Valerie schreef:Pak-de-bal schreef:Jaap* schreef:Ik lees echt nooit zulke verhalen over jachthonden trouwens

precies, ik ook niet, een Drent of een pointer of noem maar op,
maar nee, het gros vindt nou eenmaal, dat alle soorten dat kunnen . :N:
maar hoe en wanneer?.. dat zeggen ze er niet bij

Van de meeste jachthonden hoor je dat idd niet. Maar van bv de stabij zeker wel hoor

Ik ken zelf een kind (nu volwassen) die lelijk gebeten was.
Ik ben bijvoorbeeld als kind zijnde meerdere malen gebeten. Een keer door een kooiker in mijn kuit (stond op z'n pootje). Maar ook een keer door een stabij.
De reden daarvan heb ik dus nooit begrepen. Ik liep de hoek om langs een tuin met een lage schutting. Vervolgens zie ik nog net in mijn ooghoek uit de tuin een wit gevlekt iets op me afrennen. Beest springt op en blijft hangen bij mijn schouder omdat ik me wegdraaide. Vrouw kwam gelijk aanrennen, "doet ie ander nooit hoor" (letterlijk!). Week later greep diezelfde hond mijn vader in zijn leren jas in zijn boven arm. Mijn geluk in dat was dat ik dus wegdraaide. Daardoor kon de hond niet goed vasthouden.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is bij die rotweilers en ik persoonlijk had ze ook in laten slapen. Hoe hard het ook is, maar ja wat moet je anders? Herplaatsen zou ik dus niet kunnen, maar houden ook niet.