Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel eng als een hond op je afkomt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

wel eng als een hond op je afkomt

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Vanmiddag kwam een Berner Senner op mìj afrennen :eek:

En sprong op en beet even in mijn pols, niet echt door , maar dan tòch , ik vind dit totaal niet leuk :neenee:

En een paar keer zelfs, was misschien wel als spelen bedoelt,
maar laat die hond dat lekker met Bauke doen en niet met mij ! :neenee:
Vooral dat bijten kon ik niet echt waarderen.

hebben jullie dit wel eens gehad van een totaal vreemde hond?
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Nee, maar ik weet dan ook precies wat ik moet doen om dat te voorkomen. En ik heb ook niet de lichaamshouding die dat soort dingen bij een hond uitlokt.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nee heb dat eigenlijk met onbekende honden nooit... ik straal denk ook niet uit dat ze dat zomaar mogen of kunnen.

Jacqueline
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou dat ook niet echt op prijs stellen. Heb je dat ook tegen de eigenaar gezegd?
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: wel eng als een hond op je afkomt

Ongelezen bericht door blondie »

Pak-de-bal schreef:Vanmiddag kwam een Berner Senner op mìj afrennen :eek:

En sprong op en beet even in mijn pols, niet echt door , maar dan tòch , ik vind dit totaal niet leuk :neenee:

En een paar keer zelfs, was misschien wel als spelen bedoelt,
maar laat die hond dat lekker met Bauke doen en niet met mij ! :neenee:
Vooral dat bijten kon ik niet echt waarderen.

hebben jullie dit wel eens gehad van een totaal vreemde hond?
Nee... en met alle respect... jij wilt liever dat ze dit bij jouw Bauke doen?
Ik wil niet dat ze dit bij mij doen en mijn hond wil dit soort gedrag niet bij zichzelf in de buurt hebben... dus beiden vinden we dit soort gedrag niet leuk :mrgreen:
Gezien je andere topic over het feit dat alle honden maar op elkaar af moeten kunnen gaan en dat zonder snauwen over zich heen moeten laten komen.. anders zijn ze in jouw ogen vaak valse herders of aggressieve andere honden..
Hoe reageerde je..? als er een hond opspringt naar mij hoe leuk bedoelt ook zeg ik nee laag en druk ze terug laag, als ze gaan happen, krijgen ze een ben jij GEK! (ligt overigens ook aan de leeftijd van de hond in questie hoe mijn reactie is.. een pup zal milder toegesproken worden of handel je anders naar dan een volwassen hond die dit doet..)

Maar gezien dit gebeuren, snap je nu wat het is om wildrennende honden op je af te zien komen die je niet kent, en die dan ook eens gaan happen, al dan niet speels bedoeld.. sommige honden reageren daarop, net zoals sommige bazen trouwens :wink:
Laatst gewijzigd door blondie op 13 mar 2008 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

vervelend zeg, heb het nog nooit gehad. maar is niet normaal
Afbeelding
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Ik heb het ook nog nooit gehad. Maar ik zou zeker nog even tegen de eigenaar zeggen dat je dit niet op prijs stelt, en dat hij zijn hond onder controle moet houden. Want het lijkt me inderdaad niet prettig om mee te maken.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Gelukkig nooit last van gehad. :mrgreen:
Mijn vriend wel. Die is vroeger 2 x door een mechelaar gebeten en 1 x door een bouvier.
Maar raadt s van welk ras er in september een pup komt.....
Juist een Oud Duitse Herder. Hij is altijd al gek geweest op herders en hij heeft vroeger thuis ook een Mechelaar en een Mechelaar X Groenendaeler kruising gehad. Die kruising heb ik nog gekend. Was echt een scheetje. Die is overigens bijna 18 jaar geworden!!!
Ik ben ook hardstikke gek met herders. Ik vind ze helemaal het einde. :ok:
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Dat is gewoon een hele slimme berner senner, die had meteen door hoe jij in elkaar steekt. Tof hoor. Want vaak worden ze dommer afgedaan dan dat ze daadwerkelijk zijn :ok:

:smile: Cool! :smile:
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Erica schreef:Dat is gewoon een hele slimme berner senner, die had meteen door hoe jij in elkaar steekt. Tof hoor. Want vaak worden ze dommer afgedaan dan dat ze daadwerkelijk zijn :ok:

Wat een achterlijke opmerking.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee, nooit gehad, althans niet met vreemde honden.
Maar moet eerlijk bekennen dat mijn honden wél eens dat gedaan hebben :boos: , zonder happen overigens :wink: maar direct likkend bij die mensen. :oeps: :oeps: Zowel Nika als Marouck zijn weleens op iemand afgerend terwijl ze dat eigenlijk niet mochten. :evil:
Bij groepswandelingen waarschuw ik medewandelaars vantevoren, want Marouck doet het dan ook, die rent op iemand af en springt vlak voor die persoon omhoog. Ze bijt nooit, maar ik krijg het ook niet helemaal afgeleerd. Als ik vreemde mensen tegenkom roep ik haar dus bij me en lijn ik haar aan. :wink:

Overigens ben ik weleens gebeten (nou ja...bijten is een groot woord, ik kon me net op tijd terugtrekken dus werd alleen geschampt) maar dat was door een hond die de eigenaar gewoon aan de lijn had en met wie ik stond te praten. Deed ze anders nooit. :roll: En door een hond van een vroegere clubgenoot die domweg onbetrouwbaar was doordat hij als pup nooit gecorrigeerd werd voor dat gedrag. Hollandse Herder en een Mechelaar waren deze honden. Dat ik ze zelf nog durf te hebben....
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
m-aan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door m-aan »

Tsss Inge, jij hebt wel lef! :wink:

Maan
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben nog nooit aangevallen door een hond, wel eens een paar uur door een hond gegijzeld in een huis :mrgreen:
Het hoort misschien niet zo, maar ik vind het eerlijk gezegd wel leuk om door "vreemde" honden te worden bezocht.
Felix moeten we ook in de gaten houden want die heeft er ook een handje van, die denkt dat iedereen speciaal voor hem is gekomen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Tja honden voel nu eenmaal erg goed aan hoe mensen zijn :N:
Is mij nog nooit overkomen en ben toch al vanaf jongs af aan vollop met honden "bezig" en nee ben zelfs nog nooit door een o zo enge stafford gebeten :smile:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Inge schreef:
Bij groepswandelingen waarschuw ik medewandelaars vantevoren, want Marouck doet het dan ook, die rent op iemand af en springt vlak voor die persoon omhoog. Ze bijt nooit, maar ik krijg het ook niet helemaal afgeleerd. Als ik vreemde mensen tegenkom roep ik haar dus bij me en lijn ik haar aan.

Nou, hier dus ook eentje. Barca is nu 10 maanden en springt tegen iedereen op, wat ik maar niet afgeleerd krijg. Hij denkt nog steeds dat de buitenwereld een grote speeltuin is, speciaal voor hem...en voor hem alleen. We trainen al een paar maanden met hem, corriceren hem totdat we er hondsmoe van worden maar Bassie..die blijft lekker springen. Dus van een afstand waarschuw ik iedereen, trap met mijn voet op de riem zodat de lengte beperkt wordt tot staan en dan is het zo over. Maar het is en blijft nog even een problempje.

Bij Barca ligt het duidelijk aan zijn leeftijd. De ene dag is hij nog pup en de andere dag kan ik hem wel killen, doe het niet hoor! :pffff: De pupdagen nemen alras af en meneertje is dus heerlijk puberaal. Het valt mij op dat zelfs wildvreemde mensen het gewoon niet erg vinden. Van de keren dat het opspringen hem wel lukte was er een persoon die negatief reageerde. Het komische was dat dit nou net gebeurde in een klein losloopgebied en meneer zelf had geen hond bij zich. Ja, wat verwacht je dan? Loslopende puppen die niet springen op een veld waar honden vrij mogen bewegen? De meeste mensen denken bij het woordje pup, dat het beestje niet hoger is dan kuithoogte. Bij een Briard ligt dat toch even anders. Als ik nu zeg dat hij 'pas' 10 maandjes is staan ze mij met open mond aan te staren om vervolgens te vragen of ie nog groter wordt. :smile:

Als pup heeft hij twee pogingen ondernomen om toch te bijten. :boos: Beide pogingen waren op mij gericht en dat was niet zo slim van hem. Met een fikse beweging draaide ik hem op zijn rug, ging boven hem staan, hield zijn nek vast en met een donderende stem heb ik hem zeer duidelijk gemaakt dat dit beslist niet mag. :neenee: Nu heb ik het tegenovergestelde probleem. Hij bijt niemand meer: maar likt. Steek je hand uit en die is in no-time volledig schoongelikt. Zo snel kan ik niet zijn of hij lebbert mening handje schoon. :19:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

ik HEB HET OOK WELEENS GEHAD DAT ER EEN GROTE HOND OP MIJ AF KWAM RENNEN, SCHROK ME KAPOT MAAR DIE HOND STOPTE VLAK VOOR ME, HET WAS GEWOON EEN SCHAT VAN EEN HOND, MAAR JA DAT WEET JE NIET ALS DAT DE EERSTE KEER GEBEURD. (SORRY CAPS)

Later gebeurde het meer maar toen vond ik het eigenlijk wel leuk, maar goed ik wist inmiddels dat hij niks deed.

En op springende honden komen inderdaad meer voor, ik heb zelf een Groenedealer gehad die het deed toen hij jong was, gelukkig heeft hij het afgeleerd maar dat heeft lang geduurd.

PDB heb je tegen de eigenaar gezegd dat je er geen prijs op stelde ??? en deed hij de hond toen aan de riem of niet ???

Er is gelukkig niks gebeurd, ik denk dat die hond jou leuk vond en even wilde spelen
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Je gunt het dus Bauke wel dat tie besprongen word en gebeten?
Misschien straal je dan toch wat uit of het was een hond met mensenkennis :roll: :wink:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Waarom nou weer zo'n opmerking :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee, maar ik wil ook geen loslopende honden in de buurt als ik met mn hondjes loop... zonder honden heb ik het ook niet meegemaakt... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Sam doet het heel erg op eigen terrein bij bekenden. Hij is dan heel blij je weer te zien en springt en hapt in je jas. Niets doorbijten ofzo, maar niet echt lekker met een hond van tegen de 60 kg die nog groeit.
:N: als voorbijgangers hem aanhalen (ik lijn hem altijd aan bij mensen omdat hij nog niet goed luisterd en ze dus ook gaat begroeten op straat) als het mag dan moet ik ook altijd opletten op sjaals. Is hij in een jolige bui en de sjaal wapperd dan heeft meneer hem zo en gaat hij trekken. :N: Gelukkig niet hard, maar geeft wel rare taferelen soms dus waarschuw ik van te voren. Gaat trouwens wel steeds beter, maar het blijft gewoon een jonge hond/puber :mrgreen:
Pak-de-bal

alm@ schreef:Ik zou dat ook niet echt op prijs stellen. Heb je dat ook tegen de eigenaar gezegd?
Ik heb een soort "Hellup" geroepen , maar ze reageerde niet.

En mijn handen omhoog gehouden waardoor hij dus steeds omhoog sprong , en ik heb mijzelf afgewend , toen had hij het eindelijk door.

