Pak-de-bal schreef:pammetje schreef:mijn bobje was een allermans vriend
een echte lieverd voor elke hond
na drie keer te zijn aangevallen door een golden retriever is dit om geslagen en nu kan hij geen reu tolereren in de buurt (dus dankzij andere is het verpest)
sorry, hoor, maar dit vind ik echt kolder !!!
mijn hond is vele malen aangevallen door verschillende DH's , en ja, hij is er nu BANG voor ,
maar dat is heel wat anders dan dat hij nu elke reu die hij ziet gaat aaanvallen ,
nee , zo werkt het niet , hoor
dus als jouw hond dit niet doet dan kan geen enkele hond dit doen logische redenatie
Oh ja, ook nog door 2 pointers tegelijk aangevallen, dan een lab met een DH die hem hielp, een airdale terrier .
Maar hij is NIET veranderd , en gaat nog heel goed met andere reuen om
Ik denk ècht dat het aan jòuw hond ligt,
voordat je weer iedreen de schuld gaat geven
krijg ik geen reactie dan roep ik dat ie bijt
als de hond dan nog komt pak ik bob zelfs opik doe er dus alles aan om een gevecht te voorkomen
dit is toch niet goed?
Een hond oppakken bevestigt alleen maar dat hij sterker wordt , hij heeft jòu als bescherming.
dus de volgende keer als er kleine hondjes op hem afgevlogen komen moet ik hem volgens jouw gewoon op vier poten laten staan, en maar hopen dat het goed afloopt dan
en dan krijg ik hier dus te horen dat ik mijn hond moet muilkorven omdat ie andere honden bijt
probeer DAAR nou eerst wat aan te doen, ..een cursus of zo??
ipv zo panisch te doen.
nou misschien heb ik er hier al een gedragstherapeut en alles bij gehad, want jij weet namelijk niet wat ik allemaal al heb gedaan.
De gedragstherapeut heeft verteld dat dit niet meer over gaat en dat hoe ik nu handel dat ik dit het beste zo kan blijven doen. En ze vind dat hij het heel netjes doet omdat hij zelf alle honden negeert totdat ze binnen een halve meter van hem zijn en dominant doen
Ik heb hier een keer gehad dat er een hond aan kwam en ik riep of ze hem terug wilden roepen, maar dat ging niet want hij was doof
waarom laat je je hond dan loslopen?
ja, luister eens Miep, we gaan nu eens de rollen omdraaien:
zorg jij maar eens eerst , dat jij je hond goed opvoedt en er geen bijter meer van maakt,
dan praten we wel weer verder, vind je ook niet?