Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spiky

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Brigitte schreef:Even voor de goede orde betreffende hond was geen Amerikaanse Bulldog :wink:
Ik denk dat dat nog geeneens wat zou moeten uitmaken,al kan ik me voorstellen als het ''jouw ras '' betreft je het graag wil recht zetten.
De rad regeling heeft in ieder geval geleerd dat rassen verbieden niets uitmaakt qua bijtcijfers of incidenten.
Het zou nou eens mooi zijn als de overheid dat inzag en maatregelen aankondigde die echt wat opleveren en dat is door middel van de eigenaar aan te pakken daar waar het pijn doet in hun portemonnee.
Alleen daarin ligt volgens mij de oplossing om incidenten terug te dringen want als je flink moet dokken voor ene incident veroorzaakt door jouw hond gaat de lol er wel vanaf en reken maar dat er dan wel tijdig wordt aangelijnd.
Uiteraard zullen er dan nog onvoorziene omstandigheden zijn waaruit een ongeluk kan voortvloeien maar dat zul je altijd houden denk ik.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Mijn zusje van bijna 11 wandelt ook geregeld met onze hondjes hoor. Die kan ze fysiek écht wel aan (een Maltezertje en een Cavalier King Charles Spaniël), en ze gaat er echt wel verantwoordelijk mee om. Ze mag hen wel niet los laten lopen, altijd aan de leiband dus.

Ik vind het een beetje te gek dat er hier wordt gezegd dat het óók de fout is van die vader, omdat hij zijn kind met die Beagle laat wandelen. Maar komaan: de andere hond was los en rende op de Beagle af. Dan is het toch niet de fout van dat meisje, maar van de eigenaar van de andere hond? Als er een 'grote Amerikaanse buldog' op Kizzy komt afgelopen en haar wilt doodbijten, weet ik ook niet of ik daar iets aan zal kunnen doen hoor. :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk datje het gevaar eerder onder kent,
misschien de hond nog kunt afbluffen, maar in ieder geval kun je meer doen dan een kind van 11.

en als het dan echt wel misgaat kun je meer hebben dan een kind van 11 :19:
Ik weet wel als ik een kind zie met een hond aan het lijntje ga ik de andere kant op- gewoon om alles maar voor te zijn :19:
Saarah
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ik denk datje het gevaar eerder onder kent,
misschien de hond nog kunt afbluffen, maar in ieder geval kun je meer doen dan een kind van 11.

Ik weet wel als ik een kind zie met een hond aan het lijntje ga ik de andere kant op- gewoon om alles maar voor te zijn :19:
Maar ik vind het een beetje de omgekeerde wereld als een kind van 11 niet meer mag wandelen met zijn/haar hond, gewoon omdat de kans bestaat dat haar hond aangevallen wordt en dat zij dan minder kan doen dan een volwassen persoon? :19:

Ik vind het een heel andere zaak als een kind van 11 wandelt met een hond die hij/zij fysiek gewoon niet de baas kan, maar dat is nog een ander geval dan wat hier staat.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saarah schreef: Maar ik vind het een beetje de omgekeerde wereld als een kind van 11 niet meer mag wandelen met zijn/haar hond, gewoon omdat de kans bestaat dat haar hond aangevallen wordt en dat zij dan minder kan doen dan een volwassen persoon? :19:
Ja maar zo is het leven :19: Er is heel erg veel de omgekeerde wereld helaas :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt het risico nemen, als jij je er prettig bij voelt, ik woon in een ommgeving waar meerdere honden gewoon loslopen :roll: ,
en waar dat gevaar zowiezo al is, geen haar op mijn hoofd die er over denkt om mijn kinderen met de hond te laten wandelen hoe groot of klein ook.
ik neem dat risico gewoon niet, omgekeerde wereld of niet.
je hebt helemaal niets aan gelijkhebben als het fout gaat :N:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Saarah schreef:

Maar ik vind het een beetje de omgekeerde wereld als een kind van 11 niet meer mag wandelen met zijn/haar hond, gewoon omdat de kans bestaat dat haar hond aangevallen wordt en dat zij dan minder kan doen dan een volwassen persoon? :19:

Ik vind het een heel andere zaak als een kind van 11 wandelt met een hond die hij/zij fysiek gewoon niet de baas kan, maar dat is nog een ander geval dan wat hier staat.
tja ik zou het nooit doen... ik heb zelf een killende hond van mijn hond af moeten rossen... dat kan een kind van 11 niet... en ik wil dat dus wel voorkomen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Saarah schreef:

Een kind van 11 is alweer iets heel anders als een meisje van 6. Ik denk dat niemand hier zegt dat het haar schuld is. Dat staat er los van. Maar je laat een kind van 6 gewoon niet alleen met een hond wandelen daar hebben ze gewoon veel te weinig overzicht voor. Wat als de hond haar had gegrepen? Was die vader erbij had ie in ieder geval zijn kind gerust kunnen stellen of ergens anders kunnen zetten weg bij 2 vechtende honden!
Saarah
Zeer actief

Een kind van 6 is inderdaad nog een ander geval dan een kind van 11.

Mja, blijkbaar woon ik hier nog in een rustige en veilige buurt :wink: want ik kom hier eigenlijk (bijna) nooit loslopende honden tegen, zeker niet gewoon op straat. En ja, wij durven dus met een gerust hart mijn zusje van 11 laten wandelen met die twee hondjes (apart, weliswaar), maar dat zal er dus ook wel mee te maken hebben dat we hier niet zulke akelige ervaringen hebben als jullie.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Moos schreef:
Saarah schreef: Maar ik vind het een beetje de omgekeerde wereld als een kind van 11 niet meer mag wandelen met zijn/haar hond, gewoon omdat de kans bestaat dat haar hond aangevallen wordt en dat zij dan minder kan doen dan een volwassen persoon? :19:
Ja maar zo is het leven :19: Er is heel erg veel de omgekeerde wereld helaas :wink:
Ja maar dan kunnen we geen van allen meer met de hond wandelen omdat er idioten hun hond andere honden aan laten vallen omdat die los loopt!

Moeten we dan maar voor alle zekerheid allemaal een hond nemen die andere honden aanvalt?

Als je hond andere honden aanvalt moet je hem gewoon niet loslaten, punt uit! Helaas kunnen we ons niet beroepen op de wet; die laat ons stikken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier heb ik er 1 van 13
die mag niet eens met mijn honden lopen
omdat die niet goed kan reageren als er iets gebeurd
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Plaats reactie