Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

documentaire illegale hondengevechten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

OMG :N: :N: :N:

vreselijk zeg :jank:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Wietse&Gerda schreef:OMG :N: :N: :N:

vreselijk zeg :jank:
wat betekent omg voor jou :denken:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik denk: Oh My God...... :wink:
gotcha
Zeer actief

thnkx :mrgreen: :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ach, die lui gaan toch altijd weer vrijuit. Die klootzak van een voetballer tenslotte ook. Er is nooit genoeg bewijs op de een of andere manier.
En die fokkers uit Finland kregen 2 jaar. En die gaan dadelijk weer gewoon verder.

Alleen Nipper heeft geluk gehad:
http://www.bebo.com/Profile.jsp?MemberId=4453479880

Nipper the pitbull
New home: Nipper's new owner said she had "no problem" with him

A PIT bull terrier-type dog used in a high-profile documentary to expose dog fighting in Northern Ireland is now living in a home with a three-year-old toddler in the Republic.

Nipper the 'Panorama pit bull' became famous after being bought by the BBC to expose how easy it is to import fighting dogs into the UK.

The dog was sold to the investigating team by a breeder in Finland on the grounds that it had 'tested' fighting ability and viewers watched last year as it made the trip to the Republic and then north of the border.

Following the documentary, viewers contacted the programme asking what had happened to Nipper.

The location of the animal has been kept secret because of threats from dog fighters.

However, The Irish News can reveal that the animal has been living with a family in the Republic since the documentary aired.

The new owner of the dog - who asked not to be identified - said she had "no problem" with him.

"Nipper is fine - he isn't used to being in the house and he has abandonment issues but he is a lovely dog. A badly-bred but lovely dog," she said.

"I don't think he was ever used for fighting, the only injuries this dog had were pressure sores.

"We were very careful at the beginning but he's fine now with my own dog and my child.

"He is very strong so I have had to be careful with him and he is always supervised. In fact, he's sitting on the couch along with my son watching Fireman Sam at the moment."

Animal psychologist Roger Mugford, who visited the dog in the past fortnight, claimed the story raised questions about the alleged dangers of such animals.

"In Northern Ireland the problem is both the law and the way it is being applied," he said.

"Although I don't think Nipper is a pure bred pit bull, he isn't dangerous just because of his breed.

"Dogs become dangerous by all sorts of causes and Nipper is a peaceful dog who has settled in well into his home."

A spokesman for the BBC said: "The dog is being legally kept by an experienced handler.

"The whereabouts of dog and the circumstances in which he now lives must remain strictly confidential."

Since 1991 it has been illegal in the north to own a pit bull terrier-type dog or any dog bred for fighting. It is not against the law in the Republic.

It is also illegal to sell, exchange or give away a dog bred for the purposes of fighting.

Ik denk alleen niet dat het verstandig is om te ontkennen dat hij een volbloed pittbull is, en niet in te zien dat deze hond werkelijk heeft gevochten. Daarmee onderschatten ze de situatie wel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief

Daar heb je gelijk in met Nipper.Is ook gebeurd met de orca uit free Willy wel totaal iets anders maar het gegeven is hetzelfde :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wat een walgelijke mensen heb je toch :kotz: Als je al die agressie zo leuk vind dan ga je toch op boksen ofzo :roll: in plaats van een hond het vuile werk op te laten knappen. Ik begrijp echt helemaal niets van deze 'sport'. Ik zie me al staan met Vegas: 'Zo jochie, ga jij maar even lekker knokken. Succes! Hopelijk overleef je de avond' :kotz:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

iones schreef: ........
Ik denk alleen niet dat het verstandig is om te ontkennen dat hij een volbloed pittbull is, en niet in te zien dat deze hond werkelijk heeft gevochten. Daarmee onderschatten ze de situatie wel.
In Nederland is het type (Pitt)bull terriër verboden, tenzij je kan bewijzen dat je hond een stamboom heeft.
Dus een AmStaff zonder stamboom loopt gevaar, een AmStaff met stamboom niet.

