En zo werkt het dus niet. Jij refereert naar statistieken, dan moet je die natuurlijk ook wel aan ons kunnen laten zien.sundancekid schreef:misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaartineke schreef:Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezensundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!
Ga maar eens wat statestieken opzoeken waarom de meeste dieren in een asiel terecht komen. Ik wordt daar stil van in elk geval, stil en beschaamd
Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker?![]()
Ik vind een eigenaar die zijn hond naar het asiel doet altijd nog een betere dan het dumpen op internet en je er geen zorgen meer over maken waar hij/zij terecht komt.
Een goed asiel zorgt voor een plaatsing bij een baasje waar de hond op zijn plaats zit en als je zelf niet de kennis daarvoor in huis hebt en je laat het over aan mensen die dat wel hebben vind ik dat op zich een prima zaak en niets mis mee.
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asielhonden
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Shibby
- Zeer actief
Zo, dit scheelt mij een heel nieuw stuk typen, want dat wat Tineke schrijft hier, geeft precies weer wat ik bedoelde.tineke schreef:Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezensundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!
Ga maar eens wat statestieken opzoeken waarom de meeste dieren in een asiel terecht komen. Ik wordt daar stil van in elk geval, stil en beschaamd
Dat het goed is dat er asiels zijn is een feit, dat die asiels overvol zitten is ook een feit. Eigenaars allemaal dood of uit hun huis gezet zeker?![]()
Ik vind een eigenaar die zijn hond naar het asiel doet altijd nog een betere dan het dumpen op internet en je er geen zorgen meer over maken waar hij/zij terecht komt.
Een goed asiel zorgt voor een plaatsing bij een baasje waar de hond op zijn plaats zit en als je zelf niet de kennis daarvoor in huis hebt en je laat het over aan mensen die dat wel hebben vind ik dat op zich een prima zaak en niets mis mee.
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald.

- Shibby
- Zeer actief
Hé, heb je Marktplaats wel eens gezien? Staat helemaal vol met afgedankte honden van luie mensen. Ga die veroordelen in plaats van de mensen die na lang nadenken hun hond toch zelf naar het asiel brengen en zelfs nog de moeite nemen om het asiel te sponsoren door afstandsgeld te betalen in plaats van er nog 300 euro voor te vangen via Marktplaats.Abby schreef:Ik kan me hier wel in vinden hoor. Oké, onvoorziene omstandigheden (dood eigenaar) daargelaten, maar veel mensen dumpen een hond gewoon onder het mom "kind allergisch", of, "we krijgen er een kindje bij" of"we gaan ineeens meer werken". Zoiets KAN wel waar zijn, maar in het grootste deel van de gevallen heb ik toch mijn twijfels.sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Met levende wezens met gevoel ga je zo niet om!!! Wanneer je een keuze maakt een hond aan te schaffen, heb je de verdomde plicht om voor zo,n dier te zorgen en niet als een afgedankte schoen te dumpen.
Wat ben ik blij, dat ik de mentaliteit van zo een soort lui niet heb.![]()
@alle mensen die in een asiel werken om het voor die dieren toch nog enigsinds leefbaar te maken, bedankt uit naam van vele mensen die wel van hun dieren houden![]()
Ik ben het dus wel met je eens dat een hond tegenwoordig heel makkelijk afgedankt wordt...

Nou jij geeft regelmatig aan dat onderzoeken en statistieken iets uitwijzen en als ik ze dan niet kan vinden vraag ik aan je het linkje ervan zodat ik het ook kan lezen wat is daar mis mee dansundancekid schreef:misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaartineke schreef:Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezensundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!

