Ik denk dat vraagstelster daar dan ook een antwoord op wil en niet wenst overtuigd te worden van een andere voermethode (die goed is, daar niet van)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Belang van vitaminen & mineralen in brok ?
Moderator: moderatorteam
-
yvonne1961
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ehm....Amber schreef:Nou het spijt me maar mijn hond krijgt zowel brok als Kvv , simpelweg omdat ik dat prima vind! Zou ook niet weten waarom ik me daar tegenover wie dan ook. voor zou moeten verantwoorden.Golden Stanley schreef:Daar ben ik het dus duidelijk niet mee eens.......niet als het wordt 'opgedrongen' omdat het baasje vindt dat....daar zit dan weer een klein interpretatieverschil in.Amber schreef:Zoveel verschillende meningen, de ene hond doet het hier goed op, en de andere weer op wat anders!.Diezelfde brok, hoe goed bedoelt ook, wordt er helaas niet beter van.
komt nog eens bij dat ik geen zin heb in dode duiven, konijnen enz in mijn gewone twee onder een kapwoning waar we met zijn vijven leven.
Wat ik alleen wil zeggen is dat je iemand een bepaalde manier van voeren niet op kan dringen!
Mijn duitse herder is trouwens ruim 10 geworden, waar fanatiek pakwerk mee werd gedaan, evenals Flyball!
Zonder ooit voor wat dan ook bij de dierenarts te zijn geweest, en die kreeg alleen maar brokken!
Glom altijd als een spiegel, mooie vacht en zelfs op zijn leeftijd nog een gebit waar de dierenarts verbaast van stond!
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het toch niet gaat zoals je hoopt zul je een alternatief moeten vinden he!
Oren had Mack al last van , vanaf zijn geboorte.
Dat was toen in september van 2007, en moet wel eerlijk zeggen dat ie er daarna geen last meer van heeft gehad , volgens de dierenarts komt het in de zomer meer voor, ook door het zwemmen.
Dus of het toen , aan de brokken heeft gelegen weet ik niet zeker.
Kan ook toeval zijn geweest.
De brok die ik toen voerde,, was dus ook gewoon niet goed.
Hij had inderdaad last van, oren, en de ontlasting.
Toen weer terug naar de Carnibest, maar het verharen bleef en ontlasting was ook niet goed. Ik ben toen overgegaan op Energique nr 4
Maar echt geweldig was het resultaat niet..
En om nu 125 euro in de maand uit te geven aan een Kvv , wat ook nog eens niet goed werkte ben ik dus weer verder gaan zoeken. Vandaar dat ik toen heb geprobeerd het te combineren.
Maar toen kreeg ie dus weer last van korstjes en roos.
Dus de combi s'morgens brok en s'avonds energique werkte dus niet.
Maar nu krijgt ie een brok, die uit een andere eiwitbron bestaat, en dat gaat heel goed, hij krijgt het nu een week of acht denk ik.
Dus vandaar dat ik definitief gestopt ben met Kvv,, Maar ik schrijf toch ook nergens dat Kvv slechter zou zijn dan brok!! En de brok die ik toen voerde, op advies overigens van de dierenarts werkte dus totaal niet.
En was in mijn ogen dus niet goed.
Ik schrijf alleen dat ik baal van het feit , dat je aangevallen word hier als je de hond een brok geeft!
En dat sommige mensen maar doen alsof je niet bereid bent je best voor je hond te doen,, en zoals men kan lezen,, heb ik best een aardig traject afgelegd. En hebben we echt onze best gedaan iets te vinden wat werkt.
En uiteindelijk krijg je er echt genoeg van om steeds weer wat anders te moeten proberen.
Wat op de langere termijn toch weer niet werkt.
Dat was toen in september van 2007, en moet wel eerlijk zeggen dat ie er daarna geen last meer van heeft gehad , volgens de dierenarts komt het in de zomer meer voor, ook door het zwemmen.
Toen weer terug naar de Carnibest, maar het verharen bleef en ontlasting was ook niet goed. Ik ben toen overgegaan op Energique nr 4
En om nu 125 euro in de maand uit te geven aan een Kvv , wat ook nog eens niet goed werkte ben ik dus weer verder gaan zoeken. Vandaar dat ik toen heb geprobeerd het te combineren.
Maar nu krijgt ie een brok, die uit een andere eiwitbron bestaat, en dat gaat heel goed, hij krijgt het nu een week of acht denk ik.
Dus vandaar dat ik definitief gestopt ben met Kvv,, Maar ik schrijf toch ook nergens dat Kvv slechter zou zijn dan brok!! En de brok die ik toen voerde, op advies overigens van de dierenarts werkte dus totaal niet.
Ik schrijf alleen dat ik baal van het feit , dat je aangevallen word hier als je de hond een brok geeft!
En dat sommige mensen maar doen alsof je niet bereid bent je best voor je hond te doen,, en zoals men kan lezen,, heb ik best een aardig traject afgelegd. En hebben we echt onze best gedaan iets te vinden wat werkt.
En uiteindelijk krijg je er echt genoeg van om steeds weer wat anders te moeten proberen.
