Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen, onbetrouwbare buurhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

pammetje schreef: hehe juist
de hond is er niet minder lief door
maar waarom worden we er dan wel altijd op aangevallen op de stommiteiten en acherlijke handelingen van een klein groepje dat niet goed met het ras omgaat?
Ja nou ja, door mij niet :19:

Het is helaas meestal zo dat de goede moeten boeten voor het gedrag van de slechten....
Dat is balen en heel vervelend, en dat snap ik ook echt wel.
Alleen dat los je m.i. niet op door dan maar bepaalde raskenmerken te willen gaan ontkennen.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Nanna schreef:
Chione schreef:Ras-karakter kenmerken moet men zeker niet verwaarlozen en rekening mee houden, maar ook weer niet overdrijven.

Verder vind ik het nog steeds een groot verschil of je hond een zwabber/worst op pootjes etc genoemd word of een vechthond/gevaarlijk monster,killbeest etc wordt genoemd. Niet eens omdat de term 'vechthond' ed veel meer negatief beladen is, maar vanwege de RAD.
Mijn teckels worden wel frikandellen genoemd. Dat wist ik van tevoren. Maar het maakt me niet uit. Als ik een Stafford zou willen kocht ik die, maar dan calculeerde ik wèl in dat veel mensen zouden beginnen over "die vechthond" en er met een boog omheen zouden lopen. Ja, dat is dan maar zo. Dan weet je van tevoren en daar moet je niet over gaan liggen miepen. Had dan een Golden retriever genomen, dan heb je die ellende met de publieke opinie niet. :19:
Want als je bepaalden keuze's maakt, mag Jan en alleman er maar over zeiken/onwaarheden over gaan zeggen, zonder daar op in te gaan of je daar evt soms aan te storen? Beetje vreemde redenatie hou jij er op na.

Dat je het verschil niet ziet ( wilt zien ) tussen een frikandel genoemd worden of vechthond, deze laatste in combinatie met de RAD, toont wel weer aan dat je kijk op zaken soms zeer beperkt is.
Als ik een Stafford koop calculeer ik in dat dat over mijn hond gezegd gaat worden, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Koop ik een teckel dan weet ik dat het ratten-aan -een-touwtje gebep begint. Mijn Whippet vinden mensen steevast te mager. De Deerhound is weer te groot (heb je dat in HUIS?). Ik heb daar dus een keus in. Ik zie het verschil wel, maar ik begrijp niet dat als je gèk wordt van de vooroordelen je tóch met zo'n ras gaat lopen. Je wéét het namelijk van tevoren :19:

Je koopt een "vechtras" en je zanikt niet over vooroordelen óf je koopt wat anders.
Zo simpel is het.
Niet iedereen weet het van te voren en sowieso doet dat er niet ter zake. Daar we in Nederland met de RAD zitten kunnen bij sommigen bepaalde benamingen gevoeliger/anders zijn/overkomen dan anderen. Zo simpel is 'dat'. Maargoed, dat is iets wat er bij jou schijnbaar toch niet in wil gaan.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Moos schreef:
maar waarom worden we er dan wel altijd op aangevallen op de stommiteiten en acherlijke handelingen van een klein groepje dat niet goed met het ras omgaat?

Het is helaas meestal zo dat de goede moeten boeten voor het gedrag van de slechten....
Alleen dat los je m.i. niet op door dan maar bepaalde raskenmerken te willen gaan ontkennen.
dat zul je mij ook niet zien doen
ik weet heel goed wat een stafford voor karakter heeft
en ik zeg al eerder dat het een gegeven is dat de meeste staffies niet met andere honden overweg kunnen
een stafford is een mensenhond en geen hondenhond
en het grootste gedeelte van de mensen die een staff hebben weten dit ook en handelen er ook na
alleen een kleine groep verpest dit
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Misschien zeg ik nu iets heel raars, maar waarom moet 'bewezen' worden dat het anders kan wat gedrag naar andere honden betreft?
Je gaat toch ook niet uit alle macht proberen een punt te maken dat jachthonden echt niet achter konijntjes aangaan hoor, of dat waakhonden gewoon alle bezoek gezellig binnen laten?