Ik ben het alleen eens met een mening als ik me er in kan vinden of mijn eigen ervaringen ook zo zijn geweest , daar heb ik overigens geen denkbeeldige cijfertjes bij nodig

Dat er zat mensen hun hond te snel wegdoen ben ik wel volkomen met je eens als dat je kan geruststellen

http://www.dierenambulance.rotterdam.nl ... 21_01.html hier heb je alvast wat te lezen.tineke schreef:Nou jij geeft regelmatig aan dat onderzoeken en statistieken iets uitwijzen en als ik ze dan niet kan vinden vraag ik aan je het linkje ervan zodat ik het ook kan lezen wat is daar mis mee dansundancekid schreef:misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaartineke schreef:Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezensundancekid schreef:[Datgene wat je vernoemd, zijn 2 onvoorziene omstandigheden en daar heb ik geen problemen mee, maar ga nu niet beweren dat de meeste dieren die in een asiel terecht komen, daar terecht zijn gekomen uit grote liefde van de eigenaar, schei eens gauw uit je weet wel beter!!!!
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald..
Ik ben het alleen eens met een mening als ik me er in kan vinden of mijn eigen ervaringen ook zo zijn geweest , daar heb ik overigens geen denkbeeldige cijfertjes bij nodig,en het feit dat ik het met jou weleens niet eens bent moet je meer daar in zoeken dan ergens anders in hoor
want dat zal je ongetwijfeld vaker gaan aantreffen op een discussieforum.
Dat er zat mensen hun hond te snel wegdoen ben ik wel volkomen met je eens als dat je kan geruststellen

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Dat is inderdaad waar. Het ging mij eigenlijk ook om het feit dat ze makkelijk afgedankt worden, op MP of naar een asiel gebracht. Want dan nog komen er vaak mensen die een 'zwerfhond' komen brengen, terwijl de hond niet met een medewerker mee wil, maar wel met de 'vinder'. In zulke gevallen waarbij de zogenaamde vinder eigenlijk de eigenaar is, vind ik het helemaal achterbaks dat ze zich o zo nobel voordoen, terwijl ze eigenlijk gewoon van de hond af willen.Shibby schreef:Hé, heb je Marktplaats wel eens gezien? Staat helemaal vol met afgedankte honden van luie mensen. Ga die veroordelen in plaats van de mensen die na lang nadenken hun hond toch zelf naar het asiel brengen en zelfs nog de moeite nemen om het asiel te sponsoren door afstandsgeld te betalen in plaats van er nog 300 euro voor te vangen via Marktplaats.Abby schreef:Ik kan me hier wel in vinden hoor. Oké, onvoorziene omstandigheden (dood eigenaar) daargelaten, maar veel mensen dumpen een hond gewoon onder het mom "kind allergisch", of, "we krijgen er een kindje bij" of"we gaan ineeens meer werken". Zoiets KAN wel waar zijn, maar in het grootste deel van de gevallen heb ik toch mijn twijfels.sundancekid schreef:Dit zet je toch steeds aan het nadenken over hoe wij met dieren durven omgaan. Geen zin meer in en hoppa weg ermee. Mensen die hun hond naar het asiel brengen, zouden een verbod van bv. 5 jaar met onmiddelijke ingang moeten krijgen om nog een hond aan te schaffen.
Met levende wezens met gevoel ga je zo niet om!!! Wanneer je een keuze maakt een hond aan te schaffen, heb je de verdomde plicht om voor zo,n dier te zorgen en niet als een afgedankte schoen te dumpen.
Wat ben ik blij, dat ik de mentaliteit van zo een soort lui niet heb.![]()
@alle mensen die in een asiel werken om het voor die dieren toch nog enigsinds leefbaar te maken, bedankt uit naam van vele mensen die wel van hun dieren houden![]()
Ik ben het dus wel met je eens dat een hond tegenwoordig heel makkelijk afgedankt wordt...
Nu wil ik er wel bij zeggen dat ik ergens mensen ook wel snap die de hond niet naar een asiel brengen en er voor kiezen om em zelf te herplaatsen (hetzij via een herplaatsings-site, hetzij via MP). Ik vind het niet netjes om er grote geldbedragen voor te vragen, maar ik zou zelf ook liever mijn hond Zelf herplaatsen. Als je dat zelf regelt, kun je van tevoren op bezoek gaan bij de nieuwe eigenaren, zodat je ziet waar de hond terechtkomt, je kunt ze 'screenen' op voorwaarden die je zelf stelt, en als de hond geplaatst is, kun je (in overleg, als beide partijen dat willen) contact houden en eventueel de hond nog eens bezoeken, of in ieder geval foto's krijgen van de nieuwe eigenaren.
Dat heb je in een asiel niet. Daar mogen ze niet zomaar de adresgegevens van een nieuwe eigenaar doorgeven, en bovendien heb je dan ook sneller de kans dat de nieuwe eigenaar geen contact wil houden.

