Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anabolen injectie, pijnlijk?
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Anabolen injectie, pijnlijk?
Ik vraag me af of het voor honden pijnlijk is, als er Anabolen worden ingespoten?
Edit: Heb er een filmpje van Osa bijgevoegd, zo loopt ze in huis, wat vinden jullie daarvan?
gr Aimée
Edit: Heb er een filmpje van Osa bijgevoegd, zo loopt ze in huis, wat vinden jullie daarvan?
gr Aimée
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 27 mar 2008 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
jidde
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt?
Bij mijn hond zijn ze ook ingespoten, omdat men dacht aan kruisband scheuring
Geen pijn of bijwerkingen, wel advies om na inspuiten toch veel te bewegen met de hond, fietsen en zwemmen, om de spieren dus te ontwikkelen anders hebben de anabolen geen effect..
Bij mijn hond bleek de anabolen injectie kul, want er was een verkeerde diagnose gesteld (dit terzijde)
Geen pijn of bijwerkingen, wel advies om na inspuiten toch veel te bewegen met de hond, fietsen en zwemmen, om de spieren dus te ontwikkelen anders hebben de anabolen geen effect..
Bij mijn hond bleek de anabolen injectie kul, want er was een verkeerde diagnose gesteld (dit terzijde)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Voor Osa haar artroseblondie schreef:Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Anabolen injectie, pijnlijk?
nee, mijn dober krijgt er om de 5 a 6 maanden een anabolen injectie... ik merk helemaal niets aan hemAimee schreef:Ik vraag me af of het voor honden pijnlijk is, als er Anabolen worden ingespoten?
gr Aimée

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
oh ok! nou ja geen bijwerkingen hier, alleen da advies na inspuiting om veel aan de beweging te doen en aan de bespiering dan te werken door cq te fietsen of te zwemmen, maar met jonge ben erbij komt ze aan beweging niet te kort lijkt meAimee schreef:Voor Osa haar artroseblondie schreef:Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt?
Bij mijn hond bleek de anabolen injectie kul, want er was een verkeerde diagnose gesteld (dit terzijde)Ze heeft bijna geen bespiering meer op haar dijen, en dat is dan ook een reden waarom ze behoorlijk instabiel is.
- donna
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
Ik zat/zit er ook aan te denken om dit te doen voor Roy, maar nou heb ik vernomen van twee verschillende DA dat dit alleen een laatste redmiddel is om hem nog even een zetje te geven, maar nu lees ik hierboven door b.v Malinois dat ze dat regelmatig doet, ik neem niet aan bij een hond die op zijn einde loopt?
Kan dit dan toch gewoon preventief gegeven worden?
yvonne
yvonne
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ze krijgen ze hier ook om de 2 maanden ongeveer, geen pijnlijke injectie geen bijwerkingen.
Yvonne: ik laat ze ook preventief geven hoor, de spiermassa was behoorlijk geslonken en ze kregen wat moeite om op te staan
Ben er zelf over begonnen bij mijn d.a. en die vond dat een uitstekend idee.
Geen laatste redmiddel dus
Yvonne: ik laat ze ook preventief geven hoor, de spiermassa was behoorlijk geslonken en ze kregen wat moeite om op te staan
Ben er zelf over begonnen bij mijn d.a. en die vond dat een uitstekend idee.
Geen laatste redmiddel dus

