Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb jij de rassen in huis...
Moderator: moderatorteam
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Heb jij de rassen in huis...
...die je altijd al had willen hebben? Ik niet..'vroeger'(ben pas 21
) was ik helemaal gek van bernersennen-honden(als je dat zo schrijft),en de husky vond,en vind ik nog steeds helemaal geweldig. Maar nu ik 3 herders gehad heb,zie ik,dat dit het ras is 'wat bij me past', maar hoe zit dat bij jullie?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wist niet dat shetland sheepdogs bestonden tot ik een niet te grote herder zocht. Het karakter sprak mij aan en daarna bleken ze ook nog heel mooi te zijn, dus nee, het is niet de hond die ik altijd wilde omdat ik niet wist dat ze bestonden
Maar ik heb wel altijd wat gehad met herders...
Groetjes, Noëlle.

Maar ik heb wel altijd wat gehad met herders...
Groetjes, Noëlle.
- Kayka
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mercedes2803 schreef:Ik wilde altijd Doberman's
Maar ik wilde ook een groot landhuis met veel grond![]()
Aangezien ik die grond niet heb, heb ik ook geen Doberman's

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
ik heb er twee waar ik eigenlijk nooit gecharmeerd van was, Lilo, die is gekomen omdat ik een grote hond niet meer aandurfde vanwege mn bekken, Ozzy, de golden, ik hou helemaal niet van goldens maar wel van Oz
sja en Danne, ik ben al zolang ik me kan herinneren gek van windhonden en van een podenco had ik nog nooit gehoord tot ik Danne's moeder Solar leerde kennen, ja toen was ik echt zwaar verslingerd en nu heb ik het ware genoegen om een dochter van haar hier in mijn huis te mogen hebben

sja en Danne, ik ben al zolang ik me kan herinneren gek van windhonden en van een podenco had ik nog nooit gehoord tot ik Danne's moeder Solar leerde kennen, ja toen was ik echt zwaar verslingerd en nu heb ik het ware genoegen om een dochter van haar hier in mijn huis te mogen hebben

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik wilde altijd een Bordercollie. En nog steeds eigenlijk wel, alleen kan ik een BC echt niet geven wat die nodig heeft... Dus daarom Jamey, die past qua karakter niet helemaal met mij, maar tegelijk is ze een geweldige match, omdat ze wel even onder de indruk is van een mopperbui, maar daarna ook echt enorm snel weer herstelt... Ze kan dus behoorlijk wat hebben...

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik wilde een dobermann...ik nam een dobermann in 1997
Ik wilde een vriendje voor haar en wou een BC... en ik kocht een border collie in 1998. In belgie werkte hij met de geiten.
Hier in spanje probeert hij hetzelfde te doen met de paarden en tja...dat lukt niet zo goed...
De 3 rescueopups...nee die wou ik niet houden enkel redden en daarna plaatsen... Maar t is zoals je zegt...je houdt er toch van
Enkel vreselijk dat ze de godganse dag en jaar verharen die dalmatiers
Das eigenlijk het enige dat me stoort...mijn huis blijft nooit 5 min proper... 
Ik wilde een vriendje voor haar en wou een BC... en ik kocht een border collie in 1998. In belgie werkte hij met de geiten.
Hier in spanje probeert hij hetzelfde te doen met de paarden en tja...dat lukt niet zo goed...
De 3 rescueopups...nee die wou ik niet houden enkel redden en daarna plaatsen... Maar t is zoals je zegt...je houdt er toch van
Enkel vreselijk dat ze de godganse dag en jaar verharen die dalmatiers

Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nee, op het moment niet. Heb mijn hele leven een Mastiff willen hebben en die heb ik ook gehad vanaf mijn 21e:

Hier was hij al 11 jaar, een gouden hond. Hij blijft ook van alle honden die ik gehad heb (en heb) mijn meest favoriete hond.
Ben een echte liefhebber van molossers, maar heb op het moment een Duitse herder, een Mechelse herder en een Jack Russel.
Allemaal puntneuzen dus ipv "platsnoet'ns.
De herders zijn hier allemaal gekomen door mijn werk. De Jack omdat ik destijds, een tweede hond er bij wilde ,naast mijn Mastiff, en hij van mijn man niet meer boven de salontafel uit mocht komen.
Daarna gelukkig er nog wel weer een Bullmastiff bij gehad ook een topper
Maar nu dus alleen de herders en de Jack. Met de Duitser was ik ook superblij destijds, omdat ik nooit gedacht had dat ik een Duitser zou kunnen krijgen voor mijn werk. Maar de Mechel :N: dat had ik als kind nooit gedacht dat ik die ooit nog eens zou hebben. Dat was nou niet direct mijn hartewens. Maar nu ie er is, 't is een toppertje (alleen voor mij helaas)
Wat ik wel ben gaan beseffen door al mijn gedwongen keuzes, echt in elke hond zit iets leuks. Met de een heb je een grotere klik als met de ander maar elke hond heeft wat. Vandaar ook dat mijn volgende hond (met 3 zit ik nu even vol) wss een buitenlandertje wordt, het ras maakt me niet zoveel meer uit als de klik er maar is.