In de UK zijn de volgende rassen verboden:

Dangerous Dog Act.
The act bans the breeding and sale or exchange of four kinds of dog - pit bull terriers, Japanese Tosas, the Dogo Argentinos, and the Fila Brasileiros. Cross-breeds of those dogs are covered by the law.
Als je maar goed volhoud dat je hond een kruising tussen (bijvoorbeeld) een Boxer en een Labrador is, loopt je hond geen gevaar.
Tenzij door justitie bewezen kan worden dat de hond een kruising van één van de voorgaande rassen is.
Het is deze weg die gebruikt werd om Nipper mee te nemen de UK in.
Op zijn papieren stond: x labrador/Boxer.

Overigens leeft Nipper in de Ierse republiek en niet in Noord Ierland.
Bijgevolg zijn de wetgeving zoals in de UK en zoals die in Nederland niet op hem van toepassing.
Kruising of pitbull? ...........Het maakt in de Ierse Republiek niets uit.

Transcript (uitgeschreven verslag) van de documentaire.
Zo kan je lezen wat er gebeurt/gezegd is zonder dat je de beelden hoeft te zien.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/p ... 976011.stm

Persoonlijk verslag van de maker van de documentaire.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/p ... 962563.stm

Uitleg Dangerous Dog Act
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/6222689.stm
iones
Zeer actief

Ennath schreef:
In Nederland is het type (Pitt)bull terriër verboden, tenzij je kan bewijzen dat je hond een stamboom heeft.
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat de situatie met de hond i.c.m. met hun gezin mogelijk onderschatten. Deze hond is wel degelijk ingezet in gevechten, ook al is het er misschien maar eentje geweest. En dat dan ontkennen, ondanks zijn littekens... dan zijn ze misschien ook niet allert genoeg. En dat is wel heel noodzakelijk bij deze hond. Ik zeg niet dat hij ooit iemand of een andere hond zal pakken. MAar de kans bij deze hond is wel groter dan bij een andere hond. En dat moeten die mensen zich wel goed realiseren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief

iones schreef:
Ennath schreef:
Daar gaat het niet over. Het gaat erom dat de situatie met de hond i.c.m. met hun gezin mogelijk onderschatten. Deze hond is wel degelijk ingezet in gevechten, ook al is het er misschien maar eentje geweest. En dat dan ontkennen, ondanks zijn littekens... dan zijn ze misschien ook niet allert genoeg. En dat is wel heel noodzakelijk bij deze hond. Ik zeg niet dat hij ooit iemand of een andere hond zal pakken. MAar de kans bij deze hond is wel groter dan bij een andere hond. En dat moeten die mensen zich wel goed realiseren.
Ik denk wel dat ze goed begeleid worden met Nipper,maar je hebt wel een punt.
Velen hier op het forum,zeggen zelfs bij een herplaatser van hij heeft een verleden,slaag enz..dus dat heeft al invloed.
Dus als ik jouw versie lees,hadden ze Nipper beter laten inslapen.

Ze moeten alert zijn,

Moet je dat niet doen bij elk dier,zelfs de vriendelijkste olifant,leeuw,cheetah(zoo)heeft zijn verzorger aleens verwond of gedood. :wink:
iones
Zeer actief

gotcha schreef:
Ze moeten alert zijn,

Moet je dat niet doen bij elk dier,zelfs de vriendelijkste olifant,leeuw,cheetah(zoo)heeft zijn verzorger aleens verwond of gedood. :wink:
Yep. MAar dat geldt niet evenzeer voor alle dieren. Daar is nogal eens verschil tussen. En bij deze hond moet je superallert zijn.

Ik hoop dat het allemaal goed afloopt en dat Nipper nooit de fout in zal gaan, ondanks die vreselijke start in zijn leven. Het is omgebogen tot iets positiefs en ik hoop dat dit definitief zal zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”