Laatst gewijzigd door Amber op 19 mar 2008 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ehm... dusty was een kruising keesien schreef:Dat bedoel ik dus, door doorfokken met honden die geen vers meer kunnen verdragen krijg je misschien degeneratie, kwalitatief minder of zo?
dat is ook zo... maar ik denk hoe harder je gaat gillen dat brok oh zo slecht is hoe meer je mensen in het harnas jaagt... ik voer nu ook van alles maar zal nooit helemaal stoppen met brokvoeding.Maar nogmaals, het is gewoon iets om over na te denken hoe je de honden voor de toekomst wilt zien..meer niet
Als het op een normale manier verteld wordt, neemt men het sneller aan... ik heb daar zelf ervaring mee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn ook goede brokken, zonder al die chemische zooi en bietenpulp... in Barca zit sowieso geen bietenpulpRoelfien schreef:Ik heb deze opmerking er even tussenuit gepikt, want de logica ten opzichte van wat dat met je honden te maken heeft ontgaat me een beetje.malinois schreef:
tja ik krijg ook niet altijd wat ik zou moeten hebben....
ik eet ook niet 2 x fruit en zoveel gram groente per dag... helaas...![]()
Honden hebben geen keuze, jij wel. Dus omdat jij geen fruit eet, moet je hond het ook met junkfood doen?
Voor de rest moet iedereen het inderdaad zelf weten.
Maar ik lees pas geleden nog iemand die rauwe voerders geitenwollensokken vindt en die richting worden we ingeduwd: alternatief zooitje. Maar wat is er nu langer? Vlees of brok? Juist brok is alternatief, het alternatief voor lekker makkelijk, pas sinds een paar decennia verkrijgbaar.
We besteden ontzettend veel tijd aan hun opvoeding, trainen ons een ongeluk, vinden het belangrijk dat ze een warm mandje hebben, etc.
Maar als het om voeding gaat moet het in 1 worp in het bakje klaar zijn, zonder verder te hoeven nadenken.
We denken toch ook na over hoe we willen dat de hond zich gedraagt, hoe hij zich geestelijk voelt, we rennen naar de dierenarts als ie maar een beetje hinkt, maar voeding..... ach, bietenpulp met toegevoegde chemische vitamientjes zijn voldoende, want ik eet zelf ook geen twee stuks fruit? Eh, tja, schiet mij maar lek.
Daarnaast is het niet lang houdbaar dus qua langhoudbaarheid dmv chemische zooi is ook geen sprake..
waarom ik dat noemde dat eerste, zelfs brood is slecht voor ons, dat is zelfs kankerverwekkend... dan kun je dus niets meer eten...
We willen zoveel en zoveel goed doen.. ik vind dat dus een beetje doorschieten... mijn hond krijgt goed voer (brok) daarnaast kvv en af en toe vers .. ik zie niet in wat hij hierdoor tekort krijgt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ga ik ze niet geven, principekwestieAddy schreef:geef ze maar eens lamskoppen, dat is echt niet hapsloek wegmalinois schreef:of ze hier nu vers, kvv of brok krijgen... het is allemaal hap-sloek-wegAddy schreef:Los ervan of brokken slecht zijn of niet, ik zie mijn honden gewoon echt genieten van hun lappen pens, hun ribben, lamskoppen en noem maar op en dat vind ik minstens net zo belangrijk. Brokken zijn ook maar brokken, ik eet ook niet iedere dag alleen aardappels![]()
genieten doen ze niet het moet heel snel weg

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja maar ja!malinois schreef: er zijn ook goede brokken, zonder al die chemische zooi en bietenpulp... in Barca zit sowieso geen bietenpulp![]()
Daarnaast is het niet lang houdbaar dus qua langhoudbaarheid dmv chemische zooi is ook geen sprake..
waarom ik dat noemde dat eerste, zelfs brood is slecht voor ons, dat is zelfs kankerverwekkend... dan kun je dus niets meer eten...
We willen zoveel en zoveel goed doen.. ik vind dat dus een beetje doorschieten... mijn hond krijgt goed voer (brok) daarnaast kvv en af en toe vers .. ik zie niet in wat hij hierdoor tekort krijgt.
Je kunt dus net zo goed zeggen dat brokken met toegevoegde mineralen en vitaminenen een vorm van 'doorschieten' is.
Het doet me denken aan al die toevoegingen in yoghurt en vruchtendranken en boter (en in snoep zelfs!). Als je gewoon zorgt dat je een beetje gezond eet, heb je al die toevoegingen helemaal niet nodig.
En zoals Roelfien ook al zegt is zelf samenstellen van voeding voor honden eigenlijk heel 'ouderwets'. Brokken bestaan pas sinds, nou, wat zal het zijn, de jaren '50/'60 of zo?
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het voeren van brokken (alle noodzakelijke stoffen in een hapklare korrel geperst) sowieso een vorm van 'doorschieten' is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar, ja maar, ja maarRami schreef:Ja maar ja!malinois schreef: er zijn ook goede brokken, zonder al die chemische zooi en bietenpulp... in Barca zit sowieso geen bietenpulp![]()
We willen zoveel en zoveel goed doen.. ik vind dat dus een beetje doorschieten... mijn hond krijgt goed voer (brok) daarnaast kvv en af en toe vers .. ik zie niet in wat hij hierdoor tekort krijgt.![]()
Je kunt dus net zo goed zeggen dat brokken met toegevoegde mineralen en vitaminenen een vorm van 'doorschieten' is.
Het doet me denken aan al die toevoegingen in yoghurt en vruchtendranken en boter (en in snoep zelfs!). Als je gewoon zorgt dat je een beetje gezond eet, heb je al die toevoegingen helemaal niet nodig.
