Casey schreef:tineke schreef:
Nou een da die absoluut niet in overleg wil met een eigenaar zou ik zelf ook niet willen.
Overleg: tuurlijk. Maar uiteindelijk bepaalt de DA. Niet alleen omdat het soms om zijn eigen veiligheid gaat maar ook omdat hij ter zake kundig is. Ga jij daar niet van uit, ga dan geen DA lastig vallen maar behandel zelf je hond. Toch? Of zoek, zoals ik al eerder screef in dit topic, een DA waar je wel vertrouwen in hebt. Zo gemakkelijk. .
Dat vertrouwen gaat vaak is mijn ervaring hier van 2 kanten uit zeker als je al jaren bij dezelfde arts komt.
Mijn da heeft in ieder geval altijd op ons oordeel vertrouwt en zat keren een hond van ons behandeld zonder muilkorf maar gaat er ook direct mee accoord als ik aangeef een muilkorf om te willen doen bij deze behandeling.
Overigens lijkt het me dat een da ook gewoon verzekerd is net als een zelfstandig ondernemer hier in Nederland,neemt niet weg overigens dat hij zich niet in zijn handen hoeft te laten bijten maar hij kan ook op een andere manier zijn handen beschadigen.
O natuurlijk, verzekering betaalt dus het is geen probleem. Goh, wat is het leven simpel voor mensen zoals jij. Ignorance is bliss. .
Nou het lijkt me dat buiten zijn werk een da zich ook kan verwonden dus op zich vind ik een verzekering niet zo gek ,dat hebben veel zelfstandig ondernemers hier in Nederland is absoluut niet gek hoor.
Als hij zelfstandig werkt maakt het namelijk niets uit hoe hij zijn hand verwond door een beet of dat hij uitglijd op straat.
neemt niet weg natuurlijk dat hij nooit geen onnodige risico's moet gaan nemen.
Overigens een da die mij verplicht tot een roesje zou ik ook niet willen
Ah, in het begin van het berichtje had je het nog over overleg. Nu bepaal je dus gewoon wat de DA moet doen. Is prima hoor, maar het lijkt me ook niet meer dan terecht dat een goede DA (die niet voor jan lul gestudeerd heeft) besluit liever andere patienten te behandelen. .
.
Nou volgens mij heb ik het over overleg en heb jij het over dat een da uitsluitend alleen bepaald hoe er behandeld gaat worden.
Dat zal misschien bij jou daar wel zo gaan maar hier wordt er vaak gewoon gesproken over wat er gaat gebeuren.
Uiteraard heeft een da meer kennis van zaken maar als die een advies geeft wat jij niet wilt opvolgen ,castratie of entingen ,ben je daar nog altijd vrij in hoor.
en al helemaal geen 1 die niet weet hoe de namen van de medicijnen geschreven worden

Ach gut.... het is je opgevallen dat ik weleens een Z neerzet waat een C hoort te staan, of een Y in plaats van een I, of een A in plaats van een E? Je bent waarschijnlijk te druk in je eigen leefwereldje, anders was het je wellicht opgevallen dat ik in Mexico studeer, niet in Nederland. In het Spaans (ja, dat is de taal in Mexico, niet Mexicaans!) wordt de werkzame stof vaak net iets anders geschreven. Ik probeer dat meestal ff snel te vertalen maar dat gaat dus wel eens mis... erg he?
Ik heb trouwens 10 keer liever een Mexicaanse DA die wel eens een letter fout zet

dan een nederlandse die:
EDIT: laat ook maar zitten ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in.
.
Nou wat me wel opvalt is dat je gevoel voor humor niet de zonnige mexicaanse kant opgaat en je lezen er ook niet op vooruit gaat anders was het knipoogje er achter je vast opgevallen.
Overigens ben ik weleens op Sri lanka naar een da gegaan en daar kreeg je van de da een recept mee wat jezelf bij de apotheek moest gaan ophalen en dan zou het verkeerd schrijven wel tot nare gevolgen kunnen leiden.
Ik voor mijzelf ben erg blij met mijn da die wel altijd alles met je bespreekt en uitlegt waarom en wat hij doet,met jou instelling zou ik lekker blijven waar je bent want hier zal je praktijk denk ik weinig succesvol zijn