Nanna schreef:S@ndr@ schreef:Dus heel wat dingen zijn wel degelijk ras gebonden.
en er in of eruit gefokt.
heel wat zogenaamde vechthonden :N: , zijn sexe intolerant, dat train je er niet uit, om dan maar te zeggen dat de baas faalt

gaat mij te ver
Sexe intolerant kan ik begrijpen, maar wat is dan het verband met rukken aan de riem? Geeft dat een "vechthond" carte blanche om maar in die riem te gaan hangen, graaiend naar een opponent, want tja, dat is het ras hè
Neenee, je moet met wat beters komen. Ik vind dit een zwaktebod

nee dat geeft geen carte blanche,
maar hetzelfde als jij Topsi niet kunt afleren af en toe op topsnelhied te willen jagen.(let op willen)
kun je andere honden soms even laten zien waar ze ooit oorspronkelijk voor gefokt zijn, dat wil niet zeggen dat je ze dan maar moet laten gaan.
Als mijn honden een kat zien (Bij voorbeeld) is het eerste wat ze willen- achter poekie
als ik zeg nee mag niet is het over
maar die ruk aan die riem heb je al te pakken, het zit in mijn honden om dat te willen, en ik leer ze wel om dat te onderdrukken, maar heel soms
is de reactie sneller.
Als dat onvermogen is dan heb je mijn zegen hoor

en heel soms even de training weer oppakken geeft net de extra zekerheid
Mijn honden trekken trouwens niet, geen van2 en, (voor ik die weer aan mijn broek heb)tenzij er iets onverwachts over de weg schiet ofzo
Tja shit happens