En zoals Roelfien ook al zegt is zelf samenstellen van voeding voor honden eigenlijk heel 'ouderwets'. Brokken bestaan pas sinds, nou, wat zal het zijn, de jaren '50/'60 of zo?
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het voeren van brokken (alle noodzakelijke stoffen in een hapklare korrel geperst) sowieso een vorm van 'doorschieten' is.
dat hoeft ook allemaal niet al die toevoegingen, weet je ik kijk daar niet eens naar... ik kijk wat niet in de brok zit die ik wil voeren, dus ik wil idd. geen bietenpulp, geen zooi om het eeuwen houdbaar te houden etc. etc. etc. Dan kom je dus op een paar merken uit... die probeer ik dan uit en die neem ik... en als er morgen 1 komt die er een extra vitaminetabletje ingooit, prima, maar dat hoeft voor mij niet.. die extratjes halen ze wel uit andere dingen die ze krijgen
Nou samenstellen op de BARF manier is nog niet zo lang volgens mij... want vroeger kregen de honden gewoon de restjes van tafel, en die waren gewoon doorgekookt, gezouten etc. Was er een dag niks over, kregen ze niks.
Daar werd niet zo naar gekeken dan nu, of het wel precies uitgebalanceerd is...

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
malinois schreef: ja maar, ja maar, ja maar![]()
malinois schreef: dat hoeft ook allemaal niet al die toevoegingen, weet je ik kijk daar niet eens naar... ik kijk wat niet in de brok zit die ik wil voeren, dus ik wil idd. geen bietenpulp, geen zooi om het eeuwen houdbaar te houden etc. etc. etc. Dan kom je dus op een paar merken uit... die probeer ik dan uit en die neem ik... en als er morgen 1 komt die er een extra vitaminetabletje ingooit, prima, maar dat hoeft voor mij niet.. die extratjes halen ze wel uit andere dingen die ze krijgen![]()
Nou samenstellen op de BARF manier is nog niet zo lang volgens mij... want vroeger kregen de honden gewoon de restjes van tafel, en die waren gewoon doorgekookt, gezouten etc. Was er een dag niks over, kregen ze niks.
Daar werd niet zo naar gekeken dan nu, of het wel precies uitgebalanceerd is...
Ik snap wat je bedoelt en over dat zelf samenstellen: een beetje op de 'barf-manier' bestaat wel al wat langer (dat kun je bijv. lezen in de boeken van Donath) maar was niet echt wijd verbreid. Veel honden moesten het idd doen met tafelresten, soms aangevuld met (goedkope) dingen als pens, afsnijdsels, botten etc.
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Indeedyvonne1961 schreef:... en de vraag ging toch wel over BROKIk denk dat vraagstelster daar dan ook een antwoord op wil en niet wenst overtuigd te worden van een andere voermethode (die goed is, daar niet van)
Niettemin serveer ik mijn honden & katten ook regelmatig KVV nl. Duck. Ik blijf brok geven om reden dat het voor mij zo betaalbaar blijft en dat brok ook gemakkelijker is als je op verplaatsing bent.
Van de geperste brokken (Farm Food, Cavom en Barca) is in mijn regio enkel FF gemakkelijk te verkrijgen.
Onze oudere hond doet het goed op vele merken brok in tegenstelling tot onze Franse bulldog die gevoeliger blijkt te zijn. De honden maken overigens geen punt van wat je hen voorschoteld : ze eten alles met evenveel enthousiasme op.
Ik probeer ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk diversifieer in brok (lam, kip en rund), KVV én gezonde tussendoortjes (vb. rauw eitje, yoghurt etc.) in de hoop dat dit mogelijke tekorten door eenzijdige voeding opheft.
-
Golden Stanley
Als je de info van Dr. Jean Dodds leest, dat is een virologe die verschillende immuniteitsonderzoeken heeft verricht samen met Schultze op het gebied van vaccineren, dan is brokvoeding juist o.a. een factor voor het ondermijnen van het immuunsysteem. Met andere woorden, de zovele tekorten die erin gevonden zijn, sterken het immuunsysteem niet maar laten het bovenop het vaccineren nog verder aftakelen. Met alle gevolgen van dien.......zovele voorbeelden van dat soort onderzoeken......en iedereen houdt zich vast aan zo'n zak brok.ien schreef:malinois schreef:Mogens vertelde tijdens zijn lezing over vitamine's enz, wat mij bij is gebleven dat o.a vit E een hele korte houdbaarheid heeft, geen week maar een paar uur.ien schreef:..
ik heb echt geen idee....De brokken die ik heb zijn niet lang houdbaar en een zak is hier met een week op.Maar hoe lang denken jullie dat vitamine's en antioxidanten houdbaar zijn in brokken..niet zo lang, dus de waarde??
Een gezonde hond heeft geen vitamine's nodig..waarom ze het in de brokken doen is w.s alleen om ons mensenlijk brein het signaal te geven dat het gezond is.![]()
Mijn Stanley is zo'n typisch voorbeeld van een vaccinosishond, waarvan ik eigenlijk niet wil weten hoe hij er aan toe zou zijn als hij nog steeds de afgelopen 4,5 jaar lang brokvoeding zou moeten eten. Ik denk dat we nu dan erg beroerde tijden tegemoet zouden gaan met hem.
Dan werd er een opmerking door iemand gemaakt over het normaal vertellen van het wel en wee over brokvoeding. Gut.............op welke manieren wil je het nog meer hebben? Ik heb inmiddels alles al verteld, op vele normale manieren. Zie als laatste mijn artikel op de website over hoe bv. Dr. Tannetje Koning daarover denkt. Als het niet aankomt, ga ik graag nog ff door.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee brood is niet kankerverwekkend, er zit iets in brood dat kankerverwekkend kan zijn als je alleen maar brood zou eten in grote hoeveelheden en geen andere voeding.malinois schreef:er zijn ook goede brokken, zonder al die chemische zooi en bietenpulp... in Barca zit sowieso geen bietenpulpRoelfien schreef:Ik heb deze opmerking er even tussenuit gepikt, want de logica ten opzichte van wat dat met je honden te maken heeft ontgaat me een beetje.malinois schreef:
Honden hebben geen keuze, jij wel. Dus omdat jij geen fruit eet, moet je hond het ook met junkfood doen?
Maar ik lees pas geleden nog iemand die rauwe voerders geitenwollensokken vindt en die richting worden we ingeduwd: alternatief zooitje. Maar wat is er nu langer? Vlees of brok? Juist brok is alternatief, het alternatief voor lekker makkelijk, pas sinds een paar decennia verkrijgbaar.
We besteden ontzettend veel tijd aan hun opvoeding, trainen ons een ongeluk, vinden het belangrijk dat ze een warm mandje hebben, etc.
Maar als het om voeding gaat moet het in 1 worp in het bakje klaar zijn, zonder verder te hoeven nadenken.
We denken toch ook na over hoe we willen dat de hond zich gedraagt, hoe hij zich geestelijk voelt, we rennen naar de dierenarts als ie maar een beetje hinkt, maar voeding..... ach, bietenpulp met toegevoegde chemische vitamientjes zijn voldoende, want ik eet zelf ook geen twee stuks fruit? Eh, tja, schiet mij maar lek.
![]()
En dan leg ik de asociatie met brokken, jaar in jaar uit dezelfde voeding, nooit iets anders erbij, nooit eens "twee stuks fruit en 200 gram groente"
Daarvan is dus echt wel uit ervaringen van vele hondenbezitters gebleken dat het tot lichamelijk klachten bij de honden leidt. Alleen maar brok is gewoon niet goed voor een hond.
En dat erken je feitelijk zelf ook. Je geeft zelf ook toevoegingen van rauw vlees/kvv aan je honden. Terwijl ze volgens je eigen zeggen alles gewoon naar binnen schrokken zonder onderscheid van het soort voer dat ze krijgen. Dus je geeft het niet omdat ze het zo lekker vinden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze krijgen het erbij omdat ze het er van mij bij mogen hebben idd. maar ze krijgen hier ook een eitje, en schapenvet en pens en karnemelk en weet ik veel wat.. ze eten gewoon heel veel van alles wat. En ze zijn er als pup op afgespeend (kvv) dus waarom zou ik het later niet geven...Roelfien schreef:Nee brood is niet kankerverwekkend, er zit iets in brood dat kankerverwekkend kan zijn als je alleen maar brood zou eten in grote hoeveelheden en geen andere voeding.malinois schreef:er zijn ook goede brokken, zonder al die chemische zooi en bietenpulp... in Barca zit sowieso geen bietenpulpRoelfien schreef:Ik heb deze opmerking er even tussenuit gepikt, want de logica ten opzichte van wat dat met je honden te maken heeft ontgaat me een beetje.malinois schreef:
![]()
En dan leg ik de asociatie met brokken, jaar in jaar uit dezelfde voeding, nooit iets anders erbij, nooit eens "twee stuks fruit en 200 gram groente"
Daarvan is dus echt wel uit ervaringen van vele hondenbezitters gebleken dat het tot lichamelijk klachten bij de honden leidt. Alleen maar brok is gewoon niet goed voor een hond.
En dat erken je feitelijk zelf ook. Je geeft zelf ook toevoegingen van rauw vlees/kvv aan je honden. Terwijl ze volgens je eigen zeggen alles gewoon naar binnen schrokken zonder onderscheid van het soort voer dat ze krijgen. Dus je geeft het niet omdat ze het zo lekker vinden.![]()
Maar of ze het nu veel lekkerder vinden dan brok, dat betwijfel ik dus want ze eten het net zo hard en net zo snel op
Ik vind het voor mijn eigen gevoel niet leuk alleen maar brok maar de honden zelf liggen er niet echt wakker van als je het mij vraagt als ze maar eten krijgen.

- Roelfien
- Zeer actief
Precies, dat zeg ik: je honden lijken het niet meer of minder lekker te vinden dan de brokken. En toch geef je het. Ik neig dan te denken dat je het geeft omdat je toch iets wilt toevoegen aan hun voeding, omdat brok alleen niet voldoende is. 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja zo zou je het kunnen zeggen idd.Roelfien schreef:Precies, dat zeg ik: je honden lijken het niet meer of minder lekker te vinden dan de brokken. En toch geef je het. Ik neig dan te denken dat je het geeft omdat je toch iets wilt toevoegen aan hun voeding, omdat brok alleen niet voldoende is.

-
Golden Stanley
Sorrie Amber, je kan mij nog meer vertellen.Amber schreef:Als het toch niet gaat zoals je hoopt zul je een alternatief moeten vinden he!
Ik ken postings van jou op NRV- en BARF fora waar je net zo fanatiek, zo niet nog fanatieker af zit te geven op brokvoeding. Want oh...oh...vers en zelf samenstellen, dat was het........wil je ze erbij hebben?
Maakt me niet uit, hoor hoe jij er verder over denkt. Dat interesseert me geen lor...........maar het verschil tussen brokvoeding en vers voeding in de gezondheid van je hondjes ken jij dus duidelijk wel..............
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
kijk, dat scheelt mij weer tikwerkGolden Stanley schreef:Sorrie Amber, je kan mij nog meer vertellen.Amber schreef:Als het toch niet gaat zoals je hoopt zul je een alternatief moeten vinden he!
Wat op de langere termijn toch weer niet werkt.![]()
Ik ken postings van jou op NRV- en BARF fora waar je net zo fanatiek, zo niet nog fanatieker af zit te geven op brokvoeding. Want oh...oh...vers en zelf samenstellen, dat was het........wil je ze erbij hebben?
Maakt me niet uit, hoor hoe jij er verder over denkt. Dat interesseert me geen lor...........maar het verschil tussen brokvoeding en vers voeding in de gezondheid van je hondjes ken jij dus duidelijk wel..............

-
Addy
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
\Golden Stanley schreef:Sorrie Amber, je kan mij nog meer vertellen.Amber schreef:Als het toch niet gaat zoals je hoopt zul je een alternatief moeten vinden he!
Ik vind jullie echt zo vreselijk zielig,, bij jullie is het dus duidelijk dat, ook al zouden de honden het niet goed doen,, op de barf methode.
Jullie denken dat dat het beste is,, dus moeten jullie honden dit.
De pot verwijt de ketel!..
En daar gaan we weer je moet je hier dus weer verantwoorden ,,,
Ik heb aan niemand verantwoording af te leggen,, en al geef ik mijn hond elke dag brood,, moet ik weten.
Hier valt niet te praten op een normale manier.
En buiten dat ik was fanatiek Kvv er,, absoluut geen BARFER dat klopt,,
Maar als je daar goed had gelezen dan wisten jullie dat Mack het op de lange termijn op Smul niet goed deed,, veel ontlasting en verharen!!
Maar er word alleen gelezen wat jullie willen lezen.
Ik snap niet dat de fanatieke lingen onder jullie niet gewoon lekker op de barf/forums aktief zijn,,,, Daar zijn veeeel meer mensen het met jullie eens.
Ik weet van mensen die hier op het forum zitten dat ze geen eens op voedings/topics willen , durven reageren,, omdat ze dan met woorden afgemaakt worden.
Dus dat zegt mij genoeg!!
Bekijk het maar lekker hier.
Ik reageer nu nergens meer op.
Nogmaals leer eens af om mensen de manier van voeren waar jullie helemaal mee weglopen,, letterlijk door de strot te duwen.
Het enigste wat jer hiermee bereikt is dat mensen dit forum niet meer bezoeken, of alleen lezen.
Ik ken er al minimaal 10 van de hondenshows, en de vereniging die dit dus als reden geven om hier niet meer te reageren.
Dan ben je echt goed
Vooral blijven doen,,,
bij deze lees ik nu ook nog alleen maar.
Tabee!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
-
Golden Stanley
Jij leest uiterst selectief. Dat is jouw probleem.Amber schreef:\Golden Stanley schreef:Sorrie Amber, je kan mij nog meer vertellen.Amber schreef:Als het toch niet gaat zoals je hoopt zul je een alternatief moeten vinden he!
Ik vind jullie echt zo vreselijk zielig,, bij jullie is het dus duidelijk dat, ook al zouden de honden het niet goed doen,, op de barf methode.
Jullie denken dat dat het beste is,, dus moeten jullie honden dit.
De pot verwijt de ketel!..
En daar gaan we weer je moet je hier dus weer verantwoorden ,,,
Ik heb aan niemand verantwoording af te leggen,, en al geef ik mijn hond elke dag brood,, moet ik weten.
Hier valt niet te praten op een normale manier.
En buiten dat ik was fanatiek Kvv er,, absoluut geen BARFER dat klopt,,
Maar als je daar goed had gelezen dan wisten jullie dat Mack het op de lange termijn op Smul niet goed deed,, veel ontlasting en verharen!!
Maar er word alleen gelezen wat jullie willen lezen.
Ik snap niet dat de fanatieke lingen onder jullie niet gewoon lekker op de barf/forums aktief zijn,,,, Daar zijn veeeel meer mensen het met jullie eens.
Ik weet van mensen die hier op het forum zitten dat ze geen eens op voedings/topics willen , durven reageren,, omdat ze dan met woorden afgemaakt worden.
Dus dat zegt mij genoeg!!
Bekijk het maar lekker hier.
Ik reageer nu nergens meer op.
Nogmaals leer eens af om mensen de manier van voeren waar jullie helemaal mee weglopen,, letterlijk door de strot te duwen.
Het enigste wat jer hiermee bereikt is dat mensen dit forum niet meer bezoeken, of alleen lezen.
Ik ken er al minimaal 10 van de hondenshows, en de vereniging die dit dus als reden geven om hier niet meer te reageren.
Dan ben je echt goedbezig!.
