Onze Joy poepte vorig jaar hele bergen, zoveel dat ik dacht "dat heb ik er helemaal niet ingestopt, maar het komt er wel uit!"
Mijn toenmalige DA is toen begonnen met diarreeremmers te geven, Finidiar en Kaopectate. Maar het hielp allemaal niets. Mijn vraag of ontworming geen goede keuze zou zijn werd direkt afgekapt, hij wilde EERST de diarree aanpakken.
Na 5 maanden een second opinion laten doen en toen kwam uit het ontlastingsonderzoek dat ze 2 verschillende soorten parasieten had en gisten. Dus ontwormen met Panacur en Lamisil gegeven. Het werkte niet direkt maar haar darmen hadden, volgens de DA, een flinke optater gekregen en moesten herstellen. Dus starten met 2x daags Yoghurt met wat Brinta ter ondersteuning. Na een maand waren de klachten verdwenen en nu krijgt ze nog steeds 1x per dag Yoghurt met wat Brinta.
Misschien is het allemaal wat simpel gedacht, maar als een dier zulke forse klachten heeft, wil je de simpelere mogelijke oorzaken soms vergeten?
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met Senna!!
Edit : Lees dat Senna al behandeld is met Panacur. Maar zou een mestonderzoek alsnog niet verstandig zijn?