S@ndr@ schreef:die indruk had ik ook al

zo deze pak ik en dan beandwoord ik gelijk de enorme tijdloze discussie die inmiddels ontstaan is

..
wat mij onnodige energie etc scheelt ...
allereerst doe ik zoveel om dingen te verkomen dat ik altijd tijdstippen neem waarop je vrij veel uitsluit,. namelijk sochtens erg vroeg en savonds laat... ik zoek plaatsen op waar vrijwel geen andere honden komen danwel ik mijd honden losloopplaatsen zowizo,.. een rondje buurd doe ik niet met de geen waarvan ik ze ken

...
ik kijk altijd eerst zelf voordat uberhaubt 1 van mijn honden ookal zijn ze aangelijnd of er geen hondje van buren etc losloopt voor onze woning....
en ga dan pas de deur openen zodat de dogs erdoor kunnen...
als ik iemand met een hond aangelijnd zie aankomen neem ik al gepaste ruimte alsnog of ik ga zelf een ander kantje op als dat kan en ik denk dat het toch even voor net wat meer rust zou zorgen (een andere hond kan ook uitvallen...)
loslopende honden roep ik altijd ruimschoots van te voren naar de baas hou je hem bij je want de mijne zijn niet zo lief,.. (de andere verwoordingen moet je dus niet letterlijk opnemen maar figuurlijk ik zeg dat omdat mensen dan gewoon wat sneller worden om hun hondje bij zich te halen ,.. en ik me eigen stoor aan andwoorden als de mijen doet niks etc etc,..
ook til ik in het allerlaaste geval me honden op,.. pak ze op van de grond en hou ze onder me arm heb ik 1 hond houw ik gewoon zijn bek dicht ,.. of zijn kop goed in de lucht en vast dat er niets kan gebeuren (zover je hoopt igg) dit alles doe ik dus en er zal nog meer zijn hoor wat ik nu zelfs nog even vergeet........
en daarom komen er soms als ik weer eens een baas tref die in een aanlijngebied zijn hond losheeft zwaar voor overlast zorgt en mij dus van al die dingen moet laten doen om te zorgen dat mijn hond hem niet bijt en als ie dat dan toch doet omdat het toch fout gaat ik ook nog eens moet aanhoren ja maar jij heb een pitbull etc etc etc word het me na bijna 20 jaar dit ras te hebben eigenlijk eens beu.....
en vandaar pech... dus.. maar in figuurlijke zin,.. en makkelijk is het altijd om de verkeerde opvatting naar buiten te brengen op te vatten en op door te gaan uiteindelijk,..
maar moeilijker word het om elkaar gewoon te begrijpen danwel moeite ervoor doen .
dus ik vind het verschrikkelijk als ondanks mijn verandwoording en alles wat ik daarnaast probeer als het eens mis gaat, is heus geen pretje hoor,.. en laat ik het zo zeggen, heb genoeg daarvoor meegemaakt zeker in de bijna 20 jaar staffordjes en soortgelijke voor handen gehad te hebben en er mee bezig zijn....
maar laat het even duidelijk zijn dat ik netzohard met dat vreselijke feit geconfronteerd word doordat iemand zijn verandwoording nog niet vor 10 % neemt ....
en dat maakt mij soms erg pissig heel erg pissig zelfs...
ik heb zelfs staffs gehad die nimmer gevochten hadden en door dat soort onverandwoordelijke idiooten hun eerste gevecht onder vonden...
sorry maar als ik dan af en toe eens wat zeer harde opmerkingen moet maken voor me eigen rust etc etc ameleur

....
als ik daarmee iets voorkom
zo en dat is het enige wat ik hier aan vuil maak