Dus daarom heb ik een Maltezer en kruising iets

Maar ooit, ooit komt er een windhond en dan een Whippet.

Moderator: moderatorteam
Nu denk ik er ook anders over, alhoewel ik het nog steeds, over het hele ras gezien, geen hele makkelijke honden vindFrenkie schreef:Valt wel mee hoor een hovawartTamara en Bowie schreef: Tót het moment kwam dat er toch echt een hond zou komen en ik meteen heb aangegeven dat er een Hovawart moest komen.
Meer en meer erover gelezen en omdat het in mijn ogen niet 1 van de makkelijkste rassen is (als eerste hond) uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. Ik durfde niet![]()
Althans, Wieke vind ik geen moeilijke hond. K'weet natuurlijk niet hoe jouw wartje wordt
hilje zegt dat robin nog banger voor dobers is als voor kiefer. maar jij hebt schatjes dus laat robin maar langs komen, omdat jij schatjes hebt is hij bij jouw dobers vast niet bang. maar hij is panisch voor kiefer dus die zal dan wel geen schatje zijn, anders was hij er niet zo bang voormalinois schreef:ehm... hoe bedoel je dit?Hutsje schreef:ja, en kiefer is een asbak zekermalinois schreef:ik heb 2 schatjes... laat m maar een keer komenmercedes2803 schreef: Dober zonder landhuis kan wel hoor![]()
maar ik zag mezelf niet op een flat of tussenwoninkje in nieuwbouwwijk met Doberman...
Maar dat was niet het belangrijkste..
Robin gaat echt poepen van ze![]()
Hij vindt Dobers NOG enger dan Kiefer en vraag Jes maar hoe hij reageert op Kieferik heb het puur over mn dobers niet over wat Kiefer wel of niet zou zijn...?
ah.. kwartje gevallenHutsje schreef:hilje zegt dat robin nog banger voor dobers is als voor kiefer. maar jij hebt schatjes dus laat robin maar langs komen, omdat jij schatjes hebt is hij bij jouw dobers vast niet bang. maar hij is panisch voor kiefer dus die zal dan wel geen schatje zijn, anders was hij er niet zo bang voormalinois schreef:ehm... hoe bedoel je dit?Hutsje schreef:ja, en kiefer is een asbak zekermalinois schreef: ik heb 2 schatjes... laat m maar een keer komenik heb het puur over mn dobers niet over wat Kiefer wel of niet zou zijn...?
.
:N:Hutsje schreef:robin is zo panisch voor honden dat hij op niet eens zijn eigen huis uit komt als fritz bij hun buiten loopt :N: . laat staan dat hij in de buurt van de auto komt als er meer inzit dan lijf.
Mijn vraag gaat nog wat verder, en corrigeer me maar als ik het fout heb.Inge O schreef:waarom passen een bullmastiff of cane corso minder in je leven dan een amstaff?Reini schreef:Ik heb het ras in huis wat ik het beste bij mij vond passen maar de Amstaff stond eigenlijk nooit hoog op mijn lijstje. Mijn top 3 (in willekeurige volgorde) was altijd de Bullmastiff, Fila Brasileiro en Cane Corso maar geen van die rassen passen bij mij of mijn levenOp zich zou ik nu inmiddels een Bullmastiff of Cane Corso best aandurven maar ze passen nog steeds niet bij mijn leven. Ooit zou ik nog weleens een Bullmastiff teef willen
Omdat mijn hond de hele dag mee gaat naar mijn werk wilde ik een ras dat in aanleg vriendelijk en open is naar iedereen. Daarmee zeg ik niet dat de Bullmastiff en Cane Corso niet vriendelijk zijn naar mensen maar beide rassen zijn in aanleg toch beschermender aangelegd dan bijvoorbeeld de Amstaff. Natuurlijk voed je de hond op en zorg je ervoor dat die niet gaat waken als het niet nodig is maar dat gaat ergens toch tegen mijn gevoel in. Waarschijnlijk zie ik het weer eens te lastig in (ik ben een echte doemdenker somsInge O schreef: waarom passen een bullmastiff of cane corso minder in je leven dan een amstaff?
Een Fila staat absoluut niet op mijn wensenlijst hoorDaan schreef: Mijn vraag gaat nog wat verder, en corrigeer me maar als ik het fout heb.
Waarom zoek je het in "pittige rassen" en loop je vervolgens met zo'n hond altijd maar voor de zekerheid aan de lijn.
En dan wel willen wandelen met anderen.![]()
En dan een fila op je wensenlijst hebben staan. Dat vind ik echt onbegrijpelijk.