Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op reis gaan, honden thuis, geen oppas, hoe oplossen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Deze zomer gaan we op reis en honden mogen mee, maar van de winter willen we graag met de vlieger gaan, alleen, wat met de honden, naar een kennel wil ik ze niet aandoen, vroeger paste mijn ouders erop, maar ze zijn te oud nu om 2 grote honden aan te kunnen

zelf dacht ik mensen te zoeken die hier willen komen wonen en honden verzorgen en wandelen, mits betaling, maar hoe weet men dat mensen die bv op een advertentie reageren te vertrouwen zijn, dat ze de honden niet stiekem verkopen of in de steek laten, pijn doen, nooit ermee gaan wandelen enz.

Sonja
m-aan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door m-aan »

Ik was vroeger ook zo... aaaa, een kennel das zielig....
Maar dat is totaal niet waar!
Als wij weggaan, breng ik ze altijd naar het pension en ze komen er altijd gezond en vrolijk weer uit. Werkelijk waar, altijd!
Ik weet niet hoe het tegenwoordig in het Antwerpse gaat (ben zelf Antwerpse, maar geëmigreerd naar NL, welgeteld 15 km over de grens, whahaha), maar die van mij gaan naar Tholen, das een kleine 20 min. van Bergen op Zoom en met die nieuwe weg ben je, denk ik, niet echt veel tijd kwijt. Ik heb er alleen maar goeie ervaringen mee (ik loop daar ook cursus en zo).

Maan
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tholen is idd een goed pension waar de honden het goed hebben! Er zitten trouwens wel meerdere goede pensions in de buurt. Ook www.honderdak.nl kan ik erg aanraden van de winter. Daar loop ik stage en ben daar ook vrijwiligster. We hebben geen verwarmde kennels, maar wel 4 grote weiden, aandacht en lekkere schone hokken. Je moet hier in de buurt alleen wel erg op tijd reserveren, want we zitten vaak in februari al vol voor de drukste zomermaanden (en dan begin februari al). Dit is niet alleen bij ons, maar ook in tholen en verdere omgeving :ok:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn honden gaan niet naar een pension.. ik probeer mensen tezoeken die op mijn honden in huis oppassen...en als die er niet zijn dan geen vakantie voor ons zonder de honden.
Mijn ouders passen ook vaak op maar nu we 3 honden hebben vinden ze dat teveel... en daar hebben ze helemaal gelijk in.

Jacqueline
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Als je goed zoekt zijn er best goede hondenpensions te vinden waar je met een gerust hart je hond kunt achterlaten wanneer je op vakantie ben.
Zo ben ik zeer tevreden van het hondenpension Bentofor in Haasdonk.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

andere mensen in je huis,dan denk ik dat je ook niet gerust van je vakantie zal genieten. :mrgreen:
voor de honden is het natuurlijk hun bekende omgeving en wat rustiger dan een pension.
Maar als je hier positieve reacties al leest van de pensions,dat geeft ook al veel.

Bij ons gaat de hond steeds mee,dat was de afspraak.Maar dat was jouw vraag niet zeker :smile:
schelsey
Zeer actief

Echt, een pension nooit mee, dan liever geen reis, niet omdat er geen goede bestaan hoor, maar schelsey sterft in een pension, die is zo aanhankelijk en bang om me uit oog te verliezen dat ik haar dit echt niet wil aandoen, zo achterlaten bij vreemde mensen, vreemde omgeving, blaffende honden rond haar, mijn terveurse herders heb ik vroeger 2 keer naar een pension gebracht en elke keer kwamen ze er vol stress, bijtwonden die ze van de stress elkaar hebben toegebracht, mager door niet te willen eten en zo van die dingen, daarom wil ik dit niet.

