yep, misschien hebben ze al een keer contact gehad met zo'n knietje en daardoor laten ze het dan vaak wel, dit bedoel ik ook eigenlijk met een knietje... 9 van de 10 x laten ze het dan wel.Zoek stok! schreef:Als je je knie optrekt als je ziet dat de hond gaat opspringen, werkt dat ook prima. Dan is er dus helemaal geen contact tussen je knie en de hond. Ik doe dat regelmatig bij opspringende honden in de buurt als ik m'n broek de volgende dag ook nog aan wil
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel eng als een hond op je afkomt
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
jaaaaaa ik loop de hele dag met emmers water om mn nek...Pak-de-bal schreef:maar waarom moet er dan geweld aan te pas, komen , kan het niet met een commando gewoon, of water over hun kop gooien?malinois schreef:als ze LEO zijn krijgen ze een knietje... dat staat er toch... en er staat nergens 'steeds'Pak-de-bal schreef:ja, hùn pijngrens gaat steeds maar weer omhoogmalinois schreef: mijn honden krijgen hier regelmatig een knietje als ze LEO zijn... nog nooit enige pijnreactie bemerkt hoor... het ligt er natuurlijk wel aan hoe en waar je hem geeft.![]()
honden kunnen daar goed tegen oplaatst.
raar idee, waarom geef je ze nou steeds een knietje, is dat ergens voor nodig , dan?![]()
ook mijn honden kennen pijn hoor, zijn net als iedere andere hond...maar ik ken mijn honden goed genoeg om te weten hoe ik het moet doen om ze niet pijn te doen maar het wel onaangenaam te maken...
ik heb geen zin in opdringerigheid, ook niet van mijn eigen honden...

en ik heb meer dan 1 hond weet je nog... dus moet ik ze een voor een eerst gaan noemen dan ben ik te laat denk ik of denk je niet? Dit werkt en is veel effectiever

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Het springt ook niet fijn op als ik m'n knie ver naar voren steek, ik denk dat dat ook een reden is dat ze het laten. Echt volhardende types nagelaten natuurlijkmalinois schreef:yep, misschien hebben ze al een keer contact gehad met zo'n knietje en daardoor laten ze het dan vaak wel, dit bedoel ik ook eigenlijk met een knietje... 9 van de 10 x laten ze het dan wel.Zoek stok! schreef:Als je je knie optrekt als je ziet dat de hond gaat opspringen, werkt dat ook prima. Dan is er dus helemaal geen contact tussen je knie en de hond. Ik doe dat regelmatig bij opspringende honden in de buurt als ik m'n broek de volgende dag ook nog aan wil

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik loop de hele dag zo, binnen en buitenPak-de-bal schreef: maar waarom moet er dan geweld aan te pas, komen , kan het niet met een commando gewoon, of water over hun kop gooien?
En als er een vervelende hond aankomt dan zet ik dat teiltje neer, kies zorgvuldig een flesje, schroef het dopje los en laat een straaltje water over de kop van de opspringende hond lopen.
Dát zal hem leren!

- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
Ik heb een berner die overdreven waaks is, en als het hek hier open staat, kan ie op het parkeerterrein achter huis, als ie de kolder in de kop heeft, gaat ie ook blaffen en op mensen af, niet bijten gelukkig, maar ik vind dit ook niet leuk. De berner is overigens een herplaatser die niks gewend was. Het word wel beter naarmate de tijd vordert

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Erika, ik weet niet hoe JIJ in elkaar steekt, maar zulke opmerkingen horen niet thuis op een forum en zijn kwetsend.Erica schreef:Dat is gewoon een hele slimme berner senner, die had meteen door hoe jij in elkaar steekt. Tof hoor. Want vaak worden ze dommer afgedaan dan dat ze daadwerkelijk zijn![]()
Cool!
Indien je geen zinnige reactie kan posten, reageer dan aub niet!!!
Hier kan ik me helemaal in vinden. Dat stomme gezeik van sommigen om zo maar te proberen op te vallen bij de massa slaat echt nergens op en dit van Erica is zoiets!!!!sundancekid schreef:Erika, ik weet niet hoe JIJ in elkaar steekt, maar zulke opmerkingen horen niet thuis op een forum en zijn kwetsend.Erica schreef:Dat is gewoon een hele slimme berner senner, die had meteen door hoe jij in elkaar steekt. Tof hoor. Want vaak worden ze dommer afgedaan dan dat ze daadwerkelijk zijn![]()
Cool!
Indien je geen zinnige reactie kan posten, reageer dan aub niet!!!
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik geef ook rustig een knietje als een hond me te opdringerig wordt of express tegen me aan komt beuken ofzo.malinois schreef:als ze LEO zijn krijgen ze een knietje... dat staat er toch... en er staat nergens 'steeds'Pak-de-bal schreef:ja, hùn pijngrens gaat steeds maar weer omhoogmalinois schreef:mijn honden krijgen hier regelmatig een knietje als ze LEO zijn... nog nooit enige pijnreactie bemerkt hoor... het ligt er natuurlijk wel aan hoe en waar je hem geeft.Anna*Poncho schreef:Ik zou me gewoon een kwartslag draaien. Ik doe ook liever geen honden pijn en in mijn opinie is er altijd wel een pijnloos alternatief![]()
honden kunnen daar goed tegen oplaatst.
raar idee, waarom geef je ze nou steeds een knietje, is dat ergens voor nodig , dan?![]()
ook mijn honden kennen pijn hoor, zijn net als iedere andere hond...maar ik ken mijn honden goed genoeg om te weten hoe ik het moet doen om ze niet pijn te doen maar het wel onaangenaam te maken...
ik heb geen zin in opdringerigheid, ook niet van mijn eigen honden...
Maar vaak zie je het wel aankomen of een hond wil gaan springen of niet, meestal vang ik zo'n hond gewoon op en zorg dat ie met alle poten op de grond blijft.
Chello heeft er nog weleens een handje van om het liefst dwars door me heen te willen gaan omdat hij geen tel geduld heeft met naar buiten gaan. Dan kan die ook een knie krijgen met een ' En nu HEEL snel terug!!'
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
- Erelid
Dat doet Orson ook opdringerige honden moeten opzouten.nance schreef:Deed Bauke dan helemaal niks?
Bij mij komt geen vreemde hond in de buurt, Ollie laat ze niet in mijn buurt. Behalve pups die mogen wel gedag zeggen, maar grote lompe honden komen niet eens in mijn buurt.
Wel is mijn dochter ooit achterna gezeten door een kuvasv in een park terwijl ze daar wat haastig liep te zoeken naar mij.
Ze heeft gedaan wat ik haar geleerd had niet weghollen ,armen naar beneden langs je lichaam en omhoog kijken.
Dat heeft toen gewerkt maar ze vond het ,ondanks dat ze totaal niet bang voor honden is een angstige ervaring en bij een echt ongeleid projectiel heeft dat ook niet het gewenste effect natuurlijk die duikt toch wel bovenop je

dat is alleen bij een reu, die hij ook niet zo mag , als die komt snuffelen bij mij,nance schreef:Deed Bauke dan helemaal niks?
Bij mij komt geen vreemde hond in de buurt, Ollie laat ze niet in mijn buurt. Behalve pups die mogen wel gedag zeggen, maar grote lompe honden komen niet eens in mijn buurt.
dan komt hij er tussen staan, maar bij de rest niet, dat laat hij toe.
want hij vindt dan de honden ook leuk.
Em trouwens, in dit geval was Bauke zelf ergens anders aan het snuffelen, want immers die hond nam een ren naar mij toe
Bauke zou toch te laat geweest zijn.
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
Ja, maar hij kan heel raar over komen, dan springt ie op je af en gaat brommen en blaffen, kan me voorstellen dat mensen daar niet van gediend zijn, dus ik keur dit gedrag afPak-de-bal schreef:maar het zijn toch waak-erf-honden?Myra schreef:Ik heb een berner die overdreven waaks is, en als het hek hier open staat, kan ie op het parkeerterrein achter huis, als ie de kolder in de kop heeft, gaat ie ook blaffen en op mensen af,![]()
Hij doet gewoon zijn werk