Hier was hij al 11 jaar, een gouden hond. Hij blijft ook van alle honden die ik gehad heb (en heb) mijn meest favoriete hond.
Ben een echte liefhebber van molossers, maar heb op het moment een Duitse herder, een Mechelse herder en een Jack Russel.
Allemaal puntneuzen dus ipv "platsnoet'ns.
De herders zijn hier allemaal gekomen door mijn werk. De Jack omdat ik destijds, een tweede hond er bij wilde ,naast mijn Mastiff, en hij van mijn man niet meer boven de salontafel uit mocht komen.
Daarna gelukkig er nog wel weer een Bullmastiff bij gehad ook een topper

Maar nu dus alleen de herders en de Jack. Met de Duitser was ik ook superblij destijds, omdat ik nooit gedacht had dat ik een Duitser zou kunnen krijgen voor mijn werk. Maar de Mechel :N: dat had ik als kind nooit gedacht dat ik die ooit nog eens zou hebben. Dat was nou niet direct mijn hartewens. Maar nu ie er is, 't is een toppertje (alleen voor mij helaas)
Wat ik wel ben gaan beseffen door al mijn gedwongen keuzes, echt in elke hond zit iets leuks. Met de een heb je een grotere klik als met de ander maar elke hond heeft wat. Vandaar ook dat mijn volgende hond (met 3 zit ik nu even vol) wss een buitenlandertje wordt, het ras maakt me niet zoveel meer uit als de klik er maar is.
Gr. Aniek

- #linda#
- Actief
Ik ben altijd al helemaal weggeweest van de sint bernard maar op vier hoog in een flatje en zonder trap, mmmmmmmmm nee dat zit er niet in.
Ik kan me ook herinneren dat ik toch ook wel eens zei dat ik zo'n hondje wilde als Oprah Winfrey en laat ik nu na lange ontdekkingtocht door hondenland er op uitgekomen zijn dat zo'n amerikaans cockertje wel bij mij past. Ik heb er hier inmiddels 1 languit snurkend op de grond liggen
Ik kan me ook herinneren dat ik toch ook wel eens zei dat ik zo'n hondje wilde als Oprah Winfrey en laat ik nu na lange ontdekkingtocht door hondenland er op uitgekomen zijn dat zo'n amerikaans cockertje wel bij mij past. Ik heb er hier inmiddels 1 languit snurkend op de grond liggen

-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
ik wilde in twee jaar geleden (toen er opeens daadwerkelijk een kans was dat ik een hond kreeg) Een normaal gekleurde Jack en een b&t Russel. De zwarte zou Itam gaan heten en de witte Xena. Natuurlijk rasloos want die zijn tenslotte veel gezonder
(Wat een mens wel niet wijs gemaakt kan worden :N: )
Xena is dus een stamboomloze bruine Jack Hussel. Maar ik had nooit gedacht dat we ooit een teckeltje zouden nemen, laat staan een herder. Want die zijn tenslotte altijd 'vals' (
wat laat ik me toch veel aanpraten)

Xena is dus een stamboomloze bruine Jack Hussel. Maar ik had nooit gedacht dat we ooit een teckeltje zouden nemen, laat staan een herder. Want die zijn tenslotte altijd 'vals' (

-
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Was een duitse herder fan en een husky fan.
En nee die heb ik niet
En nee die heb ik niet

