Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar buiten terwijl hij antibiotica krijgt?
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Naar buiten terwijl hij antibiotica krijgt?
Zoals ik eerder al vertelde is Frenk aan de antibiotica vanwege zijn giardia besmetting. Vanwege die besmetting heeft Frenk ook zijn 2e enting nog niet gehad. En ik vraag me af of hij dus extra kwetsbaar is. Het lijkt me wel, omdat antibiotica volgens mij alles lam legt, of niet?
Hij is verder geen 'ziek' hondje en heeft een gezonde eetlust en is zo speels en vrolijk als ieder andere gezonde pup. Ik probeer hem binnenshuis en op onze patio beweging te geven, door met hem te rennen en te spelen, maar dat is natuurlijk niets vergeleken bij echt 'uit' gaan. Hij wordt dus klierig en zeurderig. En begrijpelijk!
Ik wil niet het risico lopen dat hij, nu zijn afweer op z'n gat ligt, nog iets ernstigers dan giardia oppikt. Dus heb ik net 10 minuten op het midden van de net geveegde winkelstraat gelopen. Dat is de ogenschijnlijk 'schoonste' plek hier in de omgeving.
Wat is volgens jullie de minst besmettelijke plek om hem uit te laten? Kan ik hem morgen meenemen naar het bos of het strand? Wat vinden jullie?
Alle adviezen worden zeer op prijs gesteld!
Hij is verder geen 'ziek' hondje en heeft een gezonde eetlust en is zo speels en vrolijk als ieder andere gezonde pup. Ik probeer hem binnenshuis en op onze patio beweging te geven, door met hem te rennen en te spelen, maar dat is natuurlijk niets vergeleken bij echt 'uit' gaan. Hij wordt dus klierig en zeurderig. En begrijpelijk!
Ik wil niet het risico lopen dat hij, nu zijn afweer op z'n gat ligt, nog iets ernstigers dan giardia oppikt. Dus heb ik net 10 minuten op het midden van de net geveegde winkelstraat gelopen. Dat is de ogenschijnlijk 'schoonste' plek hier in de omgeving.
Wat is volgens jullie de minst besmettelijke plek om hem uit te laten? Kan ik hem morgen meenemen naar het bos of het strand? Wat vinden jullie?
Alle adviezen worden zeer op prijs gesteld!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
Het probleem is dat hier bij ons in de binnenstad enorm veel honden rondlopen met baasjes die duidelijkjacq1970 schreef:Bos en strand zou ik nog even niet doen maar wel gewoon naar buiten.. zowiezo wordt het mega kloteweer en als je hondje al niet oke is zou ik zo een wandeling niet doen...
Wel gewoon lekker in de buurt...
Jacqueline
Ik rij met alle liefde even op en neer naar het strand om daar tien minuutjes te rennen als het daar 'schoner' is...
Van die ziekte is overigens niets te merken hoor. Het is een soort hysterisch duracel konijn
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Frenk
- Zeer actief
Natuurlijk is hij besmettelijk. Ik loop dan ook met papier, bleek en doekjes achter hem aanalm@ schreef:Ik zou mij eerder afvragen of zijn uitwerpselen niet besmettelijk zijn voor andere honden![]()
De doodenkele keer dat een (volwassen) hond hier ab kreeg, gingen ze gewoon naar buiten mits ze zich verder niet ziek voelden.
Ik begreep overigens dat ongeveer 10% van de honden drager is van de giardiaparasiet en dat het de een van de meest voorkomende parasieten is. Naast dat wij als mensen ook drager zijn en katten natuurlijk.
Een besmetting met giardia is dan ook zo opgelopen, er ziek van worden is een tweede...
- alm@
- moderator
Ik heb totaal geen verstand van giardiaFrenk schreef:Natuurlijk is hij besmettelijk. Ik loop dan ook met papier, bleek en doekjes achter hem aanalm@ schreef:Ik zou mij eerder afvragen of zijn uitwerpselen niet besmettelijk zijn voor andere honden![]()
De doodenkele keer dat een (volwassen) hond hier ab kreeg, gingen ze gewoon naar buiten mits ze zich verder niet ziek voelden.
Ik begreep overigens dat ongeveer 10% van de honden drager is van de giardiaparasiet en dat het de een van de meest voorkomende parasieten is. Naast dat wij als mensen ook drager zijn en katten natuurlijk.
Een besmetting met giardia is dan ook zo opgelopen, er ziek van worden is een tweede...
Maar zonder gekheid, ik zou niet weten waarom je hem niet gewoon lekker op het strand kan laten rennen. Ik zou hem alleen niet nat laten worden in verband met afkoelen. Dus met droog weer en niet de zee in

- Frenk
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Ik denk dat Frenk iets te klein is om met die 2 van mij te spelen, daar zijn ze samen veel te ruw voor. Maar individueel kan wel, ze vinden kleine hondjes leuk en kunnen goed hun spel aanpassenFrenk schreef:Leuk! Misschien komen we je dan wel eens tegen. Het duurt alleen nog even voor Frenk groot genoeg is om met die 2 van jou te spelenalm@ schreef: maar ik woon vlak bij je in de buurt
Sterkte trouwens voor Frenke, ik hoop dat hij snel weer de oude is.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer: