Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat nooit je kind alleen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

:jank: :jank: :jank: Vreselijk! Hoe erg moet dat ook wel niet zijn voor de ouders :jank:
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

echt verschrikkelijk dit maar terlijkertijd vind ik het ongelofelijk achterlijk van die ouders dat ze hun kind alleen met de honden laten.
eefje_ates
Zeer actief

Maar wat vinden jullie er van dat beide honden zijn afgemaakt?
Afbeelding
Ikaros
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ikaros »

eefje_ates schreef:Maar wat vinden jullie er van dat beide honden zijn afgemaakt?
Belachelijk !
Groet,
André

We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
Afbeelding
http://canis.yourbb.nl/index.php
eefje_ates
Zeer actief

Ik denk daar erg dubbel over, van de ene kant heb ik zo iets van; het is een hond, en élke hond kan bijten,net zoals élk mens in staat is om om zich heen te slaan etc.(en wij worden dan ook niet afgemaakt) En aan de anderre kant heb ik ook zoiets van;het moet idd ondraaglijk zijn om naar zulke honden te moetten kijken,als ouder zijnde, al is het behoorlijk dom om je kind bij 2 honden (alleen) te laten.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

This gewoon onzettend achterlijk dat die ouders dat kind alleen heeft gelaten. Na miljoenen dezelfde fouten en waarschuwingen weet je toch wel beter, maar goed het blijft een trieste zaak.

En ook vind het beter dat die honden zijn afgemaakt, want idd wie wil er nou een hond die een kind heeft gebeten. Denk niet dat die twee honden een beter leven hierop zouden krijgen.
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

minhie schreef:This gewoon onzettend achterlijk dat die ouders dat kind alleen heeft gelaten. Na miljoenen dezelfde fouten en waarschuwingen weet je toch wel beter, maar goed het blijft een trieste zaak.

En ook vind het beter dat die honden zijn afgemaakt, want idd wie wil er nou een hond die een kind heeft gebeten. Denk niet dat die twee honden een beter leven hierop zouden krijgen.
Daar heb je idd gelijk in, ze zullen voor de rest van hun leven 'afgestraft' worden :19:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

En nog steeds zullen bosjes mensen zich erop voor laten staan dat zíj dat wel kunnen met hun honden. En 99 keer zal het goed gaan........

Afschuwelijk voor die ouders!
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Verschrikkelijk...
Maar ik vraag me wel af... misschien heeft het kind wel iets gedaan om het "uit te lokken"als je daarvan mag spreken.. Misschien de honden pijn gedaan? wat de honden niet pikte omdat het jochie lager in de rangorde stond?
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Innuendo schreef:Verschrikkelijk...
Maar ik vraag me wel af... misschien heeft het kind wel iets gedaan om het "uit te lokken"als je daarvan mag spreken.. Misschien de honden pijn gedaan? wat de honden niet pikte omdat het jochie lager in de rangorde stond?
Juist, net als een paar jaar geleden met die hond die iets van 40 nietjes uit een tacker in z'n oren geniet kreeg en bij nr 41 van zich af begon te bijten...
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Muis.. schreef:
Juist, net als een paar jaar geleden met die hond die iets van 40 nietjes uit een tacker in z'n oren geniet kreeg en bij nr 41 van zich af begon te bijten...
Dat verhaal ken ik ook.. over een golden..
Is dat geen broodje aap verhaal?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen met kinderen rond de 10 hun hond(en) nooit alleen laten met hun kind. Of is dat niet zo?

Ik vind het overigens een vreselijk verhaal.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Daar zat ik nou ook aan te denken Eline, ik geloof er niks van dat mensen hun kinderen nooit alleen laten met de honden, je moet toch ook douchen, naar de wc,koken en je huishouden doen, neem je dan steeds je kind mee of je hond ??? nou dat geloof ik echt niet.

Ik vind het verschrikkelijk voor die ouders, en ik denk dat ik ook allebei de honden in had laten slapen, het idee dat je nog verder voor een hond moet zorgen die je kind dood heeft gemaakt, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat kunnen
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Vreselijk
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Eline* schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen met kinderen rond de 10 hun hond(en) nooit alleen laten met hun kind. Of is dat niet zo?
Ja hoor hier in ieder geval wel, nu is mijn zoon "al" veertien maar hij is weleens met de honden alleen. Misschien scheelt het dat hij af en toe ook wel eens het eten geeft :19: Had ik het idee gehad dat hij nogal pesterig tegenover dieren was geweest had ik het natuurlijk nooit gedaan. Wij hebben overigens een kat die al acht jaar lang zowat in zijn kamer leeft, zit bovenop zijn bureau als hij achter de computer zit, slaapt de hele nacht op zijn bed en is echt zijn maatje en daaraan zie ik dat het met de dierenliefde wel goed zit.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Vreselijk, wat een nachtmerrie.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Innuendo schreef:
Muis.. schreef:
Dat verhaal ken ik ook.. over een golden..
Is dat geen broodje aap verhaal?
Dat is inderdaad een broodje aap verhaal wat ook nog eens over zo'n beetje elk ras verteld word.
Hier vind je het :wink:

http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

Dood door schuld
De ouders van een 9-jarige jongen laten hun zoontje even alleen met de hond. Opeens hoort de vader een luid geschreeuw. Hij rent naar binnen en vindt het jongetje bebloed en ernstig verminkt op de grond, de hond heeft een bebloede bek.
Het is duidelijk de hond heeft het jongetje gegrepen. In het ziekenhuis overlijdt het jongetje aan zijn verwondingen. De hond zal afgemaakt moeten worden.

Nadat de dierenarts de dodelijke injectie heeft toegediend en het beestje over zijn kop aait, voelt hij iets aan de oren van de hond. Bij nader onderzoek blijkt de hond 27 nietjes in zijn oor te hebben.

Waar of niet waar?
Het verhaal is niet waar, aldus de Amerikaanse folklorist Jan Harold Brunvand. Hij meldt dat een variatie op dit verhaal in Duitsland in de Middeleeuwen al werd opgetekend.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wat een verschrikkelijk verhaal.. Wat hebben die ouders aangetroffen toen ze thuis kwamen en hoe komen ze daar ooit overheen.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat kinderen nooit alleen zijn met honden. Je zal toch wel eens even naar boven moeten, een was doen, iets uit de schuur pakken etc. Het lijkt me wel dat je je kind dan vertrouwd dat die niet ineens gekke dingen gaat doen met je hond en dat je hond normaal ook goed met je kind omgaat. Dat moet gewoon kunnen anders kan je geen honden bij kinderen houden :19:
Maar echt weggaan, van huis weggaan, en je kleine kind (-eren) alleen laten met de hond (-en) vind ik wat anders. Dan is er echt geen zicht op en zou er ik weet niet wat kùnnen gebeuren.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen met kinderen rond de 10 hun hond(en) nooit alleen laten met hun kind. Of is dat niet zo?

Ik vind het overigens een vreselijk verhaal.
Ik denk dat dat inderdaad weleens gebeurt, soms zelfs onbewust ,even plassen ,even wat pakken wat achter ligt enz enz.
Het is vreselijk voor de die ouders en ik kan me toch ook wel voorstellen dat de honden zijn afgemaakt ,wie zou ze willen hebben ondanks dat er misschien maar 1 hond het heeft gedaan.
De ouders willen logischerwijs niet meer met de dieren worden geconfronteerd en hebben ongetwijfeld nooit aan deze afloop kunnen denken anders neem je echt wel maatregelen.
Amideso
Actief

Ongelezen bericht door Amideso »

Hier blijven de kinderen ook wel eens thuis als ik even naar de winkel moet...maar.......dan doe ik de honden wel even in de benche en de kids weten dat ze dan ook de honden emt rust moeten laten.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou mijn kind van tien nooit buiten gehoorsafstand laten met twee grote honden, maar voor die mensen waren het misschien hun lieverds en deden ze nooit kwaad. Hetzelfde kunnen ze ook van hun zoontje gedacht hebben.

Naar verhaal.
Anne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik laat mijn Kinderen ook wel eens alleen met de honden, :19: en de jongste is 10 :roll:
Het is afschuwelijk dat dit is gebeurd :jank:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Laat ik eerlijk zijn, mijn kinderen zijn zo vaak alleen met de hond thuis.
Nooit in me opgekomen om daar speciaal op te letten.
Ze zijn ook alleen thuis met brandende (hout)kachels die ze dan ook nog zelf aansteken/stoken.
Ze maken ook wel eens zelf een kop thee of zo :19:
Daar kan natuurlijk van alles mee gebeuren....
Maar laten we eerlijk zijn......ze kunnen ook onder de tram lopen* :19:
(en ze hebben natuurlijk wel geleerd om de hond met rust te laten, op de juiste wijze de kachel aan te steken, en hoe je thee moet zetten)

O ja, ze zijn nu 9 en 10, maar ik deed dat ook met de oudste....die is nu 27.