Vooral blijven doen,,,
bij deze lees ik nu ook nog alleen maar.
Tabee!
Jij hebt in al die topics de diverse barfers, m.n. mij nogal verweten. Wie verwijt nu wat? Ik verwijt jou niet dat je brok voert als je er eerlijk voor uit komt dat andere omstandigheden zwaarder wegen om tot je besluit te komen. Dat maakt me niets uit verder en interesseert me echt niet.
Maar dat brokkie wordt er alleen niet beter van. Dat is het enige wat ik in dit topic verteld heb en je weet ook dondersgoed waarom ik dat vertel. Een hond enkel en alleen op brok zetten is funest voor je hond. Daar hoor je mij in dit topic over, niet omdat IK vind dat enkel en alleen NRV zo goed is. Ik merk het niet zo, hoor..........dat fokkers weg blijven omdat hier of elders (neem bv. de fokkerslezing die ik heb georganisserd........)de hoge nood gezet wordt omtrent vers voeren. Integendeel zelfs.
- Roelfien
- Zeer actief
Tja, Amber, ik heb het nooit gezegd, maar ik vind je ook wat ambivalent in je meningen over vers/rauw. Eerst geef je Smuldier wat er niet om bekend staat uit de beste kwaliteit te bestaan, dan doet je hond het er niet goed op en ga je brullen dat mensen zelf moeten weten dat ze brok voeren. Terwijl je tijdens je Smuldierperiode echt superfanatiek was. Je bent toen nog over gestapt op Carnibest. Om dan nu te gaan roepen dat wij te fanatiek zijn? Beetje raar vind je niet? Je was zelf een tijd geleden absoluut antibrok.
Maakt mij niks uit hoor, je moet lekker voeren waar jij en je hond zich goed bij voelt. Maar het klopt niet wat je zegt.
Nog even ter aanvulling: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

Maakt mij niks uit hoor, je moet lekker voeren waar jij en je hond zich goed bij voelt. Maar het klopt niet wat je zegt.
Nog even ter aanvulling: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Laatst gewijzigd door Roelfien op 20 mar 2008 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor, maar dat lijkt niet meer op beest.. ik heb geen varkenskop op mn bordje liggenAddy schreef:jij eet dus geen vlees begrijp ik hieruitmalinois schreef: dat ga ik ze niet geven, principekwestie![]()
ik wil niet iets wat nog lijkt op een beest.

-
Addy
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Door al die verhalen over barf en kvv dat beter zou zijn, honden langer leven enz, als men geen brok meer geeft, was ik ook begonnen met meer en meer kvv te geven en barfspullen, veel geld kwijt, altijd uitgehongerde honden, die het niet anders zagen zitten dan maar dode dieren op te eten als ze die tegenkwamen, vuilbakken leegmaakten en heel de dag zagen achter eten, gewoon vervelend deden, honden werden dikker, was op 2 maanden tijd 2 en 3 kilo bijgekomen, ook al hadden ze honger en dan maar besloten om terug op brok te gaan en af en toe een kvv dag en barfdag erin te lassen, dit doe ik nu terug paar weken en er worden geen dode dieren meer gegeten, bijna geen vuilbakken meer geleegt en de honden zijn verzadigd, schelsey is beetje slanker aan worden en ik vind gewoon dat ze het beter doen nu ik terug brok geef, wat ik niet had verwacht, wel krijgen ze hills , voor zo ver ik weet toch een van de betere brok en misschien komt het daardoor dat het beter lijkt te gaan, dacht altijd dat schelsey actiever werd van kvv, maar nu ze op hillsbrok staat is ze nog altijd erg actief en lijkt minder te manken momenteel
Denk zelf dat dus een goede brok eigenlijk beter is dan barf omdat daar alles in zit dat ze nodig hebben en barf maar altijd beetje raden blijft of het wel juist is, kkv verteert zo vlug en hebben ze zo veel honger van dat men er al veel van moet geven, voor sommige honden is dat niets, maar vele anderen worden vlug te dik, doet men dit niet dat lijken de honden iets te missen, dat is mijn bevinding, beste denk ik nog altijd van elks wat, beetje barf, om tanden te kuisen, 2 kvv dagen ertussen en hoofdmaaltijden brok, hier werkt dit het beste en zo te lezen bij meer mensen die het geprobeert hebben
Denk dat barf vooral een nieuwe rage is tegenwoordig, niet omdat men altijd denk dat het beter is maar om gewoon te kunnen zeggen, ik barf altijd.
en ja, de honden vinden dit prachtig maar of het echt zo veel gezonder is twijfel ik de laatste tijd toch wat.
Heeft wel niets te maken met wat de vraagsteller vroeg maar wilde ik toch even kwijt.
Denk zelf dat dus een goede brok eigenlijk beter is dan barf omdat daar alles in zit dat ze nodig hebben en barf maar altijd beetje raden blijft of het wel juist is, kkv verteert zo vlug en hebben ze zo veel honger van dat men er al veel van moet geven, voor sommige honden is dat niets, maar vele anderen worden vlug te dik, doet men dit niet dat lijken de honden iets te missen, dat is mijn bevinding, beste denk ik nog altijd van elks wat, beetje barf, om tanden te kuisen, 2 kvv dagen ertussen en hoofdmaaltijden brok, hier werkt dit het beste en zo te lezen bij meer mensen die het geprobeert hebben
Denk dat barf vooral een nieuwe rage is tegenwoordig, niet omdat men altijd denk dat het beter is maar om gewoon te kunnen zeggen, ik barf altijd.
