Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belang van vitaminen & mineralen in brok ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Rami schreef:Ik heb ook de ervaring dat honden die kvv krijgen dikker/te dik worden. Het zal allicht te maken hebben met het feit dat er nog al wat vel en vet wordt verwerkt in de meeste kvv's. (Zijn immers goedkope grondstoffen).
Met zelf samenstellen heb je dat sowieso meer in de hand. Zo haal ik voor Bill vaak wat vellen en/of vet weg van (vlees)botten die ik geef, voor teefje Silka doe ik dat niet. (Zij heeft minder de neiging dik te worden... :wink: )
Moonlight viel heel erg af op uitsluitend barfen, toen kreeg ze carnibest aktief erbij en kwam ze mooi op gewicht.
Maar het zat me niet helemaal lekker dus heb ik jullie adviezen opgevolgt om gewoon wat vettere vleessoorten te voeren en nou barft ze weer, geen kvv meer voor haar :wink:
En ze is nog steeds mooi op gewicht :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Rami schreef:
ien schreef: Precies..gisteren hoorde ik nog de winstcijfers van Campina, die zijn flink gestegen, mede dank zij Mevr Bakker die al deze producten met merknaam aanbeveelt.
:wink:
Nee toch, mevrouw S. Bakker? Van die mevroi word ik heel, heel moe... :ugh:
yep, ik ook, en als wij het dan toch over een hype hebben, [is best leuk vergelijkingsmateriaal. :mrgreen: ]
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

jip007 schreef:
Golden Stanley schreef: Hou je niet aan die labels op de zakken, want daar klopt echt niks van in de praktijk. :wink:
heb je dat laten onderzoeken?
Het is 4 jaar geleden al onderzocht door de Keuringsdienst van Waarde. Die hebben toen 2 afleveringen aandacht geschonken aan Petfood.
[Petfood

Over de hondenhamburger en de droge drol. Wie maakt toch die lekkere maaltijden van Sheba, Whiskas, Pedigree, Felix, Chappi en Kittekat. Wie is die knappe kok?

Een Duitse journalist onthult het fijne van de dierenvoederindustrie en een Nederlandse professor wordt gevraagd hoe de hond intelligent, glanzend en zindelijk te krijgen. Als de kat niet van vis houdt kan men hem het beste een blik voer geven met op het etiket de tekst ‘rijk aan vis.’ Daar zit bijna geen vis in maar slachtafval van varken.

Petfood heet het en huisdieren gaan er gemiddeld eerder van dood zodat ze niet nodeloos lang hoeven lijden onder hun overgewicht. Heel voorzichtigjes durft een Utrechtse professor te zeggen dat huisdiervoer-fabrikanten jokken over hun brokken.
linkje

Je kunt de uitzending ook nog bekijken via deze link. Ze zijn van mei 2004
http://www.rvu.nl/rvu.php?i=0&n=355
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”