Naar aanleiding van het doodgebeten Spikey verhaal,
Mijn hond is aan de riem niet altijd even vriendelijk dit weet ik, en omzijl netjes alles wat ook aan de riem zit, van mij hoeft een hond niet aan de riem te kloten en kennis te maken.
Nu heb ik niet zo lang geleden een aanvaring gehad, hier aan de overkant woont een klein bulletje, met mijn hond samen is dat oorlog, dat weet ik dat weet eigenaar, en we ontlopen mekaar, maar nu liep klein bulletje met kindje van zes, bulletje trekt mijn honds kant op ze laat het riempje los.
Bulletje wilde aanvallen en mijn hond ook, ik heb, ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar die hond een zwieper gegeven, gelukkig droop hij af.
Ik op hoge poten naar de ouders toe, ach was het, kan gebeuren....
Toen op hoge poten naar baasje hond, ach was het misschien leert bulletje een keer dat hij niet zo poopie moet doen, eeeuh ja, ik heb een mechelse herder, hun een bulletje, dat wil ik niet meemaken als die vechten.
Heel verhaal maar herkennen jullie dit en wat doen jullie hiermee, kindjes lopen nog steeds met deze hond, en ontwijken doe ik maar je kan er wel eens naast zitten.
yvonne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat doen jullie?
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tja, ik ken het probleem echter in mijn geval is het een loslopende JR van wat oudere mensen... die gooien hem naar buiten en als hij weer naar binnen wil doen ze de deur weer open
Deze heeft 2 van mijn honden als pup aangevallen en sinds die tijd hebben ze de pik op hem. Maar hij valt nog steeds aan, ondanks de grootte van mn honden....
ik heb hem regelmatig maat 42 laten zien... maar het helpt weinig... ben al bij die mensen geweest en die reageren hetzelfde... misschien leert hij ervan... tja... als ze hem te pakken krijgen is het einde hond ben ik bang...Ze proberen hem nu binnen te houden als ik buiten loop maar ja... dat gaat niet altijd goed.

ik heb hem regelmatig maat 42 laten zien... maar het helpt weinig... ben al bij die mensen geweest en die reageren hetzelfde... misschien leert hij ervan... tja... als ze hem te pakken krijgen is het einde hond ben ik bang...Ze proberen hem nu binnen te houden als ik buiten loop maar ja... dat gaat niet altijd goed.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- roy
- Zeer actief
Ik geloof nooit dat Roy echt wil doodbijten, maar een correctie naar zo'n klein hondje kan fataal zijn.
Ik probeer het altijd voor te zijn, maar te vaak heb ik nog dat mensen hun hondje los op mijn aangelijnde hond af laten komen, ik heb daar best moeite mee.
Roy is niet agressief, ja aan de lijn vind hij het gewoon niet prettig als honden komen etteren, maar moet ik dan gaan muilkorven, om incidenten te voorkomen?
Ik schrik iedere keer weer als je een verhaal leest over doodgebeten hond, waarmee er vaak door een van de baasjes gefaald wordt.
Het zal je gebeuren....
yvonne
Ik probeer het altijd voor te zijn, maar te vaak heb ik nog dat mensen hun hondje los op mijn aangelijnde hond af laten komen, ik heb daar best moeite mee.
Roy is niet agressief, ja aan de lijn vind hij het gewoon niet prettig als honden komen etteren, maar moet ik dan gaan muilkorven, om incidenten te voorkomen?
Ik schrik iedere keer weer als je een verhaal leest over doodgebeten hond, waarmee er vaak door een van de baasjes gefaald wordt.
Het zal je gebeuren....
yvonne