Laatst gewijzigd door marye op 18 mar 2008 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ik had altijd een zwak voor harige honden, dus een golden, en dat past dus niet bij mij. Dat gedoe met die vacht, ik vind het vreselijk. Het is wel mijn maatje, die golden....
Mijn man was altijd gek van molossers, en toen gingen we buiten wonen en gaf ik mijn fiat voor een molosser mits ik het ras mocht uitzoeken.
En toen kwam Puck, en toen georgette, en nu frederickje
Nooit van gedroomd, en opeens een droomhondenras.
Ik kan me wel voorstellen dat als Diesel er niet meer is, ik op zoek ga naar een kortharige hond met een zelfde soort van will to please.
Mijn man was altijd gek van molossers, en toen gingen we buiten wonen en gaf ik mijn fiat voor een molosser mits ik het ras mocht uitzoeken.
En toen kwam Puck, en toen georgette, en nu frederickje

Nooit van gedroomd, en opeens een droomhondenras.
Ik kan me wel voorstellen dat als Diesel er niet meer is, ik op zoek ga naar een kortharige hond met een zelfde soort van will to please.
Laatst gewijzigd door Daan op 18 mar 2008 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- sindar
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse dog
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Heeeel binnenkort heb ik het ras in huis wat ik altijd al had willen hebben
Op de een of andere manier heb ik van kinds af aan al een Hovawart willen hebben
Hoe ik van het bestaan af wist? Geen flauw idee maar volgens m'n moeder had ik het altijd over een Hovawart
Tót het moment kwam dat er toch echt een hond zou komen en ik meteen heb aangegeven dat er een Hovawart moest komen.
Meer en meer erover gelezen en omdat het in mijn ogen niet 1 van de makkelijkste rassen is (als eerste hond) uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. Ik durfde niet
Toen moest er een hond komen die er in veel opzichten op leek maar het toch nét niet was. De Berner Sennen dus
En nu komt eindelijk mijn kinderwens uit

Op de een of andere manier heb ik van kinds af aan al een Hovawart willen hebben

Tót het moment kwam dat er toch echt een hond zou komen en ik meteen heb aangegeven dat er een Hovawart moest komen.
Meer en meer erover gelezen en omdat het in mijn ogen niet 1 van de makkelijkste rassen is (als eerste hond) uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. Ik durfde niet

Toen moest er een hond komen die er in veel opzichten op leek maar het toch nét niet was. De Berner Sennen dus

En nu komt eindelijk mijn kinderwens uit

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
De boxer is mijn eerste grote liefde en de keuze voor een boxer stond dus vast toen ik mijn eerste eigen hond aanschafte.
De herders...tja, als je me 8 jaar geleden had gezegd dat ik een herder aan zou schaffen had ik je uitgelachen.
Ik vond herders helemaal niet bij mij passen. Nu heb ik er 2 en ik weet nu al dat de volgende weer een herder zal worden. Ik ben er compleet voor gevallen.

De herders...tja, als je me 8 jaar geleden had gezegd dat ik een herder aan zou schaffen had ik je uitgelachen.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
hier altijd graag een bennensenner willen hebben heeft bij mij 16 jaar geduurd tot onze zino op MP stond als pup van 3 weken hebben we wezen kijken ja boeren he maakt hun allemaal niet uit wij hadden de 2 keus
en wat een schat is het alleen erg domninant tegen andere reu behalve hier in huis niet

zino is een reu van 63 kilo
de jack russels wilden we graag omdat we bij een sloot wonen en ze de muizen en mollen letterlijk de grond uit trekken
maar ik wil nooit meer een JR
we zijn toch meer bullen mensen ze zijn erg rustig en toch heel sportief

tyson is een reu van 58 kilo
en wat een schat is het alleen erg domninant tegen andere reu behalve hier in huis niet

zino is een reu van 63 kilo
de jack russels wilden we graag omdat we bij een sloot wonen en ze de muizen en mollen letterlijk de grond uit trekken

maar ik wil nooit meer een JR
we zijn toch meer bullen mensen ze zijn erg rustig en toch heel sportief

tyson is een reu van 58 kilo
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dober zonder landhuis kan wel hoormalinois schreef:mercedes2803 schreef:Ik wilde altijd Doberman's
Maar ik wilde ook een groot landhuis met veel grond![]()
Aangezien ik die grond niet heb, heb ik ook geen Doberman'shmm... die dobers heb ik al wel alleen dat landhuis nog niet... die moet ik dan nog ff aanschaffen
![]()

maar ik zag mezelf niet op een flat of tussenwoninkje in nieuwbouwwijk met Doberman...
Maar dat was niet het belangrijkste..
Robin gaat echt poepen van ze

Hij vindt Dobers NOG enger dan Kiefer en vraag Jes maar hoe hij reageert op Kiefer
- majelle
- Zeer actief