Ik weet niet wat dit artikel nou voor bewijsvoering is waar uit zou blijken waarom de meeste mensen hun dier wegdoen er wordt juist aangegeven dat er diverse reden voor zijn en soms zelfs hele begrijpelijke getuige dit stukje eruitsundancekid schreef:http://www.dierenambulance.rotterdam.nl ... 21_01.html hier heb je alvast wat te lezen.tineke schreef:Nou jij geeft regelmatig aan dat onderzoeken en statistieken iets uitwijzen en als ik ze dan niet kan vinden vraag ik aan je het linkje ervan zodat ik het ook kan lezen wat is daar mis mee dansundancekid schreef:misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaartineke schreef: Jij strooit wel vaker met statistieken misschien kun je er eens een linkje van plaatsen zodat wij kunnen meelezen![]()
Ik denk juist dat de mensen die zonder nadenken hun hond weer wegdoen hem eerder zonder zich er verder druk over te maken aan de eerste de beste meegeven ipv zelf actief op zoek te gaan naar een goed huisje of naar een asiel te brengen waar tenslotte afstandsgeld moet worden betaald..
Ik ben het alleen eens met een mening als ik me er in kan vinden of mijn eigen ervaringen ook zo zijn geweest , daar heb ik overigens geen denkbeeldige cijfertjes bij nodig,en het feit dat ik het met jou weleens niet eens bent moet je meer daar in zoeken dan ergens anders in hoor

Dat er mensen zijn die te snel hun dier weg doen ben ik volkomen met je eens want je zou tenslotte ook kunnen proberen zelf je hond eerst goed te herplaatsen ipv je zomaar er vanaf te maken maar niet iedere hond die in het asiel komt of wordt herplaatst heeft een baasje die niet om hem geeft dat is mijn punt soms zijn er goede redenen en soms is het ook in het belang van een hond om herplaatst te worden

Gekopieerd uit linkje.
Scheiding, allergie, verhuizing, een nieuwe baan, te weinig geld. De redenen waarom mensen van hun dier af willen zijn divers. En de ene plausibeler dan de andere, vindt Dierenbescherming. Uiteraard zijn er ook mensen met een goede reden om afstand van hun dier te doen.
Vaak is het voor mensen zelfs een heel moeilijke beslissing om een dier in het asiel achter te laten, erkent de directeur van het Rotterdamse opvangcentrum. Hij wijst richting een gezin dat net afstand van zijn hond heeft gedaan. De kinderen, die afscheid van hun speelkameraadje hebben genomen, lopen met betraande gezichten naar buiten.
De reden kan begrijpelijk zijn, het blijft moeilijk te vatten dat mensen afstand van een huisdier doen. Vooral honden en katten nemen immers een steeds belangrijker plaats in Nederlandse gezinnen in. Worden soms zelfs bijna als kinderen beschouwd. Sterfgevallen van trouwe viervoeters betekenen bijna zonder uitzondering diepe rouw.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Ik denk dat dit wordt bedoeld. Zo bedoelde ik mijn opmerkingen in elk geval wel.tineke schreef: Scheiding, allergie, verhuizing, een nieuwe baan, te weinig geld. De redenen waarom mensen van hun dier af willen zijn divers. En de ene plausibeler dan de andere, vindt Dierenbescherming. Uiteraard zijn er ook mensen met een goede reden om afstand van hun dier te doen.