Wel iemand die daarvoor paar keer naar hier komt, met de honden gaat wandelen en hen leert kennen en als we vertrekken hier komt wonen of paar uur per dag hier komt zitten en ze verzorgt zoals ik het doe, mijn bedoeling is om 15 euro per dag te geven, als we 10 dagen weg zijn is dat toch al direct 150 euro dat ze kunnen bijverdienen en hier gratis wonen, zelf eigen hondje zouden ze ogen meenemen.
gotcha
Zeer actief

schelsey schreef:Echt, een pension nooit mee, dan liever geen reis, niet omdat er geen goede bestaan hoor, maar schelsey sterft in een pension, die is zo aanhankelijk en bang om me uit oog te verliezen dat ik haar dit echt niet wil aandoen, zo achterlaten bij vreemde mensen, vreemde omgeving, blaffende honden rond haar, mijn terveurse herders heb ik vroeger 2 keer naar een pension gebracht en elke keer kwamen ze er vol stress, bijtwonden die ze van de stress elkaar hebben toegebracht, mager door niet te willen eten en zo van die dingen, daarom wil ik dit niet.

Wel iemand die daarvoor paar keer naar hier komt, met de honden gaat wandelen en hen leert kennen en als we vertrekken hier komt wonen of paar uur per dag hier komt zitten en ze verzorgt zoals ik het doe, mijn bedoeling is om 15 euro per dag te geven, als we 10 dagen weg zijn is dat toch al direct 150 euro dat ze kunnen bijverdienen en hier gratis wonen, zelf eigen hondje zouden ze ogen meenemen.
Heb je geen leuke buren of mensen in de straat.Misschien kan je daar eens rondvragen.En dat zijn dan wel bekende :ok:
gotcha
Zeer actief

Je kan ook bij t'stadsbeest (antwerpen)eens horen.Die hebben een oppasdienst voor als je ziek bent,misschien ook voor vakantie.Denk maar aan iets :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

je hebt een organisatie die regelen, dat mensen op je huis en mèt huisdieren willen oppassen.

Ik weet niet hoe ze heten, maar je kan op internet kijken.

Het zijn meestal echtparen, die dat doen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik doe ze liever in pension, ik moet er niet aan denken dat er wat gebeurt of de honden weg lopen of wat dan ook als ze met vreemde lopen. Die kennen het hele karakter niet van mijn honden en dan heb ik ze liever ergens waar die kans klein is. Dit ook naar aanleiding van heel wat honden die wij gevonden binnen krijgen en waar andere mensen dan de eigenaar dan op paste.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Op reis gaan, honden thuis, geen oppas, hoe oplossen

Ongelezen bericht door Ragyo »

schelsey schreef:Deze zomer gaan we op reis en honden mogen mee, maar van de winter willen we graag met de vlieger gaan, alleen, wat met de honden, naar een kennel wil ik ze niet aandoen, vroeger paste mijn ouders erop, maar ze zijn te oud nu om 2 grote honden aan te kunnen

zelf dacht ik mensen te zoeken die hier willen komen wonen en honden verzorgen en wandelen, mits betaling, maar hoe weet men dat mensen die bv op een advertentie reageren te vertrouwen zijn, dat ze de honden niet stiekem verkopen of in de steek laten, pijn doen, nooit ermee gaan wandelen enz.

Sonja
je kan kijken of je via kennissen of vrienden mensen kan vinden.. je kan ze vragen om een kopie van hun paspoort, een borgsom oid.. een contractje opstellen over wat ze mogen gebruiken en wat te doen bij evt schade, net als wanneer je je huis onderverhuurt.
er zijn ook wel mensen die dit willen doen zonder betaling als een soort vakantie, mensen die geen geld hebben om weg te gaan en er toch even tussenuit willen. betaling lokt misschien juist mensen met verkeerde bedoelingen. ligt er ook aan waar je de advertentie zet, op omslag bijv heb je een heel ander (meer eco) publiek als op marktplaats.
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Wij gaan alleen maar naar bestemmingen waar onze honden welkom zijn.
Moeten we onverhoopt toch een paar dagen weg zonder honden, komt 1 van de kinderen wel effe logeren om de dieren te verzorgen gedurende die periode. :wink:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij gaan ook alleen op vakantie als ze mee kunnen óf ik iemand heb die op ze wil passen, die ik ook goed ken. Anders blijven we gewoon lekker thuis.
Daisy zou ik never nooit een pension aan willen doen. Spike zou het nog wel redden denk ik.
Of ik het red is ook nog de vraag???? :mrgreen:

Al zullen er vást en zeker héle goede pensions zijn hoor! Succes met zoeken.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik zou ze liever in pension doen bij mensen die weten hoe ze met honden om moeten gaan , dan vreemde mensen in mijn huis op mijn beesies laten passsen ! Ik zou geen moment rust hebben dan ! Mijn ervaring is verder dat de meeste honden het in pension prima naar hun zin hebben en zich snel aanpassen. De baasjes hebben er aanzienlijk meer moeite mee ! :mrgreen: Zefs de honden waarvan mensen zeggen dat ze echt niet in pension kunnen aarden doen het echt prima !!
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Valt toch niet op te lossen :denken: jullie hebben geen oppas, willen geen pension, ja dan houd t op, alleen door dan niet op reis te gaan heb je je oplossing..... :19: :wink:
schelsey
Zeer actief

Als ik niets vind blijf ik gewoon thuis zo erg is da ni, ben al 3 jaar voor de honden thuisgebleven, nu gaan we naar denemarken en gaan ze mee, liefts zou ik altijd ze mee willen nemen, maar men man had al paar keer laten horen dat hij toch graag nog eens naar tenerife wil, daar kunnen ze helaas niet mee hee, als er mensen zouden komen oppassen mogen de honden zeker niet los, liefst zou ik iemand uit deze buurt willen die ik al beetje ken, mischien moet ik maar eens gaan rondvragen, het zijn geen moeilijke honden, maar hebben toch zo'n hun gebruiksaanwijzing zoals bijna elke hond een een echte leek zal problemen hebben om met hen te wandelen, bv als ze een poes zien of een andere hond, als je dan niet op tijd zegt dat ze rustig moeten blijven lig je op de grond, daarom dat men ouders dit niet meer kunne, ze hebben geen kracht genoeg meer, men zus is te onbetrouwbaar, die volg mijn instrukties niet op, dat weet ik zo al
gotcha
Zeer actief

schelsey schreef:Als ik niets vind blijf ik gewoon thuis zo erg is da ni, ben al 3 jaar voor de honden thuisgebleven, nu gaan we naar denemarken en gaan ze mee, liefts zou ik altijd ze mee willen nemen, maar men man had al paar keer laten horen dat hij toch graag nog eens naar tenerife wil, daar kunnen ze helaas niet mee hee, als er mensen zouden komen oppassen mogen de honden zeker niet los, liefst zou ik iemand uit deze buurt willen die ik al beetje ken, mischien moet ik maar eens gaan rondvragen, het zijn geen moeilijke honden, maar hebben toch zo'n hun gebruiksaanwijzing zoals bijna elke hond een een echte leek zal problemen hebben om met hen te wandelen, bv als ze een poes zien of een andere hond, als je dan niet op tijd zegt dat ze rustig moeten blijven lig je op de grond, daarom dat men ouders dit niet meer kunne, ze hebben geen kracht genoeg meer, men zus is te onbetrouwbaar, die volg mijn instrukties niet op, dat weet ik zo al

Misschien moet ik maar eens rondvragen?Gewoon eens doen,het valt misschien nog goed mee
.
Je hebt natuurlijk totaal geen controle of ze jouw handleidingboekje alsnog opvolgen als je op reis bent.

Kan je man niet met je zus op reis,kan jij op jouw hondjes passen :smile:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik ga niet eens meer op vakantie zonder mijn hondjes... kan daar echt niet van genieten, dat heeft denk ik ook heel veel te maken met hun leeftijd.
Ik heb ze wel eens in pension gehad hoor, bij de hondenschool waar we trainden, konden ze in een afgesloten deel los lopen en ze waren daar echt helemaal top! Mijn honden waren toen ook al bekend met de eigenaren van het pension dus dat scheelde ook wel denk ik.
Dat zou ik liever doen dan een oppas regelen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”