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet dat de 1e anaboleninjecties die Joy kreeg Laurabolin waren, maar wat ze de laatste keer heeft gekregen weet ik echt niet? Wist niet dat er verschil in zat.
Bij Joy merkte ik overigens wel dat ze wat feller werd na de anaboleninjectie, maar of dat kwam van de anabolen of door het feit dat ze beter in haar vel zat durf ik niet te zeggen.
Bij Joy merkte ik overigens wel dat ze wat feller werd na de anaboleninjectie, maar of dat kwam van de anabolen of door het feit dat ze beter in haar vel zat durf ik niet te zeggen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dit is bij mn oudste dober, die met die nekhernia... dit is het enige wat ik nog kan proberen....roy schreef:Ik zat/zit er ook aan te denken om dit te doen voor Roy, maar nou heb ik vernomen van twee verschillende DA dat dit alleen een laatste redmiddel is om hem nog even een zetje te geven, maar nu lees ik hierboven door b.v Malinois dat ze dat regelmatig doet, ik neem niet aan bij een hond die op zijn einde loopt?
yvonne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja.... een hele bekende bij wielrenners en andere sporters... maar kan ff niet op de naam komenInge O schreef:voor de mensen die het regelmatig laten geven bij hun hond : enig idee welk merk/soort het is die jullie da gebruikt? net zoals met cortico's zit ook hier nogal verschil in details tussen de anabolen onderling - ik zou er vlammetje ook willen beginnen te geven maar twijfel nog wel product.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook niet maar dat hoor je bijna wekelijks op tv zeg maarInge O schreef:ik zit niet in de wielerdoping.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Voor Inge O (en of andere geïnteresseerden)
Op pubmed staan de resultaten van een onderzoek van het toedienen van anabolen bij ratten en de mate van toenemende agressie bij deze ratten. Stoffen die gestest zijn in dit onderzoek: Testosteronpropionaat, Stanozolol en Nandrolon.
Zie hier:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12062318
Kwam er toevallig via een fitness-site terecht, misschien hebben jullie er wat aan?
Op pubmed staan de resultaten van een onderzoek van het toedienen van anabolen bij ratten en de mate van toenemende agressie bij deze ratten. Stoffen die gestest zijn in dit onderzoek: Testosteronpropionaat, Stanozolol en Nandrolon.
Zie hier:
Kwam er toevallig via een fitness-site terecht, misschien hebben jullie er wat aan?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat was em... NandrolonRami schreef:Voor Inge O (en of andere geïnteresseerden)
Zie hier:
Mijn hond heeft nu zo'n 6 injecties gehad ongeveer en ik merk totaal geen verschil qua gedrag, karakter etc. Alleen dat hij er een stuk beter door kan lopen en dat is voor mij het belangrijkste in zijn laatste jaren.

- Rami
- Zeer actief
Uit de onderzoeksresultaten van bovenstaand onderzoek blijkt dat Nandrolon in eerste instantie de agressie niet verhoogt. Drie weken na de kuur was de agressie van de nandrolonratten nog steeds gelijk aan die van de controledieren. Maar, negen weken later was die agressie juist wat verhoogd. Volgend de onderzoekers is dat het zogenaamde 'rebound-effect': het hormonaal systeem van de ratten overcompenseert de lage hormoonspiegels die pal na de kuur is opgetreden.malinois schreef:dat was em... NandrolonRami schreef:Voor Inge O (en of andere geïnteresseerden)
Zie hier:
Kwam er toevallig via een fitness-site terecht, misschien hebben jullie er wat aan?![]()
Mijn hond heeft nu zo'n 6 injecties gehad ongeveer en ik merk totaal geen verschil qua gedrag, karakter etc. Alleen dat hij er een stuk beter door kan lopen en dat is voor mij het belangrijkste in zijn laatste jaren.
Het gaat hier natuurlijk om een dierstudie met ratten, ik heb geen idee eigenlijk of je het naar honden zou kunnen vertalen...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou ook niet weten hoe je dat zou moeten vergelijken... mijn hond heeft dus een kuur van elke 3 weken 1 gehad, en daarna om de 2 maanden en daarna dus indien nodig en dat is zo om de 5 a 6 maanden...Rami schreef:Uit de onderzoeksresultaten van bovenstaand onderzoek blijkt dat Nandrolon in eerste instantie de agressie niet verhoogt. Drie weken na de kuur was de agressie van de nandrolonratten nog steeds gelijk aan die van de controledieren. Maar, negen weken later was die agressie juist wat verhoogd. Volgend de onderzoekers is dat het zogenaamde 'rebound-effect': het hormonaal systeem van de ratten overcompenseert de lage hormoonspiegels die pal na de kuur is opgetreden.malinois schreef:dat was em... NandrolonRami schreef:Voor Inge O (en of andere geïnteresseerden)
Zie hier:
Kwam er toevallig via een fitness-site terecht, misschien hebben jullie er wat aan?![]()
Het gaat hier natuurlijk om een dierstudie met ratten, ik heb geen idee eigenlijk of je het naar honden zou kunnen vertalen...