-
- Vaste gebruiker
Het is erg wisselend hoe honden (en andere dieren) binnenkomen, soms heb je mensen die staan te huilen omdat ze echt geen andere optie hebben dan hun dier af te staan. Een andere keer lijken mensen gewoon blij te zijn van hun dier af te zijn, maar dan zijn ze inderdaad wel zo eerlijk geweest om ervoor te zorgen dat het dier ergens wordt ondergebracht in plaats van het dier te dumpen. Maar een heel groot deel van de asieldieren wordt als 'zwerfdier' binnengebracht, dus weggelopen of gedumpt.
Zielig vind ik deze honden niet, het is niet ideaal, maar ze worden (meestal) uitgelaten, krijgen hun aandacht en krijgen te eten. Uiteraard verdiend een hond meer, maar een groot deel van de honden wordt toch weer binnen enkele weken/maanden geplaatst.
Zielig vind ik deze honden niet, het is niet ideaal, maar ze worden (meestal) uitgelaten, krijgen hun aandacht en krijgen te eten. Uiteraard verdiend een hond meer, maar een groot deel van de honden wordt toch weer binnen enkele weken/maanden geplaatst.
ik zie dat je alleen de goede redenen hebt gekopieërd om een hond of ander huisdier weg te doen. Feit is dat het aantal asieldieren dat per jaar binnenkomt, gemiddeld met 10% stijgt, allemaal met een goede reden? yeah right.tineke schreef:Ik weet niet wat dit artikel nou voor bewijsvoering is waar uit zou blijken waarom de meeste mensen hun dier wegdoen er wordt juist aangegeven dat er diverse reden voor zijn en soms zelfs hele begrijpelijke getuige dit stukje eruitsundancekid schreef:http://www.dierenambulance.rotterdam.nl ... 21_01.html hier heb je alvast wat te lezen.tineke schreef:Nou jij geeft regelmatig aan dat onderzoeken en statistieken iets uitwijzen en als ik ze dan niet kan vinden vraag ik aan je het linkje ervan zodat ik het ook kan lezen wat is daar mis mee dansundancekid schreef:misschien een goed idee om zelf eens een statestiekje op te zoeken. Dat je het raar of zelden eens bent met een mening, heb ik al wel gemerkt, dat zal de aard van het beestje zijn denk ik. Jij jouw mening ik die van mij, laat het me daar maar bij houden nietwaar.
Dat er zat mensen hun hond te snel wegdoen ben ik wel volkomen met je eens als dat je kan geruststellen![]()
Dat er mensen zijn die te snel hun dier weg doen ben ik volkomen met je eens want je zou tenslotte ook kunnen proberen zelf je hond eerst goed te herplaatsen ipv je zomaar er vanaf te maken maar niet iedere hond die in het asiel komt of wordt herplaatst heeft een baasje die niet om hem geeft dat is mijn punt soms zijn er goede redenen en soms is het ook in het belang van een hond om herplaatst te worden![]()
Gekopieerd uit linkje.
Scheiding, allergie, verhuizing, een nieuwe baan, te weinig geld. De redenen waarom mensen van hun dier af willen zijn divers. En de ene plausibeler dan de andere, vindt Dierenbescherming. Uiteraard zijn er ook mensen met een goede reden om afstand van hun dier te doen.
