Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zouden jullie doen, onbetrouwbare buurhond
Moderator: moderatorteam
Waarom ze geen hoger hek willen :
Het gaat om een omheining van zo'n 250 strekkende meter die een meter hoger moet.
Ze willen geen kleiner stuk afzetten omdat ze het een veilig gevoel vinden dat de hond de hele tuin/hele erf bewaakt.
Al zou ik de mensen niet kennen zou ik zeggen : zodra hij los gezien wordt : doodschieten.
Maar ik ken ze als lieve oude mensen, zij vinden het niet leuk dat hun hond ontsnapt en dat ze dan met een bos bloemen naar de slachtoffers moeten gaan en moeten smeken om vooral niet de politie te bellen.
Ik vind wel dat de hond opgepakt moet worden en een spuit moet hebben als zij niks aan de situatie veranderen.
Het is zo dubbel.
Daarom hoop ik maar dat de hond niet oud wordt...
Hadden ze maar niet aan z'n hond moeten beginnen misschien..
Het gaat om een omheining van zo'n 250 strekkende meter die een meter hoger moet.
Ze willen geen kleiner stuk afzetten omdat ze het een veilig gevoel vinden dat de hond de hele tuin/hele erf bewaakt.
Al zou ik de mensen niet kennen zou ik zeggen : zodra hij los gezien wordt : doodschieten.
Maar ik ken ze als lieve oude mensen, zij vinden het niet leuk dat hun hond ontsnapt en dat ze dan met een bos bloemen naar de slachtoffers moeten gaan en moeten smeken om vooral niet de politie te bellen.
Ik vind wel dat de hond opgepakt moet worden en een spuit moet hebben als zij niks aan de situatie veranderen.
Het is zo dubbel.
Daarom hoop ik maar dat de hond niet oud wordt...
Hadden ze maar niet aan z'n hond moeten beginnen misschien..
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Als het principe van de grove snelheidsovertredingen ook bij bijtincidenten gehanteerd wordt, zullen deze incidenten snel afnemen.
Na het 2e of 3e bijtincident, waarbij de hond losloopt, de hoogte van de boete door de officier van justitie laten bepalen, ik denk dat mensen dan wat beter op hun hond gaan letten.
Na het 2e of 3e bijtincident, waarbij de hond losloopt, de hoogte van de boete door de officier van justitie laten bepalen, ik denk dat mensen dan wat beter op hun hond gaan letten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is
Dit betekent dus dat ik de hond zelf moet afmaken als ie mijn hond aanvalt?!
Vreemde zaak.
Dit weekend heeft een amerikaanse bulldog hier in de buurt een hond doodgebeten, las het vandaag ook in de krant en bij de hondensport loopt ook zo'n onbetrouwbaar beesje rond.

Vreemde zaak.
Dit weekend heeft een amerikaanse bulldog hier in de buurt een hond doodgebeten, las het vandaag ook in de krant en bij de hondensport loopt ook zo'n onbetrouwbaar beesje rond.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
en wat als jou hond een andere hond dood bijt? maak je dan ook eigenhandig je eigen hond af?AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
ELKE hond kan een andere hond dood bijten.. van welk ras dan ook.. moeten we nu bang worden voor elke hond die we tegen komen?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Chione
- Zeer actief
Er zit maar 1 ding op, alle Amerikaanse Bulldoggen het land uit. Of nee wacht, allemaal een spuit is natuurlijk meer in jouw straatje.AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
wat zij bedoelt is, en dat valt mij ook zo op,Anne Panne schreef:en wat als jou hond een andere hond dood bijt? maak je dan ook eigenhandig je eigen hond af?AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
ELKE hond kan een andere hond dood bijten.. van welk ras dan ook.. moeten we nu bang worden voor elke hond die we tegen komen?
dat het wèl altijd hèt meerderdeel van de doodbijt-gevallen een soort van een Bull is
ik neem aan, dat je dat niet wilt ontkennen, toch?

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Bij het merendeel van de "doodbijt-gevallen" is het verschil in formaat tussen de twee honden aanzienlijk.Pak-de-bal schreef: wat zij bedoelt is, en dat valt mij ook zo op,
dat het wèl altijd hèt meerderdeel van de doodbijt-gevallen een soort van een Bull is
Dat Bullen vaker bij doodbijt incidenten betrokken zijn, komt omdat ze vaak een stuk groter zijn dan hun slachtoffer. Een tekkel zal idd niet zoveel schade aanrichten.
-
- Zeer actief
Anne Panne schreef:en wat als jou hond een andere hond dood bijt? maak je dan ook eigenhandig je eigen hond af?AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
ALS MIJN HOND ANGSTIG/AGRESSIEF is, dan geef ik hem NIET de gelegenheid een andere hond aan te vallen
Dan laat ik hem NIET alleen met kinderen van 5-6 jaar
Dan laat ik hem niet onbeheerd los
Dan zorg ik dat ie onder appel is of komt.
Dit alles gebeurt hier NIET

-
- Zeer actief
Chione jij kiest zeker Verdonk of Wilders.Chione schreef:Er zit maar 1 ding op, alle Amerikaanse Bulldoggen het land uit. Of nee wacht, allemaal een spuit is natuurlijk meer in jouw straatje.AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
Ik meld alleen wat ik de afgelopen week meemaak. Ik generaliseer niet, dat doe jij.
-
- Zeer actief
Lees waarvoor Bullen vroeger gebruikt en getraind werden:Jay schreef:Bij het merendeel van de "doodbijt-gevallen" is het verschil in formaat tussen de twee honden aanzienlijk.Pak-de-bal schreef: wat zij bedoelt is, en dat valt mij ook zo op,
Dat Bullen vaker bij doodbijt incidenten betrokken zijn, komt omdat ze vaak een stuk groter zijn dan hun slachtoffer. Een tekkel zal idd niet zoveel schade aanrichten.
"Hij werd gebruikt om stieren te vangen voor de slager, of als vermaak, liet men hem vechten met leeuwen, beren, apen, enz. enz. Dit vermaak gebeurde overal over de wereld zoals in de Romeinse theaters, of op het Engelse platteland, zo zijn de Bulldoggen zelfs in Azië terecht gekomen. Op den duur ontstond hieruit het dapperste wezen op aarde. Het dapperste wezen??
Jawel, want deze hond vocht zonder angst tegen ieder dier waar hij tegenover gezet werd. Een leeuw zal nooit een olifant aanvallen maar een Bulldog deed dat in die dagen wel"
Vechtlust is eringetraind door MENSEN.
Zo gaat een jachthond jagen, en is het ene ras meer gericht op vogels en het andere meer op holen.
Zo gedraagt een gezelschapshond zich anders dan een werkhond etc.
Het lijkt mij duidelijk. Vind het altijd vreemd dat mensen karaktereigenschappen negeren.
Jammer ook want daar komen de ongelukken en de gefrustreerde honden van....
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik kan me hier wel in vinden. Er zijn rassen gefokt met een doel en er is een catagorie wat is gefokt om andere honden te bevechten. Als je als eigenaar goed met deze wetenschap omgaat is er niets aan de hand en kun je een heerlijke hond hebben die geen gevaar vormt vanwege een verstandige baas.AnneMarie schreef:Vechtlust is eringetraind door MENSEN.
Zo gaat een jachthond jagen, en is het ene ras meer gericht op vogels en het andere meer op holen.
Het lijkt mij duidelijk. Vind het altijd vreemd dat mensen karaktereigenschappen negeren.
Overigens vind ik het eigenlijk wel een noodzaak dat je als baas over honden die agressie tonen een fysiek overwicht moet hebben. Dan heb ik het niet specifiek over een ras, maar ik zie liever een agressieve Jack Russel aan de lijn dan een agressieve boerboel.
Als je een ras kiest wat in potentie agressie kan tonen vind ik dat een aandachtspunt. Natuurlijk kan iedere hond agressie tonen, maar bewust kiezen voor een ras waarbij je door gerichte fok berpaald gedrag kunt verwachten ..dan is het mijns inziens iets om mee te nemen in je overwegingen. Net zo goed alsdat je geen jachthond moet nemen als je maar een half uurtje kan lopen elke dag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Eline* schreef:Ik kan me hier wel in vinden. Er zijn rassen gefokt met een doel en er is een catagorie wat is gefokt om andere honden te bevechten. Als je als eigenaar goed met deze wetenschap omgaat is er niets aan de hand en kun je een heerlijke hond hebben die geen gevaar vormt vanwege een verstandige baas.AnneMarie schreef:Vechtlust is eringetraind door MENSEN.
Overigens vind ik het eigenlijk wel een noodzaak dat je als baas over honden die agressie tonen een fysiek overwicht moet hebben. Dan heb ik het niet specifiek over een ras, maar ik zie liever een agressieve Jack Russel aan de lijn dan een agressieve boerboel.
Als je een ras kiest wat in potentie agressie kan tonen vind ik dat een aandachtspunt. Natuurlijk kan iedere hond agressie tonen, maar bewust kiezen voor een ras waarbij je door gerichte fok berpaald gedrag kunt verwachten ..dan is het mijns inziens iets om mee te nemen in je overwegingen. Net zo goed alsdat je geen jachthond moet nemen als je maar een half uurtje kan lopen elke dag.
Precies

- Limanade
- Zeer actief
sow he applaus voor jou..AnneMarie schreef:Anne Panne schreef:en wat als jou hond een andere hond dood bijt? maak je dan ook eigenhandig je eigen hond af?AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
ALS MIJN HOND ANGSTIG/AGRESSIEF is, dan geef ik hem NIET de gelegenheid een andere hond aan te vallen
Dan laat ik hem NIET alleen met kinderen van 5-6 jaar
Dan laat ik hem niet onbeheerd los
Dan zorg ik dat ie onder appel is of komt.
Dit alles gebeurt hier NIET

en wat als je riem een keer stuk schiet?
een ongeluk zit in een klein hoekje

- Limanade
- Zeer actief
in jouw fantasiewereld misschien..Pak-de-bal schreef:wat zij bedoelt is, en dat valt mij ook zo op,Anne Panne schreef:en wat als jou hond een andere hond dood bijt? maak je dan ook eigenhandig je eigen hond af?AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()

- Limanade
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
wat is dit nou voor een antwoord?? en waarover zou ik me aangesproken moeten voelen?AnneMarie schreef:Anne Panne, jammer dat je het zo opneemt. Kennelijk voel jij je aangesproken, dat zal dan wel niet voor niets zijn![]()
Jammer.
ik stel een vraag aan jou.. maar scheinbaar heb jij een uberhond en ben jij een ubermens.. die nooit iets fout doet of waarbij nooit eens een klein ongelukje gebeurd..
nogmaals.. applaus voor jou..

- Chione
- Zeer actief
Pardon, jij niet generaliseren?AnneMarie schreef:Chione jij kiest zeker Verdonk of Wilders.Chione schreef:Er zit maar 1 ding op, alle Amerikaanse Bulldoggen het land uit. Of nee wacht, allemaal een spuit is natuurlijk meer in jouw straatje.AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
Ik meld alleen wat ik de afgelopen week meemaak. Ik generaliseer niet, dat doe jij.
En wat mijn politieke voorkeur er toe doet.

Ik stem trouwens al jaren SP.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
ja, natuurlijk staat er "gezinshond" , wat dacht je anders ?Anne Panne schreef:Zo gedraagt een gezelschapshond zich anders dan een werkhond etc.
weet je wat er in de honden encyclopedie staat bij staffords?
gezinshond!
Een "vechthond" , die soms andere honden aanvalt??
( Hij is lief voor het gezin, dat bedoelen ze hiermee)
je wilt het niet erkennen?Anne Panne schreef:in jouw fantasiewereld misschien..Pak-de-bal schreef:wat zij bedoelt is, en dat valt mij ook zo op,Anne Panne schreef:en wat als jou hond een andere hond dood bijt? maak je dan ook eigenhandig je eigen hond af?AnneMarie schreef:Wat mij bijzonder verbaasd is dat het doodbijten van een andere hond heen strafbaar feit is![]()
![]()
Vreemde zaak.
![]()
of je wilt het niet bèkennen?
-
- Zeer actief
Ik begrijp echt niet dat jullie de karakterverschillen tussen een
gezelschapshond
jachthond
werkhond
waakhond
etc niet weten of niet erkennen of niet willen zien.
Heel vreemd...iedereen die zich wat verdiept heeft in honden kent deze verschillen.
De vraag die AnnePanne aan me stelt ontgaat me even.
Ik heb zelf *Eline trouwens ook, ik schat haar hoog in, gezien haar reacties op dit forum.
een angstig-agressieve hond gehad.
Daar lette ik heel goed op.
Die is ook wel eens losgeglipt.
Ik ken meer honden hier in de omgeving die wat problematisch zijn en ik heb heel goed contact met hun eigenaren. Die letten op.
Daar heb ik het niet over.
Ik heb het over mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
En ja, dan is een voortdurend blaffende tekkel ook irritant.
In dit geval is er gevaar. Daar heb ik het over.
WAT ZOUDEN JULLIE DAN DOEN?
Niks en maar wachten tot het mis gaat?????
Daar hoor ik jullie niet over.
gezelschapshond
jachthond
werkhond
waakhond
etc niet weten of niet erkennen of niet willen zien.
Heel vreemd...iedereen die zich wat verdiept heeft in honden kent deze verschillen.
De vraag die AnnePanne aan me stelt ontgaat me even.
Ik heb zelf *Eline trouwens ook, ik schat haar hoog in, gezien haar reacties op dit forum.
een angstig-agressieve hond gehad.
Daar lette ik heel goed op.
Die is ook wel eens losgeglipt.
Ik ken meer honden hier in de omgeving die wat problematisch zijn en ik heb heel goed contact met hun eigenaren. Die letten op.
Daar heb ik het niet over.
Ik heb het over mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
En ja, dan is een voortdurend blaffende tekkel ook irritant.
In dit geval is er gevaar. Daar heb ik het over.
WAT ZOUDEN JULLIE DAN DOEN?
Niks en maar wachten tot het mis gaat?????
Daar hoor ik jullie niet over.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Alle soorten agressie mag je ook niet over 1 kam scheren. Een angstig agressieve hond zal waarschijnlijk minder schade aanrichten dan een hond die gefokt is om door te gaan in een gevecht.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Is toch ook zoPak-de-bal schreef:ja, natuurlijk staat er "gezinshond" , wat dacht je anders ?Anne Panne schreef:Zo gedraagt een gezelschapshond zich anders dan een werkhond etc.
weet je wat er in de honden encyclopedie staat bij staffords?
gezinshond!
Een "vechthond" , die soms andere honden aanvalt??![]()
( Hij is lief voor het gezin, dat bedoelen ze hiermee)

- Limanade
- Zeer actief
ja het zijn vaak de kleine hondjes die het onderspit delven
maar men vergeet even voor het gemak dat dat juist de minst opgevoede grootsheidwaarzinnende hondjes zijn
als er een JR met een grote bek een andere grotere hond uitdaagd is de kans aanwezig dat de grotere hond de kleine JR opvreet..
maar men vergeet even voor het gemak dat dat juist de minst opgevoede grootsheidwaarzinnende hondjes zijn
als er een JR met een grote bek een andere grotere hond uitdaagd is de kans aanwezig dat de grotere hond de kleine JR opvreet..