Heeft wel niets te maken met wat de vraagsteller vroeg maar wilde ik toch even kwijt.
-
Addy
Ik weet niet wat jij je honden voerde maar mijn honden zijn tevreden en voldaan, maar ja ze krijgen ook genoeg. En zeker is Barf duur als mensen heel goedkope brokken voeren, maar ja dan is alles al snel duur.schelsey schreef:Door al die verhalen over barf en kvv dat beter zou zijn, honden langer leven enz, als men geen brok meer geeft, was ik ook begonnen met meer en meer kvv te geven en barfspullen, veel geld kwijt, altijd uitgehongerde honden, die het niet anders zagen zitten dan maar dode dieren op te eten als ze die tegenkwamen, vuilbakken leegmaakten en heel de dag zagen achter eten, gewoon vervelend deden, honden werden dikker, was op 2 maanden tijd 2 en 3 kilo bijgekomen, ook al hadden ze honger en dan maar besloten om terug op brok te gaan en af en toe een kvv dag en barfdag erin te lassen, dit doe ik nu terug paar weken en er worden geen dode dieren meer gegeten, bijna geen vuilbakken meer geleegt en de honden zijn verzadigd, schelsey is beetje slanker aan worden en ik vind gewoon dat ze het beter doen nu ik terug brok geef, wat ik niet had verwacht, wel krijgen ze hills , voor zo ver ik weet toch een van de betere brok en misschien komt het daardoor dat het beter lijkt te gaan, dacht altijd dat schelsey actiever werd van kvv, maar nu ze op hillsbrok staat is ze nog altijd erg actief en lijkt minder te manken momenteel
Denk dat barf vooral een nieuwe rage is tegenwoordig, niet omdat men altijd denk dat het beter is maar om gewoon te kunnen zeggen, ik barf altijd.en ja, de honden vinden dit prachtig maar of het echt zo veel gezonder is twijfel ik de laatste tijd toch wat.
Overigens Barfen mijn honden niet voor de buitenwereld, vind het ook een beetje vreemde uitspraak gezien het feit dat een heleboel mensen negatief tegenover barfen staan
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mijn ervaring met Hill's zijn niet goed zelfs al behoort het merk, althans volgens de goed geoliede reclame, zogn. tot de topmerken. Als je bv. kijkt voor de Hill's Science Plan Adult Lamb & Rice zie je dat ze maar garantie geven voor 4 % rijst in de korrel (zie http://www.hillspet.com/media/WEURG/pro ... Key_nl.pdf ) De koolhydraten worden dus voornamelijk door maïs geleverd. Er zit ook sojameel in. En dit voor de astronomische prijs van 62 EUR per zak van 15 kg.schelsey schreef:wel krijgen ze hills , voor zo ver ik weet toch een van de betere brok
Je kan ook combineren hé : barf of KVV 's morgens en brok 's avonds als je twijfel zo groot is. Enkel brok zou ik toch ook niet aanraden.schelsey schreef:Denk zelf dat dus een goede brok eigenlijk beter is dan barf omdat daar alles in zit dat ze nodig hebben en barf maar altijd beetje raden blijft of het wel juist is, kkv verteert zo vlug en hebben ze zo veel honger van dat men er al veel van moet geven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zolang het lijkt op het dier wat het geweest is hoef ik het nietAddy schreef:vlees is vleesmalinois schreef:ja hoor, maar dat lijkt niet meer op beest.. ik heb geen varkenskop op mn bordje liggenAddy schreef:jij eet dus geen vlees begrijp ik hieruitmalinois schreef: dat ga ik ze niet geven, principekwestie![]()
ik wil niet iets wat nog lijkt op een beest.

-
Golden Stanley
Ik denk dat jij hier toch wat erg belangrijke essenties mist waarom mensen met volle tevredenheid die overstap hebben gemaakt. Dat is niet om mee te willen doen aan een rage, hoor. Als dat zo was, had ik wel wat smurfen verzameld bij de Appie Heijn......schelsey schreef:Door al die verhalen over barf en kvv dat beter zou zijn, honden langer leven enz, als men geen brok meer geeft, was ik ook begonnen met meer en meer kvv te geven en barfspullen, veel geld kwijt, altijd uitgehongerde honden, die het niet anders zagen zitten dan maar dode dieren op te eten als ze die tegenkwamen, vuilbakken leegmaakten en heel de dag zagen achter eten, gewoon vervelend deden, honden werden dikker, was op 2 maanden tijd 2 en 3 kilo bijgekomen, ook al hadden ze honger en dan maar besloten om terug op brok te gaan en af en toe een kvv dag en barfdag erin te lassen, dit doe ik nu terug paar weken en er worden geen dode dieren meer gegeten, bijna geen vuilbakken meer geleegt en de honden zijn verzadigd, schelsey is beetje slanker aan worden en ik vind gewoon dat ze het beter doen nu ik terug brok geef, wat ik niet had verwacht, wel krijgen ze hills , voor zo ver ik weet toch een van de betere brok en misschien komt het daardoor dat het beter lijkt te gaan, dacht altijd dat schelsey actiever werd van kvv, maar nu ze op hillsbrok staat is ze nog altijd erg actief en lijkt minder te manken momenteel
Denk dat barf vooral een nieuwe rage is tegenwoordig, niet omdat men altijd denk dat het beter is maar om gewoon te kunnen zeggen, ik barf altijd. :pffff: en ja, de honden vinden dit prachtig maar of het echt zo veel gezonder is twijfel ik de laatste tijd toch wat.