Er is toch ook niks mis mee dat er niet zo goed met met name sexegenoten omgegaan wordt? Zo zijn er van andere rassen ook nog best een aantal die dat niet kunnen.
Het wordt pas een probleem als een baas daarin zijn verantwoordelijkheid niet neemt, en dat is dan een eikel van een baas, maar de hond zelf is er niet minder lief door toch?
Nee, daar is ook niks mis mee. Dat zit ook wel in het ras natuurlijk. Maar als dit negatieve in het nieuws komt, gaan mensen (die er geen benul van hebben) vaak denken dat een hond ook agressief is tegen mensen. Zo zie je ook vaak dat als mensen met hun kinderen zijn (zoals hier in dit topic ergens al een voorbeeld was gegeven) de kinderen bij de hond wegtrekken alsof ie vals is. En dat beeld klopt niet, want o.a. een stafford is zeer lief voor mensen en vaak gek op kinderen.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Mickie schreef:
pammetje schreef:dus ik moet een ander ras kopen omdat de media en al die domme mensen hun bek niet kunnen houden
Nee je moet een ander ras kopen als je er niet tegen kunt dat andere mensen er een bepaalde mening over hebben.

Ik vind het gevaarlijk als mensen in dit geval willen gaan bewijzen dat hun hond nooit doet waar hij oorspronkelijk voor gefokt is.
wie wil wat bewijzen?
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Want als je bepaalden keuze's maakt, mag Jan en alleman er maar over zeiken/onwaarheden over gaan zeggen, zonder daar op in te gaan of je daar evt soms aan te storen? Beetje vreemde redenatie hou jij er op na.
Jan en Alleman mág dat niet alleen maar dóet het ook ;-)
Dat is een gegeven. Zoiets heet publieke opinie.
Met dat geven moet jij wat doen.
Als jij er niet mee kunt leven dat mensen onwaarheden zeggen over je vechtras moet je gewoon zo'n hond niet kopen. Simple comme toujours.
Koop je hem wèl dan zul je toch wat steviger in je schoenen moeten staan en een bredere rug gaan kweken. :ok:
:wink: Ik kan de keren dat ik zoiets gehoord heb op 1 hand tellen. Eigenlijk krijg ik vooral leuke dingen te horen over mijn honden. :ok:
En zo niet, zal het mij ook aan mijn derrière roesten.

Neemt niet weg dat ik mij goed kan voorstellen dat mensen er weleens doodziek van worden. Dat we in een vrij land leven betekent niet dat men maar te pas en te onpas zijn, al dan niet beledigende c.q. terechte, mening hoeft te geven. En zo ja, men hier niet op in mag gaan.

En nog maar eens, we leven hier met de RAD, dat maakt de zaken wel degelijk anders. Het gaat nl. om hondenlevens en niet om of en wie er een brede rug heeft of schoenen met steunzooltjes draagt.

~
Afbeelding
~
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

pammetje schreef:
Nanna schreef:
Chione schreef:
Nanna schreef: Mijn teckels worden wel frikandellen genoemd. Dat wist ik van tevoren. Maar het maakt me niet uit. Als ik een Stafford zou willen kocht ik die, maar dan calculeerde ik wèl in dat veel mensen zouden beginnen over "die vechthond" en er met een boog omheen zouden lopen. Ja, dat is dan maar zo. Dan weet je van tevoren en daar moet je niet over gaan liggen miepen. Had dan een Golden retriever genomen, dan heb je die ellende met de publieke opinie niet. :19:

Dat je het verschil niet ziet ( wilt zien ) tussen een frikandel genoemd worden of vechthond, deze laatste in combinatie met de RAD, toont wel weer aan dat je kijk op zaken soms zeer beperkt is.
Als ik een Stafford koop calculeer ik in dat dat over mijn hond gezegd gaat worden, is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Koop ik een teckel dan weet ik dat het ratten-aan -een-touwtje gebep begint. Mijn Whippet vinden mensen steevast te mager. De Deerhound is weer te groot (heb je dat in HUIS?). Ik heb daar dus een keus in. Ik zie het verschil wel, maar ik begrijp niet dat als je gèk wordt van de vooroordelen je tóch met zo'n ras gaat lopen. Je wéét het namelijk van tevoren :19:

