Ga effe lullig wezen maar ik vind het verwonderlijk dat die spaniel nog leeft na 2 gevechten met deze hond als ik sommige moet gelovenBullenmama schreef:Gelukkig zijn de mensen met die hond niet mijn naaste buren, ze wonen zo'n 300 meter verderop. Mijn vriendin die ernaast woont , en haar buren aan de andere kant hebben last van de hond. Zij durven hun honden niet meer uit te laten. Vriendin heeft twee kleine kinderen die helemaal panisch van de hond zijn. Is niet zo gek, want beide keren dat hun hond (cocker spaniel) tijdens het uitlaten aangevallen werd waren ze erbij. Het is niet zo dat de hond elke dag los loopt, maar ze durft het risico niet meer te nemen, kan ik me goed voorstellen.
Klinkt lullig maar ik hoop dat de hond niet oud wordt. Hoe oud hij is weet ik niet, maar minstens 7 jaar. Dat weet ik omdat wij ons huis 7 jaar geleden van die mensen kochten, en de hond was toen al volwassen.
Mijn vriendin is met haar man bij hen geweest om over de hond te praten, het idee was om een gedeelte van de tuin hoger te omheinen, maar daar wilden ze niks van weten, want ze vinden het wel een veilig idee dat hij het hele erf bewaakt...

Jouw vriendin kan gewoon eisen dat die omheining deugelijk is, staat tenslotte in de wet. Als de politie niet wil luisteren is er een wetswinkel voor advies en ga je stappen ondernemen. Als mijn honden of leefwijze zo gemanipuleerd word door een buurthond dan zou ik dat niet accepteren hoe lullig het ook zou zijn voor de buren en hun hond.