Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Vraagje...

Ongelezen bericht door eefje_ates »

http://link.marktplaats.nl/155489382 Deze zag ik gisterren op MP staan, die hond ziet er precies het zelfde uit als die van mij, en zo een hond ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen. Die van mij,is mij verteld,is een xing groenendaeler/mechelaar. Hij staat ook altijd zo 'lelijk' op de foto.
Nu staat daar bij dat dat een duitse herder met stamboom is, alleen geloof ik daar geen bal van. Dat dat een Duitser is. Wat denken jullie. En kan je een stamboom van bijv. een overleden hond,gebruiken bij de volgende hond(doen alsof dat de hond is die een stamboom heeft.)?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

doen alsof kan altijd maar de meeste stamboomhonden hebben een chip met een nummer dat ook op de stamboom staat. dus zolang je die chip niet uit de dode hond haalt en in de nieuwe hond stopt kun je de stamboom niet voor een andere hond gebruiken
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

kan best een duitser zijn hoor , zwarte duitseherders zijn de afgelopen 2 jaar heel populair geworden.
eefje_ates
Zeer actief

Ik heb ook wel eens zwarte DHs gezien,maar die zien er toch uit als de gewone DH,maar dan in het zwart, een DH is toch niet zo kortharig? Of zijn er die dat wel zijn?
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

eefje_ates schreef:Ik heb ook wel eens zwarte DHs gezien,maar die zien er toch uit als de gewone DH,maar dan in het zwart, een DH is toch niet zo kortharig? Of zijn er die dat wel zijn?

je heb ze ook wel korter van haar zeker als ze afharen.
ik vind het ook wel een vage advertentie hoor, vind het maar niets als mensen zo de diensten van hun hond aan bieden ,maar ja das weer een ander verhaal.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kan makkelijk een DH zijn, ik zie ze heel veel in de africhting dit type duitsers.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

hier loopt er ook een zwarte duitse herder
beest is niet tevertrouwen
eefje_ates
Zeer actief

Ik heb die mevrouw maar een mail gestuurd, en het schijnt idd om een duitse herder te handellen. Hebben alle Duitse herders een aflopende rug/kont? Of zijn de DH die in de africhting etc. gebruikt worden 'daar niet op gefokt',kan het niet beter uitleggen :19:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Zal denk ik uit biggekerke komen :19: Of het dan een raszuivere is betwijfel ik
malinois
Zeer actief
Contacteer:

eefje_ates schreef:Ik heb die mevrouw maar een mail gestuurd, en het schijnt idd om een duitse herder te handellen. Hebben alle Duitse herders een aflopende rug/kont? Of zijn de DH die in de africhting etc. gebruikt worden 'daar niet op gefokt',kan het niet beter uitleggen :19:
de duitsers in de africhting hebben idd (gelukkig) niet zo'n afhellende rug... ik vind dat oerlelijk :N: :mrgreen: Die afhellende rug zie je meer in de kynolijnen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Zal denk ik uit biggekerke komen :19: Of het dan een raszuivere is betwijfel ik
misschien om de stamboomnaam vragen dan weet je het :wink:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Hond lijkt sterk op mijn Eva.
En dat is een echte Duitse Herder met stamboom uit een werklijn, en uit een kennel vol zwarte duitse (werk)herders met stamboom.
Google eens op Kevins Home en Blitse Düne zou ik zeggen.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ziet er wel uit als een zwarte Duitser hoor, stamboom kan ik niet zien (uiteraard). Maar misschien eens vragen zoals sommige hier al zeiden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

kenneis van me heeft zo'n kortharige veel op deze lijkende duitse herder, mét boomstam! :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:Zal denk ik uit biggekerke komen :19: Of het dan een raszuivere is betwijfel ik
Waarom denk je dat?
Ze kan bv. best een Tiekerhoek zijn, of een Valkenplatz gezien de woonplaats van de mevrouw. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
eefje_ates
Zeer actief

Hebben we weer wat bijgeleerd :mrgreen: Ik dacht werkelijk dat elke DH zo een aflopende rug/kont heeft. Niet dus :mrgreen: Maar kan een DH met zo een aflopende rug/kont minder hebben? Ik bedoel,als je een DH hebt, lijkt het alsof ze zo door de achterpoten heen zakken. Kunnen die heupen ed. minder hebben bij de sport? Dan van een hond die een rechte rug heeft?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

eefje_ates schreef:Hebben we weer wat bijgeleerd :mrgreen: Ik dacht werkelijk dat elke DH zo een aflopende rug/kont heeft. Niet dus :mrgreen: Maar kan een DH met zo een aflopende rug/kont minder hebben? Ik bedoel,als je een DH hebt, lijkt het alsof ze zo door de achterpoten heen zakken. Kunnen die heupen ed. minder hebben bij de sport? Dan van een hond die een rechte rug heeft?
die aflopende rug zijn kynolijnen die zie je bijna niet in de sport omdat ze niet geschikt zijn (qua karakter) :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”