*Bij wijze van spreken dan, er zijn hier geen trams. Wel knoerthard door de dorpsstraat scheurende trekkers+kipcar.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat een vreselijk verhaal! En mijn zoontje (bijna 10) is ook echt wel eens alleen in de kamer met mijn honden. Soms ben ik boven aan het studeren en hij beneden naar de tv aan het kijken. En ja, de honden neem ik echt niet mee naar de zolder (waar de studeerkamer is). Natuurlijk kom ik op gezette tijden naar beneden om even te kijken (en een kop koffie te halen :mrgreen: ) maar niet elke seconde.
Als mijn zoontje onder de 6 was geweest had ik hem wel meegenomen naar boven, maar hij wordt over een paar maanden 10.
En het komt ook wel eens voor dat hij op zaterdag niet mee wil met boodschappen doen omdat hij aan het knutselen o.i.d. is en dan gaan mijn man en ik ook even met z'n tweeën naar de supermarkt. En ja, dan is Nick ook een uurtje alleen met de honden.

Dus dit is een verschrikkelijk tragische gebeurtenis en voor de ouders een ontzettende ramp. En ik kan me voorstellen dat je de hond(en) die hiervoor verantwoordelijk is/zijn, nooit of te nimmer meer wilt zien.
En wie wil in vredesnaam een hond hebben die een kind heeft doodgebeten?
Dus inslapen lijkt mij idd. de beste optie.
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Oke, dat nietjes verhaal is dus fake, maar de bedoeling erachter was, dat het kind de honden misschien wel heeft gepest.
Hier ga ik ook wel eens naar boven de was doen en dan zitten de kinderen ook beneden alleen met Myra.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik vind het ook een vreselijk verhaal ! Maar ik vraag me ook af hoe het nou heeft kunnen gebeuren..
Ik heb ook twee kids van 8 en 10. En ja, die zijn ook wel eens alleen met de honden ! Je loopt toch wel eens naar boven, naar de brievenbus etc. en ik kan moeilijk voor elk wissewasje de honden in de bench gooien ! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toen de kinderen kleiner waren ook wel weer een andere zaak vond maar ik vind de kids nu groot genoeg om te weten wat ze wel en niet kunnen doen met de honden. Ze weten dat ze ze met rust moeten laten en geen gekke dingen moeten doen naar de honden, op dat punt moet je je kids toch ook opvoeden ?! Als ik een keer een boodschapje ben doen of een van de kids ergens op ben halen is er ook wel eens eentje met de honden alleen en ik maak me daar ook eigenlijk geen zorgen over. Soms doe ik Max wel even in de bench dan maar dat is meer om te voorkomen dat de honden onderling ruzie krijgen dan uit bescherming naar de kids toe...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Muis.. schreef:Oke, dat nietjes verhaal is dus fake, maar de bedoeling erachter was, dat het kind de honden misschien wel heeft gepest.
Of misschien lag het kind te snurken en waren de honden daar zat van :19: Oftewel: je weet niet wat er gebeurd is, behalve dan dat het kind dood is. Afschuwelijk.

Ik vind het overigens niet heel vreemd dat een kind van tien alleen thuis is met de eigen honden waarmee hij is opgegroeid. Ik ben niet zo goed in leeftijden schatten van kinderen, maar een kind van tien is toch niet heel piep meer?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

@ Zoek Stok; Nee, een kind van 10 is idd niet piep meer !! En kind van 10 is tegenwoordig erg wijs......pffff, en ik kan er over meepraten !! :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

SuzieC1970 schreef:@ Zoek Stok; Nee, een kind van 10 is idd niet piep meer !! En kind van 10 is tegenwoordig erg wijs......pffff, en ik kan er over meepraten !! :wink:
Praat me er niet van... laatst wilde zoonlief míj voorlichten :N: (mam, zal ik je eens vertellen hoe een baby in de buik van de mama komt? :mrgreen: ).
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat blijft giswerk wat er is gebeurd. Ongetwijfeld in de ogen van de honden een goede aanleiding, in mensenogen is dit natuurlijk onacceptabel.
Vreselijk..... ja, ook vreselijk voor de honden, maar ik kan me dus wel voorstellen dat ze de honden in hebben laten slapen. Hoe kan je ooit de hond nog aankijken die je kind heeft gedood?

En het lijkt mij ook dat je een kind van 10 jaar echt weleens alleen laat bij je eigen honden. Je kan een kind van 10 toch niet achter je aan laten lopen als je de was op gaat hangen of wat dan ook.
Lijkt mij onmogelijk om het zo te regelen dat dit nooit gebeurt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”