Vaak is het voor mensen zelfs een heel moeilijke beslissing om een dier in het asiel achter te laten, erkent de directeur van het Rotterdamse opvangcentrum. Hij wijst richting een gezin dat net afstand van zijn hond heeft gedaan. De kinderen, die afscheid van hun speelkameraadje hebben genomen, lopen met betraande gezichten naar buiten.
De reden kan begrijpelijk zijn, het blijft moeilijk te vatten dat mensen afstand van een huisdier doen. Vooral honden en katten nemen immers een steeds belangrijker plaats in Nederlandse gezinnen in. Worden soms zelfs bijna als kinderen beschouwd. Sterfgevallen van trouwe viervoeters betekenen bijna zonder uitzondering diepe rouw.
Enfin. De periode dat ik in een kennel werkte als beheerder, kwamen er tal van mensen hun aangeschafte pup terugbrengen met de meest stompzinnige excuses. Zoals ik krijg hem niet zindelijk, hij bijt alles kapot, soms ondervoed en onder de vlooien en ga zo maar door. Dit zei me meer over de eigenaar dan over de hond zelf en zo lopen er zat rond geloof me. Sommige redenen zij inderdaad begrijpelijk, maar ontzettend veel redenen waarom een dier naar een asiel gebracht zijn gewoon schandalig
- Shibby
- Zeer actief
Dat is inderdaad walgelijk. :N:Abby schreef: Dat is inderdaad waar. Het ging mij eigenlijk ook om het feit dat ze makkelijk afgedankt worden, op MP of naar een asiel gebracht. Want dan nog komen er vaak mensen die een 'zwerfhond' komen brengen, terwijl de hond niet met een medewerker mee wil, maar wel met de 'vinder'. In zulke gevallen waarbij de zogenaamde vinder eigenlijk de eigenaar is, vind ik het helemaal achterbaks dat ze zich o zo nobel voordoen, terwijl ze eigenlijk gewoon van de hond af willen.
Ik heb er ook niks tegen dat iemand zelf zijn hond wil herplaatsten via bijvoorbeeld Marktplaats. Shibby is ook via Marktplaats bij mij gekomen.Nu wil ik er wel bij zeggen dat ik ergens mensen ook wel snap die de hond niet naar een asiel brengen en er voor kiezen om em zelf te herplaatsen (hetzij via een herplaatsings-site, hetzij via MP). Ik vind het niet netjes om er grote geldbedragen voor te vragen, maar ik zou zelf ook liever mijn hond Zelf herplaatsen. Als je dat zelf regelt, kun je van tevoren op bezoek gaan bij de nieuwe eigenaren, zodat je ziet waar de hond terechtkomt, je kunt ze 'screenen' op voorwaarden die je zelf stelt, en als de hond geplaatst is, kun je (in overleg, als beide partijen dat willen) contact houden en eventueel de hond nog eens bezoeken, of in ieder geval foto's krijgen van de nieuwe eigenaren.
Dat heb je in een asiel niet. Daar mogen ze niet zomaar de adresgegevens van een nieuwe eigenaar doorgeven, en bovendien heb je dan ook sneller de kans dat de nieuwe eigenaar geen contact wil houden.