Ik denk dat ze niet zag dat hij echt op mijn polsen mikte , toen hij wegliep, zei ik wel tegen haar:
"nog jong zeker?" waarbij ze nog steeds geen antwoord gaf :19:

( maar ze stond al òp de heuvel, dus al een eind weg )
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Hier loopt er ook 1,als die op mij afkomt ben ik altijd bang dat ik val,dus ik probeer gauw op een bank te gaan zitten,of zoek houvast aan een boom :N: Het goede dier heeft geen kwade wil,maar ik schrik mij wezenloos.Hij rent ook rakelings langs je heen :eek:
Afbeelding
Pak-de-bal

Re: wel eng als een hond op je afkomt

blondie schreef:Maar gezien dit gebeuren, snap je nu wat het is om wildrennende honden op je af te zien komen die je niet kent, en die dan ook eens gaan happen, al dan niet speels bedoeld.. sommige honden reageren daarop, net zoals sommige bazen trouwens :wink:
ja zeker, ik weet nù hoe honden zich voelen, als ze zo ineens worden aangevallen , het is heel enge ervaring,
en je weet echt niet
wat de bedoeling is van die aanstormenede hond : spelen of happen, laag of hoog :N:
Pak-de-bal

Erica schreef:Dat is gewoon een hele slimme berner senner, die had meteen door hoe jij in elkaar steekt. Tof hoor. Want vaak worden ze dommer afgedaan dan dat ze daadwerkelijk zijn :ok:

:denken:
Pak-de-bal

omafia schreef:PDB heb je tegen de eigenaar gezegd dat je er geen prijs op stelde ??? en deed hij de hond toen aan de riem of niet ???

Er is gelukkig niks gebeurd, ik denk dat die hond jou leuk vond en even wilde spelen
nee, ze deed hem niet aan de lijn , maar hij lipe al weer naar haar toe, ze stond een eind verderop te wachten op hem,
het is een losloppgebied met heuvels, dus stond ze al op een heuvel.

Ik vind dat prima van andere honden, dat even komen begroeten,
maar dàn zonder opspringen en dat gericht bijten, graag.. :wink:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, bizar, mijn hond doet dat ook, maar alleen bij mensen die hij echt heeeeel graag mag. Lekker naar je handen happen om te tonen dat je echt heel leuk bent. :cheer:
En dan is er eigenlijk niks leukers als je dan met je handen boven je hoofd gaat staan flapperen. :mrgreen:
Maar goed, ik kan me voorstellen dat een hond een beetje eng is als ie dat bij een vreemde doet. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Waarschijnlijk straal ik ook wat uit want het is bij mij ook wel eens voorgekomen :19: Meestal Boxers, van die lekkere stuiter ballen die heel lomp tegen je aanspringen. Moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb, wel als ze je bijten maar is dat omdat ze speels zijn interesseert mij dat ook niet. En natuurlijk schrik je in de eerste instantie als zo'n gevaarte op je afkomt :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

als ik de hond niet ken dan vind ik het ook eng hoor. goed onthouden de volgende keer dat je niet je handen omhoog doet, dat lokt alleen maar meer springen uit. Dat afwenden wat je later deed, dat was wel goed.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Pak-de-bal schreef:
Ik heb een soort "Hellup" geroepen , maar ze reageerde niet.

En mijn handen omhoog gehouden waardoor hij dus steeds omhoog sprong , en ik heb mijzelf afgewend , toen had hij het eindelijk door.
riep ie ook: handen omhoog of ik schiet
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik ben laatst gevloerd door een sint bernard pup, nou ja pup, de hond was een maand of 10 dus hij had al een behoorlijk formaat :mrgreen:

Ik zag aan de lichaamshouding van de hond dat hij geen kwaad in zin had, maar ja, 70 kilo hond wat tegen me aan rent daar ben ik niet tegen opgewassen. Toen ik eenmaal gestrekt op de grond lag begon de sint bernard uitgebreid mijn gezicht te wassen en ik hoorde op de achtergrond zijn baasje roepen als een bezetene.

Niks gebeurd dus, maar de baas van de hond had het schaamrood op zijn kaken staan :mrgreen:
:pop:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”