Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat nooit je kind alleen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:Ik lees echt nooit zulke verhalen over jachthonden trouwens :mrgreen:
precies, ik ook niet, een Drent of een pointer of noem maar op,
maar nee, het gros vindt nou eenmaal, dat alle soorten dat kunnen . :N:

maar hoe en wanneer?.. dat zeggen ze er niet bij :wink:
dat weet je toch niet vantevoren? Wanneer... als je dat wist dan was het probleem opgelost :19:
Ik denk ook dat alle rassen dit kunnen, alleen echt doodbijten zullen waarschijnlijk alleen de middelgrote en grote honden kunnen aangezien een chi daar de bijtkracht niet voor heeft :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:Ik lees echt nooit zulke verhalen over jachthonden trouwens :mrgreen:

dat weet je toch niet vantevoren? Wanneer... als je dat wist dan was het probleem opgelost :19:
Ik denk ook dat alle rassen dit kunnen, alleen echt doodbijten zullen waarschijnlijk alleen de middelgrote en grote honden kunnen aangezien een chi daar de bijtkracht niet voor heeft :19:
Dat zal er uiteraard mee te maken hebben inderdaad alhoewel er in Frankrijk ook eens een incident is geweest waarbij teckels een baby hadden doodgebeten :N:
Hoe je het ook wend of keert het blijft vreselijk natuurlijk en ik denk dat je als ouder na zo'n incident echt niet bezig bent met wat voor ras het is geweest of waarom maar totaal verslagen bent.
Als je van te voren wist dat een hond dat zou gaan doen schafte je hem niet aan natuurlijk als ouders dat lijkt me vrij logisch.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Valerie schreef:
Pak-de-bal schreef:

Van de meeste jachthonden hoor je dat idd niet. Maar van bv de stabij zeker wel hoor :wink: Ik ken zelf een kind (nu volwassen) die lelijk gebeten was.
Ik ben bijvoorbeeld als kind zijnde meerdere malen gebeten. Een keer door een kooiker in mijn kuit (stond op z'n pootje). Maar ook een keer door een stabij.

De reden daarvan heb ik dus nooit begrepen. Ik liep de hoek om langs een tuin met een lage schutting. Vervolgens zie ik nog net in mijn ooghoek uit de tuin een wit gevlekt iets op me afrennen. Beest springt op en blijft hangen bij mijn schouder omdat ik me wegdraaide. Vrouw kwam gelijk aanrennen, "doet ie ander nooit hoor" (letterlijk!). Week later greep diezelfde hond mijn vader in zijn leren jas in zijn boven arm. Mijn geluk in dat was dat ik dus wegdraaide. Daardoor kon de hond niet goed vasthouden.

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is bij die rotweilers en ik persoonlijk had ze ook in laten slapen. Hoe hard het ook is, maar ja wat moet je anders? Herplaatsen zou ik dus niet kunnen, maar houden ook niet.
Afbeelding
Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cissy »

Ik moet telkens denken wat er de laatste minuten door dat kind heen moet zijn gegaan :jank:Zou je dan in een soort shock raken zodat je niets meer voelt? Ware horror is dit. Die arme ouders.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”