- Moos
- Zeer actief
Generaliseren mag niet als het over honden die niet met andere honden kunnen gaat, maar wel als je het over kleine hondjes hebt?Anne Panne schreef:ja het zijn vaak de kleine hondjes die het onderspit delven

- Limanade
- Zeer actief
dat zie je mij niet zeggen.. maar het zijn vaak wel de hondjes die het minst opgevoed zijn.. gewoonweg omdat ze zo klein zijn en volgens de baasjes weinig schade aan kunnen richten
hoevaak mijn bullterrier al niet is aangevallen door zo'n klein hondje.. eigenaren die er dan bij staan lachen.. totdat ik mijn hond los laat (wat ik niet doe maar ben er soms wel toe in staat) dan lachen ze niet meer..
en ik zeg dit niet om stoer te doen want ik had liever ook een hond gehad die lekker los kan lopen zonder dat ze er gelijk bovenop vliegt..
maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheid met mijn hond.. door haar altijd aangelijnd te houden
en als er dan mensen zijn die het nodig vinden om hun onopgevoede hond los te laten lopen bij mijn hond ondanks mijn waarschuwingen, en mijn hond bijt een keer terug.. ja sorry.. so be it.. maar ik zou mijn hond daarvoor nooit in laten slapen..
hoevaak mijn bullterrier al niet is aangevallen door zo'n klein hondje.. eigenaren die er dan bij staan lachen.. totdat ik mijn hond los laat (wat ik niet doe maar ben er soms wel toe in staat) dan lachen ze niet meer..
en ik zeg dit niet om stoer te doen want ik had liever ook een hond gehad die lekker los kan lopen zonder dat ze er gelijk bovenop vliegt..
maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheid met mijn hond.. door haar altijd aangelijnd te houden
en als er dan mensen zijn die het nodig vinden om hun onopgevoede hond los te laten lopen bij mijn hond ondanks mijn waarschuwingen, en mijn hond bijt een keer terug.. ja sorry.. so be it.. maar ik zou mijn hond daarvoor nooit in laten slapen..

- Moos
- Zeer actief
En je ziet hier niet de vergelijking met een opmerking als "alle grote stoere honden zijn gevaarlijk voor andere honden?"Anne Panne schreef:dat zie je mij niet zeggen.. maar het zijn vaak wel de hondjes die het minst opgevoed zijn.. gewoonweg omdat ze zo klein zijn en volgens de baasjes weinig schade aan kunnen richten

- Limanade
- Zeer actief
verklaar u naderMoos schreef:En je ziet hier niet de vergelijking met een opmerking als "alle grote stoere honden zijn gevaarlijk voor andere honden?"Anne Panne schreef:dat zie je mij niet zeggen.. maar het zijn vaak wel de hondjes die het minst opgevoed zijn.. gewoonweg omdat ze zo klein zijn en volgens de baasjes weinig schade aan kunnen richten

- Moos
- Zeer actief
Nou, er wordt gemierd en gezeverd over het feit dat er geroepen wordt "dat het altijd een bepaald soort honden is die andere honden te grazen nemen".Anne Panne schreef:verklaar u naderMoos schreef:En je ziet hier niet de vergelijking met een opmerking als "alle grote stoere honden zijn gevaarlijk voor andere honden?"Anne Panne schreef:dat zie je mij niet zeggen.. maar het zijn vaak wel de hondjes die het minst opgevoed zijn.. gewoonweg omdat ze zo klein zijn en volgens de baasjes weinig schade aan kunnen richten
Want we mogen niet generaliseren

Maar vervolgens mag een opmerking over die altijd en eeuwig onopgevoede kleine hondjes die in nekken en kuiten van andere honden hangen wel. Da's geen generaliseren?