Dat jouw honden het niet lekker doen op KVV of zelf samenstellen, weegt niet op tegen de hoeveelheid die het juist wel goed doet op vooral zelf samenstellen. En als dat voor jou niet werkt, kies je voor de gulden middenweg.......maar met respect, het brokkenmerk wat je gekozen hebt zou ik naar de prullenbak verwijzen. Maar goed, ook daar verschillen weer de meningen in tussen de brokkenmensen onderling. Zo blijf je aan de gang met die langslepende discussies..........fijn dat zo'n algemeen forum er is dan.
-
Mauyak
Tannetje koning vertelde een tijdje geleden doodleuk op barfplaats dat ze haar duitseherdere pups afspeend op brok.dus hoe geloofwaardig is zij dan?Golden Stanley schreef:ien schreef:Als je de info van Dr. Jean Dodds leest, dat is een virologe die verschillende immuniteitsonderzoeken heeft verricht samen met Schultze op het gebied van vaccineren, dan is brokvoeding juist o.a. een factor voor het ondermijnen van het immuunsysteem. Met andere woorden, de zovele tekorten die erin gevonden zijn, sterken het immuunsysteem niet maar laten het bovenop het vaccineren nog verder aftakelen. Met alle gevolgen van dien.......zovele voorbeelden van dat soort onderzoeken......en iedereen houdt zich vast aan zo'n zak brok.malinois schreef:Mogens vertelde tijdens zijn lezing over vitamine's enz, wat mij bij is gebleven dat o.a vit E een hele korte houdbaarheid heeft, geen week maar een paar uur.ien schreef:..
ik heb echt geen idee....De brokken die ik heb zijn niet lang houdbaar en een zak is hier met een week op.
Een gezonde hond heeft geen vitamine's nodig..waarom ze het in de brokken doen is w.s alleen om ons mensenlijk brein het signaal te geven dat het gezond is.![]()
Mijn Stanley is zo'n typisch voorbeeld van een vaccinosishond, waarvan ik eigenlijk niet wil weten hoe hij er aan toe zou zijn als hij nog steeds de afgelopen 4,5 jaar lang brokvoeding zou moeten eten. Ik denk dat we nu dan erg beroerde tijden tegemoet zouden gaan met hem.
Dan werd er een opmerking door iemand gemaakt over het normaal vertellen van het wel en wee over brokvoeding. Gut.............op welke manieren wil je het nog meer hebben? Ik heb inmiddels alles al verteld, op vele normale manieren. Zie als laatste mijn artikel op de website over hoe bv. Dr. Tannetje Koning daarover denkt. Als het niet aankomt, ga ik graag nog ff door.
- Roelfien
- Zeer actief
Nou, wat is daar raar aan? Als je weet dat je pupkopers geen rauw gaan geven, dan heeft het weinig zin om honden af te leveren wiens lichaampjes ingesteld zijn op rauwe voeding. Dan kan je beter zorgen dat ze brokjes krijgen en dan daar goed aan gewend zijn zodat ze bij de nieuwe eigenaar niet meteen beginnen met diaree omdat ze opeens Frolic te vreten krijgen. Ik ken ook iemand die haar hondjes afgespeend heeft op brokjes en daarna al jaren zelf de voeding samenstelt, welliswaar gekookt, maar toch. Dus eerst brokjes erin en dan over op andere voeding. Het kan een hele bewuste keuze zijn.
Schelsey: zoals jij het vertelt krijg ik toch echt de neiging om te denken dat je iets fout gedaan hebt. En volgens mij heb je het ook maar een paar weken volgehouden. Soms is het beter om even door te zoeken wat jouw honden goed bevalt. Het feit dat je gekozen hebt voor Hills zegt mij eigenlijk genoeg over hoe je je verdiept hebt in de hondenvoeding, ondanks alle topics die je eraan gewijd hebt. En dat bedoel ik echt niet lullig. Maar Hills is niet de beste brok, dat is een behoorlijke dure brok vanwege de mooie verpakking. Moet je zelf weten. Maar om dan maar te praten over een rage, terwijl je gewoon zelf blijk geeft de info,die je hier gekregen hebt, eigenlijk niet zo goed begrepen te hebben. Dat vind ik een beetje onhandig over komen.
Schelsey: zoals jij het vertelt krijg ik toch echt de neiging om te denken dat je iets fout gedaan hebt. En volgens mij heb je het ook maar een paar weken volgehouden. Soms is het beter om even door te zoeken wat jouw honden goed bevalt. Het feit dat je gekozen hebt voor Hills zegt mij eigenlijk genoeg over hoe je je verdiept hebt in de hondenvoeding, ondanks alle topics die je eraan gewijd hebt. En dat bedoel ik echt niet lullig. Maar Hills is niet de beste brok, dat is een behoorlijke dure brok vanwege de mooie verpakking. Moet je zelf weten. Maar om dan maar te praten over een rage, terwijl je gewoon zelf blijk geeft de info,die je hier gekregen hebt, eigenlijk niet zo goed begrepen te hebben. Dat vind ik een beetje onhandig over komen.