Je koopt een "vechtras" en je zanikt niet over vooroordelen óf je koopt wat anders.
Zo simpel is het.
dus ik moet een ander ras kopen omdat de media en al die domme mensen hun bek niet kunnen houden
Ik vraag toch niet om commentaar op mijn honden
ik vraag toch niet dat die mensen naar me toe komen en mij gaan vertellen dat ik vechthonden heb
Als je bv naar mijn baukje kijkt vraagt iedereen of het een jonge labrador is
ze aaien haar en zeggen dat het zo'n lief aanhankelijk leuk hondje is
zeg ik dan dat ze een staffordje is dan is ze ineens gevaarlijk
trekken ze ineens hun handen terug en moet ik haar terug nemen want ze is eng
wat klopt er hier niet aan dit plaatje
Ik snap dat je het niet leuk vind dat er zoveel mensen negatief op je hond reageren en dat dit soms zelf emoties op kan roepen. Mijn vriendin heeft ook een hele lieve stafford en loopt hier ook tegen aan. Maar eigenlijk zou je hier gewoon boven moeten staan. Wat schiet je er zelf mee op als al deze kennelijk nogal onwetende mensen wel aardig tegen je zijn ook niks toch. Gewoon laten gaan die opmerkingen zelf weet je beter. Ik heb zelf een herder en ik denk dat er wel meer mensen met herders of andere rassen kunnen beamen dat ook deze honden wel een enorm vermede worden. Of in een slecht daglicht gesteld. Zoiets is niet leuk maar ja zo gaat het nu eenmaal wel.
Chione
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Misschien zeg ik nu iets heel raars, maar waarom moet 'bewezen' worden dat het anders kan wat gedrag naar andere honden betreft?
Je gaat toch ook niet uit alle macht proberen een punt te maken dat jachthonden echt niet achter konijntjes aangaan hoor, of dat waakhonden gewoon alle bezoek gezellig binnen laten?

Er is toch ook niks mis mee dat er niet zo goed met met name sexegenoten omgegaan wordt? Zo zijn er van andere rassen ook nog best een aantal die dat niet kunnen.
Het wordt pas een probleem als een baas daarin zijn verantwoordelijkheid niet neemt, en dat is dan een eikel van een baas, maar de hond zelf is er niet minder lief door toch?
Nee, daar is ook niks mis mee. Dat zit ook wel in het ras natuurlijk. Maar als dit negatieve in het nieuws komt, gaan mensen (die er geen benul van hebben) vaak denken dat een hond ook agressief is tegen mensen. Zo zie je ook vaak dat als mensen met hun kinderen zijn (zoals hier in dit topic ergens al een voorbeeld was gegeven) de kinderen bij de hond wegtrekken alsof ie vals is. En dat beeld klopt niet, want o.a. een stafford is zeer lief voor mensen en vaak gek op kinderen.
De misvatting dat als honden niet goed met andere honden kunnen omgaat, dit ook geld naar mensen toe is een alom gehoorde misvatting die de zaken niet bepaald makkelijker maakt.

~
Afbeelding
~
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Moos schreef:

even voor alle duidelijkheid ik ontken helemaal geen raskenmerk... ik ben op dat kenmerk gevallen :wink: maar het is maar hoe je er mee omgaat :ok:

en ik loop ook niet te zijken over die vervelende raskemerk van veelal al die kleine kutkeffertjes dat vinden de eigenaren toch ook zo geweldig leuk :roll: :roll:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:ja het zijn vaak de kleine hondjes die het onderspit delven
maar men vergeet even voor het gemak dat dat juist de minst opgevoede grootsheidwaarzinnende hondjes zijn

als er een JR met een grote bek een andere grotere hond uitdaagd is de kans aanwezig dat de grotere hond de kleine JR opvreet..
Ja en als eigenaar van die grote hond weet jij dat ook en doe je er alles aan om dit te voorkomen hoop ik toch. Ik ben ook niet te spreken van ieder klein hondje en ze kunnen ook mijn hond nogal triggeren als ze met voor haar staan keffen of zelf bijten. Nu heb ik een langharige hond dus niet snel schade. Maar een kleine hond kan ook nooit zo'n enorme schade aan brengen als die van mij! Ze heeft het een keer gedaan een jack russel gecorrigeert nou dat mag ze dus van mij nooit meer dat arme beest had de tanden in zijn nek staan. En de baasje waren blij misschien leert ie het nu :roll: Ik daarin tegen niet!! Wat er ook gebeurt mijn hond hoort geen andere hond schade aan te brengen en het risico dat het finaal misloopt is bij een kleine hond veel groter dus dan geen correctie!!!
Want hier kan er namelijk ook spraken zijn over het leven van een andere hond!!
rilana
Actief
Contacteer:

pammetje schreef:
Mickie schreef:
pammetje schreef:dus ik moet een ander ras kopen omdat de media en al die domme mensen hun bek niet kunnen houden
Nee je moet een ander ras kopen als je er niet tegen kunt dat andere mensen er een bepaalde mening over hebben.

Ik vind het gevaarlijk als mensen in dit geval willen gaan bewijzen dat hun hond nooit doet waar hij oorspronkelijk voor gefokt is.
wie wil wat bewijzen?

weet je wat gevaarlijk is onkunde en geen kennis van zaken dat is gevaarlijk net zo voor jou schatje van hondje als die van mij en die van een ieder... :wink:
Moos
Zeer actief

rilana schreef:
en ik loop ook niet te zijken over die vervelende raskemerk van veelal al die kleine kutkeffertjes dat vinden de eigenaren toch ook zo geweldig leuk :roll: :roll:
Ehm, deze ontgaat me een beetje. Hoe bedoel je dit?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa wordt uitgescholden van mopshond tot pittbull. En er tussen in wil je niet weten. Je moet daar gewoon boven staan. Of als de mensen het op 'n normale manier zeggen ze uitleggen hoe het wel is en dat niet iedere staffordshire kwaadwillend is.
rilana
Actief
Contacteer:

corason del perro schreef:
maar men vergeet even voor het gemak dat dat juist de minst opgevoede grootsheidwaarzinnende hondjes zijn

als er een JR met een grote bek een andere grotere hond uitdaagd is de kans aanwezig dat de grotere hond de kleine JR opvreet..
Ja en als eigenaar van die grote hond weet jij dat ook en doe je er alles aan om dit te voorkomen hoop ik toch. Ik ben ook niet te spreken van ieder klein hondje en ze kunnen ook mijn hond nogal triggeren als ze met voor haar staan keffen of zelf bijten. Nu heb ik een langharige hond dus niet snel schade. Maar een kleine hond kan ook nooit zo'n enorme schade aan brengen als die van mij! Ze heeft het een keer gedaan een jack russel gecorrigeert nou dat mag ze dus van mij nooit meer dat arme beest had de tanden in zijn nek staan. En de baasje waren blij misschien leert ie het nu :roll: Ik daarin tegen niet!! Wat er ook gebeurt mijn hond hoort geen andere hond schade aan te brengen en het risico dat het finaal misloopt is bij een kleine hond veel groter dus dan geen correctie!!!

ik voorkom ook alles maar ik zeg wel als ik met mijn staffjes netjes aangelijn in een aanlijn gebied loop en een roedel van die kleine draken terroriseert mijn staffjes ik nu nog optil en meer dus niet grijpen ze er dan 1 dat is dan heel erg dikke vette pech,.. ik heb een verandwoording die ik neem als eigenaar van een moeilijk ras ,.. enzelfs meer dan dat nog,.. ik weet heel goed dat hoe een situatie ook zal gaan ik altijd aan het kortste endje trek,..