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram deed ook niks toen ik gebeukt werd door die twee honden. Hij kwam even checken of het teven waren (niet) en hobbelde toen weer doornance schreef:Deed Bauke dan helemaal niks?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als ik een andere hond wil aaien doe ik dat ook maar hier ging het toch om opdringerige honden die zelfs,al dan niet, hapte of je omverbeukteNanna schreef:Ja, dat heb ik ook. Als ik een andere hond wil aaien dan doe ik dat, dat hoeft mijn meute niet voor me te beslissen.Zoek stok! schreef: Bram deed ook niks toen ik gebeukt werd door die twee honden. Hij kwam even checken of het teven waren (niet) en hobbelde toen weer door![]()
Ik vind het juist wel fijn dat ik gewoon een andere hond kan begroeten zonder dat die Bram in z'n nek heeft.

In zo'n geval brult Orson ze wel weg en dat vind ik prima

Ik deed eerder ook mijn knie naar voren maar ben toch wel gaan twijfelen nu ik op een ander forum las dat iemand haar hond per ongeluk een gescheurde milt (was het geloof ik) bezorgde met een , volgens haar, zachte hollewipper.malinois schreef:mijn honden krijgen hier regelmatig een knietje als ze LEO zijn... nog nooit enige pijnreactie bemerkt hoor... het ligt er natuurlijk wel aan hoe en waar je hem geeft.Anna*Poncho schreef:Ik zou me gewoon een kwartslag draaien. Ik doe ook liever geen honden pijn en in mijn opinie is er altijd wel een pijnloos alternatief
-
- Zeer actief
Georgette doet het ook, overigens alleen op eigen terrein.Roelfien schreef:Hm, bizar, mijn hond doet dat ook, maar alleen bij mensen die hij echt heeeeel graag mag. Lekker naar je handen happen om te tonen dat je echt heel leuk bent.![]()
En dan is er eigenlijk niks leukers als je dan met je handen boven je hoofd gaat staan flapperen.![]()
Maar goed, ik kan me voorstellen dat een hond een beetje eng is als ie dat bij een vreemde doet.
Dat is mevrouw pretletter, en is zich niet bewust van haar gewicht/kracht en er vreselijk eng en groot uitzien.
ze is pas een jaar, ik vind het wel een beetje bij jonge honden horen, en bij enthousiaste honden. (zoals marouck van inge) Neemt niet weg dat het niet mag....
Ik ben gelukkig nog nooit op een agressieve manier benaderd door een hond, en mijn honden hebben dat ook nog nooit gedaan.
Ik wil niet dat andere mensen last hebben van mijn honden dus ik loop ook eigenlijk alleen maar daar en op op tijdstippen , waar ik alleen loop.
-
- Erelid
Hier net zo, als ik een hond wil aaien dan doe ik dat, daar heeft Ollie niks mee te maken. Maar er zal nooit een hond op mij inbeuken, dan staat Ollie daar en dan maakt het niks uit of het een reu of een teef is. Eerlijk gezegd kan ik het wel waarderen dat Ollie dat doet....tineke schreef:Als ik een andere hond wil aaien doe ik dat ook maar hier ging het toch om opdringerige honden die zelfs,al dan niet, hapte of je omverbeukteNanna schreef:Ja, dat heb ik ook. Als ik een andere hond wil aaien dan doe ik dat, dat hoeft mijn meute niet voor me te beslissen.Zoek stok! schreef: Bram deed ook niks toen ik gebeukt werd door die twee honden. Hij kwam even checken of het teven waren (niet) en hobbelde toen weer door![]()
Ik vind het juist wel fijn dat ik gewoon een andere hond kan begroeten zonder dat die Bram in z'n nek heeft.
.
In zo'n geval brult Orson ze wel weg en dat vind ik prima
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan