast je bevindingen hier wel zien en de groei van de pup.
Ik ben erg benieuwd naar het karakter in vergelijking met bijv. de Duitse herder (mijn vorige ras) en de Welsh Corgi, mijn huidige ras.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Heel typisch, zo weet je niet eens dat een ras 'bestaat', zo kom je 'm ineens overal tegen. :wink:
Hier in dit topic dus en op Marktplaats heeft een Chodsky Pes-fokker een advertentie geplaatst. Neem aan dat je weet welke fokker dat is, aangezien er zo weinig zijn?
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Gefeliciteerd :mrgreen:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ja, ik weet wie het is, en de hondjes zijn fantastisch, maar zij fokken zonder papieren, en dat heb ik liever niet. Zij zijn de enige in nederland trouwens.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Madelief schreef:Ja, ik weet wie het is, en de hondjes zijn fantastisch, maar zij fokken zonder papieren, en dat heb ik liever niet. Zij zijn de enige in nederland trouwens.
Aha, oké. Maar 'zonder papieren', heeft dat niet te maken met wel of niet FCI-erkend zijn? (Ik heb geen idee hoor, weet niet zo veel van rashonden, dus als ik wat stoms zeg, vergeef het me... :wink: ).
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Nee.

FCI erkenning is internationaal. Daar is het hondje inderdaad nog niet erkend. Klopt.

Maar een stamboek bijhouden (en dus gecontroleerd combineren) staat helemaal los van een FCI-erkenning. Papieren zeggen iets over de afstamming van de hond en kunnen heel veel informatie geven, bijvoorbeeld bij het opeens naar boven komen van ziektes (gelukkig nog erg gezond dit ras). Het feit dat de rasvereniging (nationale rasvereniging) ok eisen stelt aan gezondheid is daar een toegevoegde waarde aan.

In Tjechie is het een heel oud ras. In 1984 wilden ze het "her"opbouwen, of eigenlijk gewoon een stamboek gaa voeren omdat met het steeds opener zijn van landsgrenzen gevaar bestond (en natuurlijk ongetwijfeld ook al was gebeurd) dat er zich allerlei andere rassen zouden vermengen met de hond.

Toen hebben ze een oproep geplaatst en alle honden opgeroepen om gekeurd te worden als zijnde een Chodsky Pés. Daarna zijn ze heel gericht stamboek gaan voeren. Ze hebben verschillende lijnen opgezet, en nog tot 1992 stamboomloze honden aangekeurd. Daarna is de populatie gesloten. Inmiddels zijn er genoeg honden en genoeg lijnen om de populatie gezond in stand te houden (mits ze niet ook zoals bij veel rassen alleen gaan selecteren op schoonheid en allemaal dezelfde populaire reuen gaan gebruiken..gevaar dat er in zit als het FCI-erkend gaat worden)

De FCi-erkenning zit er wel aan te komen, maar hoe lang dat nog duurt??

De honden in Tjechie hebben dus een stamboom. Maar een stamboom is nog geen fokrecht. Alle honden waarmee men wil fokken moeten na de leeftijd van 18 maanden aangekeurd worden voor de fok. Dan worden ze op verschillende punten beoordeeld (en op HD) en er wordt een rapport gemaakt met een advies over welke lijnen en combi's zouden kunnen en welke eignschappen verbeterd zouden kunnen worden.

Als je een reu en een teef hebt , die beide zijn aangekeurd (waarvoor je dus naar Tjechie moet!) krijgen de puppen uit die combinatie (die geloof ik dus ook eerst goedgekeurd moet worden) automatisch een stamboom. Een Tjechische. Maar...nog geen fokrecht. Die pups moeten dus, voor ze zelf weer een nest mogen krijgen eerst naar Tjechie reizen om gekeurd en gecontroleerd te worden.

De honden met stamboom, worden bij FCI-erkenning automatisch ook erkend. De honden zonder natuurlijk niet.

Het is dus wel goed mogelijk om met papieren te fokken. Alleen je moet er wel helemaal voor naar Tjechie.

Ik wil graag een hondje met papieren, omdat ik graag wil kunnen terugzien wat haar lijnen zijn en hoe papa en mama beoordeeld zijn, qua karakter en HD bijvoorbeeld. In Tjechie hechten ze heel erg veel waarde aan het fantastische karakter, en ondanks dat er in principe geen aggressie of angst in het ras voorkomt, wordt daar in geval van twijfel op getest en indien nodig het dier uitgesloten van de fok. Gelukkig gaat karakter dus boven schoonheid!

Ik hecht zelf veel waarde aan officiele HD onderzoeken, en ik wil in de toekomst graag een nestje als de teef aan alle voorwaarden voldoet. En dan wil ik gewoon met de dame haar naar Tjechie om haar fokaanbeveling te halen. En krijgen haar pups dus ook weer de juiste papieren.

Maargoed, dat is wel héél erg koffiedik kijken. Ik hoop vooral op een hele leuke, gezonde hond. En de rest komt allemaal tzt wel.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:Nee.

FCI erkenning is internationaal. Daar is het hondje inderdaad nog niet erkend. Klopt.

Maar een stamboek bijhouden (en dus gecontroleerd combineren) staat helemaal los van een FCI-erkenning. Papieren zeggen iets over de afstamming van de hond en kunnen heel veel informatie geven, bijvoorbeeld bij het opeens naar boven komen van ziektes (gelukkig nog erg gezond dit ras). Het feit dat de rasvereniging (nationale rasvereniging) ook eisen stelt aan gezondheid is daar een toegevoegde waarde aan.

In Tjechie is het een heel oud ras. In 1984 wilden ze het "her"opbouwen, of eigenlijk gewoon een stamboek gaa voeren omdat met het steeds opener zijn van landsgrenzen gevaar bestond (en natuurlijk ongetwijfeld ook al was gebeurd) dat er zich allerlei andere rassen zouden vermengen met de hond.

Toen hebben ze een oproep geplaatst en alle honden opgeroepen om gekeurd te worden als zijnde een Chodsky Pés. Daarna zijn ze heel gericht stamboek gaan voeren. Ze hebben verschillende lijnen opgezet, en nog tot 1992 stamboomloze honden aangekeurd. Daarna is de populatie gesloten. Inmiddels zijn er genoeg honden en genoeg lijnen om de populatie gezond in stand te houden (mits ze niet ook zoals bij veel rassen alleen gaan selecteren op schoonheid en allemaal dezelfde populaire reuen gaan gebruiken..gevaar dat er in zit als het FCI-erkend gaat worden)

De FCi-erkenning zit er wel aan te komen, maar hoe lang dat nog duurt??

De honden in Tjechie hebben dus een stamboom. Maar een stamboom is nog geen fokrecht. Alle honden waarmee men wil fokken moeten na de leeftijd van 18 maanden aangekeurd worden voor de fok. Dan worden ze op verschillende punten beoordeeld (en op HD) en er wordt een rapport gemaakt met een advies over welke lijnen en combi's zouden kunnen en welke eignschappen verbeterd zouden kunnen worden.

Als je een reu en een teef hebt , die beide zijn aangekeurd (waarvoor je dus naar Tjechie moet!) krijgen de puppen uit die combinatie (die geloof ik dus ook eerst goedgekeurd moet worden) automatisch een stamboom. Een Tjechische. Maar...nog geen fokrecht. Die pups moeten dus, voor ze zelf weer een nest mogen krijgen eerst naar Tjechie reizen om gekeurd en gecontroleerd te worden.

De honden met stamboom, worden bij FCI-erkenning automatisch ook erkend. De honden zonder natuurlijk niet.

Het is dus wel goed mogelijk om met papieren te fokken. Alleen je moet er wel helemaal voor naar Tjechie.

Ik wil graag een hondje met papieren, omdat ik graag wil kunnen terugzien wat haar lijnen zijn en hoe papa en mama beoordeeld zijn, qua karakter en HD bijvoorbeeld. In Tjechie hechten ze heel erg veel waarde aan het fantastische karakter, en ondanks dat er in principe geen aggressie of angst in het ras voorkomt, wordt daar in geval van twijfel op getest en indien nodig het dier uitgesloten van de fok. Gelukkig gaat karakter dus boven schoonheid!

Ik hecht zelf veel waarde aan officiele HD onderzoeken, en ik wil in de toekomst graag een nestje als de teef aan alle voorwaarden voldoet. En dan wil ik gewoon met de dame haar naar Tjechie om haar fokaanbeveling te halen. En krijgen haar pups dus ook weer de juiste papieren.

Maargoed, dat is wel héél erg koffiedik kijken. Ik hoop vooral op een hele leuke, gezonde hond. En de rest komt allemaal tzt wel.

Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

HUH :eek: :denken:

Wat is er gebeurd?? Dat is lachen, ik herstel een typefout en ik quote opeens mezelf??? Terwijl het me nog nooit gelukt is om iemand te quoten??!!!

:N:

Hoe deed ik dat????

Ik wil óók kunnen quoten (met die dikgedrukte tekst erboven van wie wat zei).
:boos:

Ik???? Computer- doos????

:pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou naast de knop wijzig zit de knop quote.

Tadaaaaaaaaa :mrgreen:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Madelief schreef:HUH :eek: :denken:

Wat is er gebeurd?? Dat is lachen, ik herstel een typefout en ik quote opeens mezelf??? Terwijl het me nog nooit gelukt is om iemand te quoten??!!!

:N:

Hoe deed ik dat????

Ik wil óók kunnen quoten (met die dikgedrukte tekst erboven van wie wat zei).
:boos:

Ik???? Computer- doos????

:pffff:
gebeurt dat quoten niet automatisch als je bovenaan het bericht op 'quote' klikt? zo niet, dan is het misschien iets met je instellingen, had ik in het begin ook - quoten bleek gewoon technisch onmogelijk - anders eens aan een modje vragen?

Jaaaaaaaaaaaa! Ik ken ut!!!!
Niet te geloven. Nooit aan gedacht om op die knop te drukken :N: , :idea:
Ik heb kennelijk gewoon scheefgedrukt en dus ge-quoted (?..raar zo'n vernederlandst engels woord).

Hahahaha. Tja....je ben blond of je bent het niet.

En ik zeg altijd...als je iets doet, moet je het goed doen :pffff:

Thanks, beiden!! Me helemaal heppy, was helemaal gefrustreerd, :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Madelief schreef:

Jaaaaaaaaaaaa! Ik ken ut!!!!
Niet te geloven. Nooit aan gedacht om op die knop te drukken :N: , :idea:
Ik heb kennelijk gewoon scheefgedrukt en dus ge-quoted (?..raar zo'n vernederlandst engels woord).

Hahahaha. Tja....je ben blond of je bent het niet.

En ik zeg altijd...als je iets doet, moet je het goed doen :pffff:

Thanks, beiden!! Me helemaal heppy, was helemaal gefrustreerd, :smile:
Ik zag die quote van jezelf en herkende direct uit eigen, gefrusteerde, ervaring wat er waarschijnlijk mis was gegaan :smile:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Madelief schreef:
-uitleg Madelief-

Ja, zeker! Hartstikke bedankt voor je uitgebreide verhaal. :ok:
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

:I: Ik geloof echt dat ik verliefd ben... :I:
Al een paar dagen kijk ik naar de foto die je geplaatst hebt, van deze verschrikkelijk leuke hond.
Ik was al verliefd op de Oud-Duitse herder, maar die vond ik wat te groot.
Als Dazzle er eenmaal niet meer is, (en dat duurt waarschijnlijk nog een jaar of 12... :mrgreen: ) dan weet ik al wat ik dan wil....

Wat een leuk vooruitzicht voor je!
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ehm....

Even een update. Ik merkte na mijn keuze voor de Chodsky Pes opeens hoezeer het niet-kiezen-voor-een-beauceron me aan het hart ging, en na heel veel overleg met familie en anderen, heb ik uiteindelijk besloten toch voor een beauceron te gaan.

Ik zal ervoor zorgen dat mijn hondje niet omvergelopen wordt en dat ze alle aandacht krijgt die ze verdient. Ik wilde graag voor haar een maatje waarmee ze kan spelen, maar we weten eigenlijk dat ze überhaupt niet wild moet spelen, ook niet met een kleiner hondje. In een beperkte ruimte kan ze dat overigens prima, ik doel meer op rennen, springen en snelle wendingen.
Als ik naar de DA geluisterd had, liep mijn Bonha al ruim 5 jaar nooit meer los. Godzijdank heeft ze nauwelijks interesse in spelen, maar loopt wel graag los en te schooieren, liefst samen met een andere hond. Het zal even opletten worden, maar we komen er wel ;-)

Gelukkig kan mijn pup wel genoeg spelen met andere honden (en met mij natuurlijk) en straks ook met de (vandaag gemaakte ;-)) briard-pup die mijn moeder waarschijnlijk aan zal houden. Heerlijk toch!?

Ik houd jullie op de hoogte...sorry voor diegenen die graag hadden gezien en gehoord hoe de Chodsky Pes mij zou bevallen. Het lijkt me nog steeds een wereldhondje...misschien iets voor de toekomst..wie weet!!

edit: fiks aantal spelfouten
Laatst gewijzigd door Madelief op 11 mar 2008 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Veel plezier met de pup :D
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Rami schreef:Een grote, jonge hond bij een blessure-gevoelige hond, ik geloof dat ik het niet zo snel zou doen.
....
Dus nee, als ik in jouw schoenen zou staan, zou mijn keuze uitgaan naar een minder groot ras (en ook niet naar een jonge hond of pup).
Vind ik persoonlijk ook, maar ja, blijkbaar is de beslissing al genomen.

Eind juni vorig jaar hebben wij een Franse bulldogpup ingehaald voor het leven van onze oudere & vooral slome Max (kruising lab x rotty) wat op te vrolijken. Sinds december mankt ons oudje regelmatig, en is dan duidelijk stukken geïrriteerder dan vroeger. De pup/jonge hond wordt regelmatig afgesnauwd omdat hij compleet met rust wil worden gelaten.

Neem ik de jongste, om stoom af te blazen, alleen mee op wandeling staat de oudste dan zielig te kijken met zo'n smoel van "waarom mag ik niet mee ?" terwijl hij duidelijk moeite heeft om een gewone tred aan te houden :(:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap je punt. En ik heb ook echt aan al die dingen gedacht. het is ook vreselijk moeilijk om een goede beslissing te nemen.

Maar mijn hond is niet zozeer oud of sloom.
Ze is over 3 dagen 8 jaar oud.
Ze is actief, ontzettend vrolijk, heel erg enthousiast en dol op haar lompe roedelgenoten briards. Ze loopt de lange wandelingen helemaal mee, zonder moe worden. Ze rent graag en ik denk dat er op dit moment echt (vrijwel) niemand is die aan haar kan zien dat ze een slechte rug heeft.

Maar...ik wéét het wel. En ik kan heel goed aan haar ogen zien hoe haar dag is. Ik zie het direct als de achterhand slechter loopt. Ik ben degene die haar in moet dammen soms, want ze is zo bruisend van karakter en van enthousiastme, dat dat soms nodig is.

Het is dus gewoon dat ik niet wil dat de nieuwe hond op haar gaat "inbeuken". En dat zal ik dus voorkomen. Dat dat betekent dat ze misschien niet gelijktijdig los mogen lopen, dan betekent het dat. Nu kan ze ook niet spelen met zichzelf, dus of het nu zielig is als ze straks niet wild kan spelen met de pup??? :19:

Misschien wel, misschien niet. Maar het belangrijkst is dat we gewoon heel goed zien dat ze graag een hondemaatje heeft. En in huis verwacht ik zoals gezegd geen problemen. Als ik zorg voor een goed ruwe vloer, kan ze gewoon een beetje stoeien met de pup mocht ze daar zin in hebben.

Ze heeft haar eigen plaats waar ze zowieso graag ligt, onder een ongebruikte tafel, waar ze zich heerlijk veilig voelt. Voor de pup zal die plaats verboden terrein worden, voorderest zullen ze het uit moeten vechten.

Misschien vinden sommigen mij egoistisch. Ik heb er echter heel erg goed over nagedacht en dat al bijna twee jaar lang! De pup zal moeten leren dat ze de oudere hond niet omgooien mag.

Moet ik dan mijn hond het maatje ontzeggen omdat ze anders af en toe aan de flex moet? Of kiezen voor een kleiner hondje dat mij veel minder aanspreekt en waarvan ik ook niet weet hoe het gaan zal?
Ik zal hoe dan ook goed op moeten letten.

Ik heb er dus voor gekozen om, nu mijn hond in voortreffelijk staat is (in vergelijking met de afgelopen jaren), een hond erbij te zetten, die weliswaar groot is, maar van het soort karakter wat bij ons past (en ook de hond, want zoals gezegd kun je briards en beaucerons best aardig vergelijken, en mijn hondje vindt alle briards leuk).

Natuurlijk zal ik straks waarschijnlijk vertellen dat ze er niks aan vindt, die pup. Ze is niet bijster dol op pups. Maar net als met de vorige twee pups in de familie, zal ze waarschijnlijk ook nu heel snel wennen.

Wees gerust. Ik zorg echt ervoor dat ze niet verslechterd door de pup (maar verslechteren zal ze).

En ja....dat ze op een gegeven moment niet meer mee kan met de echte lange wandelingen...heeft niet iedereen dat die een tweede hond bij een oudere zet? Ik vind dat ook sneu, maar geen reden om geen tweede hond te nemen. Twee honden voelen zich toch prettiger dan alleen, en het geeft ook wat geestelijke afleiding, zeker als het lijf niet meer zo lang lopen kan.

:ok:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Thanks doggy!

En bedankt Inge! Even een hart onder de riem is wel erg fijn. En je hebt ook gelijk, je verwoordt het gewoon beter (en korter ;-)) dan ik!

Ik heb inderdaad al een nest cq pup op het oog!
Gelukkig was dat ook niet zo moeilijk, want doordat ik er al zo lang mee bezig ben wist ik waar te zoeken naar goede fokkers, en met wat goede raad van kenners op zak had ik dus al vrij snel geschikt nest gevonden.

Ik heb geloof ik ook werkelijk alles wat er op internet in het nederlands, frans, duits en engels te vinden is over de beauceron (en trouwens ook het overgrote deel van de hovawart ;-)) gelezen in de afgelopen jaren, hahaha.

Ik weet ook nu weer nog niet wie mijn nieuwe puppekind wordt, maar ze zijn alle 5 gorgious en vreselijk lief en open, dus maakt het ook niet zoveel uit.
Ik heb ze dus ook al gezien, en de beide ouders ook. Paps en mams hebben een heel goed karakter, mams is een echte werkhond, dus zij heeft wel veel temperament, maar is heel erg vrolijk, vriendelijk en zonder nervositeit of frustratie :ok:. Paps is veel meer relaxed.

Ik ben haast blij dat ik nog even moet wachten, want het gaat opeens zo snel, dat ik bijna te weinig tijd heb om goed voor te bereiden :N:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: klinkt prachtig :ok: . loopt ons puppieplezier straks gelijk :mrgreen: .
Ja inderdaad !! :ok:

Dat noopt natuurlijk tot een puppenwandeling ergens tussen Lokeren en utrecht in de nabije toekomst ;-)
:I:

:cheer:
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Ha, grappig dat je op de valreep toch geswitcht bent naar de beauceron :wink: het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Zo te horen heb je er goed over nagedacht, je moet ook niet altijd alles met je verstand willen beredeneren, je gevoel is in dit soort keuzes ook heel belangrijk. Komt vast goed, voor puppievoorpret (mooi woord voor galgje) toegewenst!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Astrid en Indra schreef:Ha, grappig dat je op de valreep toch geswitcht bent naar de beauceron :wink: het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Zo te horen heb je er goed over nagedacht, je moet ook niet altijd alles met je verstand willen beredeneren, je gevoel is in dit soort keuzes ook heel belangrijk. Komt vast goed, voor puppievoorpret (mooi woord voor galgje) toegewenst!
Hier sluit ik me bij aan :ok:

(het voor mij onbekende herderras heb ik overigens wel even genoteerd voor mezelf :wink: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Astrid en Indra
Zeer actief

het voor mij onbekende herderras heb ik overigens wel even genoteerd voor mezelf
Heb ik ook gedaan, was het toch nog ergens goed voor!
Afbeelding
Dazzlie
Actief

(het voor mij onbekende herderras heb ik overigens wel even genoteerd voor mezelf )
Ik ook !! :mrgreen:
Wel jammer voor ons, degenen die geinterreseerd waren in het leuke herdertje, en nou niet alle verhalen kunnen horen..... :wink:
Ik had al in mijn hoofd dat ik over 10 jaar of zo een pupje bij je zou halen, haha !

Zo te lezen heb je er toch hartstikke goed over nagedacht?
Veel plezier met alle voorpret en voorbereidingen ! :ok:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Thanks!
Ik heb niet meer getwijfeld sinds deze beslissing, dus het zit wat dat aangaat idd wel goed.

Ja, ik vind het zelf ook jammer dat ik niet weet hoe dat herdertje zal zijn...hoop dat ik eens met een ander meegenieten kan ;-).
Maar fijn dat ik in ieder geval een paar jullie op een volgens mij heel erg leuk herdertje heb kunnen attenderen :ok: .

@Dazzle...ik was ook al een pup "kwijt" aan een vriendin, dus die is ook teleurgesteld. :jank: .
Maarja...wie weet wat de toekomst ons allemaal nog brengt. Voorlopig brengt het mij eerst een dot van een boosje met ongetwijfeld een kop erop!

Vanaf vrijdag heb ik weer tijd om voor te bereiden en echt puppievoorpret te hebben!!! En dan moet opeens alles zo snel :N:
Willen jullie geen foto's en verslag van een bedriegelijk lief boosje zien dan?? :roos: snik
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Willen jullie geen foto's en verslag van een bedriegelijk lief boosje zien dan?? snik
Maar natuurlijk !!! :E:
Het is even omschakelen... :mrgreen:
Ben heel benieuwd naar alle belevenissen van een lief klein boosje :ok: !!
Heerlijk, dat uitkijken naar een pupje.....

Dus, foto's en verslagen, kom maar op ! :balon1:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Yanthe is thuis gearriveerd en foto's staan in de fotohoek!

Het is een moppie en een draakje, maar vooral een schatje en ze is goed hond-sociaal dus Bonha wordt met rust gelaten als ze van zich afsnauwt!

:ok: :I:
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief

Leuk! Ik ga gelijk even naar je foto's kijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”