Het begon met jeuk op haar rug en tussen haar poten. Ze zijn toen met haar naar de dierenarts geweest, en die zei dat ze een voedsel allergie had. Ze kregen speciale brokken mee naar huis (Specific Food Allergy management) en toen moest de jeuk over gaan.....
Maar de jeuk ging niet over, dus weer terug naar de dierenarts. Toen had ze volgens de dierenarts mijt tussen de poten. Ze hebben toen een agressieve schampoo meegekregen, en ze moesten haar poten 10 minuten per dag in een sopje met die schampoo zetten. Ondertussen kreeg ze ook prednison, omdat ze ontzettende jeuk had, en zichzelf tot bloedens toe open krabte.
De schampoo hielp ook niet, en na 1 week zijn ze weer terug gegaan naar de dierenarts, ook omdat ze dit keer koorts had (40,5 graden) en omdat ze veel open, bloederige plekken had over heel haar lichaam
Het arme meisje moest meteen bij de dierenarts blijven, en is toen aan het infuus gelegd. Ze heeft 2 dagen aan het infuus gelegen, en daarna hebben ze haar een roesje gegeven om een biopt af te nemen, en op te sturen om het te laten onderzoeken. De dierenarts zei toen dat ze geen dag later hadden moeten komen, omdat ze er dan waarschijnlijk niet meer geweest was.....
Nu hebben mijn moeder en haar vriend sinds vorige week donderdag de uitslag: het teefje heeft volgens de dierenarts schurftmijt. De dierenarts vindt het heel erg raar, omdat het volgens hem alleen bij jonge honden voorkomt. Nu krijgt ze 2 keer per dag antibiotica, en 1 keer per dag krijgt ze Dectomax tegen schurftmijt. We zijn nu 7 dagen verder, en er is geen verschil te zien
Het teefje bloed nog steeds, en heeft veel plekken over haar hele lichaam heen zitten. Ze eet nog wel, maar is verder heel erg rustig, en ze heeft duidelijk pijn. Ze trilt ook af en toe met haar achterpoten.
De dierenarts had gezegd dat ze geen pijnstillers hoefde, omdat ze geen pijn had
De kuur Dectomax moet nu afgemaakt worden (nog 1 week) en als het dan niet over is, wil de dierenarts haar urine en bloed laten nakijken. Dan heeft het teefje waarschijnlijk een immuunsysteem wat niet goed werkt.
Ook heeft de dierenarts voor gesteld (ik wist niet wat ik hoorde!) om het hele vel van het teefje af te halen, en haar een nieuw velletje geven, in de hoop dat de shurftmijt dan weg is.
Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik meteen naar een andere dierenarts toe zou gaan. Het gaat maar niet over, en het teefje heeft duidelijk pijn. De dierenarts weet eigenlijk ook geen raad meer met haar...
Ik heb hieronder wat foto's toegevoegd. Ze zijn niet van goede kwaliteit (met een mobiele telefoon gemaakt, ik had geen camera bij) maar het geeft een indruk.
Mijn moeder en haar vriend weten het nu ook allemaal even niet meer. Niks helpt, en het is niet de bedoeling dat het teefje pijn moet lijden als er geen oplossing gevonden kan worden....
Wie heeft advies of heeft dit ooit eens meegemaakt?