maar ik vertik het nog meer verandwoording te nemen,.. :pffff:
word er echt schijtziek van igg... en dat heeft niets meer te maken met een stafford,.. als een herder een jack of wat goed pakt is ie ook dood punt....

mensen moeten gewoon allemaal hun verandwoording nemen grote hond of kleine en niet 1 bepaald iemand of groep IEDEREEEN HEEL SIMPEL...
rilana
Actief
Contacteer:

Moos schreef:
rilana schreef:
ik bedoel hiermee het algemene :19: een stafford is een kuthond want dat is een vecht hond en een matleser is een kutkeffer snap je me :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Moos schreef:
rilana schreef:
JIj hebt niet zo'n hondje met zo'n rare naam, jij hebt een lief wollebolletje.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

rilana schreef:
corason del perro schreef:

ik voorkom ook alles maar ik zeg wel als ik met mijn staffjes netjes aangelijn in een aanlijn gebied loop en een roedel van die kleine draken terroriseert mijn staffjes ik nu nog optil en meer dus niet grijpen ze er dan 1 dat is dan heel erg dikke vette pech,.. ik heb een verandwoording die ik neem als eigenaar van een moeilijk ras ,.. enzelfs meer dan dat nog,.. ik weet heel goed dat hoe een situatie ook zal gaan ik altijd aan het kortste endje trek,..

maar ik vertik het nog meer verandwoording te nemen,.. :pffff:
word er echt schijtziek van igg... en dat heeft niets meer te maken met een stafford,.. als een herder een jack of wat goed pakt is ie ook dood punt....

mensen moeten gewoon allemaal hun verandwoording nemen grote hond of kleine en niet 1 bepaald iemand of groep IEDEREEEN HEEL SIMPEL...
Ik had het ook over mijn hond een herder :wink: Als je met 3 honden loop wordt het ook al moeilijker als ik met een natuurlijk maar het gaat om het idee. Hoe anne panne dat schreef vond ik het wel erg zwart wit. Ik bedoel je wilt toch niet dat jou hond een hond dood bijt ook al is die ander het schuld. En als je er alles aan doet om het te voorkomen is het toch prima ik bedoel meer kan je niet doen toch.
Moos
Zeer actief

rilana schreef: maar ik vertik het nog meer verandwoording te nemen,.. :pffff:

Ja maar weet je, dat is vrij makkelijk gezegd als jouw hond toch niet aan het kortste eind zal trekken "ik vertik het om nog meer mijn verantwoordelijkheid te nemen".
Ik loop dus met een hondje wat altijd zal verliezen, en zoals jij die k*tkeffers op de dak krijgt, krijg ik grotere honden regelmatig op mijn dak die die mijne opjagen of te grazen willen nemen.
Kan ik ook wel zeggen "ik heb de mijne al aangelijnd of opgetild en ik vertik nog meer te doen voor die lapzwanzen van bazen", maar ja....................dan is het dus wel mijn eigen hond die de lul is dus trek ik alles uit de kast om verwondingen te voorkomen.
Maar als jouw hond door een kleinere hond wordt aangeblaft, of gehapt, dan opeens kan je wel denken "ik ga niet nog meer uit de kast trekken".
Ergens vind ik dat toch een tikkie krom.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

rilana schreef:
Moos schreef:
rilana schreef:
ik bedoel hiermee het algemene :19: een stafford is een kuthond want dat is een vecht hond en een matleser is een kutkeffer snap je me :mrgreen:
Als we alle vooroordelen op een hoop gooien kom je daar wel op uit inderdaad :mrgreen:
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
ik waarschuw altijd eerst met de mijen zin niet zo liev
dan nog ze klappen er echt gelijk op hoor
en dan wil je soms alleen een lijntje terug????
dat helpt af en toe indd wel,,,
maar gros blijft zeggen ja maar mijn hond doet niks etc etc etc :boos:
en dat is nu wat ik bedoel....
kijk ik hoef geen rek te houden of mijn buurman een mastino neemt ja of nee,.. maar als de die dus neemt,.. weet ik voor mezelf wel dat me dochtertje daar nimmer zomaar het erf op mag.... snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen????????