- Rami
- Zeer actief
Nou, als het baat heeft bij je dober, dan zou ik me er verder ook niet druk om maken.malinois schreef:
ik zou ook niet weten hoe je dat zou moeten vergelijken... mijn hond heeft dus een kuur van elke 3 weken 1 gehad, en daarna om de 2 maanden en daarna dus indien nodig en dat is zo om de 5 a 6 maanden...
- roy
- Zeer actief
oei, sorry, dit wist ik niet....malinois schreef:ja dit is bij mn oudste dober, die met die nekhernia... dit is het enige wat ik nog kan proberen....roy schreef:Ik zat/zit er ook aan te denken om dit te doen voor Roy, maar nou heb ik vernomen van twee verschillende DA dat dit alleen een laatste redmiddel is om hem nog even een zetje te geven, maar nu lees ik hierboven door b.v Malinois dat ze dat regelmatig doet, ik neem niet aan bij een hond die op zijn einde loopt?
yvonneals dit niet meer werkt dan laat ik hem inslapen.
yvonne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat maakt niet uit joh... dat is gewoon de situatie... er kan verder niets meer aan gedaan worden. Hij heeft met die anabolen injecties geen pijn, mocht dit dus niet meer werken en hij krijgt weer pijn, dan is het over.roy schreef:oei, sorry, dit wist ik niet....malinois schreef:ja dit is bij mn oudste dober, die met die nekhernia... dit is het enige wat ik nog kan proberen....roy schreef:Ik zat/zit er ook aan te denken om dit te doen voor Roy, maar nou heb ik vernomen van twee verschillende DA dat dit alleen een laatste redmiddel is om hem nog even een zetje te geven, maar nu lees ik hierboven door b.v Malinois dat ze dat regelmatig doet, ik neem niet aan bij een hond die op zijn einde loopt?
yvonneals dit niet meer werkt dan laat ik hem inslapen.
yvonne

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Joy loopt ook geregeld op deze manier, maar als ze denkt dat er iets te eten te halen valt gaat het ineens een stuk soepeler (blijft een retriever he?
).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Osa een hele mooie spier op de achterhand zie.
Bij onze Joy zag je dus helemaal niets meer van die spier, het was op een gegeven moment letterlijk een deuk!
Overigens was dat maar aan 1 kant, ik weet dus niet of Osa aan de andere kant ook zo duidelijk nog bespiering heeft?
Misschien vind je dit helemaal niet leuk om te horen maar heeft Osa niet wat overgewicht? Onze Joy woog op een gegeven moment, mede door de vermindering in beweging, 32,5kg. Na 4 maanden was er 5kg af en dat heeft haar ook heel erg veel goed gedaan!
Overleg het gewoon eens met de DA, ik denk dat deze je het beste advies kan geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Osa een hele mooie spier op de achterhand zie.
Misschien vind je dit helemaal niet leuk om te horen maar heeft Osa niet wat overgewicht? Onze Joy woog op een gegeven moment, mede door de vermindering in beweging, 32,5kg. Na 4 maanden was er 5kg af en dat heeft haar ook heel erg veel goed gedaan!
Overleg het gewoon eens met de DA, ik denk dat deze je het beste advies kan geven.
Groetjes,
Femke

Femke

-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ze is zeker niet te dikFemmel schreef:Joy loopt ook geregeld op deze manier, maar als ze denkt dat er iets te eten te halen valt gaat het ineens een stuk soepeler (blijft een retriever he?).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Osa een hele mooie spier op de achterhand zie.Bij onze Joy zag je dus helemaal niets meer van die spier, het was op een gegeven moment letterlijk een deuk!
Overigens was dat maar aan 1 kant, ik weet dus niet of Osa aan de andere kant ook zo duidelijk nog bespiering heeft?
Over of het slecht is of niet, natuurlijk loopt ze minder snel, maar het valt mij op dat het een verschil is tussen dag en nacht, hoe ze buiten is, en binnen is. Dit is niet Osa, zoals ik haar ken of anderen haar kennen. Terwijl dat buiten best meevalt.
gr Aimée