Toch zie ik zelf liever dat juist die idioten die hun hond om één of ander rotsmoesje de deur uit doen, hun hond naar het asiel brengen zodat de hond niet langer ongewenst op een plek is en er in ieder geval nog met een beetje kennis naar een nieuwe baas wordt gezocht.
Maar ja, wie ben ik? Het is veel makkelijker om dat beest op marktplaats te zetten en dat diezelfde avond een andere idioot dat beest op komt halen en er vervolgens tig nestjes mee maakt, want met een beetje geluk krijg je nog wat geld voor dat beest ook.

- Shibby
- Zeer actief
Zijn we het daar in ieder geval over eens.sundancekid schreef:@shibby ik veroordeel alleen die mensen die hun dieren voor de verkeerde redenen wegdoen of dat nu via MP gaat of via een asiel zal me een worst wezen

Ik zag dat in je eerste bericht namelijk niet echt terug.

Volgens mij ontken ik nergens dat dieren te makkelijk worden aan en afgeschaft en geeft het artikeltje juist aan dat mensen om diverse reden hun hond wegdoen zowel goede als slechtsundancekid schreef:ik zie dat je alleen de goede redenen hebt gekopieërd om een hond of ander huisdier weg te doen. Feit is dat het aantal asieldieren dat per jaar binnenkomt, gemiddeld met 10% stijgt, allemaal met een goede reden? yeah right.
Enfin. De periode dat ik in een kennel werkte als beheerder, kwamen er tal van mensen hun aangeschafte pup terugbrengen met de meest stompzinnige excuses. Zoals ik krijg hem niet zindelijk, hij bijt alles kapot, soms ondervoed en onder de vlooien en ga zo maar door. Dit zei me meer over de eigenaar dan over de hond zelf en zo lopen er zat rond geloof me. Sommige redenen zij inderdaad begrijpelijk, maar ontzettend veel redenen waarom een dier naar een asiel gebracht zijn gewoon schandaligen @shibby ik veroordeel alleen die mensen die hun dieren voor de verkeerde redenen wegdoen of dat nu via MP gaat of via een asiel zal me een worst wezen

Tevens vind ik dat als je het niet naar je zin hebt samen met de hond je beter een plaatsje kunt vinden waar de hond wel gewenst is en met liefde wordt opgevoed.
Ik veroordeel dus geen mensen die afstand doen van hun dier,al vind ik sommige reden zelf ook onbegrijpelijk.maar veroordeel ik de manier waarop ze dat doen als daarin geen enkele rekening wordt gehouden met het dier en hoe hij/zij nu terecht komt.
Als je om wat voor reden dan ook je dier weg doet kun je in ieder geval het fatsoen hebben te zorgen dat het beestje op zijn plaats terecht komt en een baasje proberen te zoeken waar hij gewenst en geliefd zal zijn ipv hem te dumpen en met dat gegeven vind ik een asiel in sommige gevallen een betere oplossing dan andere

