wat is er nu zo erg aan trekken aan de riem..
Maxi trekt zich een ongeluk, omdat ik 1. niet wil dat hij zich zelf bezeerd (nekhernia bv.) en 2. iets minder kracht wel prettig vind gebruik ik op lange wandelingen vaak een halti anti-trektuig..
Maxi trekt ietsies minder (lees ik word niet meer omver getrokken) met het anti trek tuig en hij kan zich niet bezeren.. goed genoeg voor mij

(Maxi trok trouwens al toen ik hem als herplaatser van even denken volgens mij 8 maanden kreeg)
Sam trekt ook, dit is mijn eigen schuld gezien Sam altijd aan een flexi heeft gelopen..
Geen probleem, ik doe als ik niet van plan ben om hem los te laten hem o.h.a een gewoon tuigje om zodat hij geen last heeft van zijn nekkie en besteed er verder weinig aandacht aan..
Af en toe doe ik is een halfslachtige poging als `kijk is jongens snoepjes` als ze blijven staan en niet trekken of blijf gewoon stil staan en loop de andere kant op, maar ik ben daar absoluut niet consecuent genoeg voor..
En eerlijk gezegt, maakt het me ook weinig uit of ze trekken of niet, ik begrijp het wel, al de luchtjes al die dingen, ik zou ook trekken aan de lijn als ik een hond was denk ik

Ik kan me zeker voorstellen dat je niet vooruit getrokken wilt worden door je hond en dat je niet wil dat je hond letsel op loopt..
Maar verder

Ik ben van mening dat ik zelf als inconcequente baas (in sommige dingen) beter mijn hond kan laten trekken dan middelen als een slipketting, gentle-leader, prikband enz. in te zetten..
Ik weet dat er ook honden zijn met een consecuente baas, maar nog trekken dan denk ik alla..
Maar kijken hondenbaasjes wel eerst naar zich zelf voordat ze zo´n middel in zetten?
Dat vraag ik me af...