ik wil indd niet dat mijn honden dat doen,.. en neem me verandwoordelijkheid daarvoor...
moet ik ook nog de verandwoordelijkheid voor andere gaan nemen in deze???

nee dus :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

rilana schreef:en ik loop ook niet te zijken over die vervelende raskemerk van veelal al die kleine kutkeffertjes dat vinden de eigenaren toch ook zo geweldig leuk :roll: :roll:
Haha, je doet nu precies hetzelfde als waar je je tegen verzet als het over je eigen honden gaat :mrgreen:

Het zal aan mij liggen, maar ik vind het nogal meevallen met het commentaar op de 'vechthonden'. Toen ik nog veel met Reini en Vegas (Amstaff) liep in losloopgebieden kreeg ze veel meer leuke reacties op Vegas dan ik op Bram (een niet-vechthond :mrgreen: ). Ik denk dat je vooral gezeik naar je hoofd geslingerd krijgt als mensen last hebben van je hond(en). Dus als je met een hondagressieve hond in een losloopgebied gaat rondhobbelen bijvoorbeeld.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
rilana
Actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
rilana schreef:en ik loop ook niet te zijken over die vervelende raskemerk van veelal al die kleine kutkeffertjes dat vinden de eigenaren toch ook zo geweldig leuk :roll: :roll:
Haha, je doet nu precies hetzelfde als waar je je tegen verzet als het over je eigen honden gaat :mrgreen:

nee hoor dus niet :mrgreen: ik haal het juist aan wat er gebuerd voor dus de wat minder bergijpende mensen onder ons zoals jou :mrgreen:

Het zal aan mij liggen, maar ik vind het nogal meevallen met het commentaar op de 'vechthonden'. Toen ik nog veel met Reini en Vegas (Amstaff) liep in losloopgebieden kreeg ze veel meer leuke reacties op Vegas dan ik op Bram (een niet-vechthond :mrgreen: ). Ik denk dat je vooral gezeik naar je hoofd geslingerd krijgt als mensen last hebben van je hond(en). Dus als je met een hondagressieve hond in een losloopgebied gaat rondhobbelen bijvoorbeeld.

jij moet niet denken denk ik :denken: en dat kun je beter aan een paard overlaten... :mrgreen:
Moos
Zeer actief

rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..
kijk ik hoef geen rek te houden of mijn buurman een mastino neemt ja of nee,.. maar als de die dus neemt,.. weet ik voor mezelf wel dat me dochtertje daar nimmer zomaar het erf op mag.... snap je een beetje wat ik bedoel te zeggen????????

ik wil indd niet dat mijn honden dat doen,.. en neem me verandwoordelijkheid daarvoor...

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens :wink:
Wat ik al zei, je moest eens weten hoevaak ik een hond op mijn dak krijg als ik met aangelijnde Saar loop. Met Moos waren dat dan ook nog weleens reuen die andere reuen te grazen wilde nemen.
Kon ik toch ook moeilijk denken "nou ik heb mijne aangelijnd, en als je geen problemen wilt moet je je hond maar bij je houden"? Want degene die echt een probleem had was ik, ook al was ik degene met de netjes aangelijnde hond.
Dan vind ik het ergens dus krom dat je dat wel kan denken als jouw honden er niks aan over zullen houden.

Moos was heel fel tegen puppies. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht "ik heb Moos aangelijnd en mijn verantwoordelijkheid genomen" als de puppybaas zijn pup maar aan liet klooien. Daar kan die pup toch niks aan doen?
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

zoek stok pak de bal zijn jullie zusjes :mrgreen: :smile: :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

rilana schreef:moet ik ook nog de verandwoordelijkheid voor andere gaan nemen in deze???

Je hoeft de verantwoordelijkheid ervoor niet te nemen, maar wel zo reeel zijn dat dat wat een in het oog springende groep met z'n honden doet invloed heeft op hoe het publiek in het algemeen over die honden denkt.