- tina12345
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen
Feit is wel gewoon dat heel veel mensen een hond (of ander huisdier) nemen zonder er goed over na te denken ...
Nemen een hond omdat ie er leuk uitziet ,terwijl hij misschien wel helemaal niet bij het gezin past (sportief of juist niet, groot of klein,pup of volwassen,'verkeerde'ras....enz)
En uiteindelijk doet ze hem/haar dan weg omdat ie zo druk is of te lui, ze geen tijd genoeg hebben,of ze vinden dat ie te veel verhaart,ze niet meer op vakantie kunnen, te lomp is, te duur, niemand `m meer uit wil laten, enz enz. Dat zijn dingen die je van tevoren kunt bedenken, maar nee ...voor zulke mensen zijn honden maar een speeltje wat je weer weg doet als je er geen zin meer in hebt.
Een hond (of ander huisdier) neem je voor het leven. In gezondheid in en in ziekte , rijkdom of armoede, goede tijden en slecht tijden ,tot de dood je scheid.
Tuurlijk zijn er wel bepaalde omstandigheden waardoor zo`n baasje er niks aankan doen...
Is op zich al vreselijk, en dan is het fijn dat er asiels zijn, maar de meeste honden belanden er echt wel omdat het baasje er geen zin meer in heeft .....onder het mom van alergieen en echtscheidingen en kinderen waar hij naar gehapt zou hebben....jaja
Nemen een hond omdat ie er leuk uitziet ,terwijl hij misschien wel helemaal niet bij het gezin past (sportief of juist niet, groot of klein,pup of volwassen,'verkeerde'ras....enz)
En uiteindelijk doet ze hem/haar dan weg omdat ie zo druk is of te lui, ze geen tijd genoeg hebben,of ze vinden dat ie te veel verhaart,ze niet meer op vakantie kunnen, te lomp is, te duur, niemand `m meer uit wil laten, enz enz. Dat zijn dingen die je van tevoren kunt bedenken, maar nee ...voor zulke mensen zijn honden maar een speeltje wat je weer weg doet als je er geen zin meer in hebt.
Een hond (of ander huisdier) neem je voor het leven. In gezondheid in en in ziekte , rijkdom of armoede, goede tijden en slecht tijden ,tot de dood je scheid.
Tuurlijk zijn er wel bepaalde omstandigheden waardoor zo`n baasje er niks aankan doen...
Is op zich al vreselijk, en dan is het fijn dat er asiels zijn, maar de meeste honden belanden er echt wel omdat het baasje er geen zin meer in heeft .....onder het mom van alergieen en echtscheidingen en kinderen waar hij naar gehapt zou hebben....jaja
Wij hebben vandaag onze vijfde Golden opgehaald, een senior van 10 uit een asiel in Belgie. Dat asiel was schoon, ruim, met een zeer bevlogen vrouw, die alle honden en juist de ouwetjes, een goed thuis gunt. Bij haar zitten veel senioren, omdat die meestal een suitje krijgen gezien de leeftijd.
Onze nieuwste aanwinst is een aanhankelijke, goed gesocialiseerde reu uit een gezin met 8 kinderen waarvan de jongste allergisch bleek. Hij is meteen goede maatjes met onze pup en ondanks een beetje staar, wat stijfheid in de pootjes en een dringende behoefte aan een trimbeurt, kan deze kwieke kerel nog jaren mee.
In datzelfde asiel is gisteren een goldenreu van ruim 11 jaar binnengebracht. Zwaar overvoerd, nagels zo lang dat hij erover lijkt te struikelen en zijn vacht heeft nog nooit een borstel of schaar gezien. Deze senior is "gewend" om 13 uur per dag alleen te zijn en de baasjes hebben afstand van hem gedaan omdat ze voor 6 weken op vakantie naar Engeland gingen.
In beide gevallen is het goed dat ze in dat asiel terecht zijn gekomen. Feit is ook dat er twee verschillende redenen zijn om afstand van ze te nemen. Gevoelsmatig verwerp ik de tweede uitplaatsing, dat wil zeggen, de manier waarop. Maar misschien krijgt deze oude man nog een heel warmplekje en dat had hij, na 11 jaar, bij zijn eigen baasjes dus niet meer....
Onze nieuwste aanwinst is een aanhankelijke, goed gesocialiseerde reu uit een gezin met 8 kinderen waarvan de jongste allergisch bleek. Hij is meteen goede maatjes met onze pup en ondanks een beetje staar, wat stijfheid in de pootjes en een dringende behoefte aan een trimbeurt, kan deze kwieke kerel nog jaren mee.
In datzelfde asiel is gisteren een goldenreu van ruim 11 jaar binnengebracht. Zwaar overvoerd, nagels zo lang dat hij erover lijkt te struikelen en zijn vacht heeft nog nooit een borstel of schaar gezien. Deze senior is "gewend" om 13 uur per dag alleen te zijn en de baasjes hebben afstand van hem gedaan omdat ze voor 6 weken op vakantie naar Engeland gingen.
In beide gevallen is het goed dat ze in dat asiel terecht zijn gekomen. Feit is ook dat er twee verschillende redenen zijn om afstand van ze te nemen. Gevoelsmatig verwerp ik de tweede uitplaatsing, dat wil zeggen, de manier waarop. Maar misschien krijgt deze oude man nog een heel warmplekje en dat had hij, na 11 jaar, bij zijn eigen baasjes dus niet meer....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Myr schreef:Wij hebben vandaag onze vijfde Golden opgehaald, een senior van 10 uit een asiel in Belgie. Dat asiel was schoon, ruim, met een zeer bevlogen vrouw, die alle honden en juist de ouwetjes, een goed thuis gunt. Bij haar zitten veel senioren, omdat die meestal een suitje krijgen gezien de leeftijd.
Bij de tweede uitplaatsing kan ik enkel de conclusie maken dat de hond niet direct een warm nest had.
Na een wasbeurt,manicure en aandacht is hij waarschijnlijk blij dat hij bij die dame terechtkwam.
Als zo'n honden dan bij mensen zoals jullie terecht komen,zal het paradijs wel bij jullie warm nestje zijn