vreselijk zeg

Moderator: moderatorteam
In Nederland is het type (Pitt)bull terriër verboden, tenzij je kan bewijzen dat je hond een stamboom heeft.iones schreef: ........
Ik denk alleen niet dat het verstandig is om te ontkennen dat hij een volbloed pittbull is, en niet in te zien dat deze hond werkelijk heeft gevochten. Daarmee onderschatten ze de situatie wel.
Als je maar goed volhoud dat je hond een kruising tussen (bijvoorbeeld) een Boxer en een Labrador is, loopt je hond geen gevaar.The act bans the breeding and sale or exchange of four kinds of dog - pit bull terriers, Japanese Tosas, the Dogo Argentinos, and the Fila Brasileiros. Cross-breeds of those dogs are covered by the law.
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat de situatie met de hond i.c.m. met hun gezin mogelijk onderschatten. Deze hond is wel degelijk ingezet in gevechten, ook al is het er misschien maar eentje geweest. En dat dan ontkennen, ondanks zijn littekens... dan zijn ze misschien ook niet allert genoeg. En dat is wel heel noodzakelijk bij deze hond. Ik zeg niet dat hij ooit iemand of een andere hond zal pakken. MAar de kans bij deze hond is wel groter dan bij een andere hond. En dat moeten die mensen zich wel goed realiseren.Ennath schreef:In Nederland is het type (Pitt)bull terriër verboden, tenzij je kan bewijzen dat je hond een stamboom heeft.iones schreef: ........
Ik denk alleen niet dat het verstandig is om te ontkennen dat hij een volbloed pittbull is, en niet in te zien dat deze hond werkelijk heeft gevochten. Daarmee onderschatten ze de situatie wel.
Dus een AmStaff zonder stamboom loopt gevaar, een AmStaff met stamboom niet.
Ik denk wel dat ze goed begeleid worden met Nipper,maar je hebt wel een punt.iones schreef:Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat de situatie met de hond i.c.m. met hun gezin mogelijk onderschatten. Deze hond is wel degelijk ingezet in gevechten, ook al is het er misschien maar eentje geweest. En dat dan ontkennen, ondanks zijn littekens... dan zijn ze misschien ook niet allert genoeg. En dat is wel heel noodzakelijk bij deze hond. Ik zeg niet dat hij ooit iemand of een andere hond zal pakken. MAar de kans bij deze hond is wel groter dan bij een andere hond. En dat moeten die mensen zich wel goed realiseren.Ennath schreef:In Nederland is het type (Pitt)bull terriër verboden, tenzij je kan bewijzen dat je hond een stamboom heeft.iones schreef: ........
Dus een AmStaff zonder stamboom loopt gevaar, een AmStaff met stamboom niet.
Yep. MAar dat geldt niet evenzeer voor alle dieren. Daar is nogal eens verschil tussen. En bij deze hond moet je superallert zijn.gotcha schreef:
Ze moeten alert zijn,
Moet je dat niet doen bij elk dier,zelfs de vriendelijkste olifant,leeuw,cheetah(zoo)heeft zijn verzorger aleens verwond of gedood.