Heb jij zelf helemaal geen (voor)oordelen over andere rassen? Volgens mij heeft bijna iedereen die wel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
rilana
Actief
Contacteer:

Moos schreef:
rilana schreef:als een andere eigenaar niet wilt dat mijn hond evt een andere dood bijt moet ie die bijzich houden,..

Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens :wink:
Wat ik al zei, je moest eens weten hoevaak ik een hond op mijn dak krijg als ik met aangelijnde Saar loop. Met Moos waren dat dan ook nog weleens reuen die andere reuen te grazen wilde nemen.
Kon ik toch ook moeilijk denken "nou ik heb mijne aangelijnd, en als je geen problemen wilt moet je je hond maar bij je houden"? Want degene die echt een probleem had was ik, ook al was ik degene met de netjes aangelijnde hond.
Dan vind ik het ergens dus krom dat je dat wel kan denken als jouw honden er niks aan over zullen houden.

Moos was heel fel tegen puppies. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht "ik heb Moos aangelijnd en mijn verantwoordelijkheid genomen" als de puppybaas zijn pup maar aan liet klooien. Daar kan die pup toch niks aan doen?

kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur niemand hoeft last te hebben van elkaars honden heel simpel)
en vallen ze mij honden lastig komen ze vaak van een koude kermis terug :wink: ook weer het andere uiterste maar alles gaat wel om ieder heeft zijn eigen verandwoording
Moos
Zeer actief

rilana schreef:

kijk als jij je hond aanlijnt netzoals ik en word lastig gevallen heb je dus hetzelfde probleem als ik,.. alleen jou nadeel is waarschijnlijk dat je hondje altijd de lul is om het maar ff zo grof te zeggen(wat ik ook zeer betreur niemand hoeft last te hebben van elkaars honden heel simpel)
en vallen ze mij honden lastig komen ze vaak van een koude kermis terug :wink: ook weer het andere uiterste maar alles gaat wel om ieder heeft zijn eigen verandwoording
Ja maar goed, ik vind het belangrijker om andere honden heel te laten, voor het hondje zelf, dan dat ik het vind om andere bazen even "van een koude kermis thuis" te laten komen.
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
rilana schreef:moet ik ook nog de verandwoordelijkheid voor andere gaan nemen in deze???

Je hoeft de verantwoordelijkheid ervoor niet te nemen, maar wel zo reeel zijn dat dat wat een in het oog springende groep met z'n honden doet invloed heeft op hoe het publiek in het algemeen over die honden denkt.

ik ben zo reeel dat, zoals ik al zij niemand van mij last heeft danwel ik onopvallend bezig ben met mijn dogs,.. ik zit hier ook in de uiterwaarde dus dat is mogenlijk... zelfs met 1 van de moeilijkste kom ik daar niet eens en fites ik hoofdzakelijk alleen en de springpole en andere zaken om der goed op conditie te houden..... dus dat gaat voor mij niet op... daarom zeg ik ook ik neem me verandwoording meer dan genoeg en doet iemand dat niet dikke vette pech dus als ie mij tegen komt :wink:

Heb jij zelf helemaal geen (voor)oordelen over andere rassen? Volgens mij heeft bijna iedereen die wel :wink:

nee :denken: is dat zo vreemd

algemeen
ik heb even iets aangepast danwel verbetert want ik had een heel stomme fout gemaakt door opvallend i.p.v onopvallend te zetten..
voor de duidelijkheid in evt qoutes dus hier me mededeling
:wink:
Laatst gewijzigd door rilana op 19 mar 2008 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

rilana schreef: jij moet niet denken denk ik :denken: en dat kun je beter aan een paard overlaten... :mrgreen:
Hoezo vooroordeelbevestigend reageren :smile: En maar klagen dat je zo in een hokje gestopt wordt als aso met je vechthonden :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
rilana
Actief
Contacteer:

ik heb wel een hekel aan chinezen maar dat